Ahtopaineen säätö rajapaineventtiilillä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eli siis pitääkö tuo viritys ahdot tuolla 0,7bar kieppeillä aina tuonne 5500-6000rpm asti? Jos näin niin se on enemmän kuin lähellä, että painun lähimpään Wilkerson-kauppaan enkä ala ropaamaan huonosti modaukseen vastaavaa harmaata APC-purkkia...Tremolo kirjoitti:Venttiili on asennettu ja hukkaportin letkuun tehty yksi n. 2mm reikä. Paineet oli todella helppo säätää (nyt n. 0,7 bar). Paineen nousu on nopeaa. Paineet aaltoilee hieman huippuarvon molemmin puolin hetken ennen kuin kierrosten noustessa ne tasautuu. Sanoisin että ihan onnistunut viritys
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Pannaan hankintalistalle Kyseinen satku menee kylläkin seisontaan loppuviikosta, jos tonnari suostuu heräämään henkiin, mutta suorittanee näyttävän paluun Wilkerson-tuunattuna ja kemppiliimattuna kesä-heinäkuussaHane_81 kirjoitti:no menehän jo hakemaan sillä noin se juurikin toimii!
Olisi meinaan justiinsa passeli viritys tolle T8A satkulle, että pitäisi n. 0,7bar ahtoja isommillakin kierroksilla, kun kickdownilla mennään kuitenkin aina tuolla 3500-5700rpm tienoilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
pakinen kirjoitti:Ajattelin myös tuollaisen huomenna hakea...ei varmaan muuta tarvi kuin pari liitintä
Paljonkohan sitä uskaltaisi satku ässää tonnarin coolerilla ja ilman nakuanturia ahtaa? Onko kukaan cabiiniin asti tuota tuonut?
no itselläni näyttää s,ssän ahtopainemittari 1,3bar eikä sytkän säädönjälkeen ole nakuttanut
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Mulla kun on SP:n bensalastu (on APC-lastu myös) paikoillaan niin nakutus ei varmaan olisi ongelma jos vaikka tuollaisella rajapainevenalla säätäisi ahdot esim 1,1 barin kohdalle?
Nälkä kasvaa syödessä, sanotaan...
Nälkä kasvaa syödessä, sanotaan...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
hyvin ainakin mulla tuo harmaan modaus onnistui, alhaalla punaisen puoleenväliin, 5500 tippunut vähän alle punaisen...V.J.S kirjoitti:Eli siis pitääkö tuo viritys ahdot tuolla 0,7bar kieppeillä aina tuonne 5500-6000rpm asti? Jos näin niin se on enemmän kuin lähellä, että painun lähimpään Wilkerson-kauppaan enkä ala ropaamaan huonosti modaukseen vastaavaa harmaata APC-purkkia...
hiukan vaan joutuu boksin ja peruspaineiden säätämiseen käyttämään aikaa ettei koko ajan aaltoile paineet. ja sytkä tietysti tarkastaa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Laitoin tuollaisen Wilkersonin nyt vihdoista viimein paikoilleen.
Tampereen Polar Teknikistä Nekalasta ostin 2kpl 6mm karaa, pari metriä letkua ja rajapaineventtiili niin hintaa kertyi vähän alle 50e.
Ensin laitoin varmaan liikaa reikiä kun ahdot piikkas kiloon ja sitten siitä seilasi 0,6-0,9 ja tasoittui 0,8 bar.
Letkujen lyhennys ja uudet letkut yhdellä millin reiällä auttoi sen verran kun nyt polkasee pohjaan niin hetken seilaa +-0,1 ja sitten jää tällä hetkellä 0,8bar siihen asti kuin vaihtaa.
Ihan kivasti tuo kulkupuoli muuttui
Tekisi vielä mieli toi huopaaminen poistaa jollain systeemillä..jos nyt koittais kelloa kiristellä alkuunsa, kun nyt se on ~0,4
Paljon Tremolo sulla seilaa?
Tampereen Polar Teknikistä Nekalasta ostin 2kpl 6mm karaa, pari metriä letkua ja rajapaineventtiili niin hintaa kertyi vähän alle 50e.
Ensin laitoin varmaan liikaa reikiä kun ahdot piikkas kiloon ja sitten siitä seilasi 0,6-0,9 ja tasoittui 0,8 bar.
Letkujen lyhennys ja uudet letkut yhdellä millin reiällä auttoi sen verran kun nyt polkasee pohjaan niin hetken seilaa +-0,1 ja sitten jää tällä hetkellä 0,8bar siihen asti kuin vaihtaa.
Ihan kivasti tuo kulkupuoli muuttui
Tekisi vielä mieli toi huopaaminen poistaa jollain systeemillä..jos nyt koittais kelloa kiristellä alkuunsa, kun nyt se on ~0,4
Paljon Tremolo sulla seilaa?
Mulla tuli lopulta aika suuria ongelmia juuri ton seilaamisen takia jos yritti ottaa yli ton 0,7 bar. Ilmeisesti johtui todella löysästä hukkiksesta. Paine saattoi vatkata +- 0,3 baaria ja tasottui vasta tuolla 4000 kierroksen kupeessa (jos kaasu oli täysin pohjassa). Oli aika hankalaa ajaa esim. motarilla pintakaasulla kun ahtoja olisi tarvittu vain joku 0,5 bar. Kauheeta rykimistä
Kyllästyin tohon ja hommasin avattavan hukkaportin kellon. Sen sisään saa vaihtaa itse jousia (tuli satsi mukana). Laitoin sellaiset jouset sisään että ahtaa 1,0 baaria ilman seilaamista. Eli pelkällä kireällä hukkiksella ahtojen säätäminen on ollut tähän mennessä paras juttu mitä olen autooni tehnyt. Paineet nousee tosi nopeasti rajalle ja jää siihen ilman seilaamista
Kyllästyin tohon ja hommasin avattavan hukkaportin kellon. Sen sisään saa vaihtaa itse jousia (tuli satsi mukana). Laitoin sellaiset jouset sisään että ahtaa 1,0 baaria ilman seilaamista. Eli pelkällä kireällä hukkiksella ahtojen säätäminen on ollut tähän mennessä paras juttu mitä olen autooni tehnyt. Paineet nousee tosi nopeasti rajalle ja jää siihen ilman seilaamista
Turbosmart BoostTee
Rajapaineventtiili ja bleedi samassa. Toimii eikä tarvi kikkailla ja katsella ku paineet vetää sinikäyrää...
Rajapaineventtiili ja bleedi samassa. Toimii eikä tarvi kikkailla ja katsella ku paineet vetää sinikäyrää...
Ei perhana, kyllä tuolla wilkersonilla seilaa liikaa ainakin mun ässä
Mutta jos tuo venttiili on lähestulkoon viiveetön niin mikäs piru järjestelmässä nyt aiheuttaa tuon seilaamisen ja piikkaamisen
Jos kerran venttiili ei aiheuta viivettä niin eikö tilanne ole sama kuin Tremelon jousisysteemissä? Vai aukeeko toi hukkaportti portaattomasii..olen ainakin saanut sellaisen käsityksen, että se on joko auki tai kiinni?
Onko joku saanut tuin toimimaan kunnolla?
Mutta jos tuo venttiili on lähestulkoon viiveetön niin mikäs piru järjestelmässä nyt aiheuttaa tuon seilaamisen ja piikkaamisen
Jos kerran venttiili ei aiheuta viivettä niin eikö tilanne ole sama kuin Tremelon jousisysteemissä? Vai aukeeko toi hukkaportti portaattomasii..olen ainakin saanut sellaisen käsityksen, että se on joko auki tai kiinni?
Onko joku saanut tuin toimimaan kunnolla?