JT3" ja peruspaineet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 18:32
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

9-5 putkisto

Viesti Kirjoittaja 9-5 2,3t »

Mielenkiintoista ja yleispätevää luettavaa kaikki tyynni, mutta joukossa näytti olevan vähänpuoleisesti kokemuksia "löysemmästä" putkistosta 9-5:ssä.

Joku myyjätaho mainitsi joskus asiaa kysyessäni, että tässä mallissa paras hyöty saavutettaisiin pelkällä alkupään elikkäs downpipen vaihdolla katalysaattoreineen isompaan/paremmin muotoiltuun. Loppupää onkin sitten jo vakiona suhteellisen miehekkäällä halkaisijalla...olikos se noin 68 mm ja takapönttö on ainakin omassa yksilössä vaihdettu jo kevyemmin virtaavaan malliin.

Onko tällaisista säästötuunauksista tietoa/kokemusta jollakulla 9-5 omistajalla ?? Riittääkö se vai kannattaako samalla vaivalla vetää
putket takanurkkiin asti ?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti:
Eihän se nyt vahvasti mennyt, kävin juuri noutamassa auton ja yllätys yllätys putki ottaa kiinni tukivarteen :evil: ja rämisee etenkin joutokäynnillä. Pidempää lenkkiä en kerinnyt heittämään, joten pieni toivo on olemmassa että putki istuu paremmin lämpimänä. Ja jos ei istu niin taitaa Tiittaselle tulla töitä.
Putkea oli nysvätty alle muutama tunti ja sovitettu eri asentoihin, mutta tulos oli kuitenkin sama.
Äänet ovat mahtavat siitä plussaa :lol:
Nyt tuli rööri kuntoon. Putki ei todellakaan istu hyvin, teit sitten niin tai näin päin niin aina on väärin päin :evil:
Putki sopii kyllä hienosti alle jos viimeisen pötön kääntää vinoon, ei kovin esteettinen vaihtoehto ulostulojen kannalta.

Pienen jumppauksen jälkeen putkeen viritettiin lisäkiinnitys jolla putken saa pysymään oikeassa paikassa. Nyt ei sitten enää kolise.

Nyt kun vielä sais sen boksin...
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Putki sopii kyllä hienosti alle jos viimeisen pötön kääntää vinoon, ei kovin esteettinen vaihtoehto ulostulojen kannalta.
Nyt kun vielä sais sen boksin...
Mulla on myös tuo takapönttö hieman vinossa, mutta minkäs teet. Saa olla kuitenkin tyytyväinen, että ei rätise ja toimii muutenkin hyvin :wink:

Hiosta Peteriä tosta boksista :twisted: :twisted: :twisted:

Kuulin eilen PCS:n Rikulta sellaista, että SP olisi ollut kusessa, koska Pirjo oli lähtenyt pois firmasta. Hän oli hoitanut kaikki käytönnön asiat ja muut olivat lähinnä pyöritelleet peukaloitaan.

Nyt sitten kun olisi pitänyt hoitaa hommat, niin muut työntekijät eivät ole tienneet mitään Pirjon busineksista, joten siksi he ilmeisesti kiistävät, että jotain tavaraa (esim. mun IC) olisi koskaan tilattukaan :evil: Lisäksi kesä on kuitenkin virifirmojen "sesonkiaikaa" ja tällöin SP on ilmeisesti halunnut palvella kotimaansa asiakkaita niin, että moitteen sijaa ei olisi. Tämä on sitten kostautunut niiden jälleenmyyjien kohdalla, joilla ei ole kirjallista sopimusta SP:n kanssa. Mun mielestä SP:n olisi pitänyt tiedottaa resurssipulasta, kuin olla vain hipihiljaa koko asiasta. Olisivat sentään voineet saada vähän ymmärrystä osakseen, kun nyt ovat saaneet hankalan/laiskan firman maineen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sama täällä ton takapöntön kans. Pikkasen vinossa ja muutama patentti ni ei ota mihinkään kiinni. (tällä hetkellä) :lol:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Mulla on myös tuo takapönttö hieman vinossa, mutta minkäs teet. Saa olla kuitenkin tyytyväinen, että ei rätise ja toimii muutenkin hyvin :wink:
Juu ei tuo vinous muokaan olisi haitannut jos ulostulo olisi malli yksi putki, kuten sulla. Tässä mallissa kun kuitenkin on kansi rinnan, niin tulos ei oikein tyydytä jos pönttö on vähänkään vinossa.

UPS-tracking:
Status: In Transit

Shipped to: JYVAESKYLAE, FI
Shipped or Billed on: 8 Oct 2003
Service Type: STANDARD
Weight: 2.00 Kg


Package Progress:


Date Time Location Activity

8 Oct 2003 17:22 GOTEBORG, SE EXPORT SCAN
17:21 GOTEBORG, SE ORIGIN SCAN
9:20 SE BILLING INFORMATION RECEIVED

Tulossa siis on...
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hyvä homma :!: :D

Vielä kun toimitus olisi yhtä nopeata kuin Maptunilla:

mun tilaamat kamat lähti maanantai-iltana klo. 21.00 Göteborgista Suomea kohti. Suomessa ne oli klo. 9.22 ja mun käsissä klo. 11.10 :wink:

Mun mielestä SP olisi kyllä voinut lähettää ton boksin pikana sekoilujensa takia. Maptun laittoi mun paketin pikana, vaikka syy ei edes ollut heidän, vaan SP:n.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tuli soitto tänään Jysväskylästä, boksi on nyt siellä.
Riku lupasi postittaa sen vielä tänään :lol: :lol:

Toivottavasti tämä yksilö futaa hiukka paremmin...
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin