Osallistujamäärää ei ole rajoitettu tämän osalta, kaikki kiinnostuneet voivat osallistua.jusahh kirjoitti:Täälläkin olisi orastavaa kiinnostusta 670cc EV14 61mm mallille. Selviää parin viikon sisään riittääkö Aeron suuttimissa tuotto 4bar kohdilla.
Finjector / suuttimien kimppatilaus
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Kyllä yksi sarja (8kpl)pamppu kirjoitti:Finjectorin kimpan ideana ns. menekkituotteiden kerääminen, joita menisi useampia ja joille tehdään verkkokauppaan Saab-klubin hinnoittelu. Jokainen sitten tilaa omaan tahtiinsa suuttimet. Tulisiko näitä yksi sarja?Soppa79 kirjoitti:Voiko kimppaan osallistua "väärän" merkkiseen tulevilla suuttimilla?
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Voin kysäistä vielä Finjectorin päästä 8kpl spesiaalihinnan, laitatko linkin tarvittavaan suuttimeen?Soppa79 kirjoitti:Kyllä yksi sarja (8kpl)pamppu kirjoitti:Finjectorin kimpan ideana ns. menekkituotteiden kerääminen, joita menisi useampia ja joille tehdään verkkokauppaan Saab-klubin hinnoittelu. Jokainen sitten tilaa omaan tahtiinsa suuttimet. Tulisiko näitä yksi sarja?Soppa79 kirjoitti:Voiko kimppaan osallistua "väärän" merkkiseen tulevilla suuttimilla?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Moi, käyn tänään Finjectorissa mittaamassa suuttimia ja kuvaamassa suihkun muotoa 3 ja 4bar paineilla. Postaan tänne tulokset.
Suuttimet:
- Saab B207R vakio suutin, Siemens 350cc
- Siemens Deka 870cc
- Bosch EV14 670cc pallokärki
Voisin vielä kysyä onnistuuko tämän monireikäsuuttimen testaus samassa penkissä.
- EV14, 530 cc, 12 ohm, E 20°, USCAR, "pitkä", O-O 61mm, monireikäsuutin
- EV14, 957 CC, C30°, 12 ohm, Jet -liitin, keskipitkä runko ala-adapterilla
Katsotaan iltapäivällä minkä näköistä sumua sieltä saadaan aikaan, mihin vakiot asettuu jne. Tämmöistä hommaa:
https://drive.google.com/file/d/0B7x-3l ... sp=sharing
Suuttimet:
- Saab B207R vakio suutin, Siemens 350cc
- Siemens Deka 870cc
- Bosch EV14 670cc pallokärki
Voisin vielä kysyä onnistuuko tämän monireikäsuuttimen testaus samassa penkissä.
- EV14, 530 cc, 12 ohm, E 20°, USCAR, "pitkä", O-O 61mm, monireikäsuutin
- EV14, 957 CC, C30°, 12 ohm, Jet -liitin, keskipitkä runko ala-adapterilla
Katsotaan iltapäivällä minkä näköistä sumua sieltä saadaan aikaan, mihin vakiot asettuu jne. Tämmöistä hommaa:
https://drive.google.com/file/d/0B7x-3l ... sp=sharing
EX: 9³SS BioPower
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Mukavaa harrastuneisuutta, mutta mitä hyötyä on tietää suuttimen suihkun muoto? Mihin ja miten tätä tietoa voi hyödyntää?jusahh kirjoitti:Moi, käyn tänään Finjectorissa mittaamassa suuttimia ja kuvaamassa suihkun muotoa 3 ja 4bar paineilla.
jeeeeeee!
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Suuttimen suihkun muoto ja laatu ovat todella tärkeä palavan seoksen syntymisen kannalta. En ole ammattilainen, mutta jonkin verran näiden kanssa on jumpattu. Teilatkoon / kompatkoon, ketkä haluavat.
DOCH koneessa näin maalaisjärjellä ajateltuna on edullista saada aikaan kaksi venttiileihin suuntautuvaa suihkua, jotka ovat pisarakooltaan hienoja ja viukamaisia. Näin ilma ja polttoaine sekoittuvat hyvin ennen sylinteriin päätymistä.Tämä näkyy mm. parempana kaasun vasteena, tasaisena tyhjäkäyntinä ja alempana kulutuksena. Hiupputehosta en osaa sanoa. Hiupputeholla on toisaalta niin kovat virtasunopeudet, että sekoiuttuminen on varmaan aika hyvä jo muutenkin. 3 / 4 bar testin teen siksi, koska pisarakoon pitäisi pienentyä ja suihkun "parantua" paineen kasvaessa. Katsotaan mitäs kameraan jää.
B207:ssa on vakiona tämän tekniikan 2-reikäiset suuttimet, mutta aion tarkistaa kuinka hyvin suihku ns. leviää ja pisaroituu. Jotkut puhuvat harhaanjohtavasti atomisaatiosta: jenkit. Jotain tämmöistä siis: http://www.proflowtech.com/wp-content/u ... before.jpg
Samaan suuntaan myös laaja viuhkamainen vaikka 30-45 asteen kulmassa oleva hieno suihku on erinomainen DOCH koneessa, miksei myös SOCH. Jotain tämmöistä: http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... cture2.jpg Nuo monireikäsuuttimet luulisin, saavat tämän aikaan.
DEKA:sta olen kuullut, että suihkun muoto on koherentti ja kapea keila, joka lähinnä törmää venttiilikanavien jakoseinään. Tämä ei varmaankaan ole hyväksi. Jotain tämmöistä: http://www.rmmotorsropley.co.uk/site/wp ... ttern3.jpg
DOCH koneessa näin maalaisjärjellä ajateltuna on edullista saada aikaan kaksi venttiileihin suuntautuvaa suihkua, jotka ovat pisarakooltaan hienoja ja viukamaisia. Näin ilma ja polttoaine sekoittuvat hyvin ennen sylinteriin päätymistä.Tämä näkyy mm. parempana kaasun vasteena, tasaisena tyhjäkäyntinä ja alempana kulutuksena. Hiupputehosta en osaa sanoa. Hiupputeholla on toisaalta niin kovat virtasunopeudet, että sekoiuttuminen on varmaan aika hyvä jo muutenkin. 3 / 4 bar testin teen siksi, koska pisarakoon pitäisi pienentyä ja suihkun "parantua" paineen kasvaessa. Katsotaan mitäs kameraan jää.
B207:ssa on vakiona tämän tekniikan 2-reikäiset suuttimet, mutta aion tarkistaa kuinka hyvin suihku ns. leviää ja pisaroituu. Jotkut puhuvat harhaanjohtavasti atomisaatiosta: jenkit. Jotain tämmöistä siis: http://www.proflowtech.com/wp-content/u ... before.jpg
Samaan suuntaan myös laaja viuhkamainen vaikka 30-45 asteen kulmassa oleva hieno suihku on erinomainen DOCH koneessa, miksei myös SOCH. Jotain tämmöistä: http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... cture2.jpg Nuo monireikäsuuttimet luulisin, saavat tämän aikaan.
DEKA:sta olen kuullut, että suihkun muoto on koherentti ja kapea keila, joka lähinnä törmää venttiilikanavien jakoseinään. Tämä ei varmaankaan ole hyväksi. Jotain tämmöistä: http://www.rmmotorsropley.co.uk/site/wp ... ttern3.jpg
Viimeksi muokannut jusahh, Pe Helmi 14, 2014 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: 9³SS BioPower
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Suurin vaikutus tuolla suihkun muodolla ja pienemmällä pisarakoolla on päästöihin (ei katsastuksessa mitattaviin vaan testisyklissä) ja transientteihin etenkin kylmällä moottorilla/etanolilla (huonompi höyrystyminen muutenkin). Pienillä ruiskutusmäärillä siis, isommilla ei käytännön merkitystä.
Dekojen huono käytös kylmänä on todennäköisesti ainakin osittain tuon syytä.
Dekojen huono käytös kylmänä on todennäköisesti ainakin osittain tuon syytä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Mites nuo suuttimet ylipäätään, mikä toimii parhaiten Saabin kannessa? Kun ID:n suuttimissa tuo viuhka on vain 5 astetta, tuntuu kovin pieneltä kulmalta, suurimmassa osassa taitaa olla tuo 20-30 astetta..
Kuitenkin täällä ainakin keskusteluissa on tullut ilmi että ID:t olis parhaimmat..
ID1300 ainakin paperilla kuulostaa suhteellisen mielenkiintoiselta suuttimelta, suoraan Bosch Motorsportilta ilman modauksia.
Kuitenkin täällä ainakin keskusteluissa on tullut ilmi että ID:t olis parhaimmat..
ID1300 ainakin paperilla kuulostaa suhteellisen mielenkiintoiselta suuttimelta, suoraan Bosch Motorsportilta ilman modauksia.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Moi, kuulostaa kyllä kapealta tuo sumu DOCH koneeseen, jos suutin on vielä suht lähellä venttiilejä. Näin on laita myös B207 koneessa, jossa venttiilille on matkaa n. 10cm. Tapauskohtaista, mutta varmaankin em. leveän keilan suuttimet ovat parempia.
Kävin vähän testauttamassa Finjector Oy:ssä suuttimia tuohon Styling&Tuning osion Finjector-kimppaan liittyen.
Tässä olisi sepustus suuttimien vertailusta. Otin 5 suutinta mukaan:
1. 960cc EV14 monireikäsuutin
2. DEKA 870cc
3. 670cc EV14 pallokärki
4. 530cc EV14 monireikäsuutin
5. B207R Siemens vakiosuutin 93SS
Alla olevassa suihkunmuototestauksessa suuttimien järjestys on sama kuin yllä, oikealta alkaen. Suihkutestit 3bar ja 4bar. Ei suurta eroa sumussa, mutta 4bar toki parempi.
Suihkun muodoltaan hienoimmat ovat selvästi 5.,1. ja 3, eli B207R vakio, 960cc monireikä ja 670cc pallokärki. DEKA 870cc:ssä ei juuri sumusta voi puhua. Tässä vielä kaikkien suuttimien suihkut erikseen:
960cc monireikä
DEKA 870cc
pallokärki 670cc
530cc monireikä
vakio 380cc, 3bar,5bar
Tässä eri suuttimien kärjet, oikealta alkaen: B207R vakiosuutin, 530cc monireikä, 670cc pallokärki, DEKA 870cc, 960cc monireikä
- Vertailukelpoisimpia keskenään ovat B207R vakiosuutin, 960cc monireikä ja pallokärki. Näissä sumu on todella hyvä ja se jakautuu leveäksi keilaksi, joskin vakiosuuttimessa vielä kahteen. Vakiosuutin toimii esim. Stage 3 asti painetta korottamalla (260-280hp E85) ja sumukin paranee samalla. Suuttimelle mitattu staattinen tuotto: 3bar: 380cc / 4bar: 440cc / 5bar: 490cc
-670cc pallokärki on todella hyvä allroundsuutin ja soveltuu moneen käyttöön, hieno sumu.
-530cc monireikäsuutin soveltuu autoon, jossa on pitkä imukanava suuttimelta venttiilille ja lisäksi suutinta ei saada osoittamaan suoraan venttiilille. Sumu jakautuu kahdeksi suihkuksi, jotka ovat suuttimen akseliin nähden n. 20 astetta kulmassa tjsp. Imusarjan rakenne on syytä tuntea.
-DEKA:t eivät ole kunnon nykyaikaisia suuttimia.
EDIT: Virheitä, linkkejä yms. korjailtu aivan liian monesti.
Kävin vähän testauttamassa Finjector Oy:ssä suuttimia tuohon Styling&Tuning osion Finjector-kimppaan liittyen.
Tässä olisi sepustus suuttimien vertailusta. Otin 5 suutinta mukaan:
1. 960cc EV14 monireikäsuutin
2. DEKA 870cc
3. 670cc EV14 pallokärki
4. 530cc EV14 monireikäsuutin
5. B207R Siemens vakiosuutin 93SS
Alla olevassa suihkunmuototestauksessa suuttimien järjestys on sama kuin yllä, oikealta alkaen. Suihkutestit 3bar ja 4bar. Ei suurta eroa sumussa, mutta 4bar toki parempi.
Suihkun muodoltaan hienoimmat ovat selvästi 5.,1. ja 3, eli B207R vakio, 960cc monireikä ja 670cc pallokärki. DEKA 870cc:ssä ei juuri sumusta voi puhua. Tässä vielä kaikkien suuttimien suihkut erikseen:
960cc monireikä
DEKA 870cc
pallokärki 670cc
530cc monireikä
vakio 380cc, 3bar,5bar
Tässä eri suuttimien kärjet, oikealta alkaen: B207R vakiosuutin, 530cc monireikä, 670cc pallokärki, DEKA 870cc, 960cc monireikä
- Vertailukelpoisimpia keskenään ovat B207R vakiosuutin, 960cc monireikä ja pallokärki. Näissä sumu on todella hyvä ja se jakautuu leveäksi keilaksi, joskin vakiosuuttimessa vielä kahteen. Vakiosuutin toimii esim. Stage 3 asti painetta korottamalla (260-280hp E85) ja sumukin paranee samalla. Suuttimelle mitattu staattinen tuotto: 3bar: 380cc / 4bar: 440cc / 5bar: 490cc
-670cc pallokärki on todella hyvä allroundsuutin ja soveltuu moneen käyttöön, hieno sumu.
-530cc monireikäsuutin soveltuu autoon, jossa on pitkä imukanava suuttimelta venttiilille ja lisäksi suutinta ei saada osoittamaan suoraan venttiilille. Sumu jakautuu kahdeksi suihkuksi, jotka ovat suuttimen akseliin nähden n. 20 astetta kulmassa tjsp. Imusarjan rakenne on syytä tuntea.
-DEKA:t eivät ole kunnon nykyaikaisia suuttimia.
EDIT: Virheitä, linkkejä yms. korjailtu aivan liian monesti.
Viimeksi muokannut jusahh, Pe Helmi 14, 2014 20:17. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
EX: 9³SS BioPower
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
No jopas on 870 deka aikamoinen paloruisku.
Kaikki EV:t on enemmän tai vähemmän kunnon viuhkalla kuten alkuperäinenkin.
Kaikki EV:t on enemmän tai vähemmän kunnon viuhkalla kuten alkuperäinenkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Itse ostan 670cc EV14 pallokärkisuuttimet, jotka nekin ovat pirun hyvät. Tai sitten panostaa vakiosuuttimiin, 4bar paineensäätimeen ja polttoainepumppuun tämän perusteella.
Suihku on vakiosuuttimessa todella hyvä ja varmasti B207 koneen imukanavaan sopiva. Paineen korotus tuo tarvittavan tuoton sinne 280hp asti ja sumukin paranee. Vakiosuuttimen tuotto mitattiin myös:
3bar: 380cc
4bar: 440cc
5bar: 490cc
Suihku on vakiosuuttimessa todella hyvä ja varmasti B207 koneen imukanavaan sopiva. Paineen korotus tuo tarvittavan tuoton sinne 280hp asti ja sumukin paranee. Vakiosuuttimen tuotto mitattiin myös:
3bar: 380cc
4bar: 440cc
5bar: 490cc
EX: 9³SS BioPower
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Suuttimen tuoton nousunhan voi paineen noston funktiona laskea ihan suoraan kaavalla sqrt(uusi paine/vanha paine). Kuten edellämainittu mittaustulos osoittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Jep, paloletkuksi kehui myös mies joka teki minulle avon kannen ja samalla tarkisti minun 870cc dekat jotta tietäis miten muotoilla imukanavia.
Muistelen vaan miten täälläkin haukuttiin 630cc dekat maanrakoon ja ylistettiin 870cc suuttinta paljon paremmaksi jonka myötä moni on hankkinut näitä hieman suurempiakin paloletkuja säätäjien kiusaksi
Oliko nuo vakiosuuttimet nyt 03-06 vihreät? Kun puhutaan vaihtelevasti B207L vakiosta ja Aeron suuttimesta?? Ainakin kuvissa näyttää kovasti vihreärunkoiselta Aeron suuttimelta jota ei tule sekoittaa 07-> suuttimiin eikä 03-06 B207E/L suuttimiin...
EV14 670cc pallokärkisarja on jo tilattu ja postissa...
Muistelen vaan miten täälläkin haukuttiin 630cc dekat maanrakoon ja ylistettiin 870cc suuttinta paljon paremmaksi jonka myötä moni on hankkinut näitä hieman suurempiakin paloletkuja säätäjien kiusaksi
Oliko nuo vakiosuuttimet nyt 03-06 vihreät? Kun puhutaan vaihtelevasti B207L vakiosta ja Aeron suuttimesta?? Ainakin kuvissa näyttää kovasti vihreärunkoiselta Aeron suuttimelta jota ei tule sekoittaa 07-> suuttimiin eikä 03-06 B207E/L suuttimiin...
EV14 670cc pallokärkisarja on jo tilattu ja postissa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
No jos verrataan paskaa vielä paskempaan niin onhan 870cc dekat sentään selvästi paremmat kuin 630cc:t jotka nyt on aivan onnettomat suuttimet. Ruotsalaisten mielestähän kaikki dekat on vieläkin ihan hyviä, mutta taitaa olla vaatimustaso samaa luokkaa kuin jenkeillä.. Ja halvinhan on tietysti aina paras.
Nykyään kun on hemmoteltu hyvillä EV14 suuttimilla niin eipä sitä muistakkaan miten umpisurkeita ne virisuuttimet ennen oli, se oli jo saavutus jos niillä EV1 tappisuuttimista poratuilla todellisilla paloletkuilla sai parilitraisen neloskoneen käymään bensalla kutakuinkin päästöistä läpi menevää tyhjäkäyntiä. Ei siinä paljoa sumujen kanssa hifistelty. 870cc oli edullinen parannus 630cc verrattuna aikanaan joten liekö syytä ripotella tuhkaa päälleen jos sellaiset tuli ostettua.
Säätämisen kannaltahan 870cc dekat on muuten melko helpot, vaikkakin hieman ikävää niissä on se että +/- 5% valmistustoleranssin vuoksi keskenään mätsätyt suuttimet saattaa vaihdella sarjoittain tuotoltaan saman verran.
Automaateissahan ei ole juurikaan murheita noiden pienten pulssinleveyksien kanssa koska laatikko tuo aina sen verran kuormaa että ollaan ihan hyvin toimivalla alueella. Manuaalit on sitten toinen juttu.
Tuosta sarjojen välisestä vaihtelusta johtunee myös se, että jotkut autot toimii ihan hyvin ja toiset paljon huonommin.
Vaan joo, EV14 se kannattaa nykyään valita suuttimeksi ja jättää dekat hyllyyn. Itse olen usein suositellut näihin -14T ja -15T kokoonpanoihin paineen nostoa 4-5 bariin etanolitehojen irroittamiseksi, ajaa asian ja vakiosuuttimet toimivat hyvin.
Aina on hieman ärsyttänyt noissa EV14 suutinten myynnissä se, ettei mitään kalibrointidataa niille ilmoiteta. Ei luulisi olevan tekemätön paikka mitata jonkun muunkin kuin injector dynamicsin, ei niitä ID-suutinten deadtime arvoja plagioimalla täysin oikeita tuloksia saa kuin tuurilla, ei ne ole samat vaikka runko olisi sama jos suutin on modattu kärjestään erilaiseksi.
Nykyään kun on hemmoteltu hyvillä EV14 suuttimilla niin eipä sitä muistakkaan miten umpisurkeita ne virisuuttimet ennen oli, se oli jo saavutus jos niillä EV1 tappisuuttimista poratuilla todellisilla paloletkuilla sai parilitraisen neloskoneen käymään bensalla kutakuinkin päästöistä läpi menevää tyhjäkäyntiä. Ei siinä paljoa sumujen kanssa hifistelty. 870cc oli edullinen parannus 630cc verrattuna aikanaan joten liekö syytä ripotella tuhkaa päälleen jos sellaiset tuli ostettua.
Säätämisen kannaltahan 870cc dekat on muuten melko helpot, vaikkakin hieman ikävää niissä on se että +/- 5% valmistustoleranssin vuoksi keskenään mätsätyt suuttimet saattaa vaihdella sarjoittain tuotoltaan saman verran.
Automaateissahan ei ole juurikaan murheita noiden pienten pulssinleveyksien kanssa koska laatikko tuo aina sen verran kuormaa että ollaan ihan hyvin toimivalla alueella. Manuaalit on sitten toinen juttu.
Tuosta sarjojen välisestä vaihtelusta johtunee myös se, että jotkut autot toimii ihan hyvin ja toiset paljon huonommin.
Vaan joo, EV14 se kannattaa nykyään valita suuttimeksi ja jättää dekat hyllyyn. Itse olen usein suositellut näihin -14T ja -15T kokoonpanoihin paineen nostoa 4-5 bariin etanolitehojen irroittamiseksi, ajaa asian ja vakiosuuttimet toimivat hyvin.
Aina on hieman ärsyttänyt noissa EV14 suutinten myynnissä se, ettei mitään kalibrointidataa niille ilmoiteta. Ei luulisi olevan tekemätön paikka mitata jonkun muunkin kuin injector dynamicsin, ei niitä ID-suutinten deadtime arvoja plagioimalla täysin oikeita tuloksia saa kuin tuurilla, ei ne ole samat vaikka runko olisi sama jos suutin on modattu kärjestään erilaiseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Finjector / suuttimien kimppatilaus
Joo sori, oli aika sekava ja virheitä täynnä toi eka versio tekstistä, kun kiireessä kirjotin. Nuo ovat siis 03-06 B207R vakiosuuttimet. Korjailin tekstiä ja pitäisi olla nyt helpommin ymmärrettävissä.Nappe kirjoitti: Oliko nuo vakiosuuttimet nyt 03-06 vihreät? Kun puhutaan vaihtelevasti B207L vakiosta ja Aeron suuttimesta??
Kysyin asiaa ja Finjectorilla pitäisi olla mahdollista k.o. testaus piakkoin. Tarvitaan kuulemma jokin tarkempi ohjainlaite puuhaan tms.jcarlson kirjoitti:Aina on hieman ärsyttänyt noissa EV14 suutinten myynnissä se, ettei mitään kalibrointidataa niille ilmoiteta. Ei luulisi olevan tekemätön paikka mitata jonkun muunkin kuin injector dynamicsin, ei niitä ID-suutinten deadtime arvoja plagioimalla täysin oikeita tuloksia saa kuin tuurilla, ei ne ole samat vaikka runko olisi sama jos suutin on modattu kärjestään erilaiseksi.
EX: 9³SS BioPower