Kia ja Saabismi vaihdossa
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Noilla päättömillä vaihtotarjouksilla, alihintaisilla Kioilla ja Fiateilla, pitkillä takuilla ja agressiivisella markkinoinnilla Delta-Auto sai itsensä konkurssikuntoon ja yrityssaneeraukseen silloin 2008-2009 kun autokauppa loppui kuin seinään. Silloiset Deltan omistajatahot olivat venäläisiä, sittemmin omistus on vaihtunut, firma on päässyt saneerauksesta ja menokin on ehkä vähän rauhoittunut.
Oma kokemukseni Kiasta rajoittuu Saksassa vuokrattuu Cee'diin joskus vuonna 2009. Ilmastointi siinä ei toiminut, joten päästyämme Hampurista Hannoveriin, vaihdettiin auto Focukseen. Tykkäsin Kian ajamisesta enemmän, mutta en jaksa tarkemmin enää muistaa missä asioissa Kia oli kivampi. Makuasioitahan nämä myös ovat.
Oma kokemukseni Kiasta rajoittuu Saksassa vuokrattuu Cee'diin joskus vuonna 2009. Ilmastointi siinä ei toiminut, joten päästyämme Hampurista Hannoveriin, vaihdettiin auto Focukseen. Tykkäsin Kian ajamisesta enemmän, mutta en jaksa tarkemmin enää muistaa missä asioissa Kia oli kivampi. Makuasioitahan nämä myös ovat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Naapurille oli juuri tänään tullut vaihtoehdotus 1999 Puntosta uuteen Rioon. Taisi olla 2600 euroa luvattu Puntosta...
Mitä Kiaan tulee, niin suurin osa malleista on vaikuttanut siltä kuin olisi otettu Toyota ja viety pois kaikki positiiviset ominaisuudet poislukien luotettavuus. Tähän poikkeuksena meillä oli 1.6 CRDi EX automaattifarmari-cee'd reilun vuoden verran eikä siitä jäänyt oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa (olisi varmaankin olosuhteiden salliessa ollut meillä pidempäänkin). Toimi kuin kello, ei kovin hirveitä syönyt dieseliä, keskikonsolissa oli hyvällä paikalla aux- ja usb-liitännät (jo vuonna 2008), vanhemmat eivät huomanneet kaikkien autolehtien morkkaamassa ohjauksessa mitään erikoista, eikä se tummansinisenä ollut edes mitenkään pahan näköinen tuollaiseksi pikkuautoksi. Sisustan muovit nyt eivät olleet mitään huippuluokkaa, mutta minä ainakin katselen mieluummin kovamuovista pirteännäköistä kojelautaa kuin jotain umpitylsää konservatiivisuuden riemuvoittoa jonka on robotti pakertanut millimetri kerrallaan übermuovista.
Uutta cee'diähän on Clarksonkin kehunut samaan tyyliin kuin Yetiä. Tästä huolimatta jotain laiskaa ja kaikin puolin tarpeetonta Sportagea en kyllä huolisi oikein mihinkään käyttöön, Rio vetää puoleensa vaarallisia kuskeja, ja se iso malli jonka nimi ennen oli Magentis on todella teennäisen näköinen laitos.
Mitä Kiaan tulee, niin suurin osa malleista on vaikuttanut siltä kuin olisi otettu Toyota ja viety pois kaikki positiiviset ominaisuudet poislukien luotettavuus. Tähän poikkeuksena meillä oli 1.6 CRDi EX automaattifarmari-cee'd reilun vuoden verran eikä siitä jäänyt oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa (olisi varmaankin olosuhteiden salliessa ollut meillä pidempäänkin). Toimi kuin kello, ei kovin hirveitä syönyt dieseliä, keskikonsolissa oli hyvällä paikalla aux- ja usb-liitännät (jo vuonna 2008), vanhemmat eivät huomanneet kaikkien autolehtien morkkaamassa ohjauksessa mitään erikoista, eikä se tummansinisenä ollut edes mitenkään pahan näköinen tuollaiseksi pikkuautoksi. Sisustan muovit nyt eivät olleet mitään huippuluokkaa, mutta minä ainakin katselen mieluummin kovamuovista pirteännäköistä kojelautaa kuin jotain umpitylsää konservatiivisuuden riemuvoittoa jonka on robotti pakertanut millimetri kerrallaan übermuovista.
Uutta cee'diähän on Clarksonkin kehunut samaan tyyliin kuin Yetiä. Tästä huolimatta jotain laiskaa ja kaikin puolin tarpeetonta Sportagea en kyllä huolisi oikein mihinkään käyttöön, Rio vetää puoleensa vaarallisia kuskeja, ja se iso malli jonka nimi ennen oli Magentis on todella teennäisen näköinen laitos.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Niin, tottakai se oma on ollut paras ja muut kehnoja
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Tai sitten mikään merkki ei onnistu tekemään kaikista malleistaan kehnoja
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Kerropa, mitkä on ne Toyotan positiiviset ominaisuudet poislukien luotettavuus?! Nojoo, itse aiheeseen. Kyllä Kia ainakin pikkuautoluokassa ajaa asiansa ja Kia Optima on omaan silmään ihan auton näköinen, mutta perheautoluokassa lienee kiinnostavampiakin vaihtoehtoja kuin Ceed.Rattivaihde kirjoitti: Mitä Kiaan tulee, niin suurin osa malleista on vaikuttanut siltä kuin olisi otettu Toyota ja viety pois kaikki positiiviset ominaisuudet poislukien luotettavuus.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Toyotan positiivisia ominaisuuksia on mm. että voit häpeilemättä käyttää vyölaukkua ja TTE-lippalakkia
Noh, myönnettävä on, että säilyttävät hintansa kohtuu hyvin vrt. vaikka 10V. ikäinen femma ja 10V ikäinen Corolla, ottaen huomioon myyntihinta uutena.
Tunnustus: mulla on ollut kolme Corollaa kaikenkaikkiaan
Tuo KIA:n Optima kieltämättä miellyttää silmää, pitäs melkein käydä piruuttaan kokeilemassa niin vois sitten haukkua ainakin jotain sen ominaisuuksia subjektiivisesti
Noh, myönnettävä on, että säilyttävät hintansa kohtuu hyvin vrt. vaikka 10V. ikäinen femma ja 10V ikäinen Corolla, ottaen huomioon myyntihinta uutena.
Tunnustus: mulla on ollut kolme Corollaa kaikenkaikkiaan
Tuo KIA:n Optima kieltämättä miellyttää silmää, pitäs melkein käydä piruuttaan kokeilemassa niin vois sitten haukkua ainakin jotain sen ominaisuuksia subjektiivisesti
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Tuo hintansa säilyttäminen ei palvele kuin uutta ostavia, eli tässä maassa ei kovin monia
Itse näen tuon hinnan jopa hieman negatiivisena kun katsoo vaikka mitä saa 2000-4000 rahayksiköllä.
Esimerkkinä tojotaan saattaa jo tuohon hintaan sisältyä kaukosäätöinen keskuslukko ja jopa sähköikkunat! Voimanlähteenä voi olla joku isolohko 1.4i. On myös mahdollista että hintaan sisältyy lahot pellit.
En oikein näe rahalle vastinetta 2-4k hintaan.
Vastaavasti otat jonkun muun merkin kuten paljon parjatut ranskalaiset, niin saat jo yleensä vähän muutakin. Esim rouvalle ostettiin farkku rellu vuodelta 2003 ja 2300eurolla. Täysin ruosteeton ja siistikuntoinen, puolinahkat, ksenonvalot, vakkari, ilmastointi, ESP, talven ajetut talvirenkaat, kahdet alut jne jne. Kestoon ja luotettavuuteen en ota kantaa koska ovat yksilöitä. Ja vaikka nyt sitten laittaisikin tonnin rempparahaa niin silti ei olla vielä suurissa hinnoissa.
Silti on vielä syitä ajaa Saabilla
Itse näen tuon hinnan jopa hieman negatiivisena kun katsoo vaikka mitä saa 2000-4000 rahayksiköllä.
Esimerkkinä tojotaan saattaa jo tuohon hintaan sisältyä kaukosäätöinen keskuslukko ja jopa sähköikkunat! Voimanlähteenä voi olla joku isolohko 1.4i. On myös mahdollista että hintaan sisältyy lahot pellit.
En oikein näe rahalle vastinetta 2-4k hintaan.
Vastaavasti otat jonkun muun merkin kuten paljon parjatut ranskalaiset, niin saat jo yleensä vähän muutakin. Esim rouvalle ostettiin farkku rellu vuodelta 2003 ja 2300eurolla. Täysin ruosteeton ja siistikuntoinen, puolinahkat, ksenonvalot, vakkari, ilmastointi, ESP, talven ajetut talvirenkaat, kahdet alut jne jne. Kestoon ja luotettavuuteen en ota kantaa koska ovat yksilöitä. Ja vaikka nyt sitten laittaisikin tonnin rempparahaa niin silti ei olla vielä suurissa hinnoissa.
Silti on vielä syitä ajaa Saabilla
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Makuasioitahan nämä. Rellu kuulostaa vähän kuin mallimittaiselta vaimolta, jolta voi tulla viikon mykkäkoulu tai kahden viikon nalkutus ilman ihmeempiä varoituksia tai pätevää syytä. Kohtelun saa lämpimämmäksi ostamalla rouvalle timantteja. Toyota on sitten se vähän pulskempi pullantuoksuinen rouva, joka hoitaa kotityöt koko perheen puolesta ja ruoka on aina tasan viideltä valmiina, ja on vielä maukastakin.
Saab on jotain siitä välistä. Pulska ja tuittupäinen
Saab on jotain siitä välistä. Pulska ja tuittupäinen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Menee todennäköisesti juurikin näin!
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Ja tuhlaa kaikki sun rahat.AZP kirjoitti:Saab on jotain siitä välistä. Pulska ja tuittupäinen
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Kian maahantuonti pitäisi kieltää. Kauheita ruostevaurioita jo viidessä vuodessa. Kyllä on komea hiilijalanjälki, jos ei auto kestä käyttöä. Haittaverot perään..
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Tai sitten Toyota on se arkisenharmaa tuulipukurouva, joka suorittaa kaikki arjen askareet, muttei tarjoa mitään elämyksiä tai fiiliksiä, suuntaan tai toiseen?!AZP kirjoitti:Toyota on sitten se vähän pulskempi pullantuoksuinen rouva, joka hoitaa kotityöt koko perheen puolesta ja ruoka on aina tasan viideltä valmiina, ja on vielä maukastakin.
Saab on jotain siitä välistä. Pulska ja tuittupäinen
Taloudessa oli aikanaan -07 1.4 Corolla HB, olihan se luotettava kuin mikä ja edullinen ylläpitää, mutta saksalaisten autojen rattiin kasvaneena ei tarjonnut mitään tuntoa tienpintaan tai ajoalustaan. Kaikista tuskallisinta tuollaisella kierrosvinguttimella oli kerätä vauhtia kehällä tai motarilla ruuhka-aikaan. Bensaa kyllä paloi saman verran kuin 1.8 Primerassa. Tavaratilaan meni ehkä justiinsa se yksi Adidaksen putkikassi, mutta kyllähän sillä suhasi paikasta A paikkaan B.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Kia Optimaa olisi kiva päästä koittamaan moottorilla, jota on tarjolla vain Pohjois-Amerikassa. Eli 2-litraisella Turbo Theta II:lla. ~275hv ja 365Nm kuulostavat ihan kelvoilta lukemilta ja Optima on mielestäni ihan onnistunut muotoilultaan.
Re: Kia ja Saabismi vaihdossa
Tuohon sitten vielä joku Stage 3 ja viinakonversio... eiku?!haffu kirjoitti:Kia Optimaa olisi kiva päästä koittamaan moottorilla, jota on tarjolla vain Pohjois-Amerikassa. Eli 2-litraisella Turbo Theta II:lla. ~275hv ja 365Nm kuulostavat ihan kelvoilta lukemilta ja Optima on mielestäni ihan onnistunut muotoilultaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00