Polyuretaanipuslat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Polyuretaanipuslat

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

Moi

Onkos täällä kokemuksia SP:n 9-3:n tarjoamista etupään puslista? Paraneeko ajettavuus? Koveneeko melu?

Mulla on auto menossa kesäkuun alussa ProCar Servicelle alustavaihtoon ja siihen tulisi näillä näkymin myös nuo puslat säädettävien Konien lisäksi. Vakiojouset vaihdan Ruotsista hommaamiini 8000km ajettuihin Aero -01 jousiin. :o
Viimeksi muokannut 9-3TiD_99, Ke Elo 25, 2004 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

mainiota

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Itsellä saman suuntaisia suunnitelmia kesän syksyn aikana alustan päivitys puslien kera. Kerro sitten kuinkas kävi alustan kanssa. Niin joskus se on kallista tää kokeilu mutta voi sitä päivää kun kaikki palat napsahtaa kohdalleen sitten on hymy herkässä saappaan ratissa... :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

Joo mä ilmoittelen sitten kokemuksia kun homma tulee hoidettua.
Olis muuten kiva, jos tämän foorumin saisi toimimaan vilkkaammin, on ulkoisesti paljon fiksumpi kuin Suomi24. Saako tuonne viestin perään laitettua logoa ilman omaa nettisivua, onko tietoa?
Viimeksi muokannut 9-3TiD_99, Ke Elo 25, 2004 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Moi!

Mulla olis kans tarkoituksena heinäkuun alussa käyttää auto Pro-Car Servicellä, jotta siihen heitettäisiin kiinni Bilstenin Sport -iskarit ja Powerflexin polyuretaanipuslat, sekä Viggenin/9-3TiD/9-3Aero2001-> IC.

Oon funtsinut, että heittäiskö auton alle Bilsteinit vai Konit ja oon kyllä päätymässä Bilsteinien kannalle, koska ne on halvemmat ja tuskin sitä meikäläinen koskaan jaksaa rupee säätelemään noiden Konien jäykkyyksiä, joten siitäkään mulle tuskin on mitään hyötyä. Joten Bilsteinit on varmaan ihan hyvä valinta. Onhan tolla Bilstein/H&R/isompi IC/steg3 -setillä voitettu STCS:n pujottelukisan toinen sija NG900:lla, joten en uskoisi, että toi olis mitenkään paha kombinaatio 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

9-3TiD_99 kirjoitti:
Näillä muutoksilla toivon tuon rasittavan puoltamisen tien pinnan mukaan vähenevän ja muutenkin auton jatkuvan hakemisen maantieajossa loppuvan.


Omassa 9000:ssa oli myös taipumusta vetää tien kallistuksen suuntaan. Korjautui kun nosti rengaspaineet 2,0 -> 2,5.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja Eski »

Laittakaas herrat 9-3TID ja TurboSensonic minulle vähän tarkempaa tietoa teidän ProCarservice reissujen aikataulusta, niin yritän käydä moikkaamassa... Kiinnostaisi nimittäin kokeilla teidän alustapäivitysten lopputulosta, jotta tietäisi millaisen alustan itse valitsen tuohon omaan kulkineeseen ;-) Spostiosoitteeni on esjuny@cc.jyu.fi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No mä ajattelin käydä Pro-Car Servicellä heinäkuun alussa (kun kesälomat on alkaneet). Eli voin ottaa sitten vähän ennemmin yhteyttä ennen kuin meen viemään autoni tonne Pro-Car Serviceen, nyt kun mulla on sun e-mail -osoite.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

Pekka Valtanen kirjoitti:
Omassa 9000:ssa oli myös taipumusta vetää tien kallistuksen suuntaan. Korjautui kun nosti rengaspaineet 2,0 -> 2,5.
Kokeilin tuota ilmanpaineiden nostoa talvipyörillä, mutta ei paljoa auttanut :(

Pistin sulle Eski viestiä tuosta kesäkuun alussa tulevasta alustan päivityskeikasta...

Onko sulla TurboSensonic tietoa muiden käyttäjien kokemuksista noiden Powerfleksien suhteen? ProCarin Riku meinasi, että tuo auttaisi paljonkin auton käyttäytymiseen ja myös tuohon mun puoltoprobleemaan...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No mä kuulin Rikulta, että autosta tulee paljon jämäkämmän tuntuinen ajaa ja ohjaus tarkkenee. Eli kuulostaa ihan hyvältä. Todennäköisesti "bonuksena" tulee vielä se, että alustan narina pakkasella eliminoituu :D

Samalla kun sä menet laitattamaan noi mainitsemasi tavarat autoosi, niin eikös kannattaisi pistää samalla autoon TiD:n steg 1 -setti :) Saisit tehoa lisää 18 hv ja vääntöä 49 Nm 8) Ja hintakin olisi varmaan "vain" hieman yli 2000 vanhan markan klubialennuksineen :P
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

No joo, kyllähän tuo ääneltään sananmukaisesti "traktori" vielä lisäpolleja kaipaisi. Jos alusta tulee todellakin hyväksi, niin sitä suuremmalla syyllä. Tuo dieselkonehan on ihan ok perusmatka-ajossa, mutta ei tietenkään hirveästi "hyökkää" etenkään kierrosten noustessa...

Mutta tulee jo niin kalliiksi tuo alustahomma, että en kaipaa yhtään lisälaskua. Sekin vielä, että tuolta PCS:ltä ei löydy 4-pyöräsuuntauslaitteita, joten joutunee vielä siihenkin panostamaan, ainakin Riku suosittelee sitä :( Tosin en oikein ole saanut täyttä varmuutta siitä, pystyykö 9-3:sta säätämään muuta kuin aurausta. Jos ei, niin miksi autoa sitten viedä 4-pyöräsuuntaukseen, voisko joku aukaista tätä mulle, kun on vähän kulmat hukassa :)

Mitenkähän tuo "Lepo"-kone muuten tuollaista viritystä kestäisi?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Moi!

No NG900/9-3:ssa ei voi säätää muuta kuin aurausta. Camberia ja Castoria ei pysty säätämään. Tämä pätee siis etupyörille. Takapyörien auraus on fiksattu. Sitä ei pysty säätämään.

Tota mä en tiennytkään, että PCS:llä ei ole nelipyöräsuuntaussysteemiä :!: Milläs ne sitten säätää aurauskulmat oikein iskarien/puslien vaihdon jälkeen? Kai niillä nyt sentään on jonkinlaiset vehkeet aurauskulmien säätöön asennuksen jälkeen :?:

Virityssetistä: BSR myy samaa virityssettiä ja heiltä voi Ruotsissa ostaa moottoritakuun tuolle setille, eli luulisin että kyllä tuo kone sen kestää. Eihän noita lisähevosia oteta niin hirveästi irti tuolla virisatsilla.

P.S. Nyt on sitten saatu PCS:ltä tarjous Bilsteinin Sport -iskareista, Powerflexin puslista ja Viggenin IC:stä, sekä niiden asentamisesta. Aika on varattu 2.7. asennukseen. Eli jos haluat Eski tulla moikkamaan, niin siitä vaan :)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turbo Sensonic kirjoitti:Moi!

No NG900/9-3:ssa ei voi säätää muuta kuin aurausta. Camberia ja Castoria ei pysty säätämään. Tämä pätee siis etupyörille. Takapyörien auraus on fiksattu. Sitä ei pysty säätämään.
Kyllä sitä taka-akseliakin pystyy säätämään jollain "simmeillä". Minulla ei tosin Eibachin madallusjousisatsin kanssa tarvinnut säätää taka-akselia mihinkään.
Turbo Sensonic kirjoitti: Tota mä en tiennytkään, että PCS:llä ei ole nelipyöräsuuntaussysteemiä :!: Milläs ne sitten säätää aurauskulmat oikein iskarien/puslien vaihdon jälkeen? Kai niillä nyt sentään on jonkinlaiset vehkeet aurauskulmien säätöön asennuksen jälkeen :?:
Juu ei ole PCS:llä säätövehkeitä, joten suuntaukset joutuu teettämään jossain rengasliikkeessä tms. Ei varmaan kannata ajella kovin pitkää matkaa auraukset poskellaan...
Turbo Sensonic kirjoitti: P.S. Nyt on sitten saatu PCS:ltä tarjous Bilsteinin Sport -iskareista, Powerflexin puslista ja Viggenin IC:stä, sekä niiden asentamisesta. Aika on varattu 2.7. asennukseen. Eli jos haluat Eski tulla moikkamaan, niin siitä vaan :)
Okei pistetään päivämäärä kalenteriin :lol:
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

Ne siellä PCS:ssa pystyvät pistämään niitä aurauksia jollain vanhemmalla "keppimenetelmällä", tiedä sitten sen tarkkuudesta.

Mutta tiedätkö sinä Eski jotain HYVÄÄ firmaa Jyväskylästä, joka osaa oikeasti säätää Saabin kulmia ja tietää miten niiden pitäisi olla esim. puoltoilmiön vähentämiseksi? Eli onko hyviä kokemuksia vanhan Saabisi kanssa?
9-3TiD_99
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Touko 10, 2003 09:35

Viesti Kirjoittaja 9-3TiD_99 »

9-5T kirjoitti:9-5 takapään säätö, pätee joiltakin osin varmaan 9-3. Auraus säädetään pitkittäistukivarsien kiinnityskohtaa muuttamalla ja pystykallistuma merkkiliikkeessä navan sovitepaloilla (0,3mm/kpl). Jos etupää on pahasti pielessä siihen voi laittaa säädettävät pultit. Säätöä ei kannata tehdä ihan heti jotta alusta saa painua rauhassa.
Aijaa, tuo on hyvä tietää että ei heti kannata mennä säätämään niitä. Paljonkohan tuolla pitäisi sitten ajaa ennen säätöä? Onkohan 9-3:een noita "Magic camber" pultteja ollenkaan, kun ei Speedparts sivustolta löydy niitä kuin 9-5:een ja 9000:een. No, eipä niitä toivottavasti tarvitakaan..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-3TiD_99 kirjoitti:Ne siellä PCS:ssa pystyvät pistämään niitä aurauksia jollain vanhemmalla "keppimenetelmällä", tiedä sitten sen tarkkuudesta.

Mutta tiedätkö sinä Eski jotain HYVÄÄ firmaa Jyväskylästä, joka osaa oikeasti säätää Saabin kulmia ja tietää miten niiden pitäisi olla esim. puoltoilmiön vähentämiseksi? Eli onko hyviä kokemuksia vanhan Saabisi kanssa?
Enpä oikein tiedä noista paikallisista pyörän suuntaajista... GM900 alusta laitettiin minulle Äänekosken Saab-merkkikorjaamossa, jolla oli myös suuntauslaitteet. No eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy...
Vastaa Viestiin