Sp:n stage III on the way!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Sp:n stage III on the way!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pitkä piina taitaa nyt vihoin kääntyä voitoksi.
Sain viime torstaina vahvistuksen että tavarani ovat lähteneet hurreista.
Tämä nyt sinänsä ei ole mitään uutta, onhan nuo tavarat jo kahdesti ennenkin luvattu lähettää.

Varmistin tänään asian Rikulta, joka oli myös saanut tiedon SP:ltä.
Näyttää siltä että kamani ovat tulossa privaatti kuormana :lol:
En tiedä oliko sillä jotain vaikutusta, kun kirjoitin viime viikolla pitkän listan sontaa ja pari uhkausta SP:lle, kun mitään ei ole kuulunut ja vielä herra tj Claes lyö luuria korvaa :evil:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ASIAA :!: :!: :!: :D Onnenpoika :D

Nyt kun oot saanut noi kamat, niin sitten voidaankin alkaa kirjoittelemaan STCS:n palstalle SP:stä tositarinoita :wink:

Mun asiat on vähän huonommin. Saan IC:n vasta ensi viikolla, joten Malmin lentokenttäajot taitaa jäädä väliin. V :evil: t :evil: ttaa :!:

Maptunin Fredrik ei lupauksista huolimatta saanut IC:n valmistajalta mun IC:tä viime viikon loppuun mennessä. IC:n alihankkijan toimittamat alumiinikennon rakenteet ei olleet tulleet ajoissa perille IC:n valmistajalle :evil: PRKL :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:ASIAA :!: :!: :!: :D Onnenpoika :D

Nyt kun oot saanut noi kamat, niin sitten voidaankin alkaa kirjoittelemaan STCS:n palstalle SP:stä tositarinoita :wink:

Mun asiat on vähän huonommin. Saan IC:n vasta ensi viikolla, joten Malmin lentokenttäajot taitaa jäädä väliin. V :evil: t :evil: ttaa :!:

Maptunin Fredrik ei lupauksista huolimatta saanut IC:n valmistajalta mun IC:tä viime viikon loppuun mennessä. IC:n alihankkijan toimittamat alumiinikennon rakenteet ei olleet tulleet ajoissa perille IC:n valmistajalle :evil: PRKL :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil:
Täytyy nyt toivoa että kaikki kamat ovat tosissaan tuossa kuormassa. Jostain kumman syystä mulla kalvaa mieltä sellainen tapaus jossa kurma on puutteellinen, kuten sulla. :evil:

Hyvin kyllä huomaa eron näiden kahden toimittajan välillä. Maptunilla on perusteet miksi tavara ei tule. SP sen sijaa olisi tuossakin tapauksessa ensin haistatellut viikon tai parinkin...
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Täytyy nyt toivoa että kaikki kamat ovat tosissaan tuossa kuormassa. Jostain kumman syystä mulla kalvaa mieltä sellainen tapaus jossa kurma on puutteellinen, kuten sulla. :evil:
Aivan. Tai sitten voi pahimmassa tapauksessa käydä kuin "2,3T sportille", jolle tuli vääränlainen kytkin SP:ltä :evil: Mun tilaamia osia tuli SP:ltä "tipottain", ensin tuli etuiskarit ja osa puslista. Toisessa erässä tuli sitten puuttuvat puslat :evil:
Vigge kirjoitti:Hyvin kyllä huomaa eron näiden kahden toimittajan välillä. Maptunilla on perusteet miksi tavara ei tule. SP sen sijaa olisi tuossakin tapauksessa ensin haistatellut viikon tai parinkin...
Joo, onhan se kyllä selkeä ero. Mutta silti v :evil: t :evil: ttaa, että ei pääse Malmin lentokentälle iskukykyisellä autolla. Oon nyt menettänyt kaksi rata-ajomahdollisuutta, koska auto ei ole ollut kunnossa ja se syö miestä :cry:

No jos auton saisi ensi viikolla kondikseen, niin pääsisi sentään vielä vähän aikaa ajelemaan ennen kuin lumet tulee :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hyvä että vihdoin alkaa tapahtua...Oothan jo jonkun aikaa saanu odotella :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade900 kirjoitti:Hyvä että vihdoin alkaa tapahtua...Oothan jo jonkun aikaa saanu odotella :D
No ollaan "Vigge":n kanssa kyllä odoteltu noita omia kamojamme :wink:
Hyvä homma, jos hän saa vihdoinkin noi kamansa. Nyt kun vielä SP ryhdistyisi, että PCS:n Riku ja Pete saisivat sen arvoista palvelua kuin heille kuuluu, niin se olis hyvä.

SP ei edes lähetä mitään lähetyslistoja PCS:n tilaamista kamoista. Eli kun heille tulee ilmoitus SP:n paketista, siellä voi olla lähes mitä vaan. PCS:llä ei myöskään ole mitään kirjallista jälleenmyyntisopimusta SP:n kanssa 8O

Kunhan nyt sais noi kamat kiinni autoon ennenkuin pakkaset tulee ja sen jälkeen vois käyttää auton ST-Motorsilla, vai tietääkö joku muu joitain muita tehoa mittavia puljuja pääkaupunkiseudulla :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Kunhan nyt sais noi kamat kiinni autoon ennenkuin pakkaset tulee ja sen jälkeen vois käyttää auton ST-Motorsilla, vai tietääkö joku muu joitain muita tehoa mittavia puljuja pääkaupunkiseudulla :?:
Onhan noita paikkoja

-tuning world veikkola
-klaukkalan diesel
-harinen (vai oliko tämä nyt sama kun tuning world)

Kannattaa selvittää etukäteen missä mitataan ja mitä. Esim klaukkalan dieselissä ei ainakaan ennen saanut kuin tehokäyrän. Eli jos halusit väännöt esille piti ne laskea tehokäyrän perusteella. Klaukkalassa ei myöskään mitata seoksia.

Tietääkö joku onko Suomessa sellaista penkkiä, joka piirtää myös lambda-arvon kierroluvun funktiona. ST:ssä kun ei ole muuta mittaria kuin pakokaasuanalysaattori.

Kysy hinta myös etukäteen, esim. ST:ssä on viime aikoina ollut hieman "heittoa", ilmeisesti pärstäkertoimen mukaan.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Kysy hinta myös etukäteen, esim. ST:ssä on viime aikoina ollut hieman "heittoa", ilmeisesti pärstäkertoimen mukaan.
No mun pärställä se hinta varmaan "pompsahtaa" 500 euroon :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Vigge kirjoitti: Kannattaa selvittää etukäteen missä mitataan ja mitä. Esim klaukkalan dieselissä ei ainakaan ennen saanut kuin tehokäyrän. Eli jos halusit väännöt esille piti ne laskea tehokäyrän perusteella. Klaukkalassa ei myöskään mitata seoksia.
Vähän kuulostaa oudolta tuo Klaukkalan Dieselin touhu. Ainakin mulla on ollut sellainen käsitys, että vain vääntö voidaan mitata ja hevosvoimat saadaan selvitettyä laskemalla vääntökäyrän ja kierrosluvun suhdetta 8O
Aika erikoista jos ovat väittäneet mitanneensa vain tehon kun sen ei pitäisi olla edes mahdollista 8O

En nyt mikään expertti ole, mutta varsin luotettavasta lähteestä olen tuon tiedon saanut :D

Edit: Vähän huolimattomasti luin Viggen kirjoituksen. Eli eivät vain tulosta vääntökäyrää? Voisikohan heillä olla epävarmuutta vääntöarvojen muuntamisesta tehokäyräksi ja eivät halua siksi julkaista molempia. Nimimerkillä: Arvailija :D
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

2,3T sport kirjoitti:
Vähän kuulostaa oudolta tuo Klaukkalan Dieselin touhu. Ainakin mulla on ollut sellainen käsitys, että vain vääntö voidaan mitata ja hevosvoimat saadaan selvitettyä laskemalla vääntökäyrän ja kierrosluvun suhdetta 8O
Aika erikoista jos ovat väittäneet mitanneensa vain tehon kun sen ei pitäisi olla edes mahdollista 8O

En nyt mikään expertti ole, mutta varsin luotettavasta lähteestä olen tuon tiedon saanut :D

Edit: Vähän huolimattomasti luin Viggen kirjoituksen. Eli eivät vain tulosta vääntökäyrää? Voisikohan heillä olla epävarmuutta vääntöarvojen muuntamisesta tehokäyräksi ja eivät halua siksi julkaista molempia. Nimimerkillä: Arvailija :D
Itse en ole paikalla käynyt, mutta näin minulle kertoi TT supralla ajava kaveri joka on vieraillut useasti klaukkalan dieselissä. Printissä siis ainoastaan tehokäyrä.
#1730
500whp.net member
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

T16 kirjoitti:teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
Eli ensin mitataan dynossa vääntö ja sen jälkeen lasketaan kaavaa käyttäen teho...

Ja mun piti tässä vaiheessa jo varata aikaa mittauksiin, mutta eipä toimi SP:n toimittama kytkin kuten pitäisi...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

T16 kirjoitti:teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
Kaava EI TOIMI. Siinä mättää joku, kun edes laskimeni ei saa oikeaa tulosta algebra-moodissa.

Oletko varmasti kirjoittanut oikein, koska 900T16S:ssä ei voi olla tehoa 5047kw:ia...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

dimebak kirjoitti:
T16 kirjoitti:teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
Kaava EI TOIMI. Siinä mättää joku, kun edes laskimeni ei saa oikeaa tulosta algebra-moodissa.

Oletko varmasti kirjoittanut oikein, koska 900T16S:ssä ei voi olla tehoa 5047kw:ia...
Kyllä tuo pitäisi olla oikein.
SI-järjestelmästä voima ilmoitetaan Newtonina, matka metreinä ja
aika sekunteina. Esimerkki:

100Nm kierrosluvulla 100r/s(6000RPM)

100Nm*2Pii (ympyrän säteen suhde halkaisijaan, tuo metri on se säde ja
saamme tuloksen radiaaneina)*100r/s=62800Nm/s, ja Nm/s tunnetaan myös
wattina.

62,8Kw on ~85,4HV.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tosiaan ei tarivitse laskea, kuin vääntö, sen jälkeen teho saadaan laskemalla ja tuon kaavan kyllä pitäisi toimia.
STCF #3
Vastaa Viestiin