Stage1 ja ahtopaineet??
Stage1 ja ahtopaineet??
Iltaa! Elikkäs saab ng9-3 2.0t t8 stage 1. Ahtaa 1.5bar! Eikö tämä ole jo aivan liikaa?? Softa laitettu optimoiautosi.fi aluksi softan laiton jälkeen ahtoi tasan 1bar. Samoiten saabin oma "turbo" mittari piikkaa ihan tappiin asti. Eihän tämä nyt normaalia ole, vai onko? hukkista en ole ehtinyt vielä testailemaan, mutta aattelin kiirressä laittaa viestiä tänne että onko muilla ollut samoja ongelmia? Tai paljon pitäisi ylipäätänsä 2.0t t8 ahtaa stage1 softalla?
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
1 - 1.1 bar on siinä alueella. Ihme jos stg1 softasta on poistettu kaikki turvalimitterit juurikin tällaisten tilanteiden takia, siellähän saattaa hukkisen portti olla jumissa tai magneettiventtiilin kontrolli ahtojen säätöön puuttuu kokonaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Eipä näyttänyt kovin häppöiseltä tuon optimointifirman tietämys Saabin koneistakaan vai oliko vain markkinointiosaston strategia luvata joka koneeseen vakioprosentit lisää tehoa ja vääntöä . Kannattaa vaihtaa joku luotettava softa purkkiin (näiltä foorumin softaajilta) ja tietysti varmistaa, että mekaaniset viat on pois.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Jotenkin hankala uskoa että johtuisi optimoinnista tuo homma koska pelasi kuitenkin jonkun aikaa optimoinnin jälkeen ja ahtoi sen tasan 1.1bar. Voisko rikkinnäinen bypassin kalvo tuoda näitä oireita?? Ahtaa jotenkin tosi viiveellä ja liikaa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Ei tuo kovin järkevä optimointipaja ole jos sinne ei ole fuelcuttia softattu esim. 1.54baariin tms..
Katso paljonko peruspaine on ja hukkis ettei jumita.
Katso paljonko peruspaine on ja hukkis ettei jumita.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
490e näyttäs tuolla puljulla pelkällä softalla hintaa olevan ja mainos ettei halvat tekijät ole hyviä , kai noilla joku vastuutakuu ohjelmillaan on.
No tuolla hintaahan ei saisi kuin 3 toimivaa 100% varojärjestelmät säilytettyä softaa postikuluineen tämän foorumin tekijöiltä.
No tuolla hintaahan ei saisi kuin 3 toimivaa 100% varojärjestelmät säilytettyä softaa postikuluineen tämän foorumin tekijöiltä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Mites tuo perusahtopaine katotaan? Oon aika käsi näitten uuempien kans ku entinen käyttis oli -84vm T8 onhan nuilla tuo takuu vielä voimassa tuntu kyllä vähä oudolta ku ei tullu softauksesta mitään papereita mukaan että mitä ne etes teki koko boksille..?
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Kenenhän tekemiä nuo optimoi.fi softat alunperin on? Tuskin itse niitä tekevät vaan imuroitu ja kopioitu joltain tekijältä.
Onhan noissakin riski kun ei välttämättä ohjelmoijat kunnolla merkkiin perehtyneitä sattuuko juuri tiettyyn versioon täsmälleen oikea ohjelma. Alihankintana näyttäs asennukset tällä firmalla olevan.
Onhan noissakin riski kun ei välttämättä ohjelmoijat kunnolla merkkiin perehtyneitä sattuuko juuri tiettyyn versioon täsmälleen oikea ohjelma. Alihankintana näyttäs asennukset tällä firmalla olevan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Elo 28, 2016 06:03
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Mikä takaa että "näiden foorumin softaajien" ohjelmat olisivat sen turvallisempia tai toimivampia.HEV kirjoitti:Eipä näyttänyt kovin häppöiseltä tuon optimointifirman tietämys Saabin koneistakaan vai oliko vain markkinointiosaston strategia luvata joka koneeseen vakioprosentit lisää tehoa ja vääntöä . Kannattaa vaihtaa joku luotettava softa purkkiin (näiltä foorumin softaajilta) ja tietysti varmistaa, että mekaaniset viat on pois.
Luulisi nyt että tollaisen firman joka on erikoistunut juuri virisoftien ja/tai Biopower-softan lataamisiin olisi varmemmalla pohjalla kuin
näillä virheiden kautta toimimaan softaajien tekemät muutokset boxeihin.On varmasti seassa päteviäkin softaajia mutta kyllä toi on aika 2-piippuinen jubina...
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
No jos lueskelet vaikkapa jcarlsonin viestejä vuosien ajalta liittyen Saabien softaamiseen, saanet todeta, että niin vain on. Löytyy sieltä myös softafirmojen tekemien viritysten analysointia ja naureskelua onnettomille ratkaisuille joita niistä löytyy.9699900093 kirjoitti:Mikä takaa että "näiden foorumin softaajien" ohjelmat olisivat sen turvallisempia tai toimivampia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Kyllä Mawericcia komppaan tässä,koska on iso ero tehdäänkö softa ns.postimyyntisoftana,tietysti sekin toimii jos siellä on turvalliset rajat ja puhutaan matala stage softista,kun taas auto/moottorikohtaisesti hierotaan softa kohdalleen jolloin pystytään tarkastamaan ja huomaamaan mahdolliset jo olemassa olevat viat jotka vaikuttavat optimoinnin toimintaan.
Harvoin nämä optimointi firmat suorittavat livesäädön ajossa vaan erasoivat perus toimivan softan eculle joka pitäisi sitten toimia kyseisessä mallissa mutta on monta tekijää jotka vaikuttavat parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Esimerkkinä itsellä viimeisin softa on n.stage7 tasoa joka on täysin hierottu ajossa kohdalleen,mutta täydellisen moottoremontin vuoksi löytyy säädettävää vaikka kyseessä on vain moottorin vakiosien uusiminen. Moottorin yleiskunto ja kaikkien tärkeiden komponenttien jotka mittaavat ilman määrää tai painetta jne on oltava kunnossa että saadaan toimiva lopputulos.
Useasti nämä "foorumin softaajat" merkistä riippumatta ovat käyttäneet hyvin paljon omaa aikaa näiden bittien parissa ja parantaneet softia jotta niistä saadaan paras hyöty. Näin niitä voidaan turvallisesti asentaa ihan postisoftanakin kun muu kokoonpano on kunnossa.
Tämä on minun mielipide asiasta,ja pitäähän mielipiteitä olla ja jakaa..
Harvoin nämä optimointi firmat suorittavat livesäädön ajossa vaan erasoivat perus toimivan softan eculle joka pitäisi sitten toimia kyseisessä mallissa mutta on monta tekijää jotka vaikuttavat parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Esimerkkinä itsellä viimeisin softa on n.stage7 tasoa joka on täysin hierottu ajossa kohdalleen,mutta täydellisen moottoremontin vuoksi löytyy säädettävää vaikka kyseessä on vain moottorin vakiosien uusiminen. Moottorin yleiskunto ja kaikkien tärkeiden komponenttien jotka mittaavat ilman määrää tai painetta jne on oltava kunnossa että saadaan toimiva lopputulos.
Useasti nämä "foorumin softaajat" merkistä riippumatta ovat käyttäneet hyvin paljon omaa aikaa näiden bittien parissa ja parantaneet softia jotta niistä saadaan paras hyöty. Näin niitä voidaan turvallisesti asentaa ihan postisoftanakin kun muu kokoonpano on kunnossa.
Tämä on minun mielipide asiasta,ja pitäähän mielipiteitä olla ja jakaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Jos nyt lähdetään topicin aloittajan kertomista todellisista asioista niin järjestelmä on toiminut alussa kuten stg1 tasoisen virityksen kuuluu toimia. Oletukset jonkin tahon toimintatavoista tai tekemisten sisällöstä eivät auta vianhaussa.
Siinä vaiheessa kun ahtopaineet nousee samalla setupilla yhtäkkiä 1,5 bar luokaan on jotain pielessä. Todennäköisemmin jokin rautavika on kyseessä ja lopputulos paljastaa että ko. softasta on poistettu ilmamassa/ahtopainerajoittimia joiden tarkoitus on suojata järjestelmää järjettömiltä paineilta vikatapauksissa ja samalla sallia se stg1 tason toiminta.
Rautavika kannattaa selvittää ja korjata mutta softan uudelleenpäivitys menee sitten omistajan päätettäväksi.
Siinä vaiheessa kun ahtopaineet nousee samalla setupilla yhtäkkiä 1,5 bar luokaan on jotain pielessä. Todennäköisemmin jokin rautavika on kyseessä ja lopputulos paljastaa että ko. softasta on poistettu ilmamassa/ahtopainerajoittimia joiden tarkoitus on suojata järjestelmää järjettömiltä paineilta vikatapauksissa ja samalla sallia se stg1 tason toiminta.
Rautavika kannattaa selvittää ja korjata mutta softan uudelleenpäivitys menee sitten omistajan päätettäväksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
No nyt tuli soitettua firmaan ja asiallista palvelua tuli ja aiko selvittää mikä hommassa voisi olla pielessä sekä käski tulla käymään ja kokeilla vakiona paljon paineita.. asiasta toiseen, aloin tutkii näitä ns "kuluvia" osia niin tässä tulee pari kyssäriä: pystyykö t8 mankkuvenan testaamaan niinkuin t7 että kummastaki reunimmaisesta nipasta kun puhaltaa niin pitäisi ilma kulkea hukkaportille menevään nippaan. Turbolta tulevaan letkun nippaan puhaltaessa ilma kulki normaalisti hukkaportin nippaan mutta imupuolen nipasta puhaltaessa ilma ei kulkenut mihinkään, normaalia?? Kysymys 2: aloin tutkii bypassia niin kaikki kiinnityspultit aivan löysällä! Ilmeisesti entinen omistaja käyttänyt auki ja unohtanut kirrata. Lisäksi bypassin kumikalvon reunuksessa nuppineulan kokoinen reikä, olisiko tässä syitä ainakin tuohon viive ahtamiseen?
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Joo tilanne ois nyt se että bypass venttiili korjattu ja heräämis ongelma oli siinä. Ahdot nousee vieläkin liikaa softa on käyty läpi ja ei vikaa siinä vakionakin ahto melkeen 1bar! Mittarikaan ei oikee voi heittää kun vesivaimennettu. Magneetti venttiili myös vaihdettu ei muutosta. Kylmänä/haaleana saattaa pelata oikein pitkänki aikaa mutta kun lämmöt nousee niin ahtaa liikaa.
Re: Stage1 ja ahtopaineet??
Hukkis jumittaa?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01