2,1 kansi on siinä normi 2,0 pitkälohko kannen ja T5 kannen väliltä virtaukseltaan. Ei se tulpaksi muodostu ainakaan ~400hv tehoilla.Sumzi kirjoitti:Palailen vielä tuohon omaan asiaan niin tosiaan toi 2.1litrasen kansi on että riittääkö se? Koneella on ajettu se ~3000km ja myös silloin kun on kokoonpantu niin tottakai tasapainoitettu... siis oikeastaan koko mylly oli silloin kuin uusi, eli joo.
Pystyy vaihtamaan itse, ei tarvitse kuin jousipuristimen. Löytyy monestakin paikasta valmiina työkaluna tai voi jopa värkätä itse, yksinkertainen laite.Pystyisikö ventiilinjousia vaihtaa itse? Onko siihen tarkoitukseen myytävänä jotain työkalua tai jtn? Kuulemma jotain semmosta tarvitsee..?
Olen SwedishDynamicsilta katsellut kireämpiä nokkia ja siihen jouset. Olisiko mistään kotoisin?
Nokat: http://www.saabperformanceparts.com/item179.htm
Jouset: http://www.saabperformanceparts.com/item167.htm
Ei kokemuksia noista mutta en usko että tarvitset nyt vielä kumpaakaan.. Mikä on tehotavoitteesi? Vakionokat on vielä ihan ok jos kierrätät vaikka sen 7000 ja huipputehot tulee jossain ~6k kieppeillä. Ei oikein kustannustehokasta vielä panostaa nokkiin ja venajousiin, järkevämpää lähteä ahtimesta ja moottorinohjauksesta.
Noi on LH 2.2:n tarkoitetut pikkuisen vakiota isommat suuttimet, joille vielä riittää IMM:n ruuvin korjausvara niin että normaaliajo ei rikastu liikaa mutta full load enrichmentillä soppa riittää hieman pidemmälle. 80-90 luvun juttuja, ei enää mitään järkeä oikein panostaa tommoisiin ellei halua sitä ~250hv vakio LH 2.2 autosta eikä sen enempää.Suuttimiakin kun niistäkin puhuttiin niin oli tuolla sivulla myynnissä ja sanottiin että ne voitaisiin asentaa Satkuun ilman että mikään kärsisi ja jopa toimisi. Antaisi tietty sitä soppaa vähän enemmän, mutta mitenköhän paljon..?
Suuttimet: http://www.saabperformanceparts.com/item183.htm
Kuitenkin ymmärtääkseni autossasi on Lucas CU14.1, johon noi suuttimet ei sovi eikä ole sitä IMM ruuviakaan. Jos haluat enemmän tehoa kuin sen mihin omat suuttimesi riittää niin paras ratkaisu on vaihtaa moottorinohjaus, esim. siihen megasquirttiin.