Tehokkain ja taloudellisin moottori?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Tehokkain ja taloudellisin moottori?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tapanani ei yleensä ole ollut huudella vieraisiin pöytiin, mutta nyt tein poikkeuksen.



Tehokkain ja taloudellisin moottori?

Lukekoot ken jaksaa...
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No jo oli pitkät turinat :D , kahlasin kaikki läpi ja ny on silmät solmussa.
Opelisteille tuntuu olevan tärkeintä se 0-100km/h, onneksi sä tulit järkiin, myit opelin ja ostit saapin = hyppäsit "sivistyneempään" seuraan :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ja korostamme sanaa sivistyneempi. :lol:
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

:D :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja jara »

No, opel miehet ( myös isäni) aina jaksavat kehua kuinka vähällä pääsee.... Mä olen kuitannut noi jutut sillä, että minkä kulutuksessa häviää sen tehossa ja turvallisuudessa voittaa...

Se vähän ihmetyttää minkä takia saapissa on vectran pohjalevy.... tai opelin diesel :?

Ja lopuksi hyvä vinkki, kun joku kyselee kulutusta:
Sanot, että kaikki mitä tankissa on ollut on aina mennyt.... siinäpä opelisti miettii mitä tarkoitit kiihdyttäessäsi saapisi pois .... :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jara kirjoitti:No, opel miehet ( myös isäni) aina jaksavat kehua kuinka vähällä pääsee.... Mä olen kuitannut noi jutut sillä, että minkä kulutuksessa häviää sen tehossa ja turvallisuudessa voittaa...
Joo, ja vaikka kulutus olisi mitä olisi, niin Opelin omistajan kukkaroa rasittavat takajarruremontit, ym. "lapsentaudit". Esim. entisen työkaverin Astra oli vuoden aikana pajalla 6 kertaa, joista 3:lla kerralla korjattiin pelkästään takajarruja :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Mutta pelastus se on opel-miehilläkin!!
On nimittäin keksitty FORD-merkkinen auto!!!!
8)

T. Jara ( pian 360 tuhatta samalla ahtimella.....) :lol:
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Hmm... olenko mä vain tyhmä, kun musta tuntuu että bensa moottoria ja diesel moottoria ei oikein voi tollein vertailla kulutuksissa?
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Vaikka siellä mainittiinkiin sana SAAB (kumarrus), ei se tarkoita, että muiden kommentteja ei pidä ottaa huomioon, eli ainakin noiden kommenttien perusteella, Subaru oli ykkönen sitten volvo ja saab. En muista tarkkoja arvoja, mutta suorituskyvyssä Honda s2000 260 hv 2 litranen vapari, verrattuna 250hv 2.3 litranen ahdettu....
Älkää vetäkö herneitä, mutta joka ainoalla foorumilla, on se sitteen saabclubi OCF, FFp-motorsport, volvolandia yms. Löytyy aina näitä, jotka eivät ota edes huomioon muita merkkejä, itse tykkään ajaa saabillani, mutta ei minun tarvitse naapurin äijää haukkua idiootiksi, kun se ajaa volvolla. Suhtautukaa asioihin objektiivisesti!
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Niistä tehoista ym...

Viesti Kirjoittaja jara »

Rimuli on oikeassa!!
Annetaan jokaisen antaa reilusti oma kommentti ja sehän on jokaisen oma asia millä ajaa...
Lähinnä heitin huulena noi ford ym. jutut (anteeksi jos joku veti herneet :oops: ), sillä itse olen omaan käyttööni havainnut saapin sopivimmaksi kulkuneuvoksi. Pari omaa naapuriani ajelevat ranskalaisilla eikä ne ole mulle mitään " vihamiehiä" vaan hyviä naapureita.
:wink:
Joskus kylläkin ihan huulena heitellään pieniä "´kehuja" toisten autoista... 8O

Viat ne on saapissakin, mutta mä diggaan...... ja se turbo koneen potku... :roll:

T. Jara
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Olihan tarinaa. Mutta onhan siellä jäseniäkin, kun siinä joku oli heittäny et threadi on linkattu tännekin, ettei meillä muuta tekemistä olis ku lukee muita oman foorumin ollessa hiljainen. Toisaalta kun on vähemmän jäseniä, niihin mahtuu silloin vähemmän ala-arvosiakin provoilijoita :wink: Ja onneks Saab ei oo massa-auto.

Eikä se Saab niin paljoa kuluta, pikkukippojahan ei Saabin tehtailta ole koskaan tullu. Joku oli kyllä vetäny turbo-Astralle hauskat kulutukset, 7.5 litraa kaupungis ja maantiellä 4,7 litraa. :roll: Muutenki threadi oli karseeta luettavaa, kun kaikki lainaili toisiltaan 1000-merkkisiä vuodatuksia sekasinsa ja heitti siihen perään omat rivinsä. Voipi olla foorumi muuten ihan asiallinen mutta "kyseinen helmi" on varsin huonotasoinen. Sit noi koneen "indeksointikaavat" oli huippuja, yhdellä luvulla varmaan pystyy rankkaamaan koneet järjestykseen.

Vigge oli vetäny varsin asialliset kommentit entisenä opelistina (et kai enää haksahda? 8O ), eikä niihin kyetty ottaan asiallisesti kantaa.
BMW 320dA Coupe LCI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksi ihmiset ostavat noita liki 100 000 euron diisseli autoja esim. BMW, MB

Jos ihmisellä on varaa ostaa tommonen auto niin eiku ole varaa ostaa bensaa ,ettei tarvi ajaa millään traktorilla.

Noi pienet kiisseli vehkeet jotenkuten vielä ymmärrän.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Frostgrey kirjoitti:Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksi ihmiset ostavat noita liki 100 000 euron diisseli autoja esim. BMW, MB

Jos ihmisellä on varaa ostaa tommonen auto niin eiku ole varaa ostaa bensaa ,ettei tarvi ajaa millään traktorilla.

Noi pienet kiisseli vehkeet jotenkuten vielä ymmärrän.
Juuri näin. Täytyy myöntää, että joskus heikolla hetkellä, kuten esim. tänään todetessani kuukauden bensalaskun kivunneen neljännelle sadalle juurolle 8O :x , on mieleen livahtanut ajatus jostain VAG-konsernin turbodiisselöidystä katiskasta (seattii, volkkarii, skodaa ja mitänäitänyt olikaan). Niissä kun on tuo kulutus kohdillaan ja tehoakin alkaa löytymään jonkin verran uusimmista commonrailturbohilavitkuinjectioncooler-hässäköistä. Mutta sitten istahtaminen Saabin tilavaan ohjaamoon ja kaikinpuolin mieltä ylentävä ajonautinto palauttaa "järjen" päähän. Kyllä tommoisen uuden nakunaku kinnerin hinnalla ostan vielä jonkun tankin menovettä tonnariin.

Mutta kuten "Pakkasenharmaa" totesi, en myöskään minä ymmärrä noiden ylikoko (ja ylihinta) diisuleiden funktiota, ainakaan Suomen diselverotuksessa, joka nyt kuitenkin vissiin perustuu kuutiotilavuuteen.

-Ville
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Mutta hei pojat tiedän, että teillä nousee tukka pystyyn, mutta saabia saa myös GM:n diiselillä! Ihan vaan tällaisenä pikkuisena huomautuksena.

Ja tuosta 3.0 Tid:stä saa lastutettuna 220 heppaa niin kyllä se tiukan vastuksen teidän steg 18 ja downpipe vehkeille antaa :wink:
Vielä kun saisi tuosta diiselistä tuon tyhjäkäyntiäänen jotenkin kauniimmaksi niin eipä paljon moitteensijaa enää löydä...hakemallakaan!
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Joo kyllähän noista saabinkin kiisseleistä ollaan tietoisia :wink:

Itselläni ei ole kokemusta kuin Passat TDI 90hv ja Volvo s70 Tdi 140hv.

Kyllä noissakin ihan mukavasti on vääntöä ja kulkua, mutta kun se veto alkaa niin silloin se melkein loppuukin.(kyllä kuulemma 3.0 TID samanmoinen)

Noita kumpaakaan ei voi mielestäni verrata bensavehkeeseen milloinkaan :D

Kyllähän nuo nyky kiisselit ovat hiljaisia ja tosi hyväkulkuisia, mutta mielestäni bensa on bensa ja diisseli on diisseli :P
Vastaa Viestiin