9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Gripen »

Täällä varmaan on joku joka tietää:

Saab-pohjaisista moottoreista on kyse (ei siis Opel/GM).

-Onko 9000 85-? ja NG 900 94-> lohkoilla mitä mittaeroja ?
9000 85- ja NG900 94-> ainakin vaihteiston pulttijako on eri käsittäääkseni eri (900NG = Opel FWD/4WD)

Entä 9000 moottorit:
-vaihtuuko vaihteiston pulttijako joissain vuosimallissa ?
-entä sylinterinkannen ?


Eli miten voin sotkea eri vuosimallien osia Saab 2,0-16v ja 2,3-16v moottoreista ?
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Tontussahan vissiin muuttuu jossain 93-94 malleissa kun tuli pitkälohkosta lyhytlohkoon.
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Gripen »

Ahaa, on siis olemassa lyhyt lohko ja pitkä lohko.

onko 900NG lohko = 9000 lyhyt lohko

vai

onko olemassa kolme lohkoperhettä:
9000 85-93-94
9000 93-94-98
900NG 94-

vai miten se nyt oli :)

?
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Gripen kirjoitti:Ahaa, on siis olemassa lyhyt lohko ja pitkä lohko.

onko 900NG lohko = 9000 lyhyt lohko

vai

onko olemassa kolme lohkoperhettä:
9000 85-93-94
9000 93-94-98
900NG 94-

vai miten se nyt oli :)

?
Villi veikkaus että ois 2 lohkoa mutta en mene vannomaan kun ei niinkään 900NG:stä tietoa :D
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

9000 tuli lyhytlohko jotta sama kone mahtuisi (paremmin) ng900:n keulalle.

Olettaisin että 9000 lyhytlohko olisi mitoiltaan (ja muutenkin) sama kuin ng900:ssa mutta tähän en varmuutta mene sanomaan..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eikös NG:n ruisku koneissa ollut B206 lohkoa, jota ruotsissa käytetään hieman enemmän rakennetuissa koneissa. Lohko on muistaakseni ilman tasapainotus akseleita.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja Haza »

Gripen kirjoitti: onko olemassa kolme lohkoperhettä:
9000 85-93-94
9000 93-94-98
900NG 94-

vai miten se nyt oli :)

?
9000 85-93 (2,0)
9000 90-93 (2,3)
9000 94-98 ja NG
Tosin ei tuo vielä estä osien risteyttämistä, esim noiden vanhempien tonnarien kannet sopii ristiin ja taisi olla kiertokangen laakerit samoja noissa kaikissa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Muistaakseni lyhytlohkon kannen saa myös sovitettua pitkälohkoon. Heittämällä se ei kaiketi sovi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9000 eri vuosimallit ja NG 900 94- lohkoilla mitä mittaeroja

Viesti Kirjoittaja G-mies »

9000LPT kirjoitti:Eikös NG:n ruiskukoneissa ollut B206 lohkoa, jota Ruotsissa käytetään hieman enemmän rakennetuissa koneissa. Lohko on muistaakseni ilman tasapainotusakseleita.
Aika harvinainen ilmestys, mutta onhan näitäkin olemassa. Kaverilla on yksi tuollainen lohko odottamassa inspiraatiota, saa nähdä tuleeko koskaan :lol:.
t.t.j kirjoitti:Muistaakseni lyhytlohkon kannen saa myös sovitettua pitkälohkoon. Heittämällä se ei kaiketi sovi.
Saa sen laitettua pienellä väkerryksellä. Tästäkin taitaa olla kuvien kanssa tietoa foorumin syövereissä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin