Kartiosuodatin Tonnariin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Kartiosuodatin Tonnariin?

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Niin eli olisin hankkimassa tonnariini kartiosuodatinta ja kiinnostaisi onko kukaan laittanut saappiin Green Twister merkkistä suodatinta. Ja jos on niin mitkä on kokemukset.

http://www.autovaruste.net/moottori/green/twister.htm

Toinen kysymys on että mistä tuossa vanhan korimallin tonnarissa on helpoin ottaa kylmä ilma suodattimelle ilman että tekee scooppia (minkä kyllä luultavammin teen siihen keulille myöhemmin :D ).
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Ite laittoi saappiin vapaavirtaussuodattimen(kartio),mutta merkkiä BMC.Ja auto on 900.Kokemukset on aika hienot.Vääntö tuli tasaisemmaksi ja ne mahtavat imuäänet :twisted: !!!!!!

Onko autosi turbolla vai ilman?Meinaan että riittääkö twisterissä pinta-alaa turbolle.Jotkut putsarit on tarkoitettu vain max n.130hv koneille.Muistelen lukeneeni jotain semmoista.

Sen kiinnitys oli kaikkea muuta kuin helppo.Tulipa taas opeteltua yks asia.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Hyvä tietää tuosta väännöstä, ja etenkin noista imuäänistä :D .


Juu auto on turbo ja noita twistereitä valmistetaan 4 eri kokoa jotka ovat:

Standard (<-200hv)
XL (<-300hv)
XXL (<-400hv)

Tällähetkellä autossa ei ole kiinni minkäänlaista putsaria ja vanhan putsarin kotelointi oli todella heikossa kunnossa, joten jokatapauksessa joudun "säätämään" ja luultavammin tulee sekä helpommaksi että halvemmaksi ostaa vapari, kuin että ostaisin alkuperäisen putsarin ja sen koteloinnit.

Niin ja sitten kiinnostaisi että joutuuko autoa käyttämään säädöissä putsarin asennuksen jälkeen? Kysyn tätä koska kaverini osti Opel Vectra GT:hen kartiosuodattimen ja auto kuulemma pätki asennuksen jälkeen , kuulemma moottori olisi toiminut oikein kun olisi käynyt säädättämässä jotain.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla on omassa 9000:ssa s*eedpartisista tilattu kartiofilsu.(sillon tilattu kun ne vielä tuli ehkä kk:den sisällä) Eikä tullut kyllä mitään säädättämisen tarpeita.Ja en kyllä oo huomannu muuta vaikutusta kuin mahottomat imuäänet. :D No ainut mikä pätki niin oli asentaminen.. Alakautta joutuu ryömiin asennus paikalle. :evil:
niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä... :wink: :lol:
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Kartiosuodatin Tonnariin?

Viesti Kirjoittaja Haza »

RapidBoost kirjoitti:
Toinen kysymys on että mistä tuossa vanhan korimallin tonnarissa on helpoin ottaa kylmä ilma suodattimelle ilman että tekee scooppia (minkä kyllä luultavammin teen siihen keulille myöhemmin :D ).
Kuva

Oikealla näkyy reikä, siitä läpi ja filsu sinne etunurkkaan
Helppoa oli, pätkä sopivan kokoista putkea ja letkua jne. :D

Kuva

Edit: toinen kuva lisätty..
Viimeksi muokannut Haza, To Loka 23, 2003 17:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuo etunurkka on aikas ikävä paikka ilmansuodattimelle, mutta taitaa olla ainoa paikka tonnarissa mitä kautta saa kylmää ilmaa.

Itse heivasin öljyttävän kartiosuodattimen tekeleen pois ja laitoin vakiosuodattimen takaisin... vaihtelen sen sitten joka huollossa, eli kymppitonnin välein. Ei alkanut ahdistamaan, eikä muuttunut muuta kuin imuäänet sivistyneemmiksi.

Lasken nuo virityssuodattimen pääosin luokkaan "snake oil" - paketoitua petosta. Jos suodatusasteesta ei tingitä niin ilmansuodattimen saa paremmin virtaavaksi vain kasvattamalla suodatin materiaalin pinta-alaa tai parantamalla oleellisesti materiaalia. Aika onnettomia pönttöjä nämä kaikenmaailman vapaavirtaussuodattimet ovat eikä materiaalitkaan vakuuta.

-J-
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
Olen täysin samaa mieltä :D.
No kyllä se pikku hiljaa alkaa enemmän kulkea kun annoin sille mun turbon merkin :lol:

PRKL lipsahti kursori lähetä nappulan päälle :oops:, mutta sitten itse asiaan tuosta suodattimen paikasta sen verran että kai se on sitten tehtävä se scööppi, että saa enemmän sitä ilmaaa. Tai sitten sumplin jonkun muun konstin.

Muuten onko kukaan tulossa lauantaina Extreme Car Show:n?
Vaikka en omalla saapilla pääsekkään, vaan joutuu tulemaan tuon krhm Öpelixin kyydillä :lol:
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

RapidBoost kirjoitti:
niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
Vaikka en omalla saapilla pääsekkään, vaan joutuu tulemaan tuon krhm Öpelixin kyydillä :lol:
Heh, siinä sitä onkin "ekstriimii" jo tarpeeksi kun joudut ööpeliin, "Osa 1 - pääseekö perille" ja "Osa 2 - pääseekö takaisin" :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Aivan ja kaikista pahin on että joudun ajamaan sieltä pois, pahan siitä tekee se että autossa siis **ppelissa on -40:nen alusta ja kauhia korisarja, enkä oo koskaan ajanut niin matalalla autolla.

Nooo itehän omistaja saa keräillä lasikuitua kadulta :twisted:
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sun täytyy ehdottaa kaverilles vastaavaa, jos vaikka nykiminen loppuis. :)

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&4
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jussi kirjoitti:Tuo etunurkka on aikas ikävä paikka ilmansuodattimelle, mutta taitaa olla ainoa paikka tonnarissa mitä kautta saa kylmää ilmaa.

Lasken nuo virityssuodattimen pääosin luokkaan "snake oil" - paketoitua
-NAPS-
vakuuta.
-J-
eihän se kovin hyvä paikka ole, huoltokin vaatii vähän kikkailua kun se pitää ottaa alakautta pois. Saas nähdä miten toimii, en ole vielä ehtinyt kuin reilut 10km ajamaan sillä (katsastukseen ja takaisin, nyt hitsaillaan)

Äänien takia se lähinnä tulikin ostettua :lol:

lisäsin sen kuvan siitä viritelmästä tuonne ensimmäisen alle..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

RapidBoost kirjoitti: Muuten onko kukaan tulossa lauantaina Extreme Car Show:n?
Vaikka en omalla saapilla pääsekkään, vaan joutuu tulemaan tuon krhm Öpelixin kyydillä :lol:
riisiä, spoilereita, Lunttila ja Aki... :)


ei vaan meen mäkin silti sinne katsomaan, aina on jotain uutta
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

paljon on Saab 9000 käytetty Greenin K4.80 kartiosuodatinta

liitos 80mm, pituus 200mm, max virtaus 400hv

hintaa jotain 80e

+ äänet kaupan päälle :)


Green Twister on toiminnallisesti parempi kuumassa moottoritilassa koska siinä on lämpösuojakotelo ympärillä ja letkulla voi tuoda kylmää ilmaa

yksi tapa on asentaa Green paneelisuodatin omaan koteloon ja tehdä halk 100mm imuletku siihen etupuskurin alta "alamaskista"
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse ruuvasin kartiofiltterin keväällä paikalleen ja ilmanottoa paransin tekemällä puskurin alahelmaan greipinmentävän kolon, jonka peitin ritilällä.
Corvette C5
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

T16 kirjoitti:riisiä, spoilereita, Lunttila ja Aki... :)


ei vaan meen mäkin silti sinne katsomaan, aina on jotain uutta
Et kai vaan oo vieraillu FFp:n foorumilla? :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin