B234 vs B235 lohko

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
MHa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja MHa »

Saab 9-5 Aerosta vm.2004 alkoi nakuttaa kiertokangenlaakeri ja koneelle pitää nyt jotain tehdä.

Varastossa olisi 1997 tonnarin B234 kone josta voisin rakennella koneen valmiiksi ja vaihtaa kerralla paikalleen, mutta...

Käykö tuo B234 lohko koneen aihioksi 9-5seen vai tuleeko jotain sovitus ongelmaa vastaan.

t:Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Andre
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2007 13:11
Paikkakunta: Oulu

Re: B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja Andre »

Kyllä käy, useampi T7/T5 hybrid on tullut tehtyä. Ota T7 moottorista etulevy, öljypohja ja kansi. Öljynpaine anturin joutuu siirtämään ja joitain käyttämättömiä kierre paikkoja putsaan.

Huohottimen joutuu rakentaan uusiksi kun sulla on uudempi kaasuläppä isommalla huohotin lähdöllä.

Männistä joutuu millin sipaseen pois että menee T7 kansipahvi tai käytä T5 tiivistettä. Tosin B234 turbo männillä, T5 tiivisteellä ja T7 kannella jää ruttu aika matalaksi.
9000 Aero stage 5
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Miksi? Hanki vaan uudemman huohotuksen B205 tai B235 lohko 2004->

Cobran putken liitos on myös erilainen ja tasapainoakselit ovat erilaiset. Miksi muistelisin, että jotain vesikanavia olisi myös hieman erilailla ja tuottaa päänvaivaa jos istuttaa T5 lohkoon T7-kannen. Sitten muistelisin, että imusarja ei käy, jos käyttää T5 kantta...

Turhaa lähteä ranettamaan...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja TTH »

Hyvin käy aihioksi. Mulla B234i ja T7 kansi.
Tuo huohotin nyt ei mikään amerikan temppu ole tehdä, itse menen aikalailla T5-mallisella huohotuksella.

Puristus T7 kansi + B234 turbon lohko/männät ja T5 pahvi, noin 9.0:1, ei tuokaan nyt niin kamalan matala ole. Kaveriksi joko T5 tai B234i imunokka ja B235 pakonokka.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
MHa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Re: B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja MHa »

Kiitoksia tiedoista, tässä tulikin jo hommattua 2004 9-5 2.3nen varaosa-auto jossa toimiva ja hyvä tekniikka. Siinä tulee sitten mukana kokonainen B205 kone irtona mukana, joten noita irto-osia nyt alkaakin sitten olla jo ihan hyvin koneen tekoon ja varaosa-autosta voi irrotella lisää tarpeen mukaan.

Onko muuten noissa B234 ja B205/235 lohkoissa käytännön kestoeroja? Jossain netin syövereissä luki, että B234 lohko olisi tukevampi sylintereiden välistä, mutta onko vaan legendaa? Minulla ei ole tietoa eikä kokemusta lohkojen eroista.

Se B205/235 huohotinhan taisi vaihtua loppu vuodesta 2003 muistaakseni tähän uudempaan.

-Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Andre
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2007 13:11
Paikkakunta: Oulu

Re: B234 vs B235 lohko

Viesti Kirjoittaja Andre »

On se 234 lohko ihan reilusti robustimpi noin silmällä vertailtuna, mutta en osaa sanoa onko sillä käytännön merkitystä.
9000 Aero stage 5
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis
Vastaa Viestiin