Saab 900 vm. 1994 virittäminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Saab 900 vm. 1994 virittäminen

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli minulla on siis Saab 900 SE 2.0L Turbo vm. -94/-95, mutta vuosi 1995 on varmempi. Siinä on siis 185 hv tehoa ja vääntöä on 263 Nm papereitten mukaan ja tuntuuhan tuo vielä hyvin toimivan, vaikka on jo ajettu kunnolliset 240 000 km.
Haluaisin siis virittää ainakin 220 hv hevosvoimakseksi ja vääntöä saisi olla ainakin 340 Nm. :D Yksi tyyppi väitti, että ruotsalainen BSR olisi paras lastu/tehoyksikkömerkki. Mutta mitä mieltä te olette asiasta??? Onko muita hyviä lastu-/tehoyksikkömerkkejä Ruotsissa ja Suomessa ja saa olla muualtakin??? Onko muita hyviä viritysmahdollisuuksia?? Opiskelen siis ensimmäistä vuotta Oulun yliopistossa tietotekniikan diplomi-insinööriksi ja haluaisin sen takia sen, että voisin virittää autoni siellä Oulussa tai enintään 400 km päässä Oulusta. Mutta voin tosin kyllä lähettää tarvittavan tietokoneyksikön päivittämistä varten vaikka Helsinkiin asti, mutten Ruotsiin. Itse voin asentaa laitteen, jos on mahdollista. Onko itse asennus kannattavaa?? Osaan tehdä kyllä normaalit johdotukset ehkä itsekkin, mutta enempään ei ole taitoja.
Kun autollani on ajettu jo n. 240 000 km, niin se alkaa olla jo vähän kulunut. Eli minua huolestuttaa, että kestääkö autoni sellaisia yli 200 hv tehoja mekaaniikaltaan ja sähköpuoleltaan???? Tällä hetkellä se pelaa kuin uusi moottorin puolesta ja muutenkin ajo-ominaisuudet ovat todella upeat entiseen VW Golf 1.8 CL:ään verrattuna!!!!!! Alusta toimii moitteetomasti ja moottori myös!!! Audiopuolea parantelin jonkun verran, jos sillä on merkitystä lastun siis chipin valintaan. Laitoin autooni pienen, mutta riittävän, 160 WRMS:n Blaupunkt vahvistimen Peerles XLS-10:ä varten ja soittimeksi valitsin Blaupunkt Acapulco MP52:n, joka on siis tehokas MP3-soitin.
Tiedättekö, että Suomessa paljonkin vai vähän samanlaisia uudempia 900 SE 2.0L Turboja???? Olen tähän asti nähnyt yhden 95 % samanlaisen Saabin!! Mutta vain yhden ja SE Turbo 900:sia ylipäänsäkään en muita ole nähnyt.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Saab 900 vm. 1994 virittäminen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

juhokare kirjoitti:Eli minulla on siis Saab 900 SE 2.0L Turbo vm. -94/-95, mutta vuosi 1995 on varmempi. Siinä on siis 185 hv tehoa ja vääntöä on 263 Nm papereitten mukaan ja tuntuuhan tuo vielä hyvin toimivan, vaikka on jo ajettu kunnolliset 240 000 km.
Haluaisin siis virittää ainakin 220 hv hevosvoimakseksi ja vääntöä saisi olla ainakin 340 Nm. :D Yksi tyyppi väitti, että ruotsalainen BSR olisi paras lastu/tehoyksikkömerkki. Mutta mitä mieltä te olette asiasta??? Onko muita hyviä lastu-/tehoyksikkömerkkejä Ruotsissa ja Suomessa ja saa olla muualtakin??? Onko muita hyviä viritysmahdollisuuksia?? Opiskelen siis ensimmäistä vuotta Oulun yliopistossa tietotekniikan diplomi-insinööriksi ja haluaisin sen takia sen, että voisin virittää autoni siellä Oulussa tai enintään 400 km päässä Oulusta. Mutta voin tosin kyllä lähettää tarvittavan tietokoneyksikön päivittämistä varten vaikka Helsinkiin asti, mutten Ruotsiin. Itse voin asentaa laitteen, jos on mahdollista. Onko itse asennus kannattavaa?? Osaan tehdä kyllä normaalit johdotukset ehkä itsekkin, mutta enempään ei ole taitoja.
Kun autollani on ajettu jo n. 240 000 km, niin se alkaa olla jo vähän kulunut. Eli minua huolestuttaa, että kestääkö autoni sellaisia yli 200 hv tehoja mekaaniikaltaan ja sähköpuoleltaan???? Tällä hetkellä se pelaa kuin uusi moottorin puolesta ja muutenkin ajo-ominaisuudet ovat todella upeat entiseen VW Golf 1.8 CL:ään verrattuna!!!!!! Alusta toimii moitteetomasti ja moottori myös!!! Audiopuolea parantelin jonkun verran, jos sillä on merkitystä lastun siis chipin valintaan. Laitoin autooni pienen, mutta riittävän, 160 WRMS:n Blaupunkt vahvistimen Peerles XLS-10:ä varten ja soittimeksi valitsin Blaupunkt Acapulco MP52:n, joka on siis tehokas MP3-soitin.
Tiedättekö, että Suomessa paljonkin vai vähän samanlaisia uudempia 900 SE 2.0L Turboja???? Olen tähän asti nähnyt yhden 95 % samanlaisen Saabin!! Mutta vain yhden ja SE Turbo 900:sia ylipäänsäkään en muita ole nähnyt.
Tervetuola foorumiin.
Näin aluksi suosittelen käyttämään hakua.
Etsi esim. Speedparts (myy bsr:n softia)
ja Maptun. Foorumista löytyy monta keskustelua koskien lastuviritystä.
#1730
500whp.net member
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tervetuloa foorumiin.
Nyt nähtävästi alkaa hirveä ahtopaine kilpailu tuolla Oulun yliopistolla :lol:
Itse ainakin lukemani perusteella suosittelen tuota maptunin sarjaa. Mutta ainakin aloittaisin tuolta alustan päivityken puolelta, koska se tuntuu tosi riittämättömälta jo alkuperäistehoille, vetely on järkyttävä baijerilaiseen tottuneelle. Mutta muutenhan tuo saabi on ylivertainen baijerin tuotteille, onhan :wink:
Täytyyköhän tässä alkaa miettiä vaihtoa 9000aeroon kun noita ng900turboja alkaa löytyä useampi tuolla yliopistolla :lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin