Saabin moottorin pesu
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Saabin moottorin pesu
Mitä aineita suosittelette moottoripesuun?
Moottori on siis kiinni autossa ja normaali käytössä.
Moottori on siis kiinni autossa ja normaali käytössä.
Re: Saabin moottorin pesu
Mä olen käyttänyt https://www.motonet.fi/fi/tuote/603518/ ... in-BIO-1-l tai https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000042160 ja sitten painepesurilla päälle (vaikka jotkut siitä varoittelee).
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Saabin moottorin pesu
En ole itse käyttänyt tätä ainetta pesuun vaan jotkut on kehuneet Pinelinea.
Tosiaan painepesurilla moottoritilaan on syytä olla varovainen, voi olla jänniä seuraamuksia jos vesi&lika pääse väärään paikkaan.
Oliko niin että on hyvä mottorin olla ns puolilämmin ennen pesua niin puhdistuu helpommin ja vesi haihtuu nopeammin,
ja tietty hieman ajoa pesun jälkeen?
Tosiaan painepesurilla moottoritilaan on syytä olla varovainen, voi olla jänniä seuraamuksia jos vesi&lika pääse väärään paikkaan.
Oliko niin että on hyvä mottorin olla ns puolilämmin ennen pesua niin puhdistuu helpommin ja vesi haihtuu nopeammin,
ja tietty hieman ajoa pesun jälkeen?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin moottorin pesu
Pinelineä on joskus tullut käyteltyä ja kyllähän se on ihan monikäyttönen pesuaine, itse oon kyllä tupannut vetämään konehuoneeseenkin ihan vaan jarrukliineriä ja painepesuria. Ja kone heti käyntiin pesun päätteeksi.
Re: Saabin moottorin pesu
Jos pöhäyttää kohtuullisenkaan pian ajon jälkeen kärsserillä kohti garrettia, niin sieltä nousee semmonen jännä höyrypilvi. Ei välttämättä ihan optimaalinen veto, eli ei kannata sihtailla pakosarjaan tahi ahtimeen, elleivät ole ehtineet oikeasti jo merkittävästi jäähtyä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin moottorin pesu
Aikoinaan pesin tonnarin moottorin suoraan ajon jälkeen.
Kolmen tulpan eristeet katkesivat, immun sähkökotelo täynnä vettä. Eli tulpat eivät kestä rajua lämpötilan muutosta.
Ja immun kotelon tiiveys kannattaa tutkia, ainakin tonnarissa.
Ja abs boxi rupesi myös temppuilemaan,pistokkeeeen pääsi vesi.
Kolmen tulpan eristeet katkesivat, immun sähkökotelo täynnä vettä. Eli tulpat eivät kestä rajua lämpötilan muutosta.
Ja immun kotelon tiiveys kannattaa tutkia, ainakin tonnarissa.
Ja abs boxi rupesi myös temppuilemaan,pistokkeeeen pääsi vesi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin moottorin pesu
Siksi hän paineilmaa suositellaan pesun jälkeen taktisiin kohteisiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saabin moottorin pesu
Olen koittanut pestä koneen melko kylmänä, Pineline tai vastaava liuotin. Pahimpia kohtia voi putsailla vaikka tiskiharjalla. Huuhtelu kuumavesipesurilla niin ettei nyt ihan suoraan paina mihinkään sähköosiin suihkua. Vanhemmissa autoissa esimerkiksi virranjakaja on tullut suojattua muovipussilla.
Pesun jälkeen näkyvien pintojen kuivaus, kone käyntiin ja lämpimäksi niin että loputkin varmasti kuivuu.
Muiden koneiden kanssa olen oppinut ettei olisi pahitteeksi tehdä ajolenkkiä pesun jälkeen, yhden traktorin kytkinlevy liimaantui kiinni pesun jälkeen. Onneksi sai irti isolla ruuvarilla tarkastustulpan kautta. Autossa tuo nyt taitaa olla paremmin suojassa.
Pesun jälkeen näkyvien pintojen kuivaus, kone käyntiin ja lämpimäksi niin että loputkin varmasti kuivuu.
Muiden koneiden kanssa olen oppinut ettei olisi pahitteeksi tehdä ajolenkkiä pesun jälkeen, yhden traktorin kytkinlevy liimaantui kiinni pesun jälkeen. Onneksi sai irti isolla ruuvarilla tarkastustulpan kautta. Autossa tuo nyt taitaa olla paremmin suojassa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin moottorin pesu
**) Tässä välissä voi kannattaa vilkaista tulppakuopat, ettei ole vettä ja kuivata tarvittaessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin moottorin pesu
Aikonaan leikkasi og93 ilmastoinnin OEM kompressorin laakeri vain n. 110tkm ajettuna, oli jokin japanilainen laite.
Epäilys oli että teetetty moottoritilan painepesu oli työntänyt vettä ja likaa väärään paikkaan.
Epäilys oli että teetetty moottoritilan painepesu oli työntänyt vettä ja likaa väärään paikkaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..