Tais olla testit just menossa niillä paikkeillaNG900T kirjoitti:
Hyvin se ainakin kuuluu pörisevän kun porhalsit tossa juuri albergan esplanaadia pitkin
JT3" ja peruspaineet
Re: JT3" ja peruspaineet
#1730
500whp.net member
500whp.net member
900t16 mulla on. Sain sen putken edullisesti yhdeltä kanssaharrastajalta, joka oli ostanut sen mutta ei koskaan asentanut paikalleen. Kesällä sitten eräänä iltana töiden jälkeen asensin sen ja ehdin vielä illalla baanallekin, joten ei paha rasti. Vaatii vaan helkkarin tarkan sovittelun ettei kolise mihinkään. Akku ei sovi 3" alkukäyrän kanssa paikalleen, mutta mulla se oli takaluukussa jo ennestään, kun ostin isomman akun, joka ei sovi paikalleen edes vakioputken kanssa.Niin mikä auto on kyseessä? 900T16 vai 900S?? Itsellä tuo ässä 2,5" vakioputkella ja olen vähän mietiskellyt tuota JT:n 3" putkea. Tilasitko itse procar servicen kautta ja paljonko tuli hintaa asennuksineen? Niin ja joutuiko akun paikkaa siirtämään? (näyttää vaan niin pirun ahtaalta ainakin omassa)
Eli toiminnaltaan hyvä putki, asennukseltaan vähän hankala.
Eihän noita vanhoja ei-katti vehkeitä mitata kuin tyhjäkäynnillä, joten ei huolta.. Eikä se tosiaan paha ääni ole, monet on ihmetellyt miten hiljainen se on sekä sisä-että ulkopuolelle autoa.No katsastuskonttorissa ne kuitenkin mittaa pakokaasuarvot ja nehän mitataan tyhjäkäynnillä ja 2000 rpm:llä. Jos toi auto kuulostaa katsastusmiehen korvaan liian kovaääniseltä tossa vaiheessa, niin sitten voi olla kusessa, mutta mene ja tiedä
Joo itekin jossain vaiheessa suunnittelin toisen vaimentimen ostoa. Mulla ei kuulu maantie/motari/kovemissakaan nopeuksissa mitään sisälle, ellei mennä ahtopaineiden puolelle. Taajamassa 40-60km/h se kuuluu pikkaisenkaan kaasua painaessa mutta eipä tuo mua juuri häiritse. Tärkeintä, että maantiellä ei kuulu mitään.Itse ajelin n.3kk yhdellä 3"vaimentajalla mutta sitten rupesi pännimään se möly ja lisäsin vialä toisen 3":sen! Eihän se matalilla kierroksilla pitänyt pahaa ääntä mutta yli 3000rpm ääni oli niin pirun kova ja varsinkin motari nopeuksilla Nyt ei ole enää niin pahat äänet mutta kireämmät kuin ennen ja kyllä sitä mölyä vieläkin lähtee
Minkälainen auto itselläsi on? Mun on t16 5d, takapään äänenvaimennusta hieman parannettu, tuskin kuitenkaan paljoa putken ääniin vaikuttaa.
En kehtaa sanoa, mihin nopeuksiin asti olen testannut mahdollisia äänettömiä cruise-nopeuksia.. Sanotaanko että riittävän pitkälle.
Re: JT3" ja peruspaineet
Lyhyesti sanottuna, eihän tää homma nyt ihan putkeen menny.Vigge kirjoitti:
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.
Hymy korvissa boksia vaihtamaan ja naama väärällä takaisin
Joku rasvanäppi SP:llä on ilmeisesti ohjelmoinut jonkun boksin koodeista väärin koska auto ei lähdä käymään. Nyt olen sitten kokemusta rikkaampi, siitä kuinka auto ei lähde käymään käynnistyksenesto lukittuna. Että sillee
Pitää yrittää TECH:in kanssa huomenna.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Minulla on 9000 aerossa 3" rööri race katilla. Pian putkiston vaihdon jälkeen huomasin että yksi pakosarjanpulteista oli poikki. Väännöt kun alkaa olemaan reilusti yli 400nm niin kone nyökkäilee melkoisesti ja putkisto siinä samalla. SP putkisto ei ole samalla tavoin tuettu kuten alkuperäinen, eikä haitariosakaan ole niitä parhaita. Edellämainituista syistä johtuen en pitäisi mahdottomana että putkiston vaihto edesauttoi pultin katkeamista. Sain sen paikallapäin porattua pois, joten siinä mielessä ei mitään ongelmia. Niin ja katkennut pulttihan oli tietenkin se ilmastointikompuran takana oleva jonne ei nähnyt kuin peilillä . Huonolla tsäkällähän voi joutua nostamaan kannen pois saadakseen katkenneen nysän pois kirteeltä. Päivitinkin siis koneen vääntöä estävän "koiranluun". Kyllä lakkasi koneen nyökkäily. Voin suositella, eron vanhaan kyllä huomaa.
Re: JT3" ja peruspaineet
No voi helvata, alkaa olla jo pienen kirjan aineksia tuossa tarinassa, ilmeisesti se että kun alkaa mennä v*turalleen niin sitten se kanssa menee ja kunnolla...Vigge kirjoitti:Lyhyesti sanottuna, eihän tää homma nyt ihan putkeen menny.Vigge kirjoitti:
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.
Hymy korvissa boksia vaihtamaan ja naama väärällä takaisin
Joku rasvanäppi SP:llä on ilmeisesti ohjelmoinut jonkun boksin koodeista väärin koska auto ei lähdä käymään. Nyt olen sitten kokemusta rikkaampi, siitä kuinka auto ei lähde käymään käynnistyksenesto lukittuna. Että sillee
Pitää yrittää TECH:in kanssa huomenna.
Taitaa taas olla mielessä "terveisiä Speedparts: lle
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo itekin jossain vaiheessa suunnittelin toisen vaimentimen ostoa. Mulla ei kuulu maantie/motari/kovemissakaan nopeuksissa mitään sisälle, ellei mennä ahtopaineiden puolelle. Taajamassa 40-60km/h se kuuluu pikkaisenkaan kaasua painaessa mutta eipä tuo mua juuri häiritse. Tärkeintä, että maantiellä ei kuulu mitään.
Siis onko todellakin niin että 3 -tuumaisen etuja ei saa ilman että auto alkaa möykkäämään tolkuttomasti ? Millaisella äänenvaimennuksella tulos olisi saundien puolesta lähellä alkuperäistä, tai vielä hiljaisempi ? Mites ne molemmilta puolilta ulos tulevat "pariputket" ?
suurin etu on juuri down pipesta,
putkiston koon kasvatus ei vielä chippauksen yhteydessä useinkaan ole tarpeen jos auto on vakiona tehoputkella kuten monet turbo-autot ovat
(perusautoissahan takavaimentimet ovat tukkoisia)
senhän voi sovittaa vakioputkeen "kartiolla" jos ei kat
tai jos kat niin helpompaa
----------------------
9000 saa moottorin ylätukeen Powerflexejä, mulla on 9000:ssa sellaiset ja ai kun menee kivasti vauhdissa ykkönen tupaan kun tulee risteykseen
(ei mennyt kuluneilla kumisilla puslilla)
säästää varmaan JT:n down pipeakin
putkiston koon kasvatus ei vielä chippauksen yhteydessä useinkaan ole tarpeen jos auto on vakiona tehoputkella kuten monet turbo-autot ovat
(perusautoissahan takavaimentimet ovat tukkoisia)
senhän voi sovittaa vakioputkeen "kartiolla" jos ei kat
tai jos kat niin helpompaa
----------------------
9000 saa moottorin ylätukeen Powerflexejä, mulla on 9000:ssa sellaiset ja ai kun menee kivasti vauhdissa ykkönen tupaan kun tulee risteykseen
(ei mennyt kuluneilla kumisilla puslilla)
säästää varmaan JT:n down pipeakin
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
Ei minulla ainakaan tuo meteli ole juurikaan kovempi ku vakioputkella. Pikkasen mukavamman kuuloinen murina. Minulla on siis 2.3 turbo (200hp) katilla ja nyt on putkena JT:n 3" 2 vaimentimella ja katilla, tosin olen ajatellut vaihtaa tuon katin tilalle suoran putken. En tiedä onko tuosta katin vaihdosta sitten vastaavaa hyötyä???Siis onko todellakin niin että 3 -tuumaisen etuja ei saa ilman että auto alkaa möykkäämään tolkuttomasti ? Millaisella äänenvaimennuksella tulos olisi saundien puolesta lähellä alkuperäistä, tai vielä hiljaisempi ? Mites ne molemmilta puolilta ulos tulevat "pariputket" ?
Siis ei tuo möykkä mitään älytöntä ole. Tyhjäkäynnillä abt. sama kuin vakioautossa ja normaaliajossakaan ei käännä kenenkään päätä. Vähän hankala tietysti verrata kun 900 on muutenkin vähän eri äänimaailma kuin 9-5:ssä..Siis onko todellakin niin että 3 -tuumaisen etuja ei saa ilman että auto alkaa möykkäämään tolkuttomasti ? Millaisella äänenvaimennuksella tulos olisi saundien puolesta lähellä alkuperäistä, tai vielä hiljaisempi ? Mites ne molemmilta puolilta ulos tulevat "pariputket" ?
Re: JT3" ja peruspaineet
Pahoittelen rumaa kielen käyttöäni ja toivon ymmärrystä sen sutheen.Vigge kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna, eihän tää homma nyt ihan putkeen menny.
Hymy korvissa boksia vaihtamaan ja naama väärällä takaisin
Joku rasvanäppi SP:llä on ilmeisesti ohjelmoinut jonkun boksin koodeista väärin koska auto ei lähdä käymään. Nyt olen sitten kokemusta rikkaampi, siitä kuinka auto ei lähde käymään käynnistyksenesto lukittuna. Että sillee
Pitää yrittää TECH:in kanssa huomenna.
Voit vitttu ja saatanan takatalvi, SP teki sen jälleen. Boksi on paska ja sille ei mahda minkään. Yritimme naittaa boksin muutamaan otteeseen TECH:llä, mutta ylläri ylläri se ei siitä huolimatta toimi.
Nyt lähtee yks perkeleen vihainen maili hurrilandiaan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
En tiedä mutta tulee väistämättä mieleen että olisko noi SP:n poijjaat ihan v...tuillakseen tehneet tuon. Aika amatöörimaista toimintaa jos näin on; aika amatöörimaista tuon sp:n homma on kyllä muutenkin. Minä oottelin tuota JT3":sta vapusta elokuun loppuun. Kerrohan Vigge sitte mitä piitteri vastaa tällä kertaa.SP teki sen jälleen. Boksi on paska ja sille ei mahda minkään. Yritimme naittaa boksin muutamaan otteeseen TECH:llä, mutta ylläri ylläri se ei siitä huolimatta toimi.
Tästäkö se taas alkaa?Hello very dissapointed customer,
I will check the ECU with the producer at once
Ensin neuvotellaan, sitten konsultoidaan ja lopuksi unohdetaan koko juttu.
Ironista sinänsä mutta historia toistaa itseään...eli kun kerran saat sontaa niin saat aina sontaa. Minä kun kerkesin jo juhlia että tämä loputon kiista loppui kun tavarat tuli. Mutta kuinkas kävikään nuolasin sittenkin liian aikaisin ja SP pääsi kylvämään suolaa haavoihin.
#1730
500whp.net member
500whp.net member