HX35 Biopower Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

HX35 Biopower Re: Ahtopaineet putoaa peruspaineille .55P pohja

Viesti Kirjoittaja arto »

Joo kokeilin 46S softaa ja tota bensasoftaakin viinakartoilla.

Nyt kun Screamer on irti DPstä on helpompi kikkailla jousien kanssa. Täytyy laittaa joku 3bar jousi setti ja kattoo varovasti mitä siten yläjengoilla tapahtuu, mutta tämän pääsee testaamaan vasta parin viikon päästä...
Viimeksi muokannut arto, Ke Syys 20, 2017 06:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahtopaineet putoaa peruspaineille .55P pohja

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Perusasiat olet katsonut kuntoon?
Filtteri tai joku silikoniputki ennen fööniä ei vedä itseään kurttuun kun virtaus ylittää tietyn rajan?
Katti taikka änärien villat ei oo tulppaa tekemässä kun virtaus kasvaa?
Kumpakin on mitattavissa ja molemmista on kokemusta itsellä ja johtaa kutakuinkin oireisiin mitä kuvaat ;)
#1730
500whp.net member
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putoaa peruspaineille .55P pohja

Viesti Kirjoittaja arto »

http://rekordgs.webs.com/saabhx35t7.htm

Linkin takana pari kuvaa, toka kuva 4" silarista, voisiko imasta kurttuun noin lyhyen pätkä?
Siinä on kyllä ideaa... mutta on toi lyhyt pätkä mulla.

Täytyy tsekata dynossa toi asia. Ilmanputsari on femman vakio, onko niistä tietoa kuinka toimii?

DP 3,5" tiukalla mutkalla toki, katti on 120mm 100cel, jatkuu sen jälkeen vielä 3,5"sena pätkän ja on ehjä eikä tukossa. Pako putki ehjä 3".

Pakopaineita olen miettinyt, siksi erotin screamerinkin DP:stä mutta mikään ei sillä muuttunut.

Mihin kohtaan pakopaineanturi tulisi laittaa ja mikä olisi hyvä anturi?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ahtopaineet putoaa peruspaineille .55P pohja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itsellä veti 9-3:sen vakiosuotimella vastaavaa ahtimessa kiinni olevaa ~4" silikonimutkaa ahtimeen kiinni.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Ahtopaineet putosi, syy: imu silikoniletku meni kasaan alipaineesta

Viesti Kirjoittaja arto »

Bingo,
4" silkkarikäyrässä oli selvät jäljet sisäpuolella, että on imassu kii turboon.
Laitoin 4" rosterikäyrää sisälle alipainerenkaaks.
Vieläkään ei toiminut. Otin ilmanputsarin irti MAFfista, ja jo rupes saamaan ilmaa.
Ilmeisesti femman ilmanputsarille menevää putkea pitää vähän avartaa kans.

Muutama loggaus ja ihmetyttää, että toi 1700mg/c tulee jo noin 1.5barin ahdoilla 6000rpm asti? eli nyt vielä aika laiska veto... :/
Sekoaako MAFfi jotenkin, jos sen edessä ei ole putkea ollenkaan?
Viimeksi muokannut arto, Ke Elo 10, 2016 00:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Virtausopin kannalta mittari tulisi sijoittaa vähintään 3x putken halkaisijan pituisen matkan päähän edellisestä virtaussuunnan tai putken poikkipinta-alan muutoksesta (eli mutkasta, supistuksesta, laajennuksesta tms...) Eli mielestäni merkittävämpi vaikutus mittaustuloksen tarkkuuteen/luotettavuuteen on putkella ennen MAFia kuin sen jälkeen. T7 immussa on sihti ennen kuumalankoja joka yrittää tehdä virtauksesta hetkellisesti laminaarista jotta siitä voitaisiin mitata ylipäätään jotain riittävän luotettavasti, koska turbiulenttisesta virtauksesta on hyvin hankalaa mitata mitään luotettavasti. Mitä suurempi on ilman virtausnopeus sitä epäluotettavampi mittaustulos siitä saadaan johtuen siitä että virtauksesta väkisin tulee turbulenttista... vastaavasti sitä enemmän on säätötöitä tiedossa liittyen tähän ongelmaan..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

Viimeisissä loggauksissa ei siis ollut putkea ennen MAFfia, poistin ilmanputsarin putkineen kokonaan MAFfille asti, koska joku kohta sielläkin ennen MAFfia menee alipaineesta luttuun. En katsonut vielä mikä. Mutta pelkän MAFfin kanssa noi mAir arvot ihmetytti, ja seos meni aika paksulle 0.8 ja välillä vähän 0.7 puolellekin.

Onko käytännön kokemuksia mitä femmassa pitää olla ennen MAFfia?
Aattelin laittaa jotain 3" putkea ilmanputsarin ja MAFfin väliin.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Onko sulla femman fimakoteloa ruokkimassa se vakio snorkkeli? Jos niin niin aina onneton pilli. Jos sul on mahdollisuus siis poraa fimakoteloon reikä just ennen mafia ja mittaa alipaine, tai si suosiolla hae kaupasta fima mallia iso ja pistä kii suoraan mafiin. Mafi mittaa mitä sattuu jos sen edessä "ei mitään"
#1730
500whp.net member
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

Snorkkeli oli vaihdettu 3" silikoniletkun pätkään, mutta onneton välikumi maffin ja suodattimen välillä imi kans ittensä kurttuun.

Toi on hyvä tieto että MAF mittaa mitä sattuu jos mitään ei oo edessä. Teen siis MAFfin etupuolen uusiksi ennen seuraavia loggauksia.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Olipa mielenkiintoinen "vika"..ei olis ihan heti tullut mieleen.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

Taas bäck in business. Veivit/männänrenkaat vaihdettu, kansi portattu ja ohivuodot kurissa.

Pari kysymystä , 55P softa pohja.
RE85 adaptaatio todella alhaalla (5-20%) vaikka tankki täys etanolia, saako näitä isoröörisiä HX tuneja adaptoitumaan? Nyt Vakio lambda 15cm päässä turbosta, vuotoja en 2bar painekokeella löydä.

Saako .55P adaptaation otettua pois päältä ja pakotettua softaa esim 85% ?
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

on noi ASNU 90/1100 1300cc EV14 suuttimet.

Suutinvakiona nyt 935 ja injcorr taulukossa paljon pienempiä arvoja kuin ASNUn sivuilla suositellaan, luokkaa -200 annetuista.
Naputtelen ne tähän myöhemmin. Tällä sain kuitenkin adaptaation jo nousemaan yli 70% ja laajakaista on näyttänyt järkeviä seoksia normiajossa ja leimastakin meni päästöt läpi.

Onkos kavereilla paljon ASNUn suosituksista poikkeavia Toffset arvoja?
Viimeksi muokannut arto, Pe Marras 11, 2016 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mistäs noille on löytynyt taulukot? Tässä koitin etsiä nopeasti muttei oikein löytynyt, siis tuolle 1300cc.. 1100cc löyty ja näyttää aika hitaalle suuttimelle. Injector dynamicsin deadtimet näyttää 0.2-0.3ms lyhyemmiltä.

Tosin parit specsheetit löyty, näyttäisi että 1100cc suuttimena myytävä on oikeasti 1300cc suutin ja tuo 1300cc myytävä tuottaa vain muutaman kymmentä kuutiota lisää.

Speksatut n-heptaani tuotot oli:
1100cc: 891g/min
1300cc: 912g/min
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

http://www.asnu.com/injectordata

Tuolta löyty noille mun ASNU 90/1100, jotka tuottaa sen 1300cc, tuntuu että parametrit ei toimi ainakaan mun kokoonpanossa. Tippuu adaptaatiot.

Noille ASNU 90/1300 ei tuolta tosiaan löydy.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ahtopaineet putosi syy: alipaineesta lyttyyn menevä 4" imu silikonikäyrä

Viesti Kirjoittaja arto »

Saako ton 55P softan pyytämään puhtaasti 1700m/c koko kierrosalueen?

Takonut päätä seinään ja koko ajan väittää että ECMS pedal map 10 ja mReg arvot alemmat kuin kartassa ( tippuu noin 1600-1550 tasolle, vaihtelee siis ihan sekalaisia arvoja, et joku laskenta sen tekee).
Joku taulukko tohon pyyntiin varmaan vaikuttaa.

56E fixedfuel e85 pyytää puhtaasti sen 1700 läpi kierrosalueen.

Mikähän kikka tossa 55P:ssä vois olla tohon 56E verrattuna? Adaptaatiot nyt tuntuu olevan 74%, suutin/löpö karttoja saa vielä tarkentaa.
Vastaa Viestiin