9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
SAAB moottoritakuu 8vuotta!
Tuuilasissa luki että Saab pidentään moottoritakuuta 8vuoteen asti!! Lisää aiheesta tuolta linkistä!
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=1
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=1
Re: SAAB moottoritakuu 8vuotta!
Tai lukemalla tätä viestiketjua parisivua taaksepäin-valomerkki- kirjoitti:Tuuilasissa luki että Saab pidentään moottoritakuuta 8vuoteen asti!! Lisää aiheesta tuolta linkistä!
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=1
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Re: SAAB moottoritakuu 8vuotta!
Touchévaltteri kirjoitti:Tai lukemalla tätä viestiketjua parisivua taaksepäin-valomerkki- kirjoitti:Tuuilasissa luki että Saab pidentään moottoritakuuta 8vuoteen asti!! Lisää aiheesta tuolta linkistä!
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=1
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja korjaa lukuisat kirjoitusvirheetTuuSaR kirjoitti:Toivottavasti huulilasi oikaisee juttunsa maanantaina, mitään takaisinkutsuntaa ei ole.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kuinkahan lie tuo Goodwill-ohjelma toimiii käytettynä maahantuodun kohdalla. Eiköhän siinä ole se veruke, jolla GM Finland pääsee vetäytymään vastuustaYsivee kirjoitti:Sarjassamme yleispäteviä vastausksia:
Hei,
kiitos viestistänne. On totta, että nelisylinteristen Saab-moottorien vaurioita on tapahtunut normaalia enemmän. Ongelmat koskevat vuosimallien 2000-2003 Saab 9-3 hatchback ja 1998-2003 Saab 9-5 autoja. Ongelmat johtuvat moottoriöljyn odotettua nopeammasta ikääntymisestä. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää huolehtia auton huolto-ohjelman mukaisista toimenpiteistä ja öljynvaihdosta. Saab osallistuu mahdollisiin asiakkaalle koituviin lisäkustannuksiin goodwill-ohjelman kautta.
Tuli vaan mieleen, kuinka nopeasti tämä moottorijupakka näyttää laantuneen. Taisi Saab klaarata tämän homman ainakin kuluttajille päin.
Kaverini naapurissa sai viikko sitten uuden A6 Avant 2.4 Quattron (vaihtoi A4:n A6:een). Koeajoin tietysti heti. Kaveri ei ollut kuullutkaan tästä moottoriviasta enkä ole muiltakaan kuullut kuittailuja.
Audi ei mielestäni juurikaan eronnut omasta Saabistani, paitsi hiukan laiskempi ja pari tonnia kalliimpi ilman Xenoneja (Audiin pari tonnia vielä lisää) ja korin korkeudensäätöä ja urheilupenkit yhtä leveät kuin omassa vanhassa 518 BMW -92:ssa vakiopenkit. Ulkonäkö on oikeasti persoonaton. Sisävarusteet vaikutti ihan identtisiltä. Huvitti vaan kaverin kommentti, että kaikkien pitää aina ohittaa, kun ne näkee Audin. Ai jaaaaa? Mitä muuta tohon voi sanoa? Jos pitäisi valita, niin ottaisin siitä huolimatta edelleen oman Saabini.
Kaverini naapurissa sai viikko sitten uuden A6 Avant 2.4 Quattron (vaihtoi A4:n A6:een). Koeajoin tietysti heti. Kaveri ei ollut kuullutkaan tästä moottoriviasta enkä ole muiltakaan kuullut kuittailuja.
