Nordicin steg 1 kiinni ...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: pari kyssäriä vielä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5 Nordic kirjoitti:Olen nyt varannut Laakkoselta ajan ton bensapaineen säätämiseksi sekä myös ahtopaineiden tarkastamiseksi. Ahtopaineiden tulis maximissa olla Nordicin mukaan 1,1. Lisäksi tehdään tarvittavat säädöt ja tsekataan päästöt.
- jos vika ei olekaan paineissa vaan jossain muualla niin eihän se rikkaampi seos mitään haittaa tai riko ??
- viimeksi kun techillä katottiin mahdollisia virhesytytyksiä niin tech ilmoitti että boxi olis steg 2, vaikka tilasin ykkösen. Onko toi techin antama tieto oikea ? Nordicilla ei ollut hajua kumman oli lähettänyt. Alkaa vähän mennä maku tosta Nordicikin touhusta, vaikka alussa tuntu asialliselta. Samaa paskaa ilmeisesti kaikki...

Seuraavaksi ostan suoraan Aeron, ei tarvi leikkiä näittein viritysten kanssa.

Kiitos vaan vastauksista.

9-5 Nordic
En tiedä miten on Nordicin laita, mutta ainakin SP:n ja Maptunin stage I ja II pitää sisällään saman softan.

Mitä tulee rikkaampaan seokseen niin ei siinä muu kärsi kun lompakko ja ehkä katti. Trionic on kuitenkin niin fiksu järjestelmä että se korjaan lambda alueen rikkauden aika nopeasti kuriin. Mielestäni trionic saappaita on aika mahdoton pitkällä tähtäimellä saada käymään hullun rikkaalla niin kauan kun ollaan lambdan piirissä. WOT on sitten asia erikseen, mutta silloin kone käy rikkaalla joka tapuksessa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: nooh

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Suomessa ei ole yhtään joka osaa duunata Trionic 7 järjestelmää. Ainakaan yhtää pajaa ei tunnusta noita tekevän. Sen verran noista bulkkikamoista, että olen tullut siihen johtopäätökseen, auto on ajettava pajalle ja penkissä säädettävä. Eli kaikki Ruotsiin ens kesänä.

Bulkki toimii joillain mutta mukaan mahtuu niitä joilla se ei toimi. Hassusti mulle muistuun mieleen yksi jolla on ollut ongelmia noitten kanssa... mutta kuka se nyt olikaan.. 8O liittyköhän se jotenkin keltaiseen väriin
Itse soitin jok ikisen putkan läpi kun yritin saada apuja stage I:n laihuus ongelmiin. Ei oota, ei tehdä, ei osata oli vastaus. Karala on ainoa putka jolla teoriassa olisi mahdollisuus puuttua trionic 7 ECUun mutta kokemus ja tietotaito puuttuu myös heiltä.
#1730
500whp.net member
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Tuntuu että toi laihallemeno ongelma liityy noihin 2.3l moottoreihin sillä en ole törmännyt 2.0l pannujen vastaavaan ongelmaan, päinvastoin ovat menneet liian rikkaalla näissä steg 1,2,3 virityksissä. Luulenpa että paineensäädintä peliin ja tuottavammat ruiskusuuttimet boschilta on lääke kaikkeen 2.3l pannuissa. Ovatko peräti samat suuttimet molemmissa vakiona 2.0 ja 2.3?? Silloin ei aukioloaikaa pidentämällä saa varmaan toivottua tulosta 2.3l pannuissa?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

turbotalladega kirjoitti:Tuntuu että toi laihallemeno ongelma liityy noihin 2.3l moottoreihin sillä en ole törmännyt 2.0l pannujen vastaavaan ongelmaan, päinvastoin ovat menneet liian rikkaalla näissä steg 1,2,3 virityksissä. Luulenpa että paineensäädintä peliin ja tuottavammat ruiskusuuttimet boschilta on lääke kaikkeen 2.3l pannuissa. Ovatko peräti samat suuttimet molemmissa vakiona 2.0 ja 2.3?? Silloin ei aukioloaikaa pidentämällä saa varmaan toivottua tulosta 2.3l pannuissa?
Tässä tietoa suttimista

9-3 4 cyl I 98-00 9142423 51.2423 488 kr A
9-3 4 cyl T (T5) 98-00 9142449 Röd 51.2449 488 kr A
9-3 B205L (T5) 98-00 9188707 51.8707 460 kr A
9-3 B205L (T7) 01- 9181322 51.1322 460 kr A
9-3 B205R (T7) 99-01 9181322 51.1322 460 kr A
9-3 B235R Viggen 99-01 9181322 51.1322 460 kr A

Eli kaikissa T7 moottoreissa on samat suuttimet. Sitä en vastaako T5 suutimet arvoiltaan näitä uudempia.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin