Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo tuo jousijuttu auttaisi paljon tuohon projektiin. olisin kiitollinen jos sais tietoa minkälaiset spiraalit sinne laittais 8)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

scorpio_88 kirjoitti:joo tuo jousijuttu auttaisi paljon tuohon projektiin. olisin kiitollinen jos sais tietoa minkälaiset spiraalit sinne laittais 8)
Joskus kuullu että Catcams PAC 12009 Gold jouset sais sinne jotenki sovitettua.
http://www.catcams.be/index.htm tuolta kun kattelet niin löytyy mittoja.
Käsittääkseni US-parts on noitten jälleenmyyjä. Ei sitten varmasti ole halpoja että useemmaan satasen tulee setti maksaan. Saatto olla että noi jouset tartti viä jotain shimmiä alleen
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mulla sama ongelma T7 koneen kanssa.
Manuaalisella tönärillä mitattuna Maptunin T5 jäykät jouset, tuosta pussista arvon yhden jousen ja mittaan suurimman arvon:
reikä 20mm
langan paksuus 3,95mm
korkeus 46mm
leveys 28,05mm

T7 vakiojouset digitaalisella mittarilla mitattuna koneistamolla suurinpiirtein:
korkeus 58mm
1,2mm isompi reikä kuin T5 jäykissä jousissa

Eli T5 jäykät jouset ovat aivan liian lyhyet ja keskireikä niissä liian pieni venttiililautaselle(/mikä oikea nimitys lautaselle).
Siittä en tiedä jos reikä on hiukan isompi kuin lautanen tuleeko ongelmia, mutta Catcamsin taulukosta en löytänyt yhtäkään jousta joka olisi lähelläkään 58mm pituutta. Mitä sitten shimmiprikkojen vaikutus jousien toimivuuteen on ja mitä materiaalia ne pitäisi olla etteivät kuluisi tms. onkin sitten jo kokonaan toinen juttu.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ei kait sillä jousen lepopituudella juurikaan ole merkitystä, enemmänkin sillä paljonko seetipaine on (luokkaa 37mm taitaa olla asennusmitta) ja että sallittua puristumaa jousessa on jäljellä jokunen milli enempi kuin mitä nokassa on nostoa ja mikä max noston jousivoima on.
#1730
500whp.net member
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

Garretilta tulleet uudet GTX-sarjan ahtimet.
Esim. GTX3071R tuottaa 80hp enemmän kuin vastaava GT.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... rgers.html

GT-ahtimet pystyy päivittämään GTX:ksi vaihtamalla kompuransiiven.
Atpturbolla myynnissä hintaan 300$.

GTX28RS ja vastaavan GT:n päivitysmahdollisuus tulossa muutaman kuukauden sisään.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Hannu_J kirjoitti:Garretilta tulleet uudet GTX-sarjan ahtimet.
Esim. GTX3071R tuottaa 80hp enemmän kuin vastaava GT.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... rgers.html

GT-ahtimet pystyy päivittämään GTX:ksi vaihtamalla kompuransiiven.
Atpturbolla myynnissä hintaan 300$.

GTX28RS ja vastaavan GT:n päivitysmahdollisuus tulossa muutaman kuukauden sisään.
Vielä kun joku tietäis kertoa pajan missä täällä härmässä suostuttaisiin ja myös osattaisiin menestyksekkäästi noi kompurasiivet vaihtaa, niin saattais kiinnostaa päivittää pariakin erikokoista GT-kuulista.
Vähän veikkaan ettei ainakaan Garrettin virallisella jälleenmyyjällä ole suurempaa kiinnostusta operaatioon.

EDIT. No ainakin ton pienemmän ahtimen osalta innostusta laski ATP:n sivuilla lukenut teksti ettei päivitys onnistuisi jos akselin toisessa päässä on vain 56,5mm turbiinisiipi. Rajaa sit sisäisellä hukkiksella varustetut aika tehokkaasti pois.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

GT2860RS:än upgrade kit ei ole vielä valmis eikä näy siis sivuilla.
Itse laitoin heille sähköpostia viikko takaperin ja ilmoittivat että parin kuukauden sisään olisi tulossa.

Vai mistä luit ettei 56,5mm turbiinille saa päivitystä?
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

2,3T sport kirjoitti:
Hannu_J kirjoitti:Garretilta tulleet uudet GTX-sarjan ahtimet.
Esim. GTX3071R tuottaa 80hp enemmän kuin vastaava GT.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... rgers.html

GT-ahtimet pystyy päivittämään GTX:ksi vaihtamalla kompuransiiven.
Atpturbolla myynnissä hintaan 300$.

