Nordicin steg 1 kiinni ...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Pappamalli kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?
Kaipa se on oltava treffit siellä missä osfta on olemassa tai jotain....
Vois vaan kuvitella ettei noita softia ihan niin vaan heitellä autosta toiseen, eihän siinä olis mitään jäkeä, siis valmistajan kannalta. 8O
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Pappamalli huom.

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

joo nyt kun kysyt niin pientä nykimistä on havaittavissa 2.500-4.000 rpm:n kohdalla, ei paha mutta huomaa kuitenkin. eli juuri silloin kun vääntö on huipussa. Tulisiko noi bensahommat tarkistaa ja voiko rikkoa paikat ??? Tech 2:lla on katottu virheilmoitukset eikä niitä ole

Totutusajon tein motarilla erityyppisillä kiihdtyksillä

9-5 Nordic

soita vaikka, niin vois jutella lisää 040-7092995
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Pappamalli huom.

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5 Nordic kirjoitti:joo nyt kun kysyt niin pientä nykimistä on havaittavissa 2.500-4.000 rpm:n kohdalla, ei paha mutta huomaa kuitenkin. eli juuri silloin kun vääntö on huipussa. Tulisiko noi bensahommat tarkistaa ja voiko rikkoa paikat ??? Tech 2:lla on katottu virheilmoitukset eikä niitä ole

Totutusajon tein motarilla erityyppisillä kiihdtyksillä

9-5 Nordic

soita vaikka, niin vois jutella lisää 040-7092995
Jos bensa ei riitä niin totta ihmeessä se rikkoo paikat. Yksittäiset kiihdytykset eivät riitä nostamaan lämpötilaa hulluihin lukemiin, vaikka kone kävisi hieman laihalla. Mutta jos esim ajat lämä pohjassa pidemmän matkan niin on vain ajan kysymys koska mäntäpistiäinen iskee.
TECH ei anna mitään koodia jos kone käy laihalla WOT:n aikana, koska lambdaa ei tällöin lueta. Jos tyhjäkäynti on seoksien suhteen hanurista, niin silloin se näkyy myös TECH:llä.
Kannattaa muistaa että noin 60Euron arvoinen tarkistus voi estää konerikon, jos tilanne on yhtä huono kun mitä mulla oli lastun jälkeen.
Harva setti kait käy yhtä laihalla, mutta ei sitä usko ennen kuin omalle tontille sattuu.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappamalli huom.

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Harva setti kait käy yhtä laihalla, mutta ei sitä usko ennen kuin omalle tontille sattuu.
Noi SP:n setit taitavat kaikki käydä melko laihalla. Kun vaihdoin boksin SP:stä Maptuniin, niin auto käy hieman rikkaammalla, mutta kuitenkin pakokaasupäästövaatimusten puitteissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Ei mene sp:n steg 1 laihalla dynoreissulla 6000rpm ja 240hv niin dynottaja sano että huipputehoillakin kävi rikkaalla no ei haittaa parempi näinpäin :) Auto oli ng900 turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turbotalladega kirjoitti:Ei mene sp:n steg 1 laihalla dynoreissulla 6000rpm ja 240hv niin dynottaja sano että huipputehoillakin kävi rikkaalla no ei haittaa parempi näinpäin :) Auto oli ng900 turbo
Tarkoitankin käyntiä tyhjäkäynnillä. Ainakin mulla SP:n steg 3 kävi tyhjäkäynnillä laihemmalla kuin Maptunin steg 3+. Voi johtua siitä, että SP:n softassa on muutettu sytytyksenennakkoa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

Kannattaa kyllä antaa motille liikaa soppaa kun liian vähä. Niinku on jo todettu että mielummin 60€ kulu kun 6000€ moottori... :?
Ai sullaki nykii siellä alhaalla!? Musta tuntuu että toi Nordicin setti on hieman puutteellinen. Ohjelmassa on ilmeisesti myös automaattilaatikon ohjaukseen liittyviä arvoja. Taidan vaihtaa omaan PPC:n setin johon saa aika sopivasti Steg 1, 2 ja 3. Nappia painamalla saa valittua ruudin määrän. Ei ole edes kallis, kun vertaa Länsiauton Nordichintaan joka oli aika suolanen. Eivät anna edes päivitystä uudestaan vaikka selkeesti on joku pikku bittivirhepaholainen iskeny softaan.
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Tietoa lisää please

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Moi,

Eli kertokaa nyt mitä siitä koneesta pitää vaihtaa 60 € hintaan, siis lisätä bensan syöttöpainetta, joku suutin vai mitä ? mielellään myös osanumero ? Tyhjäkäynti on mun autossa ihan OK.

Thanks,

9-5 Nordic
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Tietoa lisää please

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-5 Nordic kirjoitti:Moi,

Eli kertokaa nyt mitä siitä koneesta pitää vaihtaa 60 € hintaan, siis lisätä bensan syöttöpainetta, joku suutin vai mitä ? mielellään myös osanumero ? Tyhjäkäynti on mun autossa ihan OK.

Thanks,

9-5 Nordic
Kyseessä on bensanpaineen nosto, eli uusi paineensäädin peliin.
Vigge tossa kertoili että ST-motors myy/asentaa ja ainakin seuraavassa linkissä on kanssa ilmeisesti käypästä säädettävää systeemiä:
http://www.amworks.com/fin/irtokannet.htm

Asennuksen jälkeen sitten dynoon jossa lopullinen paineen säätö tapahtuu kuormituksessa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

Toi ysikolmosen vaihtoehto on yksi mutta sulla taitaa olla sellanen pieni paineentasaaja kuskinpuolella bensalinjassa. Ventiilikopan ja ruiskun "välissä" on sellanen panta jolla säädin on kiinni. Aika veemäinen paikka. Siihen menee yksi alipaineletku, otat sen irti, avaat pannan ja lyöt vaikka talttapää ruuvarilla sen säätimen irti. Se on sillai alaspäin kallellaan aika jemmassa. Prkl ku on vaikee selittää, no kuitenki. Sit laitat sen uuden vaan kiinni. Vakiona sulla on 300, mut siihen ois hyvä laittaa 350. Länsiauto Olarissa mr.Koskipalolla on niitä huoneessaan. Maksaa 70€ ja ne on Nordicin toimittamia, eli luulis niiden olevan sopivia. Niinkun onki. Kyseinen säädin on sellanen stanssattu eli sitä ei voi säätää. Älä ota sitä pois jos sun patti on kuuma.... :D ja laita joku rätti sen alle ku irrotat (valuu vähä bensaa). Jos tuntuu että on vaikee juttu, niin Olarin Länsiauton Opel Masterfit huollossa on sellanen kundi kun Orpana, mee sen luo ja sano että se vaihto yhteen sen kaverin ysifemmaan säätimen ja se kaveri päätti että sä vaihdat sen kans tähän autoon...se tekee sen kyllä, jos ei niin sano että saa korvilleen... :P ....Rauha
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
anssi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 08:32
Paikkakunta: vlk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi »

yksi vaihtoehto bensanpaineen säätöön:

http://www.hestec.fi
Säädettävä 3- kalvoinen bensanpaineensäädin turbokäyttöön hinta 75€

Löytyy myös edullinen selkeälukuinen seosmittari.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

anssi kirjoitti: Säädettävä 3- kalvoinen bensanpaineensäädin turbokäyttöön hinta 75€
Itse olen kyllä ton boschin säädettävän vekottimen kannalla. Yks asia on varma ettei mitään aftermarket säädintä ole myyty yhtä montaa kappaletta kun mitä noita boschin säätimiä on. Toimii varmasti kuin junan vessa.

Ja seosmittateista sen verran että edullinen ei tässä tapauksessa ole hyväksi. Kunnollinen seosmittari vaati toimiakseen laajakaista lambda ja tupaa kustantamaan aika paljon. Tollasella halvalla mittari näkee suht tarkasti mitä tapahtuu arvon 1 välittömässä läheisyydessä, mutta mittarin erottelukyky on todella kehno heti tuon alueen ulkopuolella.

Seosmittari yhdessä EGT:n kanssa on jo askel parempaan suuntaan.
#1730
500whp.net member
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

pari kyssäriä vielä

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Olen nyt varannut Laakkoselta ajan ton bensapaineen säätämiseksi sekä myös ahtopaineiden tarkastamiseksi. Ahtopaineiden tulis maximissa olla Nordicin mukaan 1,1. Lisäksi tehdään tarvittavat säädöt ja tsekataan päästöt.
- jos vika ei olekaan paineissa vaan jossain muualla niin eihän se rikkaampi seos mitään haittaa tai riko ??
- viimeksi kun techillä katottiin mahdollisia virhesytytyksiä niin tech ilmoitti että boxi olis steg 2, vaikka tilasin ykkösen. Onko toi techin antama tieto oikea ? Nordicilla ei ollut hajua kumman oli lähettänyt. Alkaa vähän mennä maku tosta Nordicikin touhusta, vaikka alussa tuntu asialliselta. Samaa paskaa ilmeisesti kaikki...

Seuraavaksi ostan suoraan Aeron, ei tarvi leikkiä näittein viritysten kanssa.

Kiitos vaan vastauksista.

9-5 Nordic
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

nonii....alkaa mullaki menee maku Nordicin puuhan. Ahtopaineet mulla reilu 1.2. Steg 1????? Taitaa olla 2 mulla myös. Pyysin Länsiautolta "päivitystä" Steg 2:seen ja ne ilmotti että saa mutta maksaa 950€. Toi Step 1 makso jo 1500€. Aika reilua rahastusta tuntuu olevan niiden puuha. Ilmotin että en ole tyytyväinen mutta se ei niitä kiinnostanu. Perkele onkohan tässä maassa ketään joka aikuisten oikeesti osaa noiden softien kanssa pelaa.

No kyllä tollaki pärjää. Varsinki nyt kun sain ruuvin sisään josta saa lisää ruttua.... :twisted: ..todellisuudessa se kuristaa alipanetta, mutta ei puhuta siitä kenellekkään.
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

nooh

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Suomessa ei ole yhtään joka osaa duunata Trionic 7 järjestelmää. Ainakaan yhtää pajaa ei tunnusta noita tekevän. Sen verran noista bulkkikamoista, että olen tullut siihen johtopäätökseen, auto on ajettava pajalle ja penkissä säädettävä. Eli kaikki Ruotsiin ens kesänä.

Bulkki toimii joillain mutta mukaan mahtuu niitä joilla se ei toimi. Hassusti mulle muistuun mieleen yksi jolla on ollut ongelmia noitten kanssa... mutta kuka se nyt olikaan.. 8O liittyköhän se jotenkin keltaiseen väriin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin