Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

ng900aero kirjoitti:siis eniten kuluttavaa haetaan, onko automaattitontulle haastajaa? :D
Korkein tankillisen kulutus mitä olen Oldsmobille tankatessa laskenut: 36 litraa/100 km. Ja koko tankillinen ihan tieliikenneajoa ja rajoitusten mukaan. 8)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla oli aikoinaan '77 (ovitagissa tosin luki '76) Dodge Royal Monaco Brougham, 440+727 yhdistelmällä. Omapaino 2280kg. Se vei kaupungissa kyllä kohtuullisen paljon, vaikka olikin täysin vakio.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

Mawerick kirjoitti:Mulla oli aikoinaan '77 (ovitagissa tosin luki '76) Dodge Royal Monaco Brougham, 440+727 yhdistelmällä. Omapaino 2280kg. Se vei kaupungissa kyllä kohtuullisen paljon, vaikka olikin täysin vakio.
'74 Monaco Brougham 440 + 727 + 1600 kg painava KIP KL700 DeLuxe (niin iso asuntovaunu, kuin laki 70-luvulla salli). Kaikki meni, minkä tankkasi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

On se kyllä kumma kun TAAS piti fooordimiähen käydä lakki kourassa merkkiliikkeen marmoritiskillä anomassa apua. Kyseessä erittäin vakava, pahimmillaan matkan katkeamiseen johtava vika. Eikä siinä vielä kaikki, oli nimittän jo TOINEN kerta saman asian takia kun piti huoltoa vaivata! Eli kyseessähän on selvääkin selvempi TYYPPIVIKA!

Tuossa muutama päivä sitten alkoi ajotietokone herjaamaan että key battery low, replace soon...Oli siis ns. "vara-avaimestakin" paristo loppumaisillaan 8O :D Noh, ystävällinen huoltoneuvoja vaihteli nyt tuohon toiseenkin kakeen patterin siinä odotellessa ja taas matka jatkuu ilman ajotietokoneen vihtuilua :)
Vikalistahan ei toki tuohon lopu, on nimittäin toisen etuparkkivalon polttimo pimeänä. Se ois vaatinu jo pikahuoltomieheltä aikaa, joten kahtellaan tuo lamppu kuntoon ehkä joskus kevväämällä. Muuta raportoitavaa ei tähän hätään nyt tule mieleen, joten näillä eväillä kohti uutta vuotta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

Paljos on nyt mittarissa?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

66478km.
EDIT: Siinä kaken pariston vaihtoa odotellessa ihastelin ehkä kalleinta koskaan näkemääni 5litran öljytonkkaa. Ainakaan omalla kohdalla en muista kalliimpaa nähneeni: Castrol Magnatec 5W-20 (Ecoboost), hinta 105€ tonkka :lol: Saakeli soikoon ja vieressä oli ihan asiallisen olosia "orkkis" akkuja mielestäni kohtuuhintaan n. 60 ja 80€, mutta että viidestä litrasta jotain kusenpolttamaa moottoriöljyä pitäs pulittaa toistasataa erkkiä 8O :lol:

Ihme ettei liisinkiyhtiöt tai ne harvat yksityisasiakkaat jotka merkkihuollossa autoaan omilla rahoilla käyttää ole jo nostaneet kusetussyytettä moisesta hinnoittelusta. Motonetissä sama kama maksaa sen 49,90€ / 5litraa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590083/C ... -E-5W20-5l
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

V.J.S kirjoitti:66478km.
EDIT: Siinä kaken pariston vaihtoa odotellessa ihastelin ehkä kalleinta koskaan näkemääni 5litran öljytonkkaa. Ainakaan omalla kohdalla en muista kalliimpaa nähneeni: Castrol Magnatec 5W-20 (Ecoboost), hinta 105€ tonkka :lol: Saakeli soikoon ja vieressä oli ihan asiallisen olosia "orkkis" akkuja mielestäni kohtuuhintaan n. 60 ja 80€, mutta että viidestä litrasta jotain kusenpolttamaa moottoriöljyä pitäs pulittaa toistasataa erkkiä 8O :lol:

Ihme ettei liisinkiyhtiöt tai ne harvat yksityisasiakkaat jotka merkkihuollossa autoaan omilla rahoilla käyttää ole jo nostaneet kusetussyytettä moisesta hinnoittelusta. Motonetissä sama kama maksaa sen 49,90€ / 5litraa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590083/C ... al-E-5W20-
5l
Öljyssähän on mukana selvästikin kultahippuja kuin noin on arvokasta.
Ari 1622
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^^ Eikös tuo oo ihan normi marmorihinnoittelua nykyään normihinta *2

Tuttava kävi vaihdattamassa kolopalloonsa xenonilampun paikallisessa pölhölässä
>> 108€ polttimo + työt. Paikallisessa varaosaputkassa sama lamppu 55€. pilipsi tai osrami.

Kallista on voortiin manoili.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

voihan nuo olla ihan taksan mukaisia hintoja mutta ei ne kyllä ole
realistisia,tai sitten on kullasta tehdyt asennuskalut.
Ari 1622
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja anv »

Onks se kovinkin monimutkainen juttu vaihtaa avaimeen patteri tossa voortissa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jos paristonvaihto kuuluu liisariin, ni ei helvetissä sitä itse vaihdeta, vaan otetaan liisarista kaikki irti. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Juuri näin, ja kun marmoritiski on muutaman sadan metrin päässä ryöpaikan ovesta, niin ei mene kovin paljon kallista aikaanikaan hukkaan siellä vieraillessa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kallek »

V.J.S kirjoitti:66478km.
EDIT: Siinä kaken pariston vaihtoa odotellessa ihastelin ehkä kalleinta koskaan näkemääni 5litran öljytonkkaa. Ainakaan omalla kohdalla en muista kalliimpaa nähneeni: Castrol Magnatec 5W-20 (Ecoboost), hinta 105€ tonkka :lol: Saakeli soikoon ja vieressä oli ihan asiallisen olosia "orkkis" akkuja mielestäni kohtuuhintaan n. 60 ja 80€, mutta että viidestä litrasta jotain kusenpolttamaa moottoriöljyä pitäs pulittaa toistasataa erkkiä 8O :lol:

Ihme ettei liisinkiyhtiöt tai ne harvat yksityisasiakkaat jotka merkkihuollossa autoaan omilla rahoilla käyttää ole jo nostaneet kusetussyytettä moisesta hinnoittelusta. Motonetissä sama kama maksaa sen 49,90€ / 5litraa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590083/C ... -E-5W20-5l
Ford todennäköisesti "vaatii" että ostetaan se omalta maahantuojalta ja Motonet ostaa suoraan Euroopasta. Ja Castrol vielä viivytti muiden öljymerkkinen luokitustestausta että pääsevät yksinmyyntinä tuota myymään.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kribe »

Äiteen egoboostissa on myös ollut kaikenlaista pikkuvikaa. Paras oli edellisen renkaanvaihdon jälkeen, kun auto alkoi herjaamaan alhaisista rengaspaineista, eikä siitä johtuen suostunut käynnistymään. Taisi viisi kertaa käydä saman vian takia merkkihuollossa ja aina vain uusiutui..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kribe kirjoitti:... auto alkoi herjaamaan alhaisista rengaspaineista, eikä siitä johtuen suostunut käynnistymään. Taisi viisi kertaa käydä saman vian takia merkkihuollossa ja aina vain uusiutui..
Itelläkin pari erillistä kertaa herjannut alhaisia rengaspaineita. Edellistalven renkaiden vaihdon jälkeen herjasi alhaisia paineita muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Systeemin itse resetoimalla häipyi herjat, eikä kyllä ollut mitään ongelmia käynnistymisen kanssa vaikka rengaspainevaroitus olikin taulussa (pysäytin, katsoin renkaat, sammutin auton ja käynnistin uudelleen ensin, sitten resetoin)? Samoin kun yksi eturenkaiden venttiili vuoti niin heitti varotuksia tauluun muutaman kerran, mutta ei se silloinkaan ollut mitään vaivaa käynnistymisessä...?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin