Nakutusennakkoarvo?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Nakutusennakkoarvo?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tietääkö joku mitä ko. suure käytännössä tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa.
Tämä siksi että esim SP/BSR:n virisarjoissa arvo on asettu 40, kun
taas Maptun pitää sen alkuperäisarvossa, eli 29:ssä.

Tämä on arvailua, mutta vosin olettaa että ko. suure kuvaa ECUn halukkuutta puutta orastavaan nakutukseen. Mitä suurempi arvo on niin sitä enemmän kone saa kalista ennen kuin sytkää, polttoaineen syöttöä ja ahtopaineta säädetään?
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Netistä poimittua:
One of the main units is the addition unit that takes several variables as inputs, adds them up and give an output that is used for comparison against a set value. This comparison will at any moment be a representation of the "stress level" imposed upon the engine compared to the factory set acceptable level. If it is exceeded, the output circuitry will be given directions to lower the stress by lowering the boost pressure.
Eli tuon mukaan ko. säätöarvo toimii kuten edellä arvelin.
#1730
500whp.net member
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Jahas, näyttää siltä että jos/kun omaan 9-3:een viripalikkaa tilaan niin taidampa kääntyä Maptunin puoleen :lol:
Vastaa Viestiin