Pätkii ja röpeltää ???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Pätkii ja röpeltää ???

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Mikähän 16 vaparissa mättää, kun tulee kaasu auki mutkaan ja hellittää kaasun ja senjälkeen kaasu pohjaan niin ensin vähän miettii ja röpeltää ennen kuin lähtee jälleen kiertään.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Bensa vähissä -> haukkaa ilmaa...
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Niin minäkin oletin ja tankkasin aivan piripintaan, mut ei mitään vaikutusta.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Sama homma tyhjäkäynnillä nopeasti kaasu pohjaan niin meinaa tukehtua.
Mikähän tossa ruiskussa hoitaa kiihdytyspumpun virkaa?
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on myös minulla ihan sama kun tyhjäkäynniltä kaasun avaa.
olisikohan ihan ominaisuus? että lyö aluksi liian rikkaalle kun kaasuläpän asentotunnistin kertoo että kaasu meni pohjaan, sitten vasta boksi ehtii muuten mukaan ja säätää seoksen oikeaksi tms?!?!
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Minulla on samanlainen vika projekti satkussani, kun taas käyttö piili vastaa kaasuun saman tien. mitään näkyvää vikaa en ole löytänyt mutta epäilen, että vika on jollain tapaa pensa paineissa (paineensäädin tai suuttimet) mahdollisesti. kun uudella polttoainepumpulla on ajettu vasta 50tkm ei vika voi olla siinä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin tai tuli mieleen jos se on siinä kaasun paluuvaimennus härpäkkeessä?? eli jos kaasu menee heti nollille niin ruisku katkaisee pensat noottorijarrutuksen ajaksi :?:
vai katkeaako noissa syöttö kokonaan?
kun eihän noissa olekaan kaasuläpänasentotunnistinta vaan vain kaasuläpänasentokytkin eli tulee vain tieto koska kaasu on päällä/pois..
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Tuossahan tulikin yksi juttu lisää testattavaksi. Mielenkiintoista mistä vika löytyy jossain vaiheessa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla se ei ainakaan toimi.
heti menee kaasu nollille kun irrottaa, ja jos säätää sen liian pitkälle niin sitten jää kaasu päälle hiukan, ei naksahda asentokytkin ollenkaan...
mutta kerro toimiko sulla!
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

EI sitten mitään vaikutusta, aivan turhanpäiväinen kapine mikälie vempain, taidan nakata roskikseen koko härvelin :cry:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin toimiko se niinkuin pitääkin? eli jättää kaasua pariksi sekunniksi hiukan raolleen?
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Menee suoraan nollille, joten eikö toimi?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

kontki-2 kirjoitti:Menee suoraan nollille, joten eikö toimi?
LH 2.2:ssa tuo kaasuläpän vaimenin toimii oikein, jos koneen ollessa lämpimänä kierrosluvun palaaminen 3000 r/min:sta tyhjäkäynnille kestää 4 +-1 sekuntia.

CO-säätö, sytytysennakko, ja tyhjäkäynti pitää olla kohdallaan ennen tämän dashpotin (kaasuläpän vaimennin) säätöä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Taitaa olla ihan yleinen vika, että toi kaasuläpän vaimenninsysteemi on rikki. Koetin sellaista saadakin, mutta ei niitä missään myydä. Mitä tulee tohon alunperin kysyttyyn vikaan, niin onhan se alipaineletku ehjä, joka menee imusarjasta bensapainesäätimeen? On niitä painesäätimiäkin vikaantunut. Eräässäkin klubilaiselle sattuneessa tapauksessa 9000:n painesäädin oli päättänyt tehdä vähän "tungingia", ja nosti omatoimisesti paineita. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Sekö se on bensanpaineen säädin josta lähtee paluu takaisin tankille?
Mietin jo tuossa jos muuttaisi ruiskun kaasari versioksi, onkohan virranjakajalla mitään yhteyttä ruiskun ohjaukseen.
Korkeimmilla kierroksilla "laitteen" saa kulkemaan, mut sitten alkaa kierrosten rajoitin pätkimään, se se ilmeisesti on?
Joten sekin täytyis saada pois pelistä.
Vastaa Viestiin