Öljynpainemittarista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Öljynpainemittarista

Viesti Kirjoittaja AP »

Eli onko kokemuksia mihin saisi tuupattua öljynpainemittarin anturin, auton malli näkyy alhaalla? Joissakin öjynsuodattimissa on ilmeisesti paikka tuolle, mutta muistaakseni mulla sitä ei ole.
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Itse laitoin T-kappaleella öljynpaineanturin kaveriksi imusarjan alle.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Turbiini kirjoitti:Itse laitoin T-kappaleella öljynpaineanturin kaveriksi imusarjan alle.
Tuo kait on se tyypillisin asennus, itselleni ei ainakaan ihan heti muita vaihtoehtoja tulisi mieleen...

T-palikoita saa Motonetistä, Biltemasta tai mistä hyvänsä muustakin autotarvikeliikkeestä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Kiitoksia! Juu, eihän sitä tosiaan taida muualle saadakkaan :roll: .

T-kappaletta siis etsimään... osaatteko sanoa mikä on sopiva koko, jos noissa nyt vaihtoehtoja edes on?
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Öljynpainemittareissa tulee mukana anturi, joka vaihdetaan alkuperäisen tilalle. Joissakin antureissa on kaksi liitintä toinen mittarille ja toinen auton omalle öljynpainevalolle.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Törmäsin tuossa yhteen vaihtoehtoon:

Erään jyväskyläläisen Saab-merkkiseen autoon erikostuneen huollon hallista löytynyt kone:
Kuva

Siinä on normaalin öljynpaineanturin reiän alle öljykanavan kohdalle nähtävästi porattu uusi reikä ja kierteet ja siihen jonkinlainen öljynpainemittari ja ehkä lämpömittari? Pitänee haastatella omistajaa kun satun paikalle.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

VDO:n kataloogista löytyy anturi numero 360-028 joka on M14x1.5 kierteellä mikä tuossa lohkossakin on (ainakin lyhytlohkoisessa) ja varoituskontaktilla n. 0.5 bar. Anturin koko alue on 0 - n. 5.5 bar eli just sopiva öljynpaineelle (nimellinen n. 3.8 bar).

http://www.sso-usa.com/performance/Acce ... index.html

http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... nenv20.pdf

Tuollaisen avulla ei tarvitse mitään T-kappaleita tai muita virityksiä. Olisi aikomus hankkia kun vaan jaksaisi raahautua johonkin varaosaputkaan tilaamaan moisen.

Öljyn lämpötilan mittaamiseen puolestaan käy parhaiten tyhjennystulpan tilalle ruuvattava anturi. Löytyy myös VDO:n kataloogista.
Viimeksi muokannut vtp9k, Ke Marras 30, 2005 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kahan sivuilta voi käydä kattelemassa numeroita!
itselläni tulee moinen anturi kesä autooni kuplaan siin on kaksi naparuuvia toiseen tulee merkki valo ja toisesta lähtee ö-p anturille tieto!
alueena 0-5 bar.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Kävin tänään tilaamassa paikalliselta Vianorilta Y-kappaleen, oli nimenomaan tarkoitettukin öljynpainemittarin anturille + alkuperäiselle anturille.
peinu kirjoitti:Siinä on normaalin öljynpaineanturin reiän alle öljykanavan kohdalle nähtävästi porattu uusi reikä ja kierteet ja siihen jonkinlainen öljynpainemittari ja ehkä lämpömittari? Pitänee haastatella omistajaa kun satun paikalle.
Eikö tuo ylempi ole nakuanturi ja alempi, jossa T-haara, öljynpaine :roll:
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Elikkä ostin speedpartsilta öljynpaine- ja öljynlämpötilamittarin.

-Mutta nyt onkin kysymys miten saan merkkivalonkin palamaan, kun vaihdan tuon öp-anturin? Tässä kuvat anturista:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0013.JPG

-Ja mihin laitan öljynlämpötila anturin? poratakko proppuun reikä ja laittaa siihen..
tässä kuvat siitä:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0014.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG

Kiitos ja kumarrus vastanneille! :)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Tarmo_L
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 18:07
Paikkakunta: Perähikiä

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

vtp9k kirjoitti:VDO:n kataloogista löytyy anturi numero 360-028 joka on M14x1.5 kierteellä mikä tuossa lohkossakin on (ainakin lyhytlohkoisessa) ja varoituskontaktilla n. 0.5 bar. Anturin koko alue on 0 - n. 5.5 bar eli just sopiva öljynpaineelle (nimellinen n. 3.8 bar).
Tuo VDO:n anturi ei vaan mahdu suoraan paikalleen ainakaan 9-3:ssa. Tulee imusarjan tukirauta muistaakseni eteen. Itselläni 9-3:ssa kyseinen anturi. Piti tuoda letkun pätkällä sivuun se anturi.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
STCF #24
SHCF #2
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Tarmo_L kirjoitti:Tuo VDO:n anturi ei vaan mahdu suoraan paikalleen ainakaan 9-3:ssa. Tulee imusarjan tukirauta muistaakseni eteen. Itselläni 9-3:ssa kyseinen anturi. Piti tuoda letkun pätkällä sivuun se anturi.
Juu, tontussa ei tuollaisia esteitä ole.

Pari kuvaa anturin asennuksesta:

Kuva

Kuva

Ahdas paikka tuo silti on, anturin pääsee kiristämään paikalleen startti irrallaan käyttäen lyhyttä 19 mm avainta.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ompahan nättiä, vielä kun lohkon sais maalattua. Noh on se komee noinkin. Pitäikö aina olla kaksi konetta, toisella ajais ja toista virittäis/kiilottais.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ihan mielenkiinnosta... Mikä tuon koneen kyljessä oleva tukirauta on, mikä on vetarinsuojaputken päällä? Eikö kone ole korissa vain neljästä kohtaa kiinni?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Sabo kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta... Mikä tuon koneen kyljessä oleva tukirauta on, mikä on vetarinsuojaputken päällä? Eikö kone ole korissa vain neljästä kohtaa kiinni?
Orkkis DP/katti tulee siihe kii.
Vastaa Viestiin