Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kaippa ne on og900 ja sitten löytyy tohon ng900 2 mallia, kun -97 on erilaiset kun ekoissa ng900...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kummin päin nuo muuten kuuluu olla ???

http://www.anvin.org/saab/large/img00393.jpg

tolleen vai toisin päin ?

vai onko mitään merkitystä normaaliajossa ?
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kuvan mukaisesti kuuluvat olla, normi ajossa ei liene merkitystä, kovassa rata-ajossa sit väliä kummin päin ovat.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

no noin päin ne nyt sitten meni, mutta kun siivoilin tallia, niin niissä pahvilaatikoissa missä levyt on, niin lukee vasen ja oikee :mrgreen:

empä tiiä että kumpi oli kumpi :D

toisin päin näyttää useimmiten olevan noissa tuuninkivehkeissä nuo urat, mitä tossa hopeessa viggenissä on, nooh, sunnuntai- kruisailuun varmaan ihan sama kummin päin levyt on :roll:
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Miten toi ero sitten näkyy ratakäytössä ja siinä siihen vaikuttaa?
Nationalin laikoissa oli tarrat myös, niin että ura menee ikäänkuin vastakarvaan ja niin ne asensin.
Eli näin http://koti.mbnet.fi/tomsson/saap/uudetjarrut.jpg
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nyt en tiedä, mutta olen itse tässä kohtaa eri mieltä, että mihin suuntaan nuo pitäisi mennä.

Omassa tonnarissa menee kaarevasti urat ja ovat tosiaan harmaan esimerkkiauton kuvan mukaan toiseen suuntaan.
Eli, kun laikka pyörii eteenpäin, niin urat ovat kaarevasti pyörimis-suuntaan.

Kun katsoo omia laikkoja, niin urat jopa näyttävät olevan oikein suunnattu. Vesi ja jarrupala moska lentää juuri oikein pois vauhdissa.

Hitto, kun ei oo kuvaa nyt omasta autosta tähän hätään, missä näkyisi...

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mielestäni kuuluvat niin että urat viettävät ulospäin Eli vasemmalta oikealle.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Juuri näin. En vain osannut itse kertoa oikeilla sanoilla.
Näin on omassa autossani.

Dänx V-M

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kuva

Näin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tosin jos valmistaja ohjeistaa sen laitettavaksi toisin niin kannattaa noudattaa valmistajan suositusta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jaarli81
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 08:58

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja jaarli81 »

Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja patse »

tetammi kirjoitti:Kun tuolta bilteman sivuilta näyttää löytyvän saabiin kolmet levyt eteen:
64641 JARRULEVYSARJA,SPORT SAAB 99,00 €
64642 JARRULEVYSARJA,SPORT SAAB 99,00 €
64643 JARRULEVYSARJA,SPORT SAAB/OPEL 99,00 €

Noi 643 900 vm.97,9-3, 9-5 97-99
641 tonnareihin
Mutta tuolle 642:lle ei löydy sen tarkempaa mainintaa. :roll:...
64-643 myös 9-5 vm.99->
64-642 9-5 taka jarrulevy vm.99->
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Tilasin nuo bilteman jarrulevyt ja tänään laitoin paikalleen ,paketin päällä lukee "urien ja reikäkuvioiden kuuluu osoittaa auton takaosaa päin" sisällä yksittäispakatut levyt joiden mukaan levyt tulee asentaa "vastakarvaan" eli urien etuosa eteenpäin :roll:
Noh,, näin tein, kasasin jarrut vastakarvaan urien kärjen osoittaessa eteenpäin.
Uusilla paloilla ,ad merkkiset palat jotka oli viistetty todella reilulla kädellä ,katsoin jo paketista otettuani että ei varmaan hyvää seuraa koska aika pieni kitkapinta uutena.
Kävin kokeilemassa n 10km lenkin jarrutellen aluksi kevyesti ja olihan se sitten kokeiltava reilummin jarrutella ja parin reilun jarrutuksen jälkeen jarrut häipuivät eli hyvä että auto pysähtyy ,todella runsaasti jarrupölyä vanteessa.
Jarrulevyt näyttävät asiallisilta viistetyt reiät jne ,voiko olla että nuo palat ovat todella noin onnettomat ? tai sitten pitää kokeilla levyjen pyörimissuunnan vaihtoa.
Vai pitääkö näillä levyillä olla ebc tms. jarrupalat ?
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Anna hakea paikkaa jonkun aikaa rauhallisesti jarrutellen, sitten kun levyn pinta on kauttaaltaan kulunut käytetyn näköiseksi, niin varmaan on jarrupaloistakin lähtenyt uuden karheus ja mahdollinen "mukautumisaine" pinnasta. Itse en jarruvoimaa kokeillut kun vasta kun koko mustaus oli lähtenyt, kesti yllättävän kauan. Ei tosin saman jarrut. Kirkkailla levyillä toki vaikea huomata. Uudet kamat myös lämpeää paljon herkemmin, kun kitkaa on paljon enemmän, jos laahailee kauheasti. Ettet nesteitä keittänyt :wink:
Voi toki olla, että tarvikepalat on niin pehmeää kamaa, että uudenkarhean laikan urat ja reiät jauhaa ne pölyksi levyn ja palan väliin?
En puhunut kokemuksen syvällä rintaäänellä, ihan vaan noobin mietteitä :)
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Black Diamond jarrulevyjä/paloja VS. Bilteman Sport-laikat?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Paskat nesteet siellä on keittänyt, siitä se jarrujen hiipuminen yleensä johtuu useamman tiukan jarrutuksen jälkeen jos mistään ei vuoda. ;) Saabitkin on sen verran painavia autoja että ottaa varmasti jarrujen päälle. Vaihda(ta) nesteet äläkä vaihda niitä mihinkään parin euron litkuihin vaan suosiolla johonkin tarpeeksi korkean kiehumispisteen omaavaan.

Nuo jarrunesteet menettää ominaisuuteensa suurin piirtein vuodessa ja ankarassa käytössä paljon nopeamminkin, sen jälkeen on oikeastaan ihan sama mitä siellä on kun kaikki on yhtä huonoja.

Siinä vähän piinataan jarruja: http://www.youtube.com/watch?v=_2u7udw1rVA
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Vastaa Viestiin