Pätkii ja röpeltää ???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko muuten latausjännite tarpeeksi korkea?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

mikkoimp kirjoitti:onko muuten latausjännite tarpeeksi korkea?
Tuota tässä itsekin mietin, ennenkuin tänään autoa kokeilin akku oli latauksessa joten voisko olla syynä?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ainakin tuossa "ralli" escortissani oli ongelma kun laturi alkoi lähestymään loppumaan niin pienillä kierroksilla pätki ja kesti jonkun aikaa että kiekaisi, kyllä se sitten nätisti sinne 7500 kiersi kun siellä jo latasi "tarpeeksi".
niin onko se ezk:lla vai normaalilla sytkällä? jos normaalilla, niin oletko kokeillut ilman sytkän alipaine säätöä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Laite on nähtävästi ezk:lla, eikös se ole sellainen musta boschin muovinen boksi ja virranjakajassa ei ole alipaine säädintä?
Virran vähyydestä johtuva röpellys esiintyisi varmaan kylmälläkin koneella, mutta tämä kun toimii moittettomasti ja alkaa vasta koneen lämmettyä temppuileen.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lämmettyä... sytytyksen pääteaste ylikuumenee?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Olen liittynyt joukkoon. :twisted: Pätkii ja röpeltää niin maan perkeleesti. :evil: Koitan jos uus kasetti auttas.. :roll:
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

jcarlson kirjoitti:Lämmettyä... sytytyksen pääteaste ylikuumenee?
Eikös se ole se litteä alumiinirunkoinen?
Kokeilin sitäkin ja laitoin sen päälle jäätä ja lunta, mutta ei mitään vaikutusta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu se musta jossa on alumiinipohja...
on se sitten ezk:lla. oletko katsellut lampulla muuttaako ezk sytkän ajoitusta lämmetessään?

niin se oli ruiskun boksi mitä kokeilit vaihtaa vai? mikä sulla sen boschin ison sytkä boksin numero on? jos sattuis olemaan sama kuin mulla, kun en nyt juuri tuota toista autoa tarvisi..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ajoitusta katsottiin lampulla, mutta en tajunnut silläkohdin, että katsois myöskin, kun on kone lämmin... se täytyy vielä kokeilla.
Kyllä ruiskunboksin vaihdoin tuli Ylivieskasta ja on loppunumerolta 530. Tuon sytkän boksin saan tietoon vasta klo 17 jälkeen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

87-tonnarin sytytysjärjestelmää on kuvattu PDF:n sivulla 13:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/SAAB9000sah ... a87-88.pdf

Tonnarissa lokasuojaan pultattu mötikkä, jossa on paksu alumiininen jäähdytysripa on sytytyksen pääteaste (146).

Eikös EZK-boksi (176) olisi samaa kokoluokkaa ruiksuboksin kanssa ja koteloitu samantyylisesti kuin ruiskuboksi?

Sytytyksen pääteasteen Bosch-numero pitäisi olla ruiskutonnarissa 0 227 100 124.

Onko sytytyspuola myös otettu sieltä tonnarista? Mittaa ensiökäämin vastus liittimien 1 (-)ja 15 (+) valilta. Vastuksen pitää olla 0,52-0,76 Ohm. Mittaa toisiokaamin vastus liittimen 1 (-) ja korkeajänniteliitannän väliltä. Vastuksen pitaa olla 7,2-8,2 k0hm.

Huomaa:
Vika ilmenee usein vasta sytytyspuolan lämmittyä. Epäilyttavissä tapauksissa tulee puolan saada olla kytkettynä koepenkissa puoli tuntia kuormitettuna. Tämän jälkeen sen pitaa edelleen toimia täydellisesti.

87-mallisessa järjestelmään kuuluisi sytytyspulssin vahvistin (147), joka on tonnarissa hanskalokeron takana reletelineessä, sytytyspulssit menevät ruiskuboksille ja kierroslukumittarille tuon vahvistimen kautta.

Sytytysennakko ruiskutonnarissa alipainesäätö poistettuna 14 asetetta tyhjäkäynnillä 850 r/min. Huom: korjaamokäsikirja ei tee mitään eroa tässä, tuosta saa sen käsityksen, että alipainesäätö olisi ruiskussakin...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jus kirjoitti: Sytytysennakko ruiskutonnarissa alipainesäätö poistettuna 14 asetetta tyhjäkäynnillä 850 r/min. Huom: korjaamokäsikirja ei tee mitään eroa tässä, tuosta saa sen käsityksen, että alipainesäätö olisi ruiskussakin...
ei tunnu kirjat kovinkaan usein tuntevan tuota ezk järjestelmää.. eli siinä ei ole tuota alipaine säätöä eikä virranjakajaan mene mitään muutakaan johtoja eikä sytytystä voi säätää itse mitenkään.
muistelisin että puola oli kokeiltu vaihtaa. liekö sekin sitten väärää/rikkinäinen???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Tällänen boschin musta boksi löytyy 0277 400 126
Puola on otettu tonnarista, sitä ei ole testattu mitenkään.
Virranjakajaan menee mielestäni kolme johtoa.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

sulla vois vielä olla vikakohteita toi kyseinen sytty boxi,virranjakjan sisällä oleva hall-anturi joka heikkenee lämmetessään ja valta osa iivarin ce vioista aiheutuu nakutusanturi viasta!!joka aiheuttaa tuon tyyppisiä oireita!
tosin sun rojektissa ei varmaankaan ole ce-valo kytkettynä,joka ilmaisis vian neljänä väläyksen ja sen jälkeen palaa jatkuvasti! :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ei ole ce-valo kytkettynä.
Hall-anturin varmankin vois vaihtaa jostain 99 tai 900 virranjakajasta?
Nakutusanturia epäiltiin kaikkein ensimmäisenä ja se mitattiinkin ja todettiin oleva ok, mutta täytynee vielä sekin tsekata uudelleen.
Nyt ajavat kumminkin muut asiat edelle ja täytyy kerätä virtaa jos jälleen maanantaina jaksais paneutua.
Ton sytty boksin kun sais lainaan niin... sais taas yhden jutun eliminoitua.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

mulla oli siihen TERVEET osat testausta varten:syttyboxi,jakaja hall-antureineen,pulssin vahvistin ja nakuanturi(varmin syylinen)!miten ne saatas paikanpäälle ja loput takas :P soittele!!!!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin