Asiakaspalvelu Maptun vs. Speedparts

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Asiakaspalvelu Maptun vs. Speedparts

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Täytyypä tähän skriivailla hieman otsikossa mainittujen firmojen asiakaspalvelusta.

Speedpartsin asiakaspalvelun tason varmaan tietää jo jokainen tätä palstaa lukeva henkilö, joten kerrotaanpa mitä mulle sattui eilen Maptunin kanssa.

Olivat nimittäin luvanneet Maptunilla pistää mun tilaamani tavarat viime perjantaina TNT:llä Suomeen. Antoivat mulle vielä tracking -numeronkin.

Soitin Maptunille eilen, että mun lähetystä ei näy TNT:n trackingissä. Syy johtui sitten siitä, että SP ei ollut lähettänyt Maptunille ajoissa heidän tilaamiaan tavaroita (Maptun ja SP tekevät yhteistyötä mm. virisoftien ja muiden Saab -osien kanssa.). Osat tosin tulivat SP:ltä Maptunille viime perjantaina, mutta niin myöhään, että Maptun ei enää kyennyt lähettämään osia TNT:llä Suomeen samana päivänä.

Kerroin Maptunin Helenalle (ilmeisesti Maptunin toimistosihteeri), että mulla on varattuna asennusaika keskiviikoksi 8.10., ja jos en saa osia nyt tiistaiksi (eli tänään), niin mun täytyy perua toi asennusaika ja seuraava vapaa aika on vasta parin viikon päästä. Maptunin Helena lupasi sitten lähettää osat TNT 12 tunnin expressillä, jotta ne olisivat varmasti mulla tiistaina. Hän kertoi, että Maptun maksaa tuon rahdin erotuksen, joten mun ei tarvitse huolestua/huolehtia siitä. Ensimmäinen osoitus hyvästä asiakaspalvelusta :D

Noin 4-5 tunnin päästä katsoin uudestaan TNT:n trackingiä, mutta en vieläkään löytänyt tilaamani osapakettia trackingistä. Soitin Maptunille ja siellä vastasi puhelimeen Johnny, joka hoitaa Maptunin kansainvälisiä suhteita ja lähetyksiä.

Johnny oli tosi mukava heppu. Osasi jopa puhua muutaman sanan suomeakin, koska hänellä oli nuorena ollut suomenruotsalaisia kavereita :) Kerroin tilanteeni, että olen huolestunut, koska kamoja ei näy TNT:n trackingissä ja siihen Johnny sanoi, että myös hän on huolestunut. Yritettiin molemmat tsekata lähetystä netistä, mutta tuloksetta. Lopuksi Johnny sanoi mulle, että hän selvittää asian ja voisinko soittaa takaisin hänelle vartin päästä.

Soitin vartin päästä hänelle ja hän oli selvittänyt asian TNT:n kanssa. Mun kamat olivat lähteneet TNT:n nopeimmassa express -palvelussa, jota ei näy tavallisessa trackingissä, vaan sille on oma express -trackinginsä. Ja sieltä ne kamat sitten löytyi :D

Kyllä oli Maptunin asiakaspalvelu ihan toista luokkaa verrattuna SP:n asiakaspalveluun. Kerroin asian Johnnylle (myös sen, mitä SP:n kanssa on sattunut viime aikoina) ja ihmettelin, että miten he pystyvät hoitamaan noin monta jälleenmyyjää, kun SP ei siihen kykene. Johnny vastasi mulle, että heillä on selvä toimenkuvajako. Hän hoitaa kansainväliset asiat ja Fredrik Ruotsin sisäiset asiat. Johnny lähettää kamat jälleenmyyjille joka perjantai, joka on pääasiallisesti heidän ainoa lähetyspäivänsä.

Johnny sanoi mulle, että SP:kin toimii niin hyvin kuin pystyy ja ovat tosi mukavia hemmoja, mutta heillä on liikaa töitä hoidettavaksi nykyisellä organisaatiollaan. Eli he ovat ottaneet aivan liikaa jälleenmyyjiä ja yrittävät nyt kuitenkin selvitä niin, ettei yhtään jälleenmyyntisopimusta tarvitsisi lopettaa/purkaa.

Tuli siinä sitten vielä puhe jälleenmyyjistä, johon Johnny tokaisi, että kaikista sitkeämpiä ovat singaporelaiset. Jos heidän sähköpostiinsa ei vastaa kahden tunnin kuluessa, niin he lähettävät roppakaupalla lisää sähköposteja. Johnny arveli sen kuuluvan heidän kulttuuriinsa :wink:

Että semmoista. SP:kin on nyt sitten vissiin saamassa aktinsa kuntoon, mistä osoituksena PCS:n Rikulle on tullut jo kuittaukset SP:ltä hänen tilaamistaan tuotteista. Hyvä niin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ei voi muuta sanoa ku et tää vahvistaa vaan sitä mistä mä sitte omat viriviri palikat tilaan :wink:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä taas hieman lisää SP:n jo tunnetuksi tulleesta asiakaspalvelusta.

Pistin mailia viime perjantain kun boksi ei toiminut ja oheinen vastaus tulikin suht ripeästi:

I will check the ECU with the producer at once

No eipä kuulunut jatkoa, joten päätin muistuttaa asiasta.

Have you gotten any answers? I hope "at once" at SP does not mean next
month.

Ja sitten taas alkaa tämä tuttu virsi soimaan

Hello Olli,
Could you please stop this attitude...?
Got your ECU today, is already beeing shipped by UPS to PRO-CAR Service
Best Regards
Peter

Jos homma todellakin oli hoidettu niin miks perkeleessä siitä ei voi ilmoittaa asian omaisille. Mä vielä vastasin tohon ekaan mailiin että kerro mullu kun saat tietoa. Nyt sitten ihmetellään mikä mun "asenteessa" on vikana. Mistä mä olisin voinut tietää että tavara on lähtenyt jos sitä ei mulle kerrota...
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Maptunilta on tullut vastaukset kokoajan samana tai viimeistään seuraavana päivänä :D
Tänään maksoin Sachsin vahvistetun paineasetelman, (jos vaikka saisin kytkin-huolet unholaan) ja nyt odotan jännityksellä kuinka toimitusaika pitää kutinsa. :?:

Valitin Speedpartsille race-katin toimimattomuudesta ja peräänkuulutin takuuta. SP:n Peter yllätti; vastasi pian ja lupasi hoitaa asian :D Pyysi lähettämään katin heille tutkittavaksi.
Ettei vaan palautus venyisi kuten yhden kaverin(nicci katosi muistista) LPT tonnarin trionic-boxin palautus josta olemme saaneet lukea (me vähän SP:llä tutkitaan; hups meni kirjaimellisesti vuosi) 8O
Eikä hän vielä luvannut lähettää uutta tilalle, tutkivat tietty suurennuslasilla katin pintaa ja toteavat että -"katalysaattori on ollut ulkotiloissa ja siihen on osunut pölyä, emme korvaa virheellisessä käytössä viottunutta laitetta" :D Sori sarkasmi, mut on vähä mitta täynnä SP:n touhuja...

Kaiken lisäksi mä luulin että SP:n reagointi kestää taas ainakin viikkoja ehkä kuukauden pari, niin minä uuno menin jo ruuvaamaan sen putken taas autoon kiinni :evil:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulle tuli Maptunilta vastaukset nopeimmillaan 5 minsaan!! 8O Ja sain vieläpä saman päivän aikana vastaukset jokaiseen kysymykseeni jos laitoin postia heti aamusta.Joten ei ole epäilystäkään minkä hurrifirman kans asioin tästä lähin.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Maptunin Fredrik lupasi (tiistaina) toimittaa kytkimen paineasetelman puolessatoista viikossa, kestää kuulemma n.viikon saada se dealerilta ja siitä menee pari päivää kun osa on mulla :D
Tänään tuli Fredrikiltä viesti että dealeri lupasi toimittaa osan heille jo tänään ja parhaassa tapauksessa hän saa osan lähtemään mulle vielä tänään :!: :!: :D

Jos luvattu puolentoista viikon toimitusaika nyt lyhenee viikolla ni jo on mallikasta toimintaa :!: :D :!:

Kesällä SP:n lupaus n. 2viikkoa venyi minunkin kohdalla lähes kolmeen kuukauteen...

Kuten Milli edellä kirjoitti, ei epäilystä mistä tilata palikoita jos Suomenniemeltä ei löydy...
Vastaa Viestiin