GTX28RS ja vastaavan GT:n päivitysmahdollisuus tulossa muutaman kuukauden sisään.
Vielä kun joku tietäis kertoa pajan missä täällä härmässä suostuttaisiin ja myös osattaisiin menestyksekkäästi noi kompurasiivet vaihtaa, niin saattais kiinnostaa päivittää pariakin erikokoista GT-kuulista.
Vähän veikkaan ettei ainakaan Garrettin virallisella jälleenmyyjällä ole suurempaa kiinnostusta operaatioon.

EDIT. No ainakin ton pienemmän ahtimen osalta innostusta laski ATP:n sivuilla lukenut teksti ettei päivitys onnistuisi jos akselin toisessa päässä on vain 56,5mm turbiinisiipi. Rajaa sit sisäisellä hukkiksella varustetut aika tehokkaasti pois.

Juu kyllä se turbiini/pakopesä taitaa noissa pikku garreteissa olla heikoin lenkki. 42:ssa varmaan saadaankin tuolla siivellä näkyvää hyötyä.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Hannu_J kirjoitti: Vai mistä luit ettei 56,5mm turbiinille saa päivitystä?
Tuota kuvan alla olevaa tekstiä luin http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... RT-TBO-125

Itseä kiinnostais juuri tuon 3071R:n (.86) päivittäminen, mut 4294R:n kanssa ei ole tilanne mitenkään akuutti.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... 346&page=4

tuolla on testeissä saatu sellaisia tuloksia että esim 35R GTX spoolaa samoihin aikoihin mutta potkaisee rajummin ja vetää pidempään, n. 50-60hp enemmän kuin vastaava GT
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo eli hieman päivitystä tänne osiolle tuon projektin kanssa. eli tuo uusi pakosarja jonka tilasin KL-Racingilta oli susi jo paketista nostettuna.. eli laippa aivan kiero. no, se suoristettiin. nyt kun siihen vedettiin se "lämpönauha" päälle koska tulee niin lähelle konepeltiä, niin huomasin että turbon-laippa on yli 10cm korkeammalla kuin vakiossa. ja tekstissä luki että vastaa vakion - mittoja. no turbon sain mahtumaan keulille tuon pakosarjan kanssa ilman flektin modaamista. mutta ongelmana on hukkiksen-kello. voiko tuota kelloa vetää kiinni vaikka servoon? omasta mielestä voi, koska turbo ja servo ja kaikki muut osat elävät ihan yhtä paljon.. nyt kun downpipeä jatkettu ja v-band sovitettu downpipeen niin heräsi ajatus että erillinen hukkis ois ollut tässä tapauksessa helpompi ja ehkä parempi. koitan sovittaa tuon painekellon johonkin ja sitten katsoa miten pelittää. eihän sen ole pakko turbossa olla kiinni. ja hyvällä menestyksellä saa jo peruuttaa hallista pihalle oman koneen voimin ensi viikolla :) koneessa on uusi jakopää (ilman tp-ketjua), uudet pitkiksen männät ja renkaat + kanget, uudet kk/runkolaakerit, kansi plaanattu ja venat hiottu ja luonnollisesti kaikki tiivisteet. sitten siemens dekat 870cc huolehtii bensansaannista. alkaa jännittään miten tuo kokoonpano toimii !
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ja vielä perään tuosta venajousihommasta, niin kansi kasattiin vakiojousilla ja toivotaan ettei tule männän kanssa suukkoa. siihen varmasti vaikuttaa tuo kiekkarajoittimen nosto. jos osuu niin sit vaan T5 kantta paikalle.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ja ne kiekat oli nyt mitä?

Koitas muuten piruuttaan hiplata vaikkapa vasemman nimettömällä sitä nappulaa missä on nuoli ylöspäin...noin justiisa, hyvähyvä :!:
Sitä jos painat aina kappaleen alussa tai pisteen (.) jälkeen, ENNEN kun tälläät sormes sille ensimmäisen kirjaimen namiskuukelille niin hyvä on. Ja heti kun tää ensimmäisen kirjaimen episodi on ohi, niin nosta nimetön poikkeen nappulalta ja jatka kirjottamista normaalisti :wink:

Juu on, se on mitätön asia. Mutta niin se on sinullekin :wink:

Ja en, en tod. ole mikään kielipoliisi :idea:

Se on siinäjasiinä että erotan tämmösen pikku"virheen", mutta olen samaa mieltä oikeiden kielipoliisien kanssa siitä että luettavuus kärsii melkoisesti jo tästäkin vähästä.

Voin vain arvailla minkälaista migreeniä tämä minun kirjoitus aiheuttaa niiden päässä jotka oikeasti osaavat tämän rakkaan äidinkielen. Jotenka opetellaan opetellaan :D
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

lintsasin aika usein äidinkielen tunneilta... :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garrett GT3071 (.64) vs. GT3071R (.86)

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

dodiin. eli turbon imputki ja öljyletkut/vesiletkut niin sitten saa jo pyöräyttää käyntiin :) eli sellaista tällä kertaa :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Vastaa Viestiin