Välijäähdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Taas kysymys.

Minkä mittainen IC mahtuu 9-3 aeron keulille kun kyselin AM Workistä hintoja. Nykyistä parempi pitäisi saada. Onko joku ostannut viggen IC suurempaa ja jos on niin minkä kokoista on keulaan asennettu?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Taas kysymys.

Minkä mittainen IC mahtuu 9-3 aeron keulille kun kyselin AM Workistä hintoja. Nykyistä parempi pitäisi saada. Onko joku ostannut viggen IC suurempaa ja jos on niin minkä kokoista on keulaan asennettu?
Hieman osviittaa mitä autoon voi tunkea. Eri asia on siiten kuinka hyvin kuvan IC sopii ilman suurempia muutoksia. Ota nyt tuosta selvää mitä on modifioitu ja mitä ei, itse en ole saappaan keulaan sen tarkemmin tutustunut...
Kuva
Lisää kuvia Robert Uhrin autosta löytyy
http://nordictuning.biz/specialproducts/
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

NO tälläsen mittasin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Siis originaali on mitoiltaan leveys 560 korkeus 165 ja syvyys 55 tilaa on seuraavalle leveys sama 560 korkeus 225 ja syvyys sama 55.

Tilaa on kasvattaa alaspäin ja miksei ylöskinpäin mutta sitten muun moottorin jäähdytys heikkenee. Alareunassa on nimittäin tilaa aika hyvin ja taitaa tuo ilmantulo reikäkin olla just sopivan kokonen tuolle isomalle jäähdyttimelle :D .

Toi kuvan jäähdytin näyttäis siltä kun korkeus olis vaan kasvanut. Ei kyll se on myös sivuttais suunnassa kasvanut aika lailla
Iso IC edestä klikkaa tästä


On tää jänskää puuhaa :)
Viimeksi muokannut potkuhousu, Ti Touko 06, 2003 15:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Taas kysymys.

Minkä mittainen IC mahtuu 9-3 aeron keulille kun kyselin AM Workistä hintoja. Nykyistä parempi pitäisi saada. Onko joku ostannut viggen IC suurempaa ja jos on niin minkä kokoista on keulaan asennettu?
Mä kysyin joskus pari vuotta sitten amworksi:lta IC:tä tähän satkuun niin avaimetkäteen asennusarvio oli silloin muistaakseni joku 6000mk, mittoja ei mainittu mutta kyseessä oli muistaakseni tyyliin niin iso kuin mahtuu. Kenno ei sinäänsä ollut se arvokkain osa pakettia vaan asennustyö letkuineen.
Viimeksi muokannut NG900T, To Touko 08, 2003 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mitattu

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kävin just mittaamassa ja toi minkä laitoin tonne on maksimi koko IC:lle koska muuten joutuu sahaamaan paloja irti puskurin alumiinista. Saahan tota kokoo kasvatettua vielä 40mm alaspäin jos haluu ja ilmeisesti mä taidan kohta haluta :D

Ahtaaksi menee ja joutuu alusmuovii vähän muokkaamaan keskeltä.

Kyllä tää tästä etenee
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3 Aerossa vm. 2001-> pitäis kuulemma olla sama IC kuin Viggenisssä. Myös 9-3 TiD:ssä pitäis olla samanlainen IC kuin Viggenissä.

Mun autossa taitaa olla se ongelma, että kun IC on liian lämmin, maksimiahtoja on lähes mahdotonta saada ulos. Saabin turbomittarin viisari ei mene edes punaisen alueen keskialueelle, vaan jää siitä vähän.

Sitten kun IC on viileä, niin ahdot nousee maksimissaan lähes punaisen alueen tappiin (jääden jonkun 1-1.5 mm punaisen alueen ääripäästä).

Eli em. asioista päätellen meikäläisenkin auto kaipaisi parempaa IC:tä.

Lisäksi ACC ottaa vielä oman osansa tehoista. Saabin huoltokirjassa WIS:ssä tosin väitetään, että kun kaasua polkaisee voimakkaasti, kompura tippuu siksi aikaa pois päältä, jotta kaikki teho saataisiin keskitettyä liikkumiseen :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ahtoja

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jaa ei mullakaan ahdot mee kun max punasen puoliväliin mutta silloinkin mennään isolla vaihteella ja aika haipakkaa.

Kerran meni aivan tappiin turbomittari, mutta sitten mä heräsin kainalot kosteena.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahtoja

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Jaa ei mullakaan ahdot mee kun max punasen puoliväliin
Onko sulla tai jollain muulla tietoa mikä mitttarin skaala noin suunnillen on? Esim paljon on paineita keltaisen ja punaisen rajalla, entä tapissa?
Onko mittari sama kaikissa 9-3 turboissa?
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ja tässä vastaus

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ei sitten pienintäkään infoo paljon on paineita muilla kun kuskilla, oon vaan ihmetellyt kun kaikki höpisee että mittari menee tappiin. Kuis sulla Vigge se mittari käyttäytyy?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: ja tässä vastaus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:ei sitten pienintäkään infoo paljon on paineita muilla kun kuskilla, oon vaan ihmetellyt kun kaikki höpisee että mittari menee tappiin. Kuis sulla Vigge se mittari käyttäytyy?
Ennen lastua jäin punaisen puoliväliin, nyt menee tappiin.
Voisin vaikka tehdä pienen esittelyvideon aiheesta :D
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

no tottakai teet siitä aiheesta analyysin :D , mun pitää kaiketi ottaa selvää omasta mittaristani ja sen käyttäytymisestä :o .
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

AM Worksin vastaus

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Dämit AM Works ei voi duunata sellaista IC mitä mä olin etsimässä, ongelmaksi tuli mitat. Tilaa oli syvyys suunnassa 55mm ja he voivat tehdä vain 76mm minimissään. Eli ei menis ainakaan heittämällä sisään tarttis sahaa aika lailla alumiinia pois tieltä :x

Ei kai jää muuta vaihtoehtoo kun ostaa se 1000 Eur Abbottin teho IC tai Speedin Sport IC 990 Eur

hoh hoijakkaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: AM Worksin vastaus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
Ei kai jää muuta vaihtoehtoo kun ostaa se 1000 Eur Abbottin teho IC tai Speedin Sport IC 990 Eur

hoh hoijakkaan
Tuli sellainen homma mieleen, että mahtuuko sappaan keulille kaksi ns. viggen ic:tä. Olisi ainakin huokeampi vaihtoehto...
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

voi eiiiiii

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

taas joudun konttaa auton alle mittailee, tietenkin mahtuis toi AM Worksin IC jos tekis siitä kapeamman ja korkeamman. Se alumiini siinä puskurissä on aika sopivasti kaareva.

Ja taas tuli idea:

Tosi leveä IC mutta ei korkea niin että se jäis puskurin alle, ottais sumarit pois ja duunais siihenkin ilman sisääntuloaukot, uskomaton häkkyrä keulaan. :D

Keksijän hattu alkaa taas väsää uskomattomii kyhäilmii
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:no tottakai teet siitä aiheesta analyysin :D , mun pitää kaiketi ottaa selvää omasta mittaristani ja sen käyttäytymisestä :o .
Analyysi tehty ja tulos löytyy täältä:
http://www.hut.fi/~oruosaar/veto.wmv

Ps. Video on kuvattu moottoritiellä rampista tultaessa, eli suurinta sallittua ei ylitetä.

Edit: Videosta vielä sen verran, että ensimmäinen ja viimeinen kiihdytys ajettu kolmosella ja keskimmäinen femmalla.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin