Kartiosuodatin Tonnariin?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Kartiosuodatin Tonnariin?
Niin eli olisin hankkimassa tonnariini kartiosuodatinta ja kiinnostaisi onko kukaan laittanut saappiin Green Twister merkkistä suodatinta. Ja jos on niin mitkä on kokemukset.
http://www.autovaruste.net/moottori/green/twister.htm
Toinen kysymys on että mistä tuossa vanhan korimallin tonnarissa on helpoin ottaa kylmä ilma suodattimelle ilman että tekee scooppia (minkä kyllä luultavammin teen siihen keulille myöhemmin ).
http://www.autovaruste.net/moottori/green/twister.htm
Toinen kysymys on että mistä tuossa vanhan korimallin tonnarissa on helpoin ottaa kylmä ilma suodattimelle ilman että tekee scooppia (minkä kyllä luultavammin teen siihen keulille myöhemmin ).
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Ite laittoi saappiin vapaavirtaussuodattimen(kartio),mutta merkkiä BMC.Ja auto on 900.Kokemukset on aika hienot.Vääntö tuli tasaisemmaksi ja ne mahtavat imuäänet !!!!!!
Onko autosi turbolla vai ilman?Meinaan että riittääkö twisterissä pinta-alaa turbolle.Jotkut putsarit on tarkoitettu vain max n.130hv koneille.Muistelen lukeneeni jotain semmoista.
Sen kiinnitys oli kaikkea muuta kuin helppo.Tulipa taas opeteltua yks asia.
Onko autosi turbolla vai ilman?Meinaan että riittääkö twisterissä pinta-alaa turbolle.Jotkut putsarit on tarkoitettu vain max n.130hv koneille.Muistelen lukeneeni jotain semmoista.
Sen kiinnitys oli kaikkea muuta kuin helppo.Tulipa taas opeteltua yks asia.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Hyvä tietää tuosta väännöstä, ja etenkin noista imuäänistä .
Juu auto on turbo ja noita twistereitä valmistetaan 4 eri kokoa jotka ovat:
Standard (<-200hv)
XL (<-300hv)
XXL (<-400hv)
Tällähetkellä autossa ei ole kiinni minkäänlaista putsaria ja vanhan putsarin kotelointi oli todella heikossa kunnossa, joten jokatapauksessa joudun "säätämään" ja luultavammin tulee sekä helpommaksi että halvemmaksi ostaa vapari, kuin että ostaisin alkuperäisen putsarin ja sen koteloinnit.
Niin ja sitten kiinnostaisi että joutuuko autoa käyttämään säädöissä putsarin asennuksen jälkeen? Kysyn tätä koska kaverini osti Opel Vectra GT:hen kartiosuodattimen ja auto kuulemma pätki asennuksen jälkeen , kuulemma moottori olisi toiminut oikein kun olisi käynyt säädättämässä jotain.
Juu auto on turbo ja noita twistereitä valmistetaan 4 eri kokoa jotka ovat:
Standard (<-200hv)
XL (<-300hv)
XXL (<-400hv)
Tällähetkellä autossa ei ole kiinni minkäänlaista putsaria ja vanhan putsarin kotelointi oli todella heikossa kunnossa, joten jokatapauksessa joudun "säätämään" ja luultavammin tulee sekä helpommaksi että halvemmaksi ostaa vapari, kuin että ostaisin alkuperäisen putsarin ja sen koteloinnit.
Niin ja sitten kiinnostaisi että joutuuko autoa käyttämään säädöissä putsarin asennuksen jälkeen? Kysyn tätä koska kaverini osti Opel Vectra GT:hen kartiosuodattimen ja auto kuulemma pätki asennuksen jälkeen , kuulemma moottori olisi toiminut oikein kun olisi käynyt säädättämässä jotain.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Mulla on omassa 9000:ssa s*eedpartisista tilattu kartiofilsu.(sillon tilattu kun ne vielä tuli ehkä kk:den sisällä) Eikä tullut kyllä mitään säädättämisen tarpeita.Ja en kyllä oo huomannu muuta vaikutusta kuin mahottomat imuäänet. No ainut mikä pätki niin oli asentaminen.. Alakautta joutuu ryömiin asennus paikalle.
niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
Re: Kartiosuodatin Tonnariin?
RapidBoost kirjoitti:
Toinen kysymys on että mistä tuossa vanhan korimallin tonnarissa on helpoin ottaa kylmä ilma suodattimelle ilman että tekee scooppia (minkä kyllä luultavammin teen siihen keulille myöhemmin ).
Oikealla näkyy reikä, siitä läpi ja filsu sinne etunurkkaan
Helppoa oli, pätkä sopivan kokoista putkea ja letkua jne.
Edit: toinen kuva lisätty..
Viimeksi muokannut Haza, To Loka 23, 2003 17:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuo etunurkka on aikas ikävä paikka ilmansuodattimelle, mutta taitaa olla ainoa paikka tonnarissa mitä kautta saa kylmää ilmaa.
Itse heivasin öljyttävän kartiosuodattimen tekeleen pois ja laitoin vakiosuodattimen takaisin... vaihtelen sen sitten joka huollossa, eli kymppitonnin välein. Ei alkanut ahdistamaan, eikä muuttunut muuta kuin imuäänet sivistyneemmiksi.
Lasken nuo virityssuodattimen pääosin luokkaan "snake oil" - paketoitua petosta. Jos suodatusasteesta ei tingitä niin ilmansuodattimen saa paremmin virtaavaksi vain kasvattamalla suodatin materiaalin pinta-alaa tai parantamalla oleellisesti materiaalia. Aika onnettomia pönttöjä nämä kaikenmaailman vapaavirtaussuodattimet ovat eikä materiaalitkaan vakuuta.
-J-
Itse heivasin öljyttävän kartiosuodattimen tekeleen pois ja laitoin vakiosuodattimen takaisin... vaihtelen sen sitten joka huollossa, eli kymppitonnin välein. Ei alkanut ahdistamaan, eikä muuttunut muuta kuin imuäänet sivistyneemmiksi.
Lasken nuo virityssuodattimen pääosin luokkaan "snake oil" - paketoitua petosta. Jos suodatusasteesta ei tingitä niin ilmansuodattimen saa paremmin virtaavaksi vain kasvattamalla suodatin materiaalin pinta-alaa tai parantamalla oleellisesti materiaalia. Aika onnettomia pönttöjä nämä kaikenmaailman vapaavirtaussuodattimet ovat eikä materiaalitkaan vakuuta.
-J-
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Olen täysin samaa mieltä .niin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
No kyllä se pikku hiljaa alkaa enemmän kulkea kun annoin sille mun turbon merkin
PRKL lipsahti kursori lähetä nappulan päälle , mutta sitten itse asiaan tuosta suodattimen paikasta sen verran että kai se on sitten tehtävä se scööppi, että saa enemmän sitä ilmaaa. Tai sitten sumplin jonkun muun konstin.
Muuten onko kukaan tulossa lauantaina Extreme Car Show:n?
Vaikka en omalla saapilla pääsekkään, vaan joutuu tulemaan tuon krhm Öpelixin kyydillä
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Heh, siinä sitä onkin "ekstriimii" jo tarpeeksi kun joudut ööpeliin, "Osa 1 - pääseekö perille" ja "Osa 2 - pääseekö takaisin"RapidBoost kirjoitti:Vaikka en omalla saapilla pääsekkään, vaan joutuu tulemaan tuon krhm Öpelixin kyydilläniin ja pitää kuitenki muistaa se että sun kaveri asenti sen suodattimen o*el merkkiseen autoon. Kaikki on mahollista siinä merkissä...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Aivan ja kaikista pahin on että joudun ajamaan sieltä pois, pahan siitä tekee se että autossa siis **ppelissa on -40:nen alusta ja kauhia korisarja, enkä oo koskaan ajanut niin matalalla autolla.
Nooo itehän omistaja saa keräillä lasikuitua kadulta
Nooo itehän omistaja saa keräillä lasikuitua kadulta
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Sun täytyy ehdottaa kaverilles vastaavaa, jos vaikka nykiminen loppuis.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&4
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
eihän se kovin hyvä paikka ole, huoltokin vaatii vähän kikkailua kun se pitää ottaa alakautta pois. Saas nähdä miten toimii, en ole vielä ehtinyt kuin reilut 10km ajamaan sillä (katsastukseen ja takaisin, nyt hitsaillaan)Jussi kirjoitti:Tuo etunurkka on aikas ikävä paikka ilmansuodattimelle, mutta taitaa olla ainoa paikka tonnarissa mitä kautta saa kylmää ilmaa.
Lasken nuo virityssuodattimen pääosin luokkaan "snake oil" - paketoitua
-NAPS-
vakuuta.
-J-
Äänien takia se lähinnä tulikin ostettua
lisäsin sen kuvan siitä viritelmästä tuonne ensimmäisen alle..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
paljon on Saab 9000 käytetty Greenin K4.80 kartiosuodatinta
liitos 80mm, pituus 200mm, max virtaus 400hv
hintaa jotain 80e
+ äänet kaupan päälle
Green Twister on toiminnallisesti parempi kuumassa moottoritilassa koska siinä on lämpösuojakotelo ympärillä ja letkulla voi tuoda kylmää ilmaa
yksi tapa on asentaa Green paneelisuodatin omaan koteloon ja tehdä halk 100mm imuletku siihen etupuskurin alta "alamaskista"
liitos 80mm, pituus 200mm, max virtaus 400hv
hintaa jotain 80e
+ äänet kaupan päälle
Green Twister on toiminnallisesti parempi kuumassa moottoritilassa koska siinä on lämpösuojakotelo ympärillä ja letkulla voi tuoda kylmää ilmaa
yksi tapa on asentaa Green paneelisuodatin omaan koteloon ja tehdä halk 100mm imuletku siihen etupuskurin alta "alamaskista"