Miten olis Saab -katukiihdytysautoprojekti?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Alex77
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 22:23
Paikkakunta: Kalajoki

Miten olis Saab -katukiihdytysautoprojekti?

Viesti Kirjoittaja Alex77 »

Esim. aihio voisi olla 80-luvun 9000 tai 900, mielellään kuitenkin ensimmäinen.

Kokoa autoa olis hieman kevennetty, lasikuitu lokasuojat ja luukut(?) Sisusta karsittu, vain 2 kuppipenkkiä jne. tekniikkana 2.3 moottori täysin läpikäytynä, tehot n.450-550hv. mutta kuitenkin että pystyis kadullakin normaaliajoa ajamaan..

Kisoissa renkaina edessä katuslicksit kokoa 235/60 15 tai 275/50 15.. Kadulla joka nurkassa 235/45 17 8x17 vanteilla, mahtuuko helposti 9000:sen alle?

Miten voimansiirto kestää? löytyykö kestävää vaihdelaatikkoa 500hv tehoille, slickseillä kun on pitoa aika hyvin..
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

why not!

nokkia saa hyvin

kytkimiä saa hyvin

turbo-takomäntiä saa

moottori on vahva

kuparikannentiivisteitä saa tilauksesta noihin

matalaprofiilisia katukiihdytys-slicksejä on etuvetoisiin tänä päivänä

alustan toimiminen vaatii jo kokeilua ja säätöä ja säätöä ja ...
periaatteessa jäykkäjousinen takapää, pieni etukeno, lukko tietenkin
ainakin säädettävä ulosvaimennus, mieluiten ulos- ja sisäänvaimennus erikseen


takavetoisena olisi helpompaa :)
esimvolvo 240 turbo korkea 9sek ruotsin katuautoluokissa tänä kesänä
vs 11sek etuveto-volvot ja 12sek saabit ruotsissa
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Kyllähän ruottissa se punainen og900 vetää alle 12sek, oiskohan 11.80 tms ollut.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

juu poikkeus vahvistaa säännön :)

mulla on se bilsport himassa jossa tuo 900 on esitelty

kevennetty ja isot slicksit, hieno raaseri :)

punainen volvo 850/s70 on vaan vaikuttavampi kun nahkapenkkeineen kaikkineen mennään 11sek
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Silti vähän hassua tehdä Saabista 0-400m tykkiä. Ellei sitten ole jotain pakonomaista näyttämisen tarvetta jossain kisoissa, että kyllä Saabistakin on siihen :o

Saabimaisempaa olisi optimoida 60-200km/h kiihtyvyys-alue, että pääsee turvallisesti ohi esim. raskaammasta liikenteestä. :wink:
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

miten olis hyvin kevennetty ratapäivä-auto ?

lukolla tietysti jotta lähtee mutkasta

900, 9-3, 9000 T16 jne
Vastaa Viestiin