Ng 900 turbo kävi dynossa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Ng 900 turbo kävi dynossa
Ja lukemat 240hv/356nm 6020/3210rpm vaihdettu saabin crossflow cooleri ja sp steg1 boksi ja tdo4hl-15t turbo muuten vielä vakio. Kaksi rykäisyä lähes identtiset. St-motorsilla steg 3 päivityksen jälkeen menen uudestaan ja katsotaan ero ajot oli 4.vaihteella.
6000rpm vielä vääntöä 280nm joka paljon parempi kuin sp:n sivuilla oleva steg 1:n vääntö noilla kiekoilla n.250nm. Uusi turbo tekee työtään!
6000rpm vielä vääntöä 280nm joka paljon parempi kuin sp:n sivuilla oleva steg 1:n vääntö noilla kiekoilla n.250nm. Uusi turbo tekee työtään!
Viimeksi muokannut turbotalladega, Ma Loka 06, 2003 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 tehot
Kävin mittauttamassa Saab 9000 -97 2.0t tdo4-hl15 tehot ja olin positiivisesti yllättynyt, arvoiksi saatiin pitovaikeuksien jälkeen 285Hv 510Nm. (MapTun Performance)
Turbo Sensonic postas tälläsen "tuntuuko stage I setti lussulta" keskusteluun.to4 kirjoitti:Kivoja lukemia ..
Mitä tuommoinen Mitsun tdo4 -ahdin kustantaa ja mistä kannattas kysellä? Alkoi kiinnostamaan pikkuhiljaa, kun tuommoisia lukemia pyöräyttää..
"Sitten olisin saanut Mitsun TD04-15T:n 3500 SEK:llä"
Kyseessä käytetty ahdin, Maptunilta kenties?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
PCS:n Riku sanoi mulle, että ton ahtimen hinta Ruotsin Saabin kautta hankittuna on 650 euroa.Jamppa kirjoitti:Itse ostin tuommosen ahtimen tonniseen alkukesästä, porilaiselta turboliikeeltä(nimeä en juuri muista.) Hintaa oli 700€. Ahdin oli uusi, saabin leimat kupeessa.
Mitsun TD04-15T:n maksimitehotuotto on noin 290 hv. Garrettin T25M:n maksimitehotuotto on noin 284 hv.
Täytyypä käydä dynottamassa auto, kun on saanut siihen kiinni kaikki tilaamani heebelit. Katsotaan, mitä orkkisturbosta saadaan irti Autollani on kuitenkin ajettu jo 182000 km, joten voi olla pikkasen väljä, mutta mistäs sitä tietää ennen kuin kokeilee
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pro turbo kenties???
Niin olikohan kyseessä tuo pro turbo (http://www.proturbo.fi)? Ne kauppas tuota samaa ahdinta mullekin kun siellä kävin. En edes tiedä sopiiko se og900S:ään...? Tuosta alkuperäisestä te05-12b:stä ne olisivat antaneet 200-250€ vaihdossa, että ei mikään älytön väliraha 450-500.Jamppa kirjoitti:Itse ostin tuommosen ahtimen tonniseen alkukesästä, porilaiselta turboliikeeltä(nimeä en juuri muista.) Hintaa oli 700€. Ahdin oli uusi, saabin leimat kupeessa.
Sinä täällä aina epäilet vääntöjä Itse en kummemin noista puhtaista faktoista tiedä, mutta olen vakio 95 Aeron dynokippuraa ihmetellyt ja sekin näytteli yli 400Nm. Ja tuntuvat noi 400Nm lukemat olevan suht yleisiä, mitä tullut silmien eteen.turbotalladega kirjoitti:tuo 510nm kuulostaa kyllä epäilyttävältä jos kyseessä on chiptuning suht vakiossa koneessa tarvii painetta jo yli 2bar reilusti että 2l pannussa tohon päästään jos sittenkään. 2.3 jo eri juttu mutta sittenkin kova valaisehan vähän jotta rupean ymmärtämään?
STCF #3
Re: Ng 900 turbo kävi dynossa
Pari kyssäriäturbotalladega kirjoitti:Ja lukemat 240hv/356nm 6020/3210rpm vaihdettu saabin crossflow cooleri ja sp steg1 boksi ja tdo4hl-15t turbo muuten vielä vakio.
Meneeks toi TD04HL-15T heittämällä ängeen pakosarjaan ja eturööriin T25 tilalle? Okei tehoa tuli lisää, mutta steg-1 softa; muuttuko moottorin luonne muuten? Meinaan vaan kun steg-1 softa lienee kuitenkin optimoitu T25 autoon?
Oliko tää kyseinen nyt tonnari aeron vai 9-3 aeron/viggenin vakiofööni?
Heräsi vaan mielenkiinto kun noita saa enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa olevia ahtimia stcs:n turbotorgetilta toisinaan ihan hyvään hintaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Ng 900 turbo kävi dynossa
Muistan lukeneeni jostain, että pakosarjan laippa on eri "jaolla". Downpipe vissiin samalla. Kannattaa toki varmistaa, etten taas puhu höpöjä.NG900T kirjoitti:
Pari kyssäriä
Meneeks toi TD04HL-15T heittämällä ängeen pakosarjaan ja eturööriin T25 tilalle? Okei tehoa tuli lisää, mutta steg-1 softa; muuttuko moottorin luonne muuten? Meinaan vaan kun steg-1 softa lienee kuitenkin optimoitu T25 autoon?
Oliko tää kyseinen nyt tonnari aeron vai 9-3 aeron/viggenin vakiofööni?
Heräsi vaan mielenkiinto kun noita saa enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa olevia ahtimia stcs:n turbotorgetilta toisinaan ihan hyvään hintaan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member