9-5 Madallus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
RTuning
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 17:48

9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja RTuning »

Mitä olette käyttäneet?

(Eibach, H&R ym.?)

- Paljonko ovat madaltaneet?
- Tuleeko asento oikeaksi, eli keula jää matalammalle, kuin perä (jos siis kiinteät jouset)
- Mitat keskiöstä pyöränkaareen
+ mitta etukaareen
+ mitta takakaareen

Itselläni pistää heti silmään, jos mitta takakaareen on vähäkin pienempi, kuin etu.

Volvossa KW:n säädettävä ja etumitta 15 mm pinempi, kuin taka.
Se on melko sopiva, perä ei roiku heti, vaikka olisi vähän kuormaakin ja ilman kuormaa, ryhdikäs lievä etukeno.

(Ja Citroënissa saakin sitten sellaisen madalluksen aikaan, kun haluaa, ajon aikanakin. :wink: )

Mutta nyt siis Saabin madallus.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06

Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja HMK »

H&R:n jousia jouduin korottamaan takapäästä sentillä kun roikkuivat rumasti. Nyt on tasapainossa sivusta katsottuna. Jos nyt ihan pilkkua haluaa vääntää niin etupäätä voisi vähän pudottaa. Itselle nykyinen riittää kyllä. Mittoja en muista.
Muuten Bilstein &H&R-yhdistelmä toimii hyvin.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ite otin H&Rltä etunojajouset eli muistaakseni piti olla -45 edestä ja -35 takaa. Käytännössä näillä auto asettuu aika suoraan, keula saisi olla mielestäni ehkä vieläkin alempana. :roll: Mutta aika hyvä!
Aki Peltola #1132
RTuning
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 17:48

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja RTuning »

Ok. Onkos kellään kokemuksia Eibachista Sabiin?

Jousina minusta erittäin hyvät, mutta asento vaihtellut minulla autoittain.

V70 I = perämoottorivene
V70 II = lievä perämoottorivene
BMW 528 iA = sopiva etukeno
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06

Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Mulla on eibachit. Helvetin hyvän tuntunen alusta tuli vaihdon jälkeen. mittoja kaareen en ole ottanut, mutta onnistuu kyllä. Mun mielestä just sopivasti etupää alempana.

Kuva ennen

Kuva

Ja jälkeen

Kuva
RTuning
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 17:48

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja RTuning »

Oikein hieno juttu, että löytyi auto, jossa oli jo Eibachit.

Näyttäisi tosiaankin olevan hyvin ryhdissään.
Jos mittoja voit ottaa, se on plussaa, mutta ei näytä kyllä todellakaan perä roikkuvan.

Onko vakioiskareilla, vai jotkut muut?
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06

Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Metrimitalla mitattu edessä navan keskeltä kaareen n. 34cm, takana n. 35cm. Ihan on vakio iskarit alla. Huomattavasti parani jo pelkillä jousilla, mutta mielessä pyörii jahka rikastun niin jytymmät iskarit alle.
RTuning
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 17:48

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja RTuning »

MNeva kirjoitti:Metrimitalla mitattu edessä navan keskeltä kaareen n. 34cm, takana n. 35cm. Ihan on vakio iskarit alla. Huomattavasti parani jo pelkillä jousilla, mutta mielessä pyörii jahka rikastun niin jytymmät iskarit alle.
Ok, kiitos!

Näyttäisi olevan minulla vakiona tuossa 38 cm etu ja taka, eli aika hyvin tippuu noilla Eibacheilla ja vieläpä asiallinen "etukeno".

Varmaan tulee minulle samalla tyylillä, että alkuun vakioiskareilla ja sitten myöhemmin jotkut säädettävät esim. Konit pariksi.

Eibachitan on "tarkoitettu", että menee hyvillä vakioiskareilla, mutta ohan se plussaa parempi vaimennus jousen kuitenkin hieman jäykistyessä.

Itsellä hyviä kokemuksia teknisesti Eibachit + Konit, mutta varmaan hyviä iskareita löytyy monia merkkejä.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06

Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Mulle ei ainakaan tule enää muita rautasia jousia ku eibachit. Mersut ollu hyviä esimerkkejä. Velipojan 124:ssa oli eibachit alla ja asento oli hyvä, kuorman kantokyky yms. Muutamalla kaverilla samaisessa korimallissa jotain edullisempia jousia ja loppu tulos perä roikkuu muutaman kuukauden päästä ja hiukankin tavaraa tai ihmisiä kyytiin ni takapyörät raapii kaariin ja yleensä alta vuoden takajouset poikki. Eibachillahan on vielä miljoonan kilometrin katkeamattomus takuu.
RTuning
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 17:48

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja RTuning »

En tiedä tuliko tehtyä hölmö ratkaisu.

Tilasin tänään Weitecin jouset -30/30, vaikka lähdin Eibachia ostamaan.

Jotenkin vaan tuo hinta 150 Eur (vs. Eibach 360 Eur) ja saatavuus, kun Weiteciä oli heti hyllyssä veti puoleensa.
Saab 9-5 SE 2.0t Aut. Business -99
Volvo V70 T5 6-man BSR Steg3 -06

Ex-Volvot: 240Tbo, 740Tbo, 740Tbo USA, 760Tbo, 760 2,9 V6, 960 2.5 24V, 850 T5-R, V70 2.5T, V70 D5 2kpl
Ex-muut: 9000 Tbo16, Corsa, Ascona, MB 300TDT, Audi 80, Astra, BX 19GTi, BMW 528iA
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Konin jouset vaikuttaisivat olevan muuten myös Eibachin valmistamia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Mäkin jouduin odottamaan eibacheja noin 3 kuukautta.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tilasin Saksasta omaan 9-3 Eibachit. Ei tarvinnut odotella kuin postipaketin saapumista noin viikon. Ja hintakin vain 215€. Unohdin postikulut, kuluineen 233,90 kotiovelle.
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Mistäs tilasit? Siis nuo saksan-eibachit? Olisko nettiosoitetta?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: 9-5 Madallus

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Firman nimi on NH-Tuning.
Vastaa Viestiin