Toihan on hyvä idis. Tuolla Biltemassa näyttäs olevan kolmea eri kokoa. Minkäkokoisen sä NG900T hommasit?NG900T kirjoitti:
Päivitän kohta suodatinkotelon mehupillin steg-1 tasolle.
Kyseessä bilteman reflexiputken pätkä
Paras vapaavirtaussuodatin?
Re: Suodatin
#1747
Re: Suodatin
Tää on jotain keskikokoo 65mm, siitä isommat vaikutti jo sen verran överikokosilta ainakin siinä kädessä pyöritellessäni joten ajattelin että tulee hankaluuksia saada se asiallisesti kiinni koteloon, toki isompi-parempi tietty pätee tässäkin... täytyy nyt kattoo meneekö liian helposti ja laittaako sit isomman, ei toi nyt kallis ollu 2 eukkia.Max kirjoitti:Toihan on hyvä idis. Tuolla Biltemassa näyttäs olevan kolmea eri kokoa. Minkäkokoisen sä NG900T hommasit?NG900T kirjoitti:
Päivitän kohta suodatinkotelon mehupillin steg-1 tasolle.
Kyseessä bilteman reflexiputken pätkä
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suodatin
Kun asennus tulee ajankohtaiseksi niin ota muutama kuva projektista niin saa vähän käsitystä kuinka kova urakka on. Voisin harkita samaa päivitystä.NG900T kirjoitti:Tää on jotain keskikokoo 65mm, siitä isommat vaikutti jo sen verran överikokosilta ainakin siinä kädessä pyöritellessäni joten ajattelin että tulee hankaluuksia saada se asiallisesti kiinni koteloon, toki isompi-parempi tietty pätee tässäkin... täytyy nyt kattoo meneekö liian helposti ja laittaako sit isomman, ei toi nyt kallis ollu 2 eukkia.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Tuli tuokin päivitys sitten tehtyä. Tässä muutama kuva
orkkis
orkkis vs biltema
vanha rööri sahattu pois ja uus soviteltu tilalle, kiinnistys sikamassalla
päivitetty suodatinkotelo paikoillaan
Tossa löyty yks jenkkimoddaus :
Kartiosuodatin olis tietysti helpompi vaihtaa kotelon tilalle, ja toki näyttävämpi ja coolimmat imuäänet, mutta päätin kuitenkin säilyttää kotelon,
koska mielestäni moottori saa (tässä autossa) viileempää ajoviimailmaa putki-koteloratkaisulla. Hintaa 2eur ja aikaa 'bout tunti+sikaflexin kuivattelua.
Kallista Sikaa löyty ennestään tuubinpohjalta joten sitä ei laskettu budjettiin
orkkis
orkkis vs biltema
vanha rööri sahattu pois ja uus soviteltu tilalle, kiinnistys sikamassalla
päivitetty suodatinkotelo paikoillaan
Tossa löyty yks jenkkimoddaus :
Kartiosuodatin olis tietysti helpompi vaihtaa kotelon tilalle, ja toki näyttävämpi ja coolimmat imuäänet, mutta päätin kuitenkin säilyttää kotelon,
koska mielestäni moottori saa (tässä autossa) viileempää ajoviimailmaa putki-koteloratkaisulla. Hintaa 2eur ja aikaa 'bout tunti+sikaflexin kuivattelua.
Kallista Sikaa löyty ennestään tuubinpohjalta joten sitä ei laskettu budjettiin
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.
Eli vakio suodatin lensi paikoilleen. Onko muuten Motonetissä myynnissä ilmansuodatinta joka sopii 9-3:n
Eli vakio suodatin lensi paikoilleen. Onko muuten Motonetissä myynnissä ilmansuodatinta joka sopii 9-3:n
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Olikse minkä merkkinen?potkuhousu kirjoitti:Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.
Eli vakio suodatin lensi paikoilleen. Onko muuten Motonetissä myynnissä ilmansuodatinta joka sopii 9-3:n
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
JR oli merkiä hänen, nou moor in mai kaar. Toi oli mennyt ihan veltoksi muutenkin joten vakiota kehiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kas vaan, näköjään tommonenkin on sitten mahdollistapotkuhousu kirjoitti:Mulla lensi vapaavirtaussuodatin romukoppaan oli pirulainen revennyt reunoista ja pudonnut putsakotelon pohjalle . Siellä se retkotti kun jokisen eväät. Oli nimittäin pikkasen päässyt sontaa liikenteeseen joten samalla putsasin ilmamassamittarinkin. Koko kotelo oli aivan rasvanen ja hiekkanen ja rubiinina kruunussa vettä kotelon pohjalla.
Eikös noissa vv suodattimisa yleensä oo takuu tyyliin "lifetime" warranty? Uutta takuuseen, ja annat sen mulle
Sitä ne 2bar ahdot tekee kun ei suodattimetkaan pysy imussa
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jaa mutta mitä toi Ei Viggen tarkoittaa koska B205 ja B235 on samat suodattimet (osa numero 4876 074)?Mimmi kirjoitti: http://www.motonet.fi kertoo:
ILMANSUODATIN SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
GM-900/9-3 4-sylinteriset bensat (ei Viggen). . . . . . . . 16-6936 8.07 ???
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Toi K&N ainakin tuntuu niin tukevalta että tuntuu ihmeelliseltä jos se repsahtaisi
POTKIS, ensin pakarin kiinnikkeet repee, nyt suoratin repee, mitä sä oikein teet kun tollasta tapahtuu koko ajan
POTKIS, ensin pakarin kiinnikkeet repee, nyt suoratin repee, mitä sä oikein teet kun tollasta tapahtuu koko ajan
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä laitan kuvan tosta näytille huomenna ja Niko jos haluut saat ton.NG900T kirjoitti:Uutta takuuseen, ja annat sen mulle
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
No vastaan CC:n puolesta kun ei ole näkyny mestoilla.pade kirjoitti:Mitämitä ?Vigge kirjoitti:CC voi myös omalta osaltaan valaista mitä vv-suodin saa aikaan...
Onko kukaan porannu tohon vakiokoteloon reikii pohjaan (9-3 T7) ? Mites se on pelittäny ?
Auto siis pukkas pariin otteeseen CEL:in ja vikakoodi P1171 (Ilma/polttoaine seos liian laiha).
Ko. vika syntyy kun vv-suodin päästää sontaa läpi joka sitten kertyy MAFiin häiriten sen toimintaa. MAFin paskoittuessa se näkee vähemmän ilmaa kuin mitä todellisuudessa koneseen menee. Tällöin kone alkaa käydä laihalla läpi koko kierrosauleen koksa MAFin näyttämään käytetään A/F säädössä. Lambda alueella oltaessa lambdan arvosta ECU huomaa että kone käy laihalla ja lisää soppaa, siis kompensoi. (vaikutus koko rpm alue). Sopaan lisätään ja lisätään sitä mukaa kun MAFin näyttämä vierautuu todellisuudesta. CEL syttyy kun korjauskerroin on 1.25 eli vaivaiset 25% pielessä.
Yksikertaisesti voidaan todeta seuraavasti, koskien paneeli vv-suotimia. Koska suodin tulee orkkis koteloon on sen pinta-ala sama kuin mitä vakio suotimella. Jos ja kun suotimesta halutaan repiä läpi enemmän ilmaa samalla paine-erolla niin ainoa vaihtoehto on suurentaa suotimen reikäkokoa. Näin tehtäessä myös enemmän sontaa pääse lävitse, joka sitten ilmenee enemmin tai myöhemmin jossain toisessa yhteydessä vian muodossa. En nyt haluaisi avautau, mutta näin se vaan on. Kukin tunkekoot autoonsa mitä kiinnostaa...
#1730
500whp.net member
500whp.net member