9-5 Vaimentimista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Monellako äänenvaimentimella ajelette ?

Olen ajatellut poistaa toisen ennen takapönttöä sijaitsevan pöntön.
Saisi vähän pakoääniä kuuluviin. :?:

Tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä mitään pil*u-ralli soundeja.
Lisäksi äänitaso sisällä pitäisi pysyä samalla tasolla (lähes äänetön).

Mylly: B235R
Putkistona: 3" BSR downpipe- katti -combo + 2.5" cat back 2kpl Simons pönttöä.

Nyt ainoa ulkopuolella kuuluvä ääni on Turbon vihellys kenkää antaessa (Filsuna vapaa JR 95138).
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Haluat että muut kuulevat, muttet halua, että ihmisten päät kääntyy, etkä myöskään itse halua niitä ääniä kuulla? Kuulostaa naisen logiikalta tai jotain...

Keskimmäisen pöntön jos poistat, niin varmasti nousee mekkala sekä sisällä että ulkona. En tiedä millaiset pöntöt herra simmons on tuohon valmistanut, mutta tossa omassa on keskellä läpivirtaava ja takana kammiovaimennin, "räyhäkkyyttä" löytyy, muttei kuitenkaan herätä koko kulmakuntaa nätisti ajellessa. 3" tosin alusta loppuun ja iha itte tehty.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Tobbana kirjoitti:Haluat että muut kuulevat, muttet halua, että ihmisten päät kääntyy, etkä myöskään itse halua niitä ääniä kuulla? Kuulostaa naisen logiikalta tai jotain...

Keskimmäisen pöntön jos poistat, niin varmasti nousee mekkala sekä sisällä että ulkona. En tiedä millaiset pöntöt herra simmons on tuohon valmistanut, mutta tossa omassa on keskellä läpivirtaava ja takana kammiovaimennin, "räyhäkkyyttä" löytyy, muttei kuitenkaan herätä koko kulmakuntaa nätisti ajellessa. 3" tosin alusta loppuun ja iha itte tehty.

-Sami
Ota nyt Savoilaisita selvää 8O , mutta kysympä kuitenkin, eli onko sulla siis koko putkisto dp:ä myöten 3" ? Vai 3" kat -back kahdella pöntöllä ?
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja aero »

SiipiSaapi kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:3" tosin alusta loppuun ja iha itte tehty.

-Sami
Ota nyt Savoilaisita selvää 8O , mutta kysympä kuitenkin, eli onko sulla siis koko putkisto dp:ä myöten 3" ? Vai 3" kat -back kahdella pöntöllä ?
Mitä savolaista kieroutta ylläolevassa virkkeessä muka on? Ihan selvällä suomenkielellä lukee, että 3" alusta loppuun elikkästen koko matkalla, eli dp:tä myöten.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joo ahtimelta lähtiessä jo levitelty 3" kokoon.

http://www.byterapers.com/~tobbana/saabia/femma/pipe/

Diy-putkeksi parempi ku osasin edes unissa odottaa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-5 Vaimentimista

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Itellä 3" ahtimelta loppuun ja yhdellä vaimentimella, kun putki oli ihan uusi niin meteli oli ihan jäätävä mutta nyt kun vähä nokea kertynyt niin ihan hyvät äänet on eikä yhtään liian kova, ja vaimennin on pienin 3" mitä löytyi.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Vastaa Viestiin