TurboSensonicin cooleri

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

TurboSensonicin cooleri

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kävin seuraamassa TurboSensonicin välijäähdyttimen asennushommia ProcarServicessa ja jokunen kuva projektista löytyy nyt osoitteesta
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/cooleri.htm

Ihan plugandplay-hommalta ei coolerin asennus näyttänyt, sovitusongelmia oli ihan riittävästi, mutta letkujen asennukseen jo päästiin...
Viimeksi muokannut Eski, To Loka 09, 2003 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Juupa juu, näyttää sellasselta touhulta ettei itse viittis ruveta tohon hommaan... 8O
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

93t sport kirjoitti:Juupa juu, näyttää sellasselta touhulta ettei itse viittis ruveta tohon hommaan... 8O
Höpöhöpö, näyttää semmoselta hommalta mikä olis omiaan suoritettavaksi parkkipaikalla räntäsateessa ilman kunnon työkaluja :D

-Ville

P.S: Aika "virtaavan" näköinen cooleri 8)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, nyt on sitten päästy Jyväskylästä takaisin Helsinkiin :D

Toi cooleri on muuten isoin, minkä NG900/OG9-3:een voi laittaa poistamatta ilmastointia autosta :wink:

Kyllä ton coolerin vaikutuksen huomaa, varsinkin pitkissä ohituksissa. Ohittelin eilen varmaan ainakin puolen tusinaa täysperävaunurekkaa JKL:stä HKI:iin tullessa ja kun vauhtia oli noin 80 km/h, niin nelonen päälle, kaasu pohjaan ja nopea ohitus. Rekan kabiinin kohdalla vauhti oli jo 140 km/h :twisted:

PCS:n Pete on muuten tosi "velho" noissa asennuspuuhissa. En ole aikaisemmin nähnyt yhtä nopeaa asentajaa :)

Ei muuta kuin paljon kiitoksia sekä Petelle että Rikulle :!: 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:No niin, nyt on sitten päästy Jyväskylästä takaisin Helsinkiin :D
Noniin! dynokäyrät pitäs olla JO TÄÄLLÄ :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Lisäsin muutaman kuvan ja vähän html-koodia. Nyt kuvia pääsee katselemaan osoitteessa http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/cooleri.htm

Koeajollakin käytiin eilen Laukaan mutkatiellä säkkipimeässä vesisateessa. Hyvin tuntui ahtopaineet pysyvän tapissa ;-)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Koeajollakin käytiin eilen Laukaan mutkatiellä säkkipimeässä vesisateessa. Hyvin tuntui ahtopaineet pysyvän tapissa ;-)
Joo, oli tosi "turvallinen" ajosää :wink:

Muistatko Eski, monen aikaan lähdin ajamaan pois teiltä päin?
Olin nimittäin kotona klo. 22.15 ja väliin mahtui yksi tankkaus-/kusitauko :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Muistatko Eski, monen aikaan lähdin ajamaan pois teiltä päin?
Olin nimittäin kotona klo. 22.15 ja väliin mahtui yksi tankkaus-/kusitauko :wink:
Taisit lähteä noin klo 19.30.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No sitähän mäkin :D Oli 15 minuuttia parempi aika kuin tultaessa Helsingistä Jyväskylään :wink: Johtuiskohan siitä, että uskaltaa antaa koneelle enemmän "sikaa" nyt kun autossa on kunnon cooleri kiinni. Ennen sitä aristeli noita täyskaasukiihdytyksiä :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?

Joo, siitä Peten nopeudesta ja vielä:
kun tuntitaksat on kohdillaan, niin ei käy touhut kukkarolle liian kalliiksi !!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?

Joo, siitä Peten nopeudesta ja vielä:
kun tuntitaksat on kohdillaan, niin ei käy touhut kukkarolle liian kalliiksi !!
Mäkin sitä jäin miettimään...olisko toi se kuuluisa "pakoputkenkannatinlaakeri" :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

peinu kirjoitti:Mikä toi messinkinen pyörylä on noissa kuvissa?

Joo, siitä Peten nopeudesta ja vielä:
kun tuntitaksat on kohdillaan, niin ei käy touhut kukkarolle liian kalliiksi !!
Kyllä tuo haiskahtaa moottorin/vaihteiston tuelta.
#1730
500whp.net member
JanMac
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 11:20
Paikkakunta: Kaustinen

Cooleri

Viesti Kirjoittaja JanMac »

Moi

Hienot kennot sulla siellä kiinni. Montako astettta pitäisi keskimäärin alentaa lämpöjä?

Mikä muuten on käynyt vasempaan taka/ylä nurkkaan? Kohtalainen lommo, autotallin ovi? :oops: Kateellinen perässähiihtäjä? :twisted:
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Re: Cooleri

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

JanMac kirjoitti:Mikä muuten on käynyt vasempaan taka/ylä nurkkaan? Kohtalainen lommo, autotallin ovi?
Saivarteluahan tämä on, mutta eikös autoa tarkastella aina perästä päin katsoen? Mainitsemasi lommo taitaa siis olla oikealla puolella autoa. Anteeksi pikkumaisuuteni :oops:
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Cooleri

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Aero97 kirjoitti: Saivarteluahan tämä on, mutta eikös autoa tarkastella aina perästä päin katsoen?
Jep. Monet muut autoilijat joutuvat katsomaan saabeja aina perästä päin :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin