Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

vulvas40t4 kirjoitti:
Hook kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni. :)
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Korvatulppia / peltoreita ;)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja raiveh »

vulvas40t4 kirjoitti:
Hook kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni. :)
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?

Laitoin roikkumaan letkuista nippusiteellä ,ei kuulu sisälle,, ulos kylläkin
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

vulvas40t4 kirjoitti: Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni. :)
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Kompensoitu taustamelutasoa nostamalla... :mrgreen:
Käytännössä tuo hoituu 3"+ putkistolla, yms. tekijöillä, jolloin tuota ääntä ei havaitse. :lol:
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Hook kirjoitti:
vulvas40t4 kirjoitti: Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni. :)
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Kompensoitu taustamelutasoa nostamalla... :mrgreen:
Käytännössä tuo hoituu 3"+ putkistolla, yms. tekijöillä, jolloin tuota ääntä ei havaitse. :lol:
Juu siis ei toi ääni häiritse muutako alle 3000rpm. :) Sen jälkeen ei kyl kuule ku 3" suora putki yhdellä vaimentajalla ilman kattia laulaa. :lol:

http://s119.photobucket.com/albums/o143 ... tailua.flv :D
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nonih sainpas itsekkin imaistua binin ulos purkista ja työnnettyä uuden sisälle. Pitää ruveta tutkimaan ja testailemaan mitä tuosta hommasta saa irti. Alla tilanne kuva.

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

j0ne kirjoitti:Nonih sainpas itsekkin imaistua binin ulos purkista ja työnnettyä uuden sisälle. Pitää ruveta tutkimaan ja testailemaan mitä tuosta hommasta saa irti. Alla tilanne kuva.
Hermot menee. unlockkaa ram ja hommaa se can piuha ja muuttele niitä karttoja "livenä" sitten kun tuntuu että haluttu lopputulos on saavutettu flashaa se pysyväismuistiin. Tolla jatkuvalla flashaamisella ja purkin irti repimisellä saa varsinki talvisaikaan helposti rikottua sen trionickin liittimen.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hermot menee. unlockkaa ram ja hommaa se can piuha ja muuttele niitä karttoja "livenä" sitten kun tuntuu että haluttu lopputulos on saavutettu flashaa se pysyväismuistiin. Tolla jatkuvalla flashaamisella ja purkin irti repimisellä saa varsinki talvisaikaan helposti rikottua sen trionickin liittimen.
On mulla se canusb piuhakin, en ole vielä sitä testannut. Tämä purkki mitä olen säätänyt on nyt tämmöinen testi purkki, autossa on toinen johon on entinen omistaja laittanut jonkin viri softan ja T7 mankkuvenamodin.

Pitää ostaa uutta hardwaree niin kehtaa sitten ruveta "tosissaan" säätämään.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

No mutta siinähän sitä fiilistä just on kun bitti virtaa hissukseen ja kuset puntissa saa venata että toimiiko vai ei :D
M97CSB234EFM57001 RE85
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Hook kirjoitti:
Toimivan muutosvälikaapelin saa tehtyä perhepizan hinnalla, jos viitsii vähän metsästellä.

Ko johdonpätkään T7 venaan menevän liittimen sisukaluineen voi hakea marmori tiskiltä osanumeroilla kotelo 4113205 + pinnit 2x9120957 + 2xtiivisteet 4061966
(tästä varmasti löytyy uudemalla osanumerollakin oleva versio uusimpien 9-3SS:sien kohdalta. Joku viittinee tarkistaa uudemmasta epc:stä?)
Elikkä saanko marmoritiskiltä kaikki tarvittavat liittimet T5 --> T7 mankkuvena modaukseen, kun ei paikallisella purkaamolla ole yhtään semmosta autoo jossa ois noita liittimiä??
Boksi lähtee viikon päästä päivitykseen ja samalla hoituu tuo modaus, niin vois hommata kaikki kilkkeet valmiiks!!!
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4576
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

2-pinnisiä liittimiä löytyy useampiakin ng900 nokalta kun vaan sellainen raato tulee vastaan: sumarit, äänimerkki, pesurin moottori ja muutama muukin johdonpää. Kävin juuri leikkelemässä yhdestä raadosta kourallisen johdonpätkiä liittimineen.
Itse asiassa näyttää siltä että kaikista vm94-> 900/9-3/9-5/9000 löytyy tuota liitintä noista samoista paikoista.

Sitten sitä 3-pinnistä ei löydy edes paikalliselta AMP:in pro-myyjän luetteloista mutta VPV-Racingilla on joku ihme kanava niitä hankkia ja sieltä olen hakenut.
Pääongelma sen kanssa on se että sen liittimen sukupuoli on se mikä useimmiten on toimilaitteen rungossa oleva. Jos löydät rikkinäisen kampiakselin asentoanturin niin sen johdosta löytyy.

marmoritiskin hinnat voi yllättää jos edes kaikkia tarpeita löytyykään, varsinkaan tuota 3-pinnistä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

vesa67 kirjoitti:2-pinnisiä liittimiä löytyy useampiakin ng900 nokalta kun vaan sellainen raato tulee vastaan: sumarit, äänimerkki, pesurin moottori ja muutama muukin johdonpää. Kävin juuri leikkelemässä yhdestä raadosta kourallisen johdonpätkiä liittimineen.
Itse asiassa näyttää siltä että kaikista vm94-> 900/9-3/9-5/9000 löytyy tuota liitintä noista samoista paikoista.

Sitten sitä 3-pinnistä ei löydy edes paikalliselta AMP:in pro-myyjän luetteloista mutta VPV-Racingilla on joku ihme kanava niitä hankkia ja sieltä olen hakenut.
Pääongelma sen kanssa on se että sen liittimen sukupuoli on se mikä useimmiten on toimilaitteen rungossa oleva. Jos löydät rikkinäisen kampiakselin asentoanturin niin sen johdosta löytyy.

marmoritiskin hinnat voi yllättää jos edes kaikkia tarpeita löytyykään, varsinkaan tuota 3-pinnistä.
Joo viime vuonna oli VPV:n kanssa asiasta puhetta kun tuota liitintä etsin, sanoin että kannattanee hommata isompi kasa kerralla, voi olla kysyntää :wink:
Ko. putiikki on kyllä palvellut erittäin hienosti näissä saabin askarteluhommissa.
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Eikös tuon "johdon" voi myös toteuttaa apiko liittimillä, ainakin väliaikaisesti ennen kuin saa käypäset liittimet??
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sehän on ihan itsestäsi kiinni, kuinka ruman virityksen haluat tehdä. Vaikka juotat johdot suoraan mankkuvenaan kiinni, sitten ei tarvi varmaan haaveilla liittimen kytkemistä samaan paikkaan enää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Miten olette muuten ratkaiseet tuon mankkuvenan kiinnityksen NG900:sessa? Nippusiteillä vaan riippumaan vai onko joku tehnyt jokun "hienomman" virityksen?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4576
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Nippusiteillä lähimpään letkuun roikkumaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin