Nordicin steg 1 kiinni ...
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Nordicin steg 1 kiinni ...
ja helvetin hienosti pelaa. Magnus Uhrin mukaan antaa tommosen 210 hv ja 310 nm pyöristä mitattuna. Eikä mua kiinnosta paljonko sieltä tarkalleen tulee, riittää kun TDI, GSI ja muut GT tyypit jää.
Pientä tykytystä tuli aamulla merkkihuollossa, kun Tech 2 anto jatkuvasti vikakoodia, että ajonestoa ei saisi koodattua. Koodeista en tiedä mutta auto lähti ekalla käymään. Soitin Magnusille ja hänen mukaansa ei syytä huoleen, johtui kuulemma jostain alustanumerojutusta, mene ja tiedä.
Tiedoksi, että Nordicin toiminta on todella asiallista. Esimerkkinä se että Suomen Posti hukkasi boxin pariksi viikoksi ja Nordic ilmoitti että lähettävät mulle uuden free of charge, vaikka ei heillä olisi ollut mitään velvollisuutta, koska lähetys ei toimitusehtojen mukaan ollut vakuutettu. No alkuperäinen löytyi ja kaikki hyvin.
Olo on kuin olisi ostanut uuden auton.
9-5 Nordic
Pientä tykytystä tuli aamulla merkkihuollossa, kun Tech 2 anto jatkuvasti vikakoodia, että ajonestoa ei saisi koodattua. Koodeista en tiedä mutta auto lähti ekalla käymään. Soitin Magnusille ja hänen mukaansa ei syytä huoleen, johtui kuulemma jostain alustanumerojutusta, mene ja tiedä.
Tiedoksi, että Nordicin toiminta on todella asiallista. Esimerkkinä se että Suomen Posti hukkasi boxin pariksi viikoksi ja Nordic ilmoitti että lähettävät mulle uuden free of charge, vaikka ei heillä olisi ollut mitään velvollisuutta, koska lähetys ei toimitusehtojen mukaan ollut vakuutettu. No alkuperäinen löytyi ja kaikki hyvin.
Olo on kuin olisi ostanut uuden auton.
9-5 Nordic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
kustannukset
en selvitellyt mitä LänsiAuto olisi ottanut. Mulle tää huvi makso kaikenkaikkiaan 800 euroa. Olisin vienyt Länsiautoon koodattavaksi, mutta oli vähän nyreä suhtautuminen, joten vein Mäkelän autoon, jossa tosiasiallinen palvelu. Koodaus ja tulppien vaihto makso 30 €.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
- Paikkakunta: Espoo
Sama steegi lootassa ja pelaa ku kello (pienen rääpimisen jälkeen). Aamulla pitäs mennä penkkii taas kun sai putket ym laitettua. Nyt vaan odotellaan N.O.S:in saapumista ja sit vielä välijäähdyt ja imuputket kuntoon (totaalinen muutos). Suosittelen kaikille Single Fogger Wet Systems, kulkee koodilla 05130NOS ja niitä saa tilattua esim US-Parts tai mun kautta mikäli kaikki menee hyvin tässä ekassa kokeessa. Voihan se olla että kohta Espoossa paukkuu moottori. Jos kiinnostaa niin privana viestiä niin laitan lisäinfoo ja kokemusta kunhan saan laitteen kiinni. Nyt olis tarkotus saada toi perhekikkana kulkemaan. Purge-venttiili puskee pihalle mukavasti ylimääräiset kaasut ja olemme oikeassa Tuning-helvetissä sen jälkeen. Prkl se on ku elokuvissa...
Putkista auton tuntee.
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
Kyllä mieltä lämmittää ku joku jaksaa paneutua todenteolla ja käppyröitähän jäädään odottelemaanPappamalli kirjoitti:Sama steegi lootassa ja pelaa ku kello (pienen rääpimisen jälkeen). Aamulla pitäs mennä penkkii taas kun sai putket ym laitettua. Nyt vaan odotellaan N.O.S:in saapumista ja sit vielä välijäähdyt ja imuputket kuntoon (totaalinen muutos). Suosittelen kaikille Single Fogger Wet Systems, kulkee koodilla 05130NOS ja niitä saa tilattua esim US-Parts tai mun kautta mikäli kaikki menee hyvin tässä ekassa kokeessa. Voihan se olla että kohta Espoossa paukkuu moottori. Jos kiinnostaa niin privana viestiä niin laitan lisäinfoo ja kokemusta kunhan saan laitteen kiinni. Nyt olis tarkotus saada toi perhekikkana kulkemaan. Purge-venttiili puskee pihalle mukavasti ylimääräiset kaasut ja olemme oikeassa Tuning-helvetissä sen jälkeen. Prkl se on ku elokuvissa...
Mulle voisit ainakin viskata infoa tulemaan, jahka on palikat kiinni
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Nordicin steg 1 kiinni ...
9-5 Nordic:
Tuosta viestistäsi jäi vielä muutama kysymys leijailemaan:
- Mikä moottori tuossa autossasi hyrrää (oletan, että autosi on 9-5)
- Mitä tuohon 800 € sisältyy, eli ainakin Nordicin sivuilla puhutaan vähän isommista summista (Saab 9-5 2.0t, 200 hp/300 Nm, Software, Price: 1200 USD + tax + freight)
- Mitä kautta tilasit "päivityksen"
Noksu
Tuosta viestistäsi jäi vielä muutama kysymys leijailemaan:
- Mikä moottori tuossa autossasi hyrrää (oletan, että autosi on 9-5)
- Mitä tuohon 800 € sisältyy, eli ainakin Nordicin sivuilla puhutaan vähän isommista summista (Saab 9-5 2.0t, 200 hp/300 Nm, Software, Price: 1200 USD + tax + freight)
- Mitä kautta tilasit "päivityksen"
Noksu
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Tilasin suoraan Nordicilta
Moi taas
Mä soitin Magnus Uhrille ja tarjosin 7.000 SEK moms inkluredat. Magnus sano et selvä ja lähetin sille boxin, joka mulla siis oli jo valmiina. Ilmeisesti noi listahinnat ei oo kovin tiukkoja. Tehoista kun kyselin niin Magnus sano, et setti antaa jonkun verran enemmän kuin 200hv/300nm ja siltä se kyllä tuntuu käytännössäkin. Motarilla kun pistää nelosen sisään ja polkasee pohjaan, niin saa olla aikamoinen raaseri et pysyy Saappaan puskurissa kiinni. Kyllä saabit on hienoja pelejä !!!!!!
Auto on 9-5 2,0t man wagon.
Mulla oli ennen 9-3 vakio 200 hv ja se tuntuu mopolta ton Nordicin rinnalla.
9-5 Nordic
Mä soitin Magnus Uhrille ja tarjosin 7.000 SEK moms inkluredat. Magnus sano et selvä ja lähetin sille boxin, joka mulla siis oli jo valmiina. Ilmeisesti noi listahinnat ei oo kovin tiukkoja. Tehoista kun kyselin niin Magnus sano, et setti antaa jonkun verran enemmän kuin 200hv/300nm ja siltä se kyllä tuntuu käytännössäkin. Motarilla kun pistää nelosen sisään ja polkasee pohjaan, niin saa olla aikamoinen raaseri et pysyy Saappaan puskurissa kiinni. Kyllä saabit on hienoja pelejä !!!!!!
Auto on 9-5 2,0t man wagon.
Mulla oli ennen 9-3 vakio 200 hv ja se tuntuu mopolta ton Nordicin rinnalla.
9-5 Nordic
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
- Paikkakunta: Espoo
Haloo 9-5 Nordic....
Onko sulla ilmenny minkäänlaista nykimistä päivityksen jälkeen. Mulla oli mutta loppu kun vaihdoin bensapaineen ja suotimen. Puheiden mukaan ei tarvis nostaa bensapainetta, mutta tosiseikka on se että menee laihalle ja tuuppaa nakuttaa pikkasen. Taitaa toi laihuus olla aika monessa ongelmana varsinki Nordicin softalla. Oisko kellää takataskussa jonkun muun virman päivitystä. Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan. Haluisin kokeilla eroja kun musta tuntuu että toi Nordic pikkasen kusee. Voi olla et alkaa viiraa tai sit oon muuten sekasin...
1 kysymys vielä. Miten teit opetusajon?
Onko sulla ilmenny minkäänlaista nykimistä päivityksen jälkeen. Mulla oli mutta loppu kun vaihdoin bensapaineen ja suotimen. Puheiden mukaan ei tarvis nostaa bensapainetta, mutta tosiseikka on se että menee laihalle ja tuuppaa nakuttaa pikkasen. Taitaa toi laihuus olla aika monessa ongelmana varsinki Nordicin softalla. Oisko kellää takataskussa jonkun muun virman päivitystä. Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan. Haluisin kokeilla eroja kun musta tuntuu että toi Nordic pikkasen kusee. Voi olla et alkaa viiraa tai sit oon muuten sekasin...
1 kysymys vielä. Miten teit opetusajon?
Putkista auton tuntee.
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
Juu puheet on mitä on ja aina kanattaa varmistaa mittarilla että kone saa varmasti soppaa. Mikä ei voi olla niin v-mäistä kun että kone käy laihalla ja sen olisi voinut korjata 60Eur säätimellä. En tiedä oletko lukenut mun kokemuksista, mutta laihalla kävi ja todella pahasti. Ekan kerran dynossa, lambda osoittaa .98 @4500 Bensapainetta sai nostaa lähes bar:lla jotta arvot sai halutulle tasolle ~0.85. Ainakin Viggen kohdalla mennään todella äärirajoilla jos koneesta lypsetään vakio suuttimilla stage III tehot. Tällöin suuttimein aukiolot on tapissa, jos ei jo yli suosituksien. Ei tarvitse kovin kummosta päättelyä niin voidaan huomata että jos pienikin häikkä tulee paineisiin (pumppu väsyy, suodin tukkeutuu jne) vetää kone heti laihalle, kun reserviä ei ole.Pappamalli kirjoitti:Haloo 9-5 Nordic....
Onko sulla ilmenny minkäänlaista nykimistä päivityksen jälkeen. Mulla oli mutta loppu kun vaihdoin bensapaineen ja suotimen. Puheiden mukaan ei tarvis nostaa bensapainetta, mutta tosiseikka on se että menee laihalle ja tuuppaa nakuttaa pikkasen. Taitaa toi laihuus olla aika monessa ongelmana varsinki Nordicin softalla. Oisko kellää takataskussa jonkun muun virman päivitystä. Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan. Haluisin kokeilla eroja kun musta tuntuu että toi Nordic pikkasen kusee. Voi olla et alkaa viiraa tai sit oon muuten sekasin...
1 kysymys vielä. Miten teit opetusajon?
Maptun toimitti aiemmin stage III setin mukana bensapaineensäätimen, en tiedä miksi sitä ei enää kuulu pakettiin, vaikka sivuilla väitetään toisin. Frekrik vakuutti että soppa riittää, mutta minä pidän ton säätimen varmuuden vuoksi.
Ei kait tuo opetusajo ole sen kummosempi kuin mitä SP suosittelee. Nelosella 4 kertaa 2000-4500 rpm.
wink: tätäkin voisi jatkaa sätissä ihan kokeilun vuoksi
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
- Paikkakunta: Espoo
Kaipa se on oltava treffit siellä missä osfta on olemassa tai jotain....93t sport kirjoitti:Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Vigge...
Juu luin sun kokemukset ja ihmettelen miksi ne ei laita / ehdota päivityksen ottajalle suurempaa painetta. Se ei ole missään tapauksessa pahaksi.
Putkista auton tuntee.
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
N.O.S antaa Saabille sielun.
9-5 W 2.0t A Vector -03
Mun käsittääkseni kone kuitenkin säätä suuttimien millisekunteja lambdan perusteella ja jos painetta nostaa niin ei ole kun ajan kysymys jolloin tyhjäkäynti ei käy enää rikkaalla. Mielummin mä käytän konetta aavistuksen rikkaalla kun laihalla.Pappamalli kirjoitti:Kaipa se on oltava treffit siellä missä osfta on olemassa tai jotain....93t sport kirjoitti:Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Vigge...
Juu luin sun kokemukset ja ihmettelen miksi ne ei laita / ehdota päivityksen ottajalle suurempaa painetta. Se ei ole missään tapauksessa pahaksi.
#1730
500whp.net member
500whp.net member