JT3" ja peruspaineet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

JT3" ja peruspaineet

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Moi

Oletteko säätäneet 3" putken asennuksen jälkeen peruspaineita, niinkuin tuolla: http://www.saab9000.com/procedures/exha ... haust.html neuvotaan tekemään.
Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: JT3" ja peruspaineet

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000 2.3 turbo kirjoitti:Moi

Oletteko säätäneet 3" putken asennuksen jälkeen peruspaineita, niinkuin tuolla: http://www.saab9000.com/procedures/exha ... haust.html neuvotaan tekemään.
Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.

Ps. toistamiseen en tee sitä virhettä että lähden kalibroimaan autoa neljän ruuhkaan :lol:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: JT3" ja peruspaineet

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000 2.3 turbo kirjoitti:Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Jep jep. Juuri samanlaisia kokemuksia on. Sitten on kyllä sellaistakin kokemusta, että matalapaineen aikana (siis sään) ja/tai auto on kuormattu, niin tuo putki pitää kovempaa ääntä kuin kirkkaalla säällä ja/tai ei kuormattuna. Outo juttu, mutta näin on 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Aika sähäkästi täällä vastataan :D Ripeät autot -> ripeät vastaukset.

Kerrohan Vigge kokemuksista kun saat testailtua.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

äsken tuo saab9000.com jt-putkisto sivun alalaidan linkki ei toiminut niin tuossa suora linkki:

http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000 2.3 turbo kirjoitti:Aika sähäkästi täällä vastataan :D Ripeät autot -> ripeät vastaukset.

Kerrohan Vigge kokemuksista kun saat testailtua.
Kerrotaan kerrotaan...

Eihän se nyt vahvasti mennyt, kävin juuri noutamassa auton ja yllätys yllätys putki ottaa kiinni tukivarteen :evil: ja rämisee etenkin joutokäynnillä. Pidempää lenkkiä en kerinnyt heittämään, joten pieni toivo on olemmassa että putki istuu paremmin lämpimänä. Ja jos ei istu niin taitaa Tiittaselle tulla töitä.
Putkea oli nysvätty alle muutama tunti ja sovitettu eri asentoihin, mutta tulos oli kuitenkin sama.
Äänet ovat mahtavat siitä plussaa :lol:
Tässä vaiheessa ei tietoa vääntöön vaikuttavista tekijöistä.

Kyllä tää on taas vaikeeta...
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kateutta

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Olen havaitsevinani kateuden poikasta näppiksen tässä päässä :oops:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. ;) Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.

Kaasun kun painaa pohjaan niin se kuuluu hehtaarin säteelle. :twisted:

Ite en huomannut mitään peruspaineiden laskemista, pikemminkin päin vastoin.. :?:

Kulkupuoli muuttui totaalisesti vaikka ennen alla oli 900 vakioputki 2.5" simonsin vaimentimilla, joka ei sekään ole huono verrattuna vakioputkeen. Turbon herääminen ja yläkierrosvoima paranivat kummasti. Tosin mulla on portattu tuo kansi, niin se ehkä sitten tekee vielä enemmän kuin vakioautossa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aksu900 kirjoitti:Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. ;) Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.
Mitäs katsastuskonttorin setä tykkää tuosta murinasta? :wink: Vai onko sanonut edes yhtään mitään?
Mulla on JT:ssä kaksi äänenvaimenninta, mutta ei oo ainakaan vielä tullut valituksia äänistä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: JT3" ja peruspaineet

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.:
Hyvin se ainakin kuuluu pörisevän kun porhalsit tossa juuri albergan esplanaadia pitkin :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mitäs katsastuskonttorin setä tykkää tuosta murinasta? Vai onko sanonut edes yhtään mitään?
Mulla on JT:ssä kaksi äänenvaimenninta, mutta ei oo ainakaan vielä tullut valituksia äänistä
No itseasiassa en ole vielä katsastanut sitä tuolla putkella, vähän jänskättää.. ;) No ei se siitä mitään sano, kun ääni ei ole tyhjäkäynnillä tai normaallilla kauppareissulla sen kummempi kuin tuolla edellisellä Simons-virityksellä. Toivotaan ainakin niin. :wink:

Öisin vaan ei passaa polkea asutusalueella, herää koko kortteli ja tuossa on sen verran ainutlaatuinen ääni, että sen lähteestä ei voi erehtyä. :P

Muuten ovat kovasti kehuneet, että on hieno ääni saappaassa. Kuulemma putki ja 2xby-pass muodostavat hienon yhdistelmän @1.5bar. :)
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Eihän se nyt vahvasti mennyt, kävin juuri noutamassa auton ja yllätys yllätys putki ottaa kiinni tukivarteen ja rämisee etenkin joutokäynnillä. Pidempää lenkkiä en kerinnyt heittämään, joten pieni toivo on olemmassa että putki istuu paremmin lämpimänä. Ja jos ei istu niin taitaa Tiittaselle tulla töitä.
Putkea oli nysvätty alle muutama tunti ja sovitettu eri asentoihin, mutta tulos oli kuitenkin sama.
Mulla oli sama homma ja otti vielä moottorin allakin etupalkkiin kiinni. Lyhensin katin jälkeistä putkea ~50mm ja nyt ei kolise. Hyvin kuulu turbon vihellys tuon etupalkin kautta :D

Ei liity enää asiaan mutta kävin tuossa äsken vaihtamassa autooni DI-yksikön ku emäntä oli jääny tien päälle. Soitti klo 13 jälkeen ja sano että " ei lähde auto käyntiin. Konehuoneessa tuo punanen tuossa moottorin päällä haisee palaneelta" minä siihen että odota puoli tuntia... Nyt on emäntä taas liikenteessä :D
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Mikä auto?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Aksu900 kirjoitti:Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. ;) Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.

Kaasun kun painaa pohjaan niin se kuuluu hehtaarin säteelle. :twisted:

Ite en huomannut mitään peruspaineiden laskemista, pikemminkin päin vastoin.. :?:

Kulkupuoli muuttui totaalisesti vaikka ennen alla oli 900 vakioputki 2.5" simonsin vaimentimilla, joka ei sekään ole huono verrattuna vakioputkeen. Turbon herääminen ja yläkierrosvoima paranivat kummasti. Tosin mulla on portattu tuo kansi, niin se ehkä sitten tekee vielä enemmän kuin vakioautossa.
Niin mikä auto on kyseessä? 900T16 vai 900S?? Itsellä tuo ässä 2,5" vakioputkella ja olen vähän mietiskellyt tuota JT:n 3" putkea. Tilasitko itse procar servicen kautta ja paljonko tuli hintaa asennuksineen? Niin ja joutuiko akun paikkaa siirtämään? (näyttää vaan niin pirun ahtaalta ainakin omassa)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aksu900 kirjoitti:No itseasiassa en ole vielä katsastanut sitä tuolla putkella, vähän jänskättää.. ;) No ei se siitä mitään sano, kun ääni ei ole tyhjäkäynnillä tai normaallilla kauppareissulla sen kummempi kuin tuolla edellisellä Simons-virityksellä. Toivotaan ainakin niin.
No katsastuskonttorissa ne kuitenkin mittaa pakokaasuarvot ja nehän mitataan tyhjäkäynnillä ja 2000 rpm:llä. Jos toi auto kuulostaa katsastusmiehen korvaan liian kovaääniseltä tossa vaiheessa, niin sitten voi olla kusessa, mutta mene ja tiedä :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Itse ajelin n.3kk yhdellä 3"vaimentajalla mutta sitten rupesi pännimään se möly ja lisäsin vialä toisen 3":sen! Eihän se matalilla kierroksilla pitänyt pahaa ääntä mutta yli 3000rpm ääni oli niin pirun kova ja varsinkin motari nopeuksilla :evil: Nyt ei ole enää niin pahat äänet mutta kireämmät kuin ennen ja kyllä sitä mölyä vieläkin lähtee :D
Vastaa Viestiin