TurboSensonicin cooleri

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JanMac
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 11:20
Paikkakunta: Kaustinen

Lommo

Viesti Kirjoittaja JanMac »

Jees näinhän se on. Huomasin virheeni kun olin jo postannut.

JA arvasin että saan siitä kritiikkiä... :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?
Se on yksi moottorin tukikumeista (tai -tyynyistä). Ne vaihdettiin samalla, koska moottori ja vaihteisto "eli" kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Mitäpä hyötyä sitä olisi tehoista, kun moottori ja vaihdelaatikko "elävät" niin, että tuntuu tosi "ilkeältä" kiihdytellä ja jarrutella.

Nyt kun noi tukikumit on vaihdettu, niin eivätpä enää romut liiku kiihdytettäessä ja jarrutettaessa, vaan tuntuu tosi napakalta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cooleri

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JanMac kirjoitti:Mikä muuten on käynyt vasempaan taka/ylä nurkkaan? Kohtalainen lommo, autotallin ovi? :oops: Kateellinen perässähiihtäjä? :twisted:
Niin, siis oikeaan takakulmaan :wink: No enpä tiedä, se oli siinä jo silloin kun ostin auton. En tosin huomannut sitä vasta kuin viikon päästä ostostani, kun olin niin haltioitunut autosta :)

Todennäköisesti tuo lommo on tullut edellisen haltijan (naishenkilö, joka työskenteli Saabille mainoksia tekevälle mainostoimistolle, auto oli Länsiauton leasingauto) toimesta. Häneltä on varmaan jäänyt jotain tavaraa auton hattuhyllylle ja hän on paiskannut takaluukun kiinni niin, että ei ole huomannut kaman jäämistä takaluukun väliin ja sitten tuo lommo on tullut sen seurauksena. On muuten sen verran v :evil: tt :evil: mainen paikka oikaista, että olen jättänyt asian hoitamatta ainakin toistaiseksi. Kai se jollain "liima+imukuppi" -systeemillä oikenisi :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?
Se on yksi moottorin tukikumeista (tai -tyynyistä). Ne vaihdettiin samalla, koska moottori ja vaihteisto "eli" kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Mitäpä hyötyä sitä olisi tehoista, kun moottori ja vaihdelaatikko "elävät" niin, että tuntuu tosi "ilkeältä" kiihdytellä ja jarrutella.

Nyt kun noi tukikumit on vaihdettu, niin eivätpä enää romut liiku kiihdytettäessä ja jarrutettaessa, vaan tuntuu tosi napakalta :wink:
laitettiinko sinne uudet samanlaiset vai onks ne jotkut erikois jutut ? :roll:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aika mitätön lommo. Tommonenhan vissiin korjataan ihan pakkelilla täyttämällä.
-Vanhat maalit pois.
-pohjamaali
-pakkeli
-pohjamaali
-pintamaali
Kun ei ole metalliväri niin onnistuu paikkamaalaamalla.
...siis jos haittaa :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade900 kirjoitti:laitettiinko sinne uudet samanlaiset vai onks ne jotkut erikois jutut ? :roll:
Ei noihin NG900/OG9-3:iin saa mitään "erikoisia" moottorin tukityynyjä, eli tavalliset ne on. Autolla on kuitenkin ajettu jo 183000 km, joten oli noi sekä puslat että moottorin tukityynyt melko kuluneita. Nyt auto tuntuu ihan hyvältä moottorin tukkoisuutta lukuunottamatta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Aika mitätön lommo. Tommonenhan vissiin korjataan ihan pakkelilla täyttämällä.
En mä ainakaan rupee paklaamaan autoani :D Antaa olla, kun toi lommo on ollut autossa jo silloin kun mä ostin sen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Kyllä se ihan vedetään niin suoraksi kuin mahdollista, vaikea paikka muuten suoristaa kun ei pääse takaa millään oikeen käsiksi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kallek kirjoitti:Kyllä se ihan vedetään niin suoraksi kuin mahdollista, vaikea paikka muuten suoristaa kun ei pääse takaa millään oikeen käsiksi.
Millä toi sitten suoristettaisiin? Liimalla ja "imukupilla" vai hitsaamalla peltiin "koukku" ja sitten vetämällä lommo suoraksi?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Hitsataan "rautalanganpätkiä" muutama kiinni joita vetelemällä saadaan se suht suoraksi, ei tarvii paljon tinailla sen jälkeen.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kallek kirjoitti:Hitsataan "rautalanganpätkiä" muutama kiinni joita vetelemällä saadaan se suht suoraksi, ei tarvii paljon tinailla sen jälkeen.
Aha, no tossa mun työpaikan vieressä olis yksi autopeltikorjaamo. Täytyy katsoa, että käviskö sieltä kysymässä asiaa, jos se alkaa tulevaisuudessa vaivaamaan päätäni :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin