Paras vapaavirtaussuodatin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja Max »

NG900T kirjoitti:
Päivitän kohta suodatinkotelon mehupillin steg-1 tasolle. 8)
Kyseessä bilteman reflexiputken pätkä
Toihan on hyvä idis. Tuolla Biltemassa näyttäs olevan kolmea eri kokoa. Minkäkokoisen sä NG900T hommasit?
#1747
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Max kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Päivitän kohta suodatinkotelon mehupillin steg-1 tasolle. 8)
Kyseessä bilteman reflexiputken pätkä
Toihan on hyvä idis. Tuolla Biltemassa näyttäs olevan kolmea eri kokoa. Minkäkokoisen sä NG900T hommasit?
Tää on jotain keskikokoo 65mm, siitä isommat vaikutti jo sen verran överikokosilta ainakin siinä kädessä pyöritellessäni joten ajattelin että tulee hankaluuksia saada se asiallisesti kiinni koteloon, toki isompi-parempi tietty pätee tässäkin... täytyy nyt kattoo meneekö liian helposti ja laittaako sit isomman, ei toi nyt kallis ollu 2 eukkia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti:Tää on jotain keskikokoo 65mm, siitä isommat vaikutti jo sen verran överikokosilta ainakin siinä kädessä pyöritellessäni joten ajattelin että tulee hankaluuksia saada se asiallisesti kiinni koteloon, toki isompi-parempi tietty pätee tässäkin... täytyy nyt kattoo meneekö liian helposti ja laittaako sit isomman, ei toi nyt kallis ollu 2 eukkia.
Kun asennus tulee ajankohtaiseksi niin ota muutama kuva projektista niin saa vähän käsitystä kuinka kova urakka on. Voisin harkita samaa päivitystä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tuli tuokin päivitys sitten tehtyä. Tässä muutama kuva

orkkis
Kuva
orkkis vs biltema
Kuva
vanha rööri sahattu pois ja uus soviteltu tilalle, kiinnistys sikamassalla
Kuva
päivitetty suodatinkotelo paikoillaan
Kuva


Tossa löyty yks jenkkimoddaus :

Kuva

Kartiosuodatin olis tietysti helpompi vaihtaa kotelon tilalle, ja toki näyttävämpi ja coolimmat imuäänet, mutta päätin kuitenkin säilyttää kotelon,
koska mielestäni moottori saa (tässä autossa) viileempää ajoviimailmaa putki-koteloratkaisulla. Hintaa 2eur ja aikaa 'bout tunti+sikaflexin kuivattelua.
Kallista Sikaa löyty ennestään tuubinpohjalta joten sitä ei laskettu budjettiin :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan :x oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle 8O . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.

Eli vakio suodatin lensi paikoilleen. Onko muuten Motonetissä myynnissä ilmansuodatinta joka sopii 9-3:n :?:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan :x oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle 8O . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.

Eli vakio suodatin lensi paikoilleen. Onko muuten Motonetissä myynnissä ilmansuodatinta joka sopii 9-3:n :?:
Olikse minkä merkkinen?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

JR oli merkiä hänen, nou moor in mai kaar. Toi oli mennyt ihan veltoksi muutenkin joten vakiota kehiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Vapaavirtaus suodatin tonnarissa.

Kuva
9000 CS 2.3t
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

CC voi myös omalta osaltaan valaista mitä vv-suodin saa aikaan...
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan :x oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle 8O . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.
Kas vaan, näköjään tommonenkin on sitten mahdollista 8O
Eikös noissa vv suodattimisa yleensä oo takuu tyyliin "lifetime" warranty? Uutta takuuseen, ja annat sen mulle :D :D

Sitä ne 2bar ahdot tekee kun ei suodattimetkaan pysy imussa :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mimmi kirjoitti: http://www.motonet.fi kertoo:
ILMANSUODATIN SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
GM-900/9-3 4-sylinteriset bensat (ei Viggen). . . . . . . . 16-6936 8.07 ???
Jaa mutta mitä toi Ei Viggen tarkoittaa koska B205 ja B235 on samat suodattimet (osa numero 4876 074)?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Toi K&N ainakin tuntuu niin tukevalta että tuntuu ihmeelliseltä jos se repsahtaisi :roll:

POTKIS, ensin pakarin kiinnikkeet repee, nyt suoratin repee, mitä sä oikein teet kun tollasta tapahtuu koko ajan 8O :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

NG900T kirjoitti:Uutta takuuseen, ja annat sen mulle :D :D
Mä laitan kuvan tosta näytille huomenna ja Niko jos haluut saat ton.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vigge kirjoitti:CC voi myös omalta osaltaan valaista mitä vv-suodin saa aikaan...
Mitämitä ? :roll:

Onko kukaan porannu tohon vakiokoteloon reikii pohjaan (9-3 T7) ? Mites se on pelittäny ?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pade kirjoitti:
Vigge kirjoitti:CC voi myös omalta osaltaan valaista mitä vv-suodin saa aikaan...
Mitämitä ? :roll:

Onko kukaan porannu tohon vakiokoteloon reikii pohjaan (9-3 T7) ? Mites se on pelittäny ?
No vastaan CC:n puolesta kun ei ole näkyny mestoilla.
Auto siis pukkas pariin otteeseen CEL:in ja vikakoodi P1171 (Ilma/polttoaine seos liian laiha).
Ko. vika syntyy kun vv-suodin päästää sontaa läpi joka sitten kertyy MAFiin häiriten sen toimintaa. MAFin paskoittuessa se näkee vähemmän ilmaa kuin mitä todellisuudessa koneseen menee. Tällöin kone alkaa käydä laihalla läpi koko kierrosauleen koksa MAFin näyttämään käytetään A/F säädössä. Lambda alueella oltaessa lambdan arvosta ECU huomaa että kone käy laihalla ja lisää soppaa, siis kompensoi. (vaikutus koko rpm alue). Sopaan lisätään ja lisätään sitä mukaa kun MAFin näyttämä vierautuu todellisuudesta. CEL syttyy kun korjauskerroin on 1.25 eli vaivaiset 25% 8O pielessä.

Yksikertaisesti voidaan todeta seuraavasti, koskien paneeli vv-suotimia. Koska suodin tulee orkkis koteloon on sen pinta-ala sama kuin mitä vakio suotimella. Jos ja kun suotimesta halutaan repiä läpi enemmän ilmaa samalla paine-erolla niin ainoa vaihtoehto on suurentaa suotimen reikäkokoa. Näin tehtäessä myös enemmän sontaa pääse lävitse, joka sitten ilmenee enemmin tai myöhemmin jossain toisessa yhteydessä vian muodossa. En nyt haluaisi avautau, mutta näin se vaan on. Kukin tunkekoot autoonsa mitä kiinnostaa...
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin