tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Niin se tehostteu valvonta suojatiellä alkoikin vasta eilen. Meinasi viimeviikolla ajaa poliisi setä ylitseni suojatiellä. No hyvä, että edes joskus noitakin tsiikaavat. Kovin harvalla tuntuu olevan halua antaa kävelijälle tieä.
Mitä saksan baanoihin tulee sinne kannattaa mennä moottoripyörällä. Eteneminen on toimivaa ruuhkista huolimatta
Mitä saksan baanoihin tulee sinne kannattaa mennä moottoripyörällä. Eteneminen on toimivaa ruuhkista huolimatta
96 68900 84
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Ainakin siihen asti kun joku keksii avata autosta oven eteesi.rammus73 kirjoitti: Mitä saksan baanoihin tulee sinne kannattaa mennä moottoripyörällä. Eteneminen on toimivaa ruuhkista huolimatta
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
tai kääntyä yllättäen eteen. riskinsä tuossakin touhussa.wesku kirjoitti:Ainakin siihen asti kun joku keksii avata autosta oven eteesi.rammus73 kirjoitti: Mitä saksan baanoihin tulee sinne kannattaa mennä moottoripyörällä. Eteneminen on toimivaa ruuhkista huolimatta
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Tuskin kuitenkaan Saksassa suuremmat kuin Suomessa.Mr_Who kirjoitti:tai kääntyä yllättäen eteen. riskinsä tuossakin touhussa.wesku kirjoitti:Ainakin siihen asti kun joku keksii avata autosta oven eteesi.rammus73 kirjoitti: Mitä saksan baanoihin tulee sinne kannattaa mennä moottoripyörällä. Eteneminen on toimivaa ruuhkista huolimatta
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
mutta pitäähän elämässä ottaa aina tiettyjä riskejä
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Ihmettelen tuota juttua Aamulehdessä.
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/173639.shtml
Tähän mennessä poliisi on antanut sakot suojateihin liittyvien säännösten rikkomisesta 42 kertaa. Sakot on annettu pääosin Tampereella.
Suurin osa sakoista, 32 sakkoa, annettiin autoilijoille, jotka ovat ohittaneet suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon pysähtymättä.
Yhdeksän sakoista liittyi tilanteisiin, joissa ajoneuvon kuljettaja ei ollut antanut esteetöntä kulkua suojatiellä olevalle tai suojatielle astuvalle jalankulkijalle.
Yksi sakko kirjoitettiin jalankulkijalle, joka oli kävellyt päin punaista valoa.
------
Ainakin minun havaintojen mukaan esteettömän kulun antamatta jättäminen on selvästi yleisin autoilijan suojatierikos. Ehkä suunnilleen yhtä yleistä kuin jalankulkijan käveleminen päin punaista.
Näyttää siltä että valvonnassa olisi keskitytty lähinnä vain suojatien eteen jo pysähtyneen tilanteisiin joka toki on suurin onnettomuusriski. Perusongelmaan eli väistämisestä piittaamattomuuteen yleensä ottaen ei ole kuitenkaan kiinnitetty niin suurta huomiota kuin olisi syytä.
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/173639.shtml
Tähän mennessä poliisi on antanut sakot suojateihin liittyvien säännösten rikkomisesta 42 kertaa. Sakot on annettu pääosin Tampereella.
Suurin osa sakoista, 32 sakkoa, annettiin autoilijoille, jotka ovat ohittaneet suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon pysähtymättä.
Yhdeksän sakoista liittyi tilanteisiin, joissa ajoneuvon kuljettaja ei ollut antanut esteetöntä kulkua suojatiellä olevalle tai suojatielle astuvalle jalankulkijalle.
Yksi sakko kirjoitettiin jalankulkijalle, joka oli kävellyt päin punaista valoa.
------
Ainakin minun havaintojen mukaan esteettömän kulun antamatta jättäminen on selvästi yleisin autoilijan suojatierikos. Ehkä suunnilleen yhtä yleistä kuin jalankulkijan käveleminen päin punaista.
Näyttää siltä että valvonnassa olisi keskitytty lähinnä vain suojatien eteen jo pysähtyneen tilanteisiin joka toki on suurin onnettomuusriski. Perusongelmaan eli väistämisestä piittaamattomuuteen yleensä ottaen ei ole kuitenkaan kiinnitetty niin suurta huomiota kuin olisi syytä.
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Poliisi järjestää pääsiäisviikoksi liikenteen tehovalvontaa kirjoittaa Iltalehti.
"Poliisin mukaan tyypillinen ilmiö kevätkaudella on ylinopeuksien määrän kasvu.
Valvonta on osa Euroopan liikennepoliisijärjestön jäsenmaissa toteutettua valvontaoperaatiota. Suomessa tehoviikkoon osallistuvat kaikki poliisilaitokset. Tehovalvonta kestää ensi maanantaista 14. huhtikuuta aivan viikon loppuun asti.
Poliisin mukaan tyypillinen ilmiö kevätkaudella on ylinopeuksien määrän kasvu. Tämä johtuu ajo-olosuhteiden paranemisesta. Poliisi ohjeistaa autoilijoita kuitenkin välttämään turhia riskejä.
- Tilanteeseen sopimaton nopeus on yksi keskeisimmistä syistä liikenneonnettomuuksien taustalla, poliisi muistuttaa.
Poliisin muistuttaa, että autoilijoiden on syytä kiinnittää huomiota myös riittävään turvaväliin. Liian lyhyt matka edellä ajavaan johtaa helposti peräänajoihin.
Nastarenkaat pitää vaihtaa kesärenkaisiin tänä vuonna viimeistään 28. huhtikuuta, eli toisen pääsiäispäivän jälkeiseen maanantaihin mennessä. "
Pankaas liimaten muistilappu rattiin kiinni ettei tule epähuomiossa polkaistua omaa osuutta poliisin sakkokiintiöön. Julkisuudessa oli juuri nimettömän poliisimiehen paljastus (ESS) siitä kuinka pliisipartioita on ohjeistettu tehostamaan sakotusta tulojen lisäämiseksi.
"Poliisin mukaan tyypillinen ilmiö kevätkaudella on ylinopeuksien määrän kasvu.
Valvonta on osa Euroopan liikennepoliisijärjestön jäsenmaissa toteutettua valvontaoperaatiota. Suomessa tehoviikkoon osallistuvat kaikki poliisilaitokset. Tehovalvonta kestää ensi maanantaista 14. huhtikuuta aivan viikon loppuun asti.
Poliisin mukaan tyypillinen ilmiö kevätkaudella on ylinopeuksien määrän kasvu. Tämä johtuu ajo-olosuhteiden paranemisesta. Poliisi ohjeistaa autoilijoita kuitenkin välttämään turhia riskejä.
- Tilanteeseen sopimaton nopeus on yksi keskeisimmistä syistä liikenneonnettomuuksien taustalla, poliisi muistuttaa.
Poliisin muistuttaa, että autoilijoiden on syytä kiinnittää huomiota myös riittävään turvaväliin. Liian lyhyt matka edellä ajavaan johtaa helposti peräänajoihin.
Nastarenkaat pitää vaihtaa kesärenkaisiin tänä vuonna viimeistään 28. huhtikuuta, eli toisen pääsiäispäivän jälkeiseen maanantaihin mennessä. "
Pankaas liimaten muistilappu rattiin kiinni ettei tule epähuomiossa polkaistua omaa osuutta poliisin sakkokiintiöön. Julkisuudessa oli juuri nimettömän poliisimiehen paljastus (ESS) siitä kuinka pliisipartioita on ohjeistettu tehostamaan sakotusta tulojen lisäämiseksi.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Niinkuin noilla kahdella asialla olisi nykyrajoituksilla jotain yhteyttä... Noh, nykyäänhän valehtelee kaikki muutkin julkiset toimijat niin miksei poliisikin.Raser kirjoitti:Poliisin mukaan tyypillinen ilmiö kevätkaudella on ylinopeuksien määrän kasvu.
- - - -
- Tilanteeseen sopimaton nopeus on yksi keskeisimmistä syistä liikenneonnettomuuksien taustalla, poliisi muistuttaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Slovakiassa oltiin vissiin tehoratsioinnissa viikon verran etuajassa. Kahden päivän aikana tuli bongattua kolme ratsiaa Bratislava-Zvolen välillä joista yhdessä pääsin lahjoittamaan 50€ paikallispoliisin kesälomarahastoon Koko reissun yritin ajaa nätisti ja sen kerran ku liittymästä polkasin (n. 300m ennen motarin alkua vallinneella kolmekaistaisella 50km/h alueella) edessä nutailleiden pösilöiden ohi niin johan siellä oli paikallinen Reinikainen liputtamassa varikolle vaatimattomasta 22km/h ylityksestä...Raser kirjoitti:Poliisi järjestää pääsiäisviikoksi liikenteen tehovalvontaa kirjoittaa Iltalehti.
....
Valvonta on osa Euroopan liikennepoliisijärjestön jäsenmaissa toteutettua valvontaoperaatiota. Suomessa tehoviikkoon osallistuvat kaikki poliisilaitokset. Tehovalvonta kestää ensi maanantaista 14. huhtikuuta aivan viikon loppuun asti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Kyllä huomaa muuten taas että kevättä on ilmassa, ohittajia menee motarilla vähän väliä kortinlähtönopeuksilla kun hiukan kirittelee
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Ja sit ne perkeleen peräkoukun haistelijat kun ite painaa 125-130 cruise päällä. Sit painaa sen 135-140 ja säästää muhu verrattuna noin 3-5minuuttia/100km.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Ei ne edes mitään säästä vaan kiire on vain vasemmalla kaistalla, onnistuneen pyrähdyksen jälkeen palataan oikealle pumppaamaan 110-120 välissä ja voit taas lipua cruisella ohi, ja vasta siinä vaiheessa kun heräävät havaitessaan jonkun ohittamassa tulee taas kiire haistelemaannugge kirjoitti:Ja sit ne perkeleen peräkoukun haistelijat kun ite painaa 125-130 cruise päällä. Sit painaa sen 135-140 ja säästää muhu verrattuna noin 3-5minuuttia/100km.
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Se on ihan hyvä, että valvovat ajonopeuksia tehostetusti. Näin keväällä auringon paistaessa ja nastojen rapinan hiljetessä huomaa hyvin, että tuollainen rajoitus+7-8kmh todellista cruise päällä ei riitä enää mihinkään. Ohi mennään vasemmalta ja oikealta ja parhaat yrittävät ilmeisesti kiivetä katon kautta kun ajavat niin puskurissa kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Juu se on taas tämä aika vuodesta kun autoilijat kirmaavat kesäisille teille kuin hevoset tallista laitumelle konsanaan. Melkoista on meininki, ja moottoripyöräilijöidenkin pitää päästä kokeilemaan vieläkö se peli on yhtä ärhäkkä kuin viime kesänä. Mutta kyllä se tästä taas muutaman viikon päästä rauhoittuu.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
wesku kirjoitti:Ei ne edes mitään säästä vaan kiire on vain vasemmalla kaistalla, onnistuneen pyrähdyksen jälkeen palataan oikealle pumppaamaan 110-120 välissä ja voit taas lipua cruisella ohi, ja vasta siinä vaiheessa kun heräävät havaitessaan jonkun ohittamassa tulee taas kiire haistelemaannugge kirjoitti:Ja sit ne perkeleen peräkoukun haistelijat kun ite painaa 125-130 cruise päällä. Sit painaa sen 135-140 ja säästää muhu verrattuna noin 3-5minuuttia/100km.
Tämän allekirjoitan täysin, joka päivä Porvoon moottoritieltä.
Itse ajelen cruisella 128-135 riippuen fiiliksestä ja vähän väliä on joku puskurissa kiinni. Sitten kun hän on saanut minut ohitettua ja palaa eteeni oikealle kaistalle, niin ei mene kuin minuutti ja saan ohittaa hänet. Edelleen, se sama oma vauhtini cruisella.
Ilmeisesti moni ei käytä cruisea tai sitten ei osata pitää nopeutta tasaisena?
Välillä se kyllä naurattaa, kun ensin kauheena härkänä ohi ja sitten tullaan eteen ja vauhti tippuu.
Saab 900 2.0t Cab -97