Eli minulla on siis Saab 900 SE 2.0L Turbo vm. -94/-95, mutta vuosi 1995 on varmempi. Siinä on siis 185 hv tehoa ja vääntöä on 263 Nm papereitten mukaan ja tuntuuhan tuo vielä hyvin toimivan, vaikka on jo ajettu kunnolliset 240 000 km.
Haluaisin siis virittää ainakin 220 hv hevosvoimakseksi ja vääntöä saisi olla ainakin 340 Nm. Yksi tyyppi väitti, että ruotsalainen BSR olisi paras lastu/tehoyksikkömerkki. Mutta mitä mieltä te olette asiasta??? Onko muita hyviä lastu-/tehoyksikkömerkkejä Ruotsissa ja Suomessa ja saa olla muualtakin??? Onko muita hyviä viritysmahdollisuuksia?? Opiskelen siis ensimmäistä vuotta Oulun yliopistossa tietotekniikan diplomi-insinööriksi ja haluaisin sen takia sen, että voisin virittää autoni siellä Oulussa tai enintään 400 km päässä Oulusta. Mutta voin tosin kyllä lähettää tarvittavan tietokoneyksikön päivittämistä varten vaikka Helsinkiin asti, mutten Ruotsiin. Itse voin asentaa laitteen, jos on mahdollista. Onko itse asennus kannattavaa?? Osaan tehdä kyllä normaalit johdotukset ehkä itsekkin, mutta enempään ei ole taitoja.
Kun autollani on ajettu jo n. 240 000 km, niin se alkaa olla jo vähän kulunut. Eli minua huolestuttaa, että kestääkö autoni sellaisia yli 200 hv tehoja mekaaniikaltaan ja sähköpuoleltaan???? Tällä hetkellä se pelaa kuin uusi moottorin puolesta ja muutenkin ajo-ominaisuudet ovat todella upeat entiseen VW Golf 1.8 CL:ään verrattuna!!!!!! Alusta toimii moitteetomasti ja moottori myös!!! Audiopuolea parantelin jonkun verran, jos sillä on merkitystä lastun siis chipin valintaan. Laitoin autooni pienen, mutta riittävän, 160 WRMS:n Blaupunkt vahvistimen Peerles XLS-10:ä varten ja soittimeksi valitsin Blaupunkt Acapulco MP52:n, joka on siis tehokas MP3-soitin.
Tiedättekö, että Suomessa paljonkin vai vähän samanlaisia uudempia 900 SE 2.0L Turboja???? Olen tähän asti nähnyt yhden 95 % samanlaisen Saabin!! Mutta vain yhden ja SE Turbo 900:sia ylipäänsäkään en muita ole nähnyt.
Saab 900 vm. 1994 virittäminen
Saab 900 vm. 1994 virittäminen
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 900 vm. 1994 virittäminen
Tervetuola foorumiin.juhokare kirjoitti:Eli minulla on siis Saab 900 SE 2.0L Turbo vm. -94/-95, mutta vuosi 1995 on varmempi. Siinä on siis 185 hv tehoa ja vääntöä on 263 Nm papereitten mukaan ja tuntuuhan tuo vielä hyvin toimivan, vaikka on jo ajettu kunnolliset 240 000 km.
Haluaisin siis virittää ainakin 220 hv hevosvoimakseksi ja vääntöä saisi olla ainakin 340 Nm. Yksi tyyppi väitti, että ruotsalainen BSR olisi paras lastu/tehoyksikkömerkki. Mutta mitä mieltä te olette asiasta??? Onko muita hyviä lastu-/tehoyksikkömerkkejä Ruotsissa ja Suomessa ja saa olla muualtakin??? Onko muita hyviä viritysmahdollisuuksia?? Opiskelen siis ensimmäistä vuotta Oulun yliopistossa tietotekniikan diplomi-insinööriksi ja haluaisin sen takia sen, että voisin virittää autoni siellä Oulussa tai enintään 400 km päässä Oulusta. Mutta voin tosin kyllä lähettää tarvittavan tietokoneyksikön päivittämistä varten vaikka Helsinkiin asti, mutten Ruotsiin. Itse voin asentaa laitteen, jos on mahdollista. Onko itse asennus kannattavaa?? Osaan tehdä kyllä normaalit johdotukset ehkä itsekkin, mutta enempään ei ole taitoja.
Kun autollani on ajettu jo n. 240 000 km, niin se alkaa olla jo vähän kulunut. Eli minua huolestuttaa, että kestääkö autoni sellaisia yli 200 hv tehoja mekaaniikaltaan ja sähköpuoleltaan???? Tällä hetkellä se pelaa kuin uusi moottorin puolesta ja muutenkin ajo-ominaisuudet ovat todella upeat entiseen VW Golf 1.8 CL:ään verrattuna!!!!!! Alusta toimii moitteetomasti ja moottori myös!!! Audiopuolea parantelin jonkun verran, jos sillä on merkitystä lastun siis chipin valintaan. Laitoin autooni pienen, mutta riittävän, 160 WRMS:n Blaupunkt vahvistimen Peerles XLS-10:ä varten ja soittimeksi valitsin Blaupunkt Acapulco MP52:n, joka on siis tehokas MP3-soitin.
Tiedättekö, että Suomessa paljonkin vai vähän samanlaisia uudempia 900 SE 2.0L Turboja???? Olen tähän asti nähnyt yhden 95 % samanlaisen Saabin!! Mutta vain yhden ja SE Turbo 900:sia ylipäänsäkään en muita ole nähnyt.
Näin aluksi suosittelen käyttämään hakua.
Etsi esim. Speedparts (myy bsr:n softia)
ja Maptun. Foorumista löytyy monta keskustelua koskien lastuviritystä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tervetuloa foorumiin.
Nyt nähtävästi alkaa hirveä ahtopaine kilpailu tuolla Oulun yliopistolla
Itse ainakin lukemani perusteella suosittelen tuota maptunin sarjaa. Mutta ainakin aloittaisin tuolta alustan päivityken puolelta, koska se tuntuu tosi riittämättömälta jo alkuperäistehoille, vetely on järkyttävä baijerilaiseen tottuneelle. Mutta muutenhan tuo saabi on ylivertainen baijerin tuotteille, onhan
Täytyyköhän tässä alkaa miettiä vaihtoa 9000aeroon kun noita ng900turboja alkaa löytyä useampi tuolla yliopistolla
Nyt nähtävästi alkaa hirveä ahtopaine kilpailu tuolla Oulun yliopistolla
Itse ainakin lukemani perusteella suosittelen tuota maptunin sarjaa. Mutta ainakin aloittaisin tuolta alustan päivityken puolelta, koska se tuntuu tosi riittämättömälta jo alkuperäistehoille, vetely on järkyttävä baijerilaiseen tottuneelle. Mutta muutenhan tuo saabi on ylivertainen baijerin tuotteille, onhan
Täytyyköhän tässä alkaa miettiä vaihtoa 9000aeroon kun noita ng900turboja alkaa löytyä useampi tuolla yliopistolla
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI