9-5 Aeron ahtopaineista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Amiraali kirjoitti:... Kiinnostaa minua myös... miten "homma" etenee ! Mites tuo putkisto ? Aiheuttaako melua enempi ?
Mulla Viggenissä JT:n 3" rööri race-katilla. Melu ei ole lisääntynyt "normaali" ajossa lähes ollenkaan, mutta tajuus on huomattavasti alhaisempi. Putki rupeaa vasta mölyämään kun pedaalin lyö pohjaan. Näin on mielestä parempi, kun kuulee myös omat ajatukset auton sisällä. :lol:
Täytyy tehdä vaikka video aiheesta. :idea:
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Pappamalli kirjoitti:
Miten voi hurahtaa aivan totaalisesti tähän virityspuuhaan. Duunistaki pitää ottaa ommoolommoo kun ei aika muuten riitä... :lol:

Nykyajan autot on sisäänajettu jo valmiiks...jos ei ole niin nyt on... :twisted:
Jeah, sulla on oikee meininki, toivottavasti sit nähään joskus sun NOSsisaabis meettingeissä
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Re: 9-5 Aeron ahtopaineista

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

karri kirjoitti:Olisiko tietoa mikä on maksimi ahtopaine 9-5 Aero -03 mallissa vakiona?
Toinen aiheeseen liittyvä kysymys olisi tuosta maksimi ahtopaineen rajoituksesta, joka tiettävästi normaalisti noissa autoissa on? Nostetaanko sitä noiden virityspajojen ohjelmissa (MapTun, BSR, Hirsch jne.).

Autossani on tällä hetkellä 3" putkisto turbolta + Race Kat. Olen softannut autoa itse sarjaohjelmointilaitteella (en kuitenkaan itse tee noita softia :wink: ) Nyt pitäisi tietää, paljonko voin nostaa ahtopainetta ilman, että käydään millään varoalueella vai nostavatko nuo pajat sitä rajoitinta? Tämän hetkisellä softalla kun 2500 - 4000 rpm:ssä avaa hapet täysin niin samantien paukkuu johonkin rajoittimeen, joka katkoo syöttöä.

Onko joku mitannut mitä Saabin oma ahtopainemittari kertoo ahtopaineista vai kertooko mitään?
Mistäs olet saanut moisen softan ja sarjalliikenne jutun. Lataatko ohjelman tavallisella PC:llä vai millä? Kiinnostas nimittäin jos pääsis itte ropaamaan softia
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin