Nordicin steg 1 kiinni ...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Nordicin steg 1 kiinni ...

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

ja helvetin hienosti pelaa. Magnus Uhrin mukaan antaa tommosen 210 hv ja 310 nm pyöristä mitattuna. Eikä mua kiinnosta paljonko sieltä tarkalleen tulee, riittää kun TDI, GSI ja muut GT tyypit jää.
Pientä tykytystä tuli aamulla merkkihuollossa, kun Tech 2 anto jatkuvasti vikakoodia, että ajonestoa ei saisi koodattua. Koodeista en tiedä mutta auto lähti ekalla käymään. Soitin Magnusille ja hänen mukaansa ei syytä huoleen, johtui kuulemma jostain alustanumerojutusta, mene ja tiedä.
Tiedoksi, että Nordicin toiminta on todella asiallista. Esimerkkinä se että Suomen Posti hukkasi boxin pariksi viikoksi ja Nordic ilmoitti että lähettävät mulle uuden free of charge, vaikka ei heillä olisi ollut mitään velvollisuutta, koska lähetys ei toimitusehtojen mukaan ollut vakuutettu. No alkuperäinen löytyi ja kaikki hyvin.
Olo on kuin olisi ostanut uuden auton.

9-5 Nordic
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Kysyitkö muuten Länsiautosta mitä olisivat ottaneet asennettuna tuosta? eli paljonko on heidän "siivu" / eli paljonko säästit kun tilasit suoraan ite ja laitoit paikoilleen?

Niin ja onnea
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ONNEX OLKOON steg 1:stä :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Juu onnittelut vaan munkin puolesta !! Aika moni näyttää nyt hankkineen noita pikkuvirityksiä et täs alkaa tuntee ittensä "jälkeenjääneeks" :D :D
No ens kesänä sit :twisted: :twisted:
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

kustannukset

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

en selvitellyt mitä LänsiAuto olisi ottanut. Mulle tää huvi makso kaikenkaikkiaan 800 euroa. Olisin vienyt Länsiautoon koodattavaksi, mutta oli vähän nyreä suhtautuminen, joten vein Mäkelän autoon, jossa tosiasiallinen palvelu. Koodaus ja tulppien vaihto makso 30 €.

9-5 Nordic
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

Sama steegi lootassa ja pelaa ku kello (pienen rääpimisen jälkeen). Aamulla pitäs mennä penkkii taas kun sai putket ym laitettua. Nyt vaan odotellaan N.O.S:in saapumista ja sit vielä välijäähdyt ja imuputket kuntoon (totaalinen muutos). Suosittelen kaikille Single Fogger Wet Systems, kulkee koodilla 05130NOS ja niitä saa tilattua esim US-Parts tai mun kautta mikäli kaikki menee hyvin tässä ekassa kokeessa. Voihan se olla että kohta Espoossa paukkuu moottori. Jos kiinnostaa niin privana viestiä niin laitan lisäinfoo ja kokemusta kunhan saan laitteen kiinni. Nyt olis tarkotus saada toi perhekikkana kulkemaan. Purge-venttiili puskee pihalle mukavasti ylimääräiset kaasut ja olemme oikeassa Tuning-helvetissä sen jälkeen. Prkl se on ku elokuvissa... 8O
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Pappamalli kirjoitti:Sama steegi lootassa ja pelaa ku kello (pienen rääpimisen jälkeen). Aamulla pitäs mennä penkkii taas kun sai putket ym laitettua. Nyt vaan odotellaan N.O.S:in saapumista ja sit vielä välijäähdyt ja imuputket kuntoon (totaalinen muutos). Suosittelen kaikille Single Fogger Wet Systems, kulkee koodilla 05130NOS ja niitä saa tilattua esim US-Parts tai mun kautta mikäli kaikki menee hyvin tässä ekassa kokeessa. Voihan se olla että kohta Espoossa paukkuu moottori. Jos kiinnostaa niin privana viestiä niin laitan lisäinfoo ja kokemusta kunhan saan laitteen kiinni. Nyt olis tarkotus saada toi perhekikkana kulkemaan. Purge-venttiili puskee pihalle mukavasti ylimääräiset kaasut ja olemme oikeassa Tuning-helvetissä sen jälkeen. Prkl se on ku elokuvissa... 8O
Kyllä mieltä lämmittää ku joku jaksaa paneutua todenteolla ja käppyröitähän jäädään odottelemaan 8O
Mulle voisit ainakin viskata infoa tulemaan, jahka on palikat kiinni :!:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Pappamalli kirjoitti: Jos kiinnostaa niin privana viestiä niin laitan lisäinfoo ja kokemusta kunhan saan laitteen kiinni.
Paa vaan infoo tänne foorumille kaikkien luettavaksi... :D 8O :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Nordicin steg 1 kiinni ...