Audi ei mielestäni juurikaan eronnut omasta Saabistani, paitsi hiukan laiskempi ja pari tonnia kalliimpi ilman Xenoneja (Audiin pari tonnia vielä lisää) ja korin korkeudensäätöä ja urheilupenkit yhtä leveät kuin omassa vanhassa 518 BMW -92:ssa vakiopenkit. Ulkonäkö on oikeasti persoonaton. Sisävarusteet vaikutti ihan identtisiltä. Huvitti vaan kaverin kommentti, että kaikkien pitää aina ohittaa, kun ne näkee Audin. Ai jaaaaa? Mitä muuta tohon voi sanoa? Jos pitäisi valita, niin ottaisin siitä huolimatta edelleen oman Saabini.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Muistaakseni Viggeneitä myytiin "virallisesti" Euroopassa vuoden 1999 loppuun saakka, mutta vuonna 2000 lähes kaikki Viggenit menivät jenkkilään. Korjatkaa, jos muistan väärin!Vigge kirjoitti:Herää kysymys, miksi vain 99 viggen?
Ei ole koskaan puhuttu tästä, mutta koska toi sun Viggenisi on rekisteröity? 1999 vai 2000?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
00Turbo Sensonic kirjoitti:Muistaakseni Viggeneitä myytiin "virallisesti" Euroopassa vuoden 1999 loppuun saakka, mutta vuonna 2000 lähes kaikki Viggenit menivät jenkkilään. Korjatkaa, jos muistan väärin!Vigge kirjoitti:Herää kysymys, miksi vain 99 viggen?
Ei ole koskaan puhuttu tästä, mutta koska toi sun Viggenisi on rekisteröity? 1999 vai 2000?
Suomessa loppui 99 virallisesti, mutta euroopassa myytiin vuoden 00 loppuun jos en nyt väärin muista. Loput sitten P-Amerikkaan
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No niin mäkin muistelen, että vuosi 1999 olisi ollut vika vuosi, kun tuota Viggeniä sai ainakin Suomessa. Tuon Euroopan myyntitilanteen muistin tosin väärinVigge kirjoitti:00Turbo Sensonic kirjoitti:Muistaakseni Viggeneitä myytiin "virallisesti" Euroopassa vuoden 1999 loppuun saakka, mutta vuonna 2000 lähes kaikki Viggenit menivät jenkkilään. Korjatkaa, jos muistan väärin!Vigge kirjoitti:Herää kysymys, miksi vain 99 viggen?
Ei ole koskaan puhuttu tästä, mutta koska toi sun Viggenisi on rekisteröity? 1999 vai 2000?
Suomessa loppui 99 virallisesti, mutta euroopassa myytiin vuoden 00 loppuun jos en nyt väärin muista. Loput sitten P-Amerikkaan
Mulla on eräs jenkkiläinen autolehti vuodelta 2001, jossa on musta Viggen testissä. Tällöinhän mallia myytiin enää ainoastaan jenkkilään ja auton väri- / sisustusvärivaihtoehdot olivat paljon pelkistetymmät kuin aiemmissa vuosimalleissa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Moi!
Kysymällä sain tälläisen vastauksen, ilmeisesti tulee itse olla aloitteellinen...
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta.
''Saab Automobile aloittaa taannehtivan kahdeksanvuotisen huolenpito-ohjelman, joka koskee tiettyjen vm. 1998-2003 Saab 9-5 – ja tiettyjen vm. 2000-2003 Saab 9-3 –autojen omistajia. Huolenpito-ohjelma kattaa korjaukset harvoin esiintyvissä moottorin voitelujärjestelmän vikatapauksissa.
Kahdeksanvuotinen huolenpito-ohjelma koskee rajoitettua määrää moottoreita sekä niiden osia vanhemmissa Saab 9-5 ja 9-3 –malleissa, jotka tiettyjen
sää- ja ajo-olosuhteiden harvinaisen yhdistelmän vaikutuksesta voivat altistua ”öljylietteen” muodostumiselle moottoriöljyn vanhennuttua ennenaikaisesti. Asiakkaat, joiden autoja tämä ongelma on aiemmin koskenut, saavat täyden korvauksen. Asiakkaita, joiden autoja tämä asia koskee, neuvotaan ottamaan yhteys paikalliseen valtuutettuun Saab-korjaamoon.
Tulevien korjