9-5 Madallus
9-5 Madallus
Mitä olette käyttäneet?
(Eibach, H&R ym.?)
- Paljonko ovat madaltaneet?
- Tuleeko asento oikeaksi, eli keula jää matalammalle, kuin perä (jos siis kiinteät jouset)
- Mitat keskiöstä pyöränkaareen
+ mitta etukaareen
+ mitta takakaareen
Itselläni pistää heti silmään, jos mitta takakaareen on vähäkin pienempi, kuin etu.
Volvossa KW:n säädettävä ja etumitta 15 mm pinempi, kuin taka.
Se on melko sopiva, perä ei roiku heti, vaikka olisi vähän kuormaakin ja ilman kuormaa, ryhdikäs lievä etukeno.
(Ja Citroënissa saakin sitten sellaisen madalluksen aikaan, kun haluaa, ajon aikanakin. )
Mutta nyt siis Saabin madallus.
(Eibach, H&R ym.?)
- Paljonko ovat madaltaneet?
- Tuleeko asento oikeaksi, eli keula jää matalammalle, kuin perä (jos siis kiinteät jouset)
- Mitat keskiöstä pyöränkaareen
+ mitta etukaareen
+ mitta takakaareen
Itselläni pistää heti silmään, jos mitta takakaareen on vähäkin pienempi, kuin etu.
Volvossa KW:n säädettävä ja etumitta 15 mm pinempi, kuin taka.
Se on melko sopiva, perä ei roiku heti, vaikka olisi vähän kuormaakin ja ilman kuormaa, ryhdikäs lievä etukeno.
(Ja Citroënissa saakin sitten sellaisen madalluksen aikaan, kun haluaa, ajon aikanakin. )
Mutta nyt siis Saabin madallus.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
H&R:n jousia jouduin korottamaan takapäästä sentillä kun roikkuivat rumasti. Nyt on tasapainossa sivusta katsottuna. Jos nyt ihan pilkkua haluaa vääntää niin etupäätä voisi vähän pudottaa. Itselle nykyinen riittää kyllä. Mittoja en muista.
Muuten Bilstein &H&R-yhdistelmä toimii hyvin.
Muuten Bilstein &H&R-yhdistelmä toimii hyvin.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: 9-5 Madallus
Ite otin H&Rltä etunojajouset eli muistaakseni piti olla -45 edestä ja -35 takaa. Käytännössä näillä auto asettuu aika suoraan, keula saisi olla mielestäni ehkä vieläkin alempana. Mutta aika hyvä!
Aki Peltola #1132
Re: 9-5 Madallus
Ok. Onkos kellään kokemuksia Eibachista Sabiin?
Jousina minusta erittäin hyvät, mutta asento vaihtellut minulla autoittain.
V70 I = perämoottorivene
V70 II = lievä perämoottorivene
BMW 528 iA = sopiva etukeno
Jousina minusta erittäin hyvät, mutta asento vaihtellut minulla autoittain.
V70 I = perämoottorivene
V70 II = lievä perämoottorivene
BMW 528 iA = sopiva etukeno
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Mulla on eibachit. Helvetin hyvän tuntunen alusta tuli vaihdon jälkeen. mittoja kaareen en ole ottanut, mutta onnistuu kyllä. Mun mielestä just sopivasti etupää alempana.
Kuva ennen
Ja jälkeen
Kuva ennen
Ja jälkeen
Re: 9-5 Madallus
Oikein hieno juttu, että löytyi auto, jossa oli jo Eibachit.
Näyttäisi tosiaankin olevan hyvin ryhdissään.
Jos mittoja voit ottaa, se on plussaa, mutta ei näytä kyllä todellakaan perä roikkuvan.
Onko vakioiskareilla, vai jotkut muut?
Näyttäisi tosiaankin olevan hyvin ryhdissään.
Jos mittoja voit ottaa, se on plussaa, mutta ei näytä kyllä todellakaan perä roikkuvan.
Onko vakioiskareilla, vai jotkut muut?
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Metrimitalla mitattu edessä navan keskeltä kaareen n. 34cm, takana n. 35cm. Ihan on vakio iskarit alla. Huomattavasti parani jo pelkillä jousilla, mutta mielessä pyörii jahka rikastun niin jytymmät iskarit alle.
Re: 9-5 Madallus
Ok, kiitos!MNeva kirjoitti:Metrimitalla mitattu edessä navan keskeltä kaareen n. 34cm, takana n. 35cm. Ihan on vakio iskarit alla. Huomattavasti parani jo pelkillä jousilla, mutta mielessä pyörii jahka rikastun niin jytymmät iskarit alle.
Näyttäisi olevan minulla vakiona tuossa 38 cm etu ja taka, eli aika hyvin tippuu noilla Eibacheilla ja vieläpä asiallinen "etukeno".
Varmaan tulee minulle samalla tyylillä, että alkuun vakioiskareilla ja sitten myöhemmin jotkut säädettävät esim. Konit pariksi.
Eibachitan on "tarkoitettu", että menee hyvillä vakioiskareilla, mutta ohan se plussaa parempi vaimennus jousen kuitenkin hieman jäykistyessä.
Itsellä hyviä kokemuksia teknisesti Eibachit + Konit, mutta varmaan hyviä iskareita löytyy monia merkkejä.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Mulle ei ainakaan tule enää muita rautasia jousia ku eibachit. Mersut ollu hyviä esimerkkejä. Velipojan 124:ssa oli eibachit alla ja asento oli hyvä, kuorman kantokyky yms. Muutamalla kaverilla samaisessa korimallissa jotain edullisempia jousia ja loppu tulos perä roikkuu muutaman kuukauden päästä ja hiukankin tavaraa tai ihmisiä kyytiin ni takapyörät raapii kaariin ja yleensä alta vuoden takajouset poikki. Eibachillahan on vielä miljoonan kilometrin katkeamattomus takuu.
Re: 9-5 Madallus
En tiedä tuliko tehtyä hölmö ratkaisu.
Tilasin tänään Weitecin jouset -30/30, vaikka lähdin Eibachia ostamaan.
Jotenkin vaan tuo hinta 150 Eur (vs. Eibach 360 Eur) ja saatavuus, kun Weiteciä oli heti hyllyssä veti puoleensa.
Tilasin tänään Weitecin jouset -30/30, vaikka lähdin Eibachia ostamaan.
Jotenkin vaan tuo hinta 150 Eur (vs. Eibach 360 Eur) ja saatavuus, kun Weiteciä oli heti hyllyssä veti puoleensa.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06
Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
Re: 9-5 Madallus
Konin jouset vaikuttaisivat olevan muuten myös Eibachin valmistamia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Madallus
Mäkin jouduin odottamaan eibacheja noin 3 kuukautta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: 9-5 Madallus
Tilasin Saksasta omaan 9-3 Eibachit. Ei tarvinnut odotella kuin postipaketin saapumista noin viikon. Ja hintakin vain 215€. Unohdin postikulut, kuluineen 233,90 kotiovelle.
Re: 9-5 Madallus
Mistäs tilasit? Siis nuo saksan-eibachit? Olisko nettiosoitetta?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: 9-5 Madallus
Firman nimi on NH-Tuning.