Ng 900 turbo kävi dynossa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Ng 900 turbo kävi dynossa

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Ja lukemat 240hv/356nm 6020/3210rpm vaihdettu saabin crossflow cooleri ja sp steg1 boksi ja tdo4hl-15t turbo muuten vielä vakio. Kaksi rykäisyä lähes identtiset. St-motorsilla steg 3 päivityksen jälkeen menen uudestaan ja katsotaan ero ajot oli 4.vaihteella.

6000rpm vielä vääntöä 280nm joka paljon parempi kuin sp:n sivuilla oleva steg 1:n vääntö noilla kiekoilla n.250nm. Uusi turbo tekee työtään!
Viimeksi muokannut turbotalladega, Ma Loka 06, 2003 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Noni, onnittelut !! Tohon ku saat viel sen toisen boxin niin vaan paranee :D
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Onnittelut :lol:

Pistähän käppyrää näkyville
#1730
500whp.net member
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Hyvät lukemat!! Onnittelut!
Jupe
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 16:38
Paikkakunta: Lpr

9000 tehot

Viesti Kirjoittaja Jupe »

:lol: Kävin mittauttamassa Saab 9000 -97 2.0t tdo4-hl15 tehot ja olin positiivisesti yllättynyt, arvoiksi saatiin pitovaikeuksien jälkeen 285Hv 510Nm. (MapTun Performance)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kivoja lukemia :D ..

Mitä tuommoinen Mitsun tdo4 -ahdin kustantaa ja mistä kannattas kysellä? Alkoi kiinnostamaan pikkuhiljaa, kun tuommoisia lukemia pyöräyttää..
Corvette C5
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:Kivoja lukemia :D ..

Mitä tuommoinen Mitsun tdo4 -ahdin kustantaa ja mistä kannattas kysellä? Alkoi kiinnostamaan pikkuhiljaa, kun tuommoisia lukemia pyöräyttää..
Turbo Sensonic postas tälläsen "tuntuuko stage I setti lussulta" keskusteluun.
"Sitten olisin saanut Mitsun TD04-15T:n 3500 SEK:llä"

Kyseessä käytetty ahdin, Maptunilta kenties?
#1730
500whp.net member
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Itse ostin tuommosen ahtimen tonniseen alkukesästä, porilaiselta turboliikeeltä(nimeä en juuri muista.) Hintaa oli 700€. Ahdin oli uusi, saabin leimat kupeessa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

tuo 510nm kuulostaa kyllä epäilyttävältä jos kyseessä on chiptuning suht vakiossa koneessa tarvii painetta jo yli 2bar reilusti että 2l pannussa tohon päästään jos sittenkään. 2.3 jo eri juttu mutta sittenkin kova valaisehan vähän jotta rupean ymmärtämään?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jamppa kirjoitti:Itse ostin tuommosen ahtimen tonniseen alkukesästä, porilaiselta turboliikeeltä(nimeä en juuri muista.) Hintaa oli 700€. Ahdin oli uusi, saabin leimat kupeessa.
PCS:n Riku sanoi mulle, että ton ahtimen hinta Ruotsin Saabin kautta hankittuna on 650 euroa.

Mitsun TD04-15T:n maksimitehotuotto on noin 290 hv. Garrettin T25M:n maksimitehotuotto on noin 284 hv.

Täytyypä käydä dynottamassa auto, kun on saanut siihen kiinni kaikki tilaamani heebelit. Katsotaan, mitä orkkisturbosta saadaan irti :wink: Autollani on kuitenkin ajettu jo 182000 km, joten voi olla pikkasen väljä, mutta mistäs sitä tietää ennen kuin kokeilee :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jupe
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 16:38
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Kyseessä on rakenteeltaan vakio 2l kone, johon on vaihdettu Mitsun
TD04-15T ahdin Ja Ferritan 3" putkisto Race katalysaattorilla.
Ahtoa koneessa on noin 1,5bar. 2l turbon uusi vakio kytkin ei kestänyt 1viikkoajonka jälkeen laitettiin Aeron kytkin ja toistaiseksi on pelannut ihan hyvin.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Pro turbo kenties???

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jamppa kirjoitti:Itse ostin tuommosen ahtimen tonniseen alkukesästä, porilaiselta turboliikeeltä(nimeä en juuri muista.) Hintaa oli 700€. Ahdin oli uusi, saabin leimat kupeessa.
Niin olikohan kyseessä tuo pro turbo (http://www.proturbo.fi)? Ne kauppas tuota samaa ahdinta mullekin kun siellä kävin. En edes tiedä sopiiko se og900S:ään...? Tuosta alkuperäisestä te05-12b:stä ne olisivat antaneet 200-250€ vaihdossa, että ei mikään älytön väliraha 450-500.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

turbotalladega kirjoitti:tuo 510nm kuulostaa kyllä epäilyttävältä jos kyseessä on chiptuning suht vakiossa koneessa tarvii painetta jo yli 2bar reilusti että 2l pannussa tohon päästään jos sittenkään. 2.3 jo eri juttu mutta sittenkin kova valaisehan vähän jotta rupean ymmärtämään?
Sinä täällä aina epäilet vääntöjä :) Itse en kummemin noista puhtaista faktoista tiedä, mutta olen vakio 95 Aeron dynokippuraa ihmetellyt ja sekin näytteli yli 400Nm. Ja tuntuvat noi 400Nm lukemat olevan suht yleisiä, mitä tullut silmien eteen.
STCF #3
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng 900 turbo kävi dynossa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

turbotalladega kirjoitti:Ja lukemat 240hv/356nm 6020/3210rpm vaihdettu saabin crossflow cooleri ja sp steg1 boksi ja tdo4hl-15t turbo muuten vielä vakio.
:?: Pari kyssäriä :?:

Meneeks toi TD04HL-15T heittämällä ängeen pakosarjaan ja eturööriin T25 tilalle? Okei tehoa tuli lisää, mutta steg-1 softa; muuttuko moottorin luonne muuten? Meinaan vaan kun steg-1 softa lienee kuitenkin optimoitu T25 autoon?

Oliko tää kyseinen nyt tonnari aeron vai 9-3 aeron/viggenin vakiofööni?

Heräsi vaan mielenkiinto kun noita saa enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa olevia ahtimia stcs:n turbotorgetilta toisinaan ihan hyvään hintaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ng 900 turbo kävi dynossa

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
:?: Pari kyssäriä :?:

Meneeks toi TD04HL-15T heittämällä ängeen pakosarjaan ja eturööriin T25 tilalle? Okei tehoa tuli lisää, mutta steg-1 softa; muuttuko moottorin luonne muuten? Meinaan vaan kun steg-1 softa lienee kuitenkin optimoitu T25 autoon?

Oliko tää kyseinen nyt tonnari aeron vai 9-3 aeron/viggenin vakiofööni?

Heräsi vaan mielenkiinto kun noita saa enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa olevia ahtimia stcs:n turbotorgetilta toisinaan ihan hyvään hintaan.
Muistan lukeneeni jostain, että pakosarjan laippa on eri "jaolla". Downpipe vissiin samalla. Kannattaa toki varmistaa, etten taas puhu höpöjä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin