Henko 275 lph

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »


dodiih, tuli tossa viikko sitten tarkistettua reilu puolivuotta vanha Gatesin pätkä kolkin tankista...murtunuthan sekin jo oli.

etanolin kestävää in my arse.

noh, motonettihan tarjoaa sivuillaan nykyjään tätä: http://motonet.fi/fi/tuote/458138/Gates ... estava-15m

on sitten jo ihan käsikopelollakin ihan eri luokkaista tavaraa kun toi mitä ovat ennen tarjonneet etanolin kestävänä. (letkussa lukee ethanol/biodiesel compatible)

kävin Vantaan motonetissa katsomassa josko tollaista sitten...

5kpl piti olla hyllyssä, oli 2 kpl...tarkemmalla tutkiskelulla sisäreikä näytti isomalta kun 8mm ja sitähän se olikin, ihan lekussakin lukee että 9,5mm.

tiskille kysymään että mitä vattua?

-"aa joo, toi on just tota 8mm, tota samaa se on meidän kaikissa liikkeissä.."

- niin, mutta siis tämähän on aivan liian isoa 8mm liitännälle, eikö?

- "on."

-eli siis myytte 9,5mm letkua 8mm letkuna?

-"se ny on mitä se ny sattuu olemaan"



eli siis se motonetin nykyään ainoa etanolin kestävä on siis väärää kokoa, mitään muuta kokoa heillä ei sitten ollutkaan vaikka koneet muuta näyttikin.

se Gates 30cm mitä kaikki ovat autohinsa tunkeneet, itse mukaan lukien, ei olekkaan enää etanolin kestävää, ainakaan hyllyssä siitä ei ole enään erikseen mainintaa, on vain "perus" polttoaine letkua.

ja nyt molempien omistamani RE85 Saapasten letkujen murtumisen myötä voin rehellisesti sanoa että se Gates ei sitä viinaa pitkässä juoksussa kestä.

n. puolivuotta kestää jonka jälkeen klemmari sulaa siitä läpi.

suosittelen tarkastelemaan letkut!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

like_a_glove kirjoitti:

dodiih, tuli tossa viikko sitten tarkistettua reilu puolivuotta vanha Gatesin pätkä kolkin tankista...murtunuthan sekin jo oli.

etanolin kestävää in my arse.

noh, motonettihan tarjoaa sivuillaan nykyjään tätä: http://motonet.fi/fi/tuote/458138/Gates ... estava-15m

on sitten jo ihan käsikopelollakin ihan eri luokkaista tavaraa kun toi mitä ovat ennen tarjonneet etanolin kestävänä. (letkussa lukee ethanol/biodiesel compatible)

kävin Vantaan motonetissa katsomassa josko tollaista sitten...

5kpl piti olla hyllyssä, oli 2 kpl...tarkemmalla tutkiskelulla sisäreikä näytti isomalta kun 8mm ja sitähän se olikin, ihan lekussakin lukee että 9,5mm.

tiskille kysymään että mitä vattua?

-"aa joo, toi on just tota 8mm, tota samaa se on meidän kaikissa liikkeissä.."

- niin, mutta siis tämähän on aivan liian isoa 8mm liitännälle, eikö?

- "on."

-eli siis myytte 9,5mm letkua 8mm letkuna?

-"se ny on mitä se ny sattuu olemaan"



eli siis se motonetin nykyään ainoa etanolin kestävä on siis väärää kokoa, mitään muuta kokoa heillä ei sitten ollutkaan vaikka koneet muuta näyttikin.

se Gates 30cm mitä kaikki ovat autohinsa tunkeneet, itse mukaan lukien, ei olekkaan enää etanolin kestävää, ainakaan hyllyssä siitä ei ole enään erikseen mainintaa, on vain "perus" polttoaine letkua.

ja nyt molempien omistamani RE85 Saapasten letkujen murtumisen myötä voin rehellisesti sanoa että se Gates ei sitä viinaa pitkässä juoksussa kestä.

n. puolivuotta kestää jonka jälkeen klemmari sulaa siitä läpi.

suosittelen tarkastelemaan letkut!
http://motonet.fi/fi/tuote/458135/Upote ... 8mm-305-cm

Mulla oli tätä letkua josta meni myös klemmarit läpi.

Nykyään on tätä: http://www.silikoniletkut.fi/epages/sil ... /SF-075-IT
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja markusR »

Itsellä on ollut reilu 2 vuotta ja lähes 90 tkm tätä letkua ilman ongelmia.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tku-52454/ :roll:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmm, minun kauttani välittyi muutamalle myös tuota gatesin submersible-letkua, letku oli kyllä oikealla speksillä tilattua ja ainakin se oli ulkoisesti myös aivan erilaista tavalliseen Gatesin bensaletkuun verrattuna. Selkeästi pehmeämpää ja aramidikuidulla vahvistettua. Tonnarin tankissa letku on ollut 1,5 vuotta, yhden kerran olen avannut ja kääntänyt ämpäriä parempaan asentoon(anturin varsi kantoi ja antoi väärää tietoa polttoaineen määrästä), en havainnut muutoksia letkun pinnassa. Tilasin aikoinaan 5 metriä, josta pätkittiin halukkaille.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

juu...en mä uskokkaan että se vika Gatesissa ois, vaan motonetissa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mä kävin täältä (Lahden toimipiste) hakemassa sopivaa letkua kun tonnarissa oli pumppujumppa menossa. Pari vuotta nyt on ainakin kestänyt ilman ongelmia, oli sitten bensaa tai etanolia tankissa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Taidanpa itsekin pistää tuon letkun pätkän vielä vaihtoon. Helppoa vielä tässä vaiheessa kun ämpäri on irrallaan. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja TTH »

Tulipa mieleen että mikä on tuon menopuolen T-haaran takaisinkierrätyksen merkitys? Itse jätin letkun vaihdon yhdeydessä tuon pois, ainakin näin perstuntumalta tuntuis että ei tuolla niin suurta merkitystä ole...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja jus »

Menopuolen T-haaran takaisinkierrätys on ejektoripumppu, joka sivuvirtauksella imee bensaa tankin pohjalta ämpäriin. Ei ehkä kovin merkityksellinen kunhan tankki on tarpeeksi täynnä. Alkaa nykimään aikaisemmin tankin tyhjentyessä, jos tuo on jätetty pois...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja upi »

Ei kannata leikkiä noilla kumiletkuilla, vaan käy hakemassa esim. IKH:sta nailon putkea, jota käytetään paineilmalle, niin saa oikein sinisen tuninki värinkin pumpun pumpun sisäputkiin!
Eli taivuttaan hiemän lämmittämällä samanlaisen käppyrän, kuin alkuperäinenkin on ja lämmittää asentaessa päitä hieman, kun tyrkkää liitoskarojen päälle.
Hyvin on kestänyt itellä viinalla ja on tullut vaihdettua kaverinkin autoon poksahtaneen letkun tilalle.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Milles tehoille asti tuo vakiopumppu kykenee? Vakiopumpun tuottohan lienee pyörivän siinä 80l/h tuntumassa? Mille tehoille siis e85:lla ja bensalla.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

290 heppaa on vakiopumpulla ja e85:lla penkitetty eikä loppunut kesken, eli yli 100l/h. Tämä 4 bar pa-paineella (3 bar perus + 1 bar ahto). Ehjän vakiopumpun tuotto 3 bar paineella taitaa olla luokkaa 120-130l/h.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja mikaels »

G-mies kirjoitti:Hmm, minun kauttani välittyi muutamalle myös tuota gatesin submersible-letkua, letku oli kyllä oikealla speksillä tilattua ja ainakin se oli ulkoisesti myös aivan erilaista tavalliseen Gatesin bensaletkuun verrattuna. Selkeästi pehmeämpää ja aramidikuidulla vahvistettua. Tonnarin tankissa letku on ollut 1,5 vuotta, yhden kerran olen avannut ja kääntänyt ämpäriä parempaan asentoon(anturin varsi kantoi ja antoi väärää tietoa polttoaineen määrästä), en havainnut muutoksia letkun pinnassa. Tilasin aikoinaan 5 metriä, josta pätkittiin halukkaille.

Matti
Minulle tuli tätä Matin erää ja 1,5 vuotta / ~30tkm ilman ongelmia tai välitarkastuksia. Mitä Mattin tuossa raportoi, niin ei syytä toimenpiteisiinraportin.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja jusahh »

jcarlson kirjoitti:290 heppaa on vakiopumpulla ja e85:lla penkitetty eikä loppunut kesken, eli yli 100l/h. Tämä 4 bar pa-paineella (3 bar perus + 1 bar ahto). Ehjän vakiopumpun tuotto 3 bar paineella taitaa olla luokkaa 120-130l/h.
Mitäs tuo NG 93 pumppu tuottaa vakiona ja mikä on pumpun lähdön halkaisija, 8mm? Tämän threadin jälkeen ei oikeen tiedä mihin pumppuun, letkuun tai klemmariin luottaisin E85-käytössä.

MY03:ssa ilm. bensasuodin on tankissa, mistäs uusi tilalle ja miltä näyttää?

Olisiko jollakulla projektikuvia NG kolkin bensapumpun vaihdosta? Kiitoksia!
EX: 9³SS BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei faktatietoa mutta vahva oletus on että NG9-3 vakiopumppu on ihan samoilla spekseillä kuin muissakin Saabeissa. Eli tuotto tuota 120-130l/h luokkaa 3 bar paineella.
Kokemusperäistä mittaustietoa reilut 100tkm ajetusta NG9-3 vakiopumpusta sen verran että 270hv n. 4 bar kokonaispaineella irtosi etanolilla ilman tuoton hiipumista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin