Kaikenlaista. Just ostin Elringit kahteen koneeseen ja toiset on jo paikoillaan. Pulteista oli juuri juttua myös täällä. viewtopic.php?f=24&t=113182&start=8595
ja täällä
viewtopic.php?f=14&t=134631&start=75
Kaikenlaista. Just ostin Elringit kahteen koneeseen ja toiset on jo paikoillaan. Pulteista oli juuri juttua myös täällä. viewtopic.php?f=24&t=113182&start=8595
Wössner ilmoittaa 9.25 purkat vakiolle T7 padalle, joten T5 kannella (pienempi palotila) nousee vajaan kympin kieppeille. Aika passeli viinakomboon.työtön kirjoitti: ↑Pe Syys 25, 2020 18:33Minkälaisilla puristuksia olisi järkevä hakea??
Rautana/tulevat osat:
b204 -->234
e85
holset hx 40super #14 1.5-2 bar
2.3 kampiakseli, t5 vakio veivit, t7 kansipahvi ja b235 wössner männät??
Näillä osilla pitäisi tulla 9.3 puristuksia
Kansi ja lohko vielä suoraksi koneistamolla eli vielä nousisi tuosta vähän tiedä sitten kuinkapaljon joutuu ottamaan.
tehotavoite 450-500hp
vinkkejä kaivattaisiin
Ei niitä puristuksia kannata pelätä viinalla ajettaessa. Yli kympin puristukset menee vielä kuin vettä vaan. Ei ole nykyisellään mitenkään poikkeuksellista yli 12:1 puristussuhteen omaavat viritetyt turbomoottorit, kun polttoaineena on E85. Laatikon elon kannalta on toki helpompaa mitä vähemmän vääntöä otetaan ala- ja keskikierrosalueilla.työtön kirjoitti: ↑Pe Syys 25, 2020 18:33Minkälaisilla puristuksia olisi järkevä hakea??
Rautana/tulevat osat:
b204 -->234
e85
holset hx 40super #14 1.5-2 bar
2.3 kampiakseli, t5 vakio veivit, t7 kansipahvi ja b235 wössner männät??
Näillä osilla pitäisi tulla 9.3 puristuksia
Kansi ja lohko vielä suoraksi koneistamolla eli vielä nousisi tuosta vähän tiedä sitten kuinkapaljon joutuu ottamaan.
tehotavoite 450-500hp
vinkkejä kaivattaisiin
Onko löytynyt syytä tähän ja siihen toiseen tapaukseen jossa kansipahvit ei kestä?Kepuuu kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 11:44Mitäköhän tässä pitäis ruveta tekemään kun b204 pullautta kannentiivisteen paskaksi. Vakio t5 kellari josta tasopinta oikastu, kansi kunnossa ja suora. Käy viinalla ja ennakot siellä 13-9 astetta yläreservissä, ei nakuttele suiten mukaan. Ensimmäinen kesti vähemmän aikaa mitä nykyinen rajumpien ennakoiden takia ja tämä nykyinen kesti kuukauden aikamoista laulatusta, mutta yhtäkkiä taas ylävesiletku pullistui kuin otsasuoni dagen efterinä. Niin ja rautana hx40 #16, 1100cc ev14, 1,8bar ahdot jne. Ja kaverilla sama ongelma samalla setupilla ja softalla. Ei kiinnostaisi ruveta mäntiä sorvaamaan t7 pahvin takia jos kerran on t5 pahvillakin saatu toimimaan.
Omaan ng900 tein AN8 läpiviennin vakioämpärin kanteen ja ihan AN8 letkua konehuoneeseen. Ennemmin olisin tehnyt esim alumiiniputkesta, mutta sitä ei ollut siihen hätään saatavilla. Tonnarin suutintukkiin saa banjopultin tilalle AN8 adapterin. Paluulinja on minulla alkuperäinen ja siihen asennettuna säädettävä paineensäädin. Painepuolen väliin kannattaa satsata hyvään suodattimeen. Ne pienet AN-liittimillä varustetut yleismallisen suodattimet on ihan p*skaa.työtön kirjoitti: ↑Ti Loka 20, 2020 15:45Sellasta kyselisin viisaammilta, kun en löytänyt paljoa aiheesta miten kaikki on väsäilly isommat bensalinjat?
Jos pitäisi pumpun tankissa ja hommaisi pumpulta lähtevän letkun sisähalkaisija 10-11mm ja sorvauttaisi ns kannen muovisen tilalle johon tulisi an8 lähdöt ja hommaisi an8 tukin.
Tällähetkellä pumppuna walbro 450
Tai sitten kahdella pumpulla? miten tulisi?
Tai välitankki kontissa josta lähdöt an8?
Osat kerroin jo tossa ylempänä ja vakio linjat riittää 530hp todistetusti joo mutta tulevien nokka-akselien toimesta ajattelin, että ei olisi kovin kallis homma jos laittaisi ja eipähän linjoista jäisi ahistamaan
No asiasta toiseen, mikä laatikko näin ajettavuudeltaan olisi paras. Kestävyys vissiin aika lähelle samaa kaikkissa, tonnarista pitkillä vaihteilla vai fm55 nykyinen kolkin laatikko? kyllä joistakin pitkillä vaihteilla kaupungissa perseestä, mutta kun lähetään isolle tielle onko parempi (vähemmän sutimista? vai? mutta kärsiikö kiihtyvyys lyhyempään verrattuna)? Heitelkää mielipiteitä ja kokemuksia
Tonnari Aeron aavikkolaatikkoa et ole tainnut kokeillaVarjopuolena sitten se matka-ajo, johon ainakin itse kaipaisin kuudetta vaihdetta.
Tähän palatakseni onko tehty jälkikiristystä? Itsellä myös ongelmaa T5 kansipahvin kanssa ja toinen nyt menossa. Pari viikkoa sitten otin yhden vedon 3 ja 4 vaihteella ja jonkin aikaa sen jälkeen bling lisää jäähdytysnestettä. Oli purskauttanut paisarin korkin kautta ulos jonkin verran. Sen jälkeen ajellut sievästi eikä minkään näköistä ongelmaa. 1,6bar gt3076r. En ole tehnyt (vielä) jälkikiristystä.99T16 kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 05:44Onko löytynyt syytä tähän ja siihen toiseen tapaukseen jossa kansipahvit ei kestä?Kepuuu kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 11:44Mitäköhän tässä pitäis ruveta tekemään kun b204 pullautta kannentiivisteen paskaksi. Vakio t5 kellari josta tasopinta oikastu, kansi kunnossa ja suora. Käy viinalla ja ennakot siellä 13-9 astetta yläreservissä, ei nakuttele suiten mukaan. Ensimmäinen kesti vähemmän aikaa mitä nykyinen rajumpien ennakoiden takia ja tämä nykyinen kesti kuukauden aikamoista laulatusta, mutta yhtäkkiä taas ylävesiletku pullistui kuin otsasuoni dagen efterinä. Niin ja rautana hx40 #16, 1100cc ev14, 1,8bar ahdot jne. Ja kaverilla sama ongelma samalla setupilla ja softalla. Ei kiinnostaisi ruveta mäntiä sorvaamaan t7 pahvin takia jos kerran on t5 pahvillakin saatu toimimaan.
T7 pahvi, Permatexin Copper Spray Gasket ja H.Blomin kovat pultit olleet toimiva ratkaisu useammassa omassa ja lähipiirin virikoneessa. Omalla mentiin 4 kesää HX35#14 kanssa, joista kaksi viimeisintä @1.9bar ilman ongelmia.Kepuuu kirjoitti: ↑Pe Marras 13, 2020 19:52Kolmannen kansipahvin rikkoutumisen jälkeen otin vaan suosiolla padan pois ja männät irti, että saa sorvattua matalemmiksi t7 pahvia varten.
Ei ne pultit ainakaan olleet toisiinsa nähden mitenkään löysän tuntuisia niitä avatessa ja epäilen, että jälkikiristys ei olisi auttanut ongelmaan. Kyllähän se hyvin toimi pienillä ahdoilla 1,2-1,4bar, mutta sitten kun ne nosti sinne lähemmäs toista kiloa, taisi pahvi kärtsätä ekalla nelos vaihteen pitemmällä vedolla. Täytyy palailla asiaan keväällä jos alkaisi romut rokkaamaan.