Jarrut finaalissa ;-(

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Jarrut finaalissa ;-(

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kävin maanantaina (20.10.) Pro-Car Servicella ja huomasimme siellä, että auton jarrulevyt on melko finaalissa, eli uusia kaivattaisiin :evil:

PCS:n Riku suositteli SP:n myymää sporttijarrusettiä:

http://www.speedparts.se/prod/sp_br_kit.shtml

Ja sieltä kohta NG900 1997-98.

Tilasin tuon NG900 97-98 -setin Rikulta. Saas nähdä, mitkä on surullisen kuuluisan SP:n nykyiset toimitusajat :wink: Toivottavasti tota jarrukittiä ei tarvitse odottaa neljää kuukautta :wink:

Kokemuksia please: onko kukaan asentanut tuollaista SP:n sporttijarrukittiä Saabiinsa (ei välttämättä ainoastaan em. malli) ja jos on, niin mitkä on olleet fiilikset? Onko ollut kannattava ostos? Eli onko katsonut saaneensa rahoilleen vastinetta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mul ei just tota kittii oo mut laitoin eteen Taroxin levyt ja palat enkä oo katunu hetkeekään...Toimii normaali ajossa ihan ku mitkä tahansa "tavalliset" jarrut mut sit nopeemmis vauhdeis ja rajummis jarrutuksis niin ero on ISO..Ja uskoisin et toi kitti on vähintäänkin yhtä hyvä !!!
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Aikas pätevännäköinen paketti :) . Onko muuten kellään kokemusta Motonetin myymistä uritetuista ATE-PowerDisc -levyistä?
Corvette C5
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

sp..

Viesti Kirjoittaja marg3 »

olis mielestäni aika jees jos noista sp:n sivuista vois kyhätä englannin kielisen version kun tuo ruotsi ei ole oikein hallinnassa :lol:
ja onkos og900:sta puhuttaessa vapareis ja turbois erilaiset jarrut?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onko muuten kellään kokemusta Motonetin myymistä uritetuista ATE-PowerDisc -levyistä?
Powerdiscit on ihan ok, sitä en tiedä ovatko sitten liki tuplahinnan väärtti. Toisaalta ainakaan tonnarin jarruille ei pieni lisäteho tee pahaa.

Mielestäni jarrupalat kuluivat enemmän (sehän sinänsä on selväkin, ei lisää jattutusvoimaa synny tyhjästä) ja auto pysähtyi paremmin. Tosin aikaa siitä kun näitä kokeilin on kohta kulunut 10 v ja kaikkiin autoon tehtäviin muutoksiin, joita ei mittaamalla ole varmennettu kannattaa suhtautua varauksella varsinkin jos ne ovat toisen käden tietoa (kuten tämä meikäläisen höpinä :) )

Jarrujen virittelyssä kaiken a ja o on alkuunsa kokeilla kunnollisia jarrupaloja ja muita hilppeitä. Pysähtyminen muuttuu kummasti kun on tasaiset levyt, omaan tyyliin sopivat palat ja jarrusatulatkin vimpan päälle lyönnissä.

-J-
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vaihdoin aikaisempaan kulkineeseen ( Passat ) Powerdiscit ja Ferodon jarrupalat. Perstuntumalta ei huomannut mitään järkyttävää muutosta. Jarrupölyä tuli normaalia enemmän. Ei mitään kitinöitä. Hintaa taisi olla 110eur.
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Huomenna olisi tarkoitus asentaa aeroon EBC turbo grove levyt + EBC:n palat. Ferodon ds2500 sarjan palat olisivat olleet kiinnostavammat. Pakettina EBC:n hilut tulivat kuitenkin edullisemmaksi. Etupää kustansi 400€. Katselin myös sitä SP sarjaa. Niiden alkuperästä ei kuitenkaan saanut mitään tietoa joten päätin jättää ne edullisesta hinnasta huolimatta hyllyyn.
Vastaa Viestiin