Viesti Kirjoittaja Noksu »

9-5 Nordic:

Tuosta viestistäsi jäi vielä muutama kysymys leijailemaan:

- Mikä moottori tuossa autossasi hyrrää (oletan, että autosi on 9-5)
- Mitä tuohon 800 € sisältyy, eli ainakin Nordicin sivuilla puhutaan vähän isommista summista (Saab 9-5 2.0t, 200 hp/300 Nm, Software, Price: 1200 USD + tax + freight)
- Mitä kautta tilasit "päivityksen"

Noksu
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Tilasin suoraan Nordicilta

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Moi taas

Mä soitin Magnus Uhrille ja tarjosin 7.000 SEK moms inkluredat. Magnus sano et selvä ja lähetin sille boxin, joka mulla siis oli jo valmiina. Ilmeisesti noi listahinnat ei oo kovin tiukkoja. Tehoista kun kyselin niin Magnus sano, et setti antaa jonkun verran enemmän kuin 200hv/300nm ja siltä se kyllä tuntuu käytännössäkin. Motarilla kun pistää nelosen sisään ja polkasee pohjaan, niin saa olla aikamoinen raaseri et pysyy Saappaan puskurissa kiinni. Kyllä saabit on hienoja pelejä !!!!!!
Auto on 9-5 2,0t man wagon.
Mulla oli ennen 9-3 vakio 200 hv ja se tuntuu mopolta ton Nordicin rinnalla.

9-5 Nordic
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

Haloo 9-5 Nordic....
Onko sulla ilmenny minkäänlaista nykimistä päivityksen jälkeen. Mulla oli mutta loppu kun vaihdoin bensapaineen ja suotimen. Puheiden mukaan ei tarvis nostaa bensapainetta, mutta tosiseikka on se että menee laihalle ja tuuppaa nakuttaa pikkasen. Taitaa toi laihuus olla aika monessa ongelmana varsinki Nordicin softalla. Oisko kellää takataskussa jonkun muun virman päivitystä. Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan. Haluisin kokeilla eroja kun musta tuntuu että toi Nordic pikkasen kusee. Voi olla et alkaa viiraa tai sit oon muuten sekasin... :?

1 kysymys vielä. Miten teit opetusajon?
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pappamalli kirjoitti:Haloo 9-5 Nordic....
Onko sulla ilmenny minkäänlaista nykimistä päivityksen jälkeen. Mulla oli mutta loppu kun vaihdoin bensapaineen ja suotimen. Puheiden mukaan ei tarvis nostaa bensapainetta, mutta tosiseikka on se että menee laihalle ja tuuppaa nakuttaa pikkasen. Taitaa toi laihuus olla aika monessa ongelmana varsinki Nordicin softalla. Oisko kellää takataskussa jonkun muun virman päivitystä. Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan. Haluisin kokeilla eroja kun musta tuntuu että toi Nordic pikkasen kusee. Voi olla et alkaa viiraa tai sit oon muuten sekasin... :?

1 kysymys vielä. Miten teit opetusajon?
Juu puheet on mitä on ja aina kanattaa varmistaa mittarilla että kone saa varmasti soppaa. Mikä ei voi olla niin v-mäistä kun että kone käy laihalla ja sen olisi voinut korjata 60Eur säätimellä. En tiedä oletko lukenut mun kokemuksista, mutta laihalla kävi ja todella pahasti. Ekan kerran dynossa, lambda osoittaa .98 @4500 :evil: Bensapainetta sai nostaa lähes bar:lla jotta arvot sai halutulle tasolle ~0.85. Ainakin Viggen kohdalla mennään todella äärirajoilla jos koneesta lypsetään vakio suuttimilla stage III tehot. Tällöin suuttimein aukiolot on tapissa, jos ei jo yli suosituksien. Ei tarvitse kovin kummosta päättelyä niin voidaan huomata että jos pienikin häikkä tulee paineisiin (pumppu väsyy, suodin tukkeutuu jne) vetää kone heti laihalle, kun reserviä ei ole.

Maptun toimitti aiemmin stage III setin mukana bensapaineensäätimen, en tiedä miksi sitä ei enää kuulu pakettiin, vaikka sivuilla väitetään toisin. Frekrik vakuutti että soppa riittää, mutta minä pidän ton säätimen varmuuden vuoksi.

Ei kait tuo opetusajo ole sen kummosempi kuin mitä SP suosittelee. Nelosella 4 kertaa 2000-4500 rpm.

wink: tätäkin voisi jatkaa sätissä ihan kokeilun vuoksi
#1730
500whp.net member
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

93t sport kirjoitti:
Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?
Kaipa se on oltava treffit siellä missä osfta on olemassa tai jotain....

Vigge...

Juu luin sun kokemukset ja ihmettelen miksi ne ei laita / ehdota päivityksen ottajalle suurempaa painetta. Se ei ole missään tapauksessa pahaksi.
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pappamalli kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Pappamalli kirjoitti:Jos on niin mulle saa tyrkkää kaapelilla koneeseen, tietenki maksua vastaan.
Mitenkäs toi niinkun käytännössä onnistuis?
Kaipa se on oltava treffit siellä missä osfta on olemassa tai jotain....

Vigge...

Juu luin sun kokemukset ja ihmettelen miksi ne ei laita / ehdota päivityksen ottajalle suurempaa painetta. Se ei ole missään tapauksessa pahaksi.
Mun käsittääkseni kone kuitenkin säätä suuttimien millisekunteja lambdan perusteella ja jos painetta nostaa niin ei ole kun ajan kysymys jolloin tyhjäkäynti ei käy enää rikkaalla. Mielummin mä käytän konetta aavistuksen rikkaalla kun laihalla.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin