Nyt se tuli (SP Steg 1)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Nyt se tuli (SP Steg 1)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

No nyt sain vihdoinkin takaisin sen paljon kaipaamani Steg 1 boksin. Eipä se kestänyt kuin hieman reilun vuoden!!

Eipä ongelmat vielä ohi ole, mutta positiivista on se että auto lähti käymään ja toimii jo melkein täysillä paineilla.

Onko jollakin vinkkiä, että mikä voisi olla vikana kun paineet jää n.1.0bar (Pitäisi olla 1.2bar?) ja muutenkaan kulku ei ole ihan sitä mitä muistelisin eka boksilla olleen. Kalibroin boksin jo uudestaan, mutta ei vaikutusta. Paineet lähtee myös laskemaan 3000rpm jälkeen pikkuhiljaa 0.7, jossa sitten pysyy kyllä rajoittimeen saakka.

Olen kokeillut jo eri DI-kasettia, polttoainesuodatin ja tulpat vaihdettu, ilmansuodatin pesty ja öljytty n.5000km sitten, tyhjäkäyntiventtiili on uusittu pari vuotta sitten (myös DI kasetti n. 2vuotta vanha). Tasaisessa ajossa toimii OK, mutta ajettaessa alamäkeen pienellä kaasulla saattaa joskus nykiä, vakio boksilla ei. Bensana on tällä hetkellä ABC:n 98E, mutta kokeilen Nesteen bensaa, kun saan tankin tyhjäksi.

Autossa on ilmeisesti myös jotakin ongelmaa sytytys (-tai bensa) puolella koska kaikilla kierroksilla tulee ns. välilyöntejä eli auto ei käy täysin tasaisesti. olisiko jollakin kokemusta mistä tälläinen voisi johtua? Käynti ongelma esiintyy myös orginaali boksilla mutta ei tunnu ajossa.

Jos jollakin olisi kokemusta tai tietoa mikä tai mitkä osat saattaisivat aihettaa kyseistä vikaa? Onko kampiakselin asentotunnistimella mahdollisuus toimia tällä tavalla? onko 9000:ssa ollut ongelmia imusarjan tiiviyden kanssa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Tarkista onko peruspaineet ok eli n. 0.4bar saa olla mielummin 0.45 bar. eli ajat autoa ja noin 3000rpm painat hiukan jarrua ja kuormitat konetta kaasu pohjassa ahtomittarin lukema kertoo tällöin peruspaineen. Jos alle mainitsemani niin lyhennä hukkaportin tankoa jotta saat kohdalleen.

Lisäys onko autolla ajettu paljon tuli vaan mieleen että veteliskö bensapumppu viimeisiään ja ei antais aina riittävän suurta bensanpainetta suuttimille tarkista se.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kyllä peruspaineet pitäisi olla OK

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Autolla on ajettu n.170tkm, joten en usko bensan paineiden olevan hukassa vielä. Peruspaineet on ihan OK eli 0.4bar ehkä jopa pikkuisen yli.

Dumpin käyn vielä kokeilemassa PCS:llä, jotta voin olla varma että se ei vuoda.

Koneen epätasainen käynti kuormittamattomana on hieman hämäränpeitossa. Kuulostaisi kuin joskus aina ei joku tulppa antaisi kipinää? Teki samaa myös vanhoilla tulpilla. Sama juttu molemmilla bokseilla ja DI kaseteilla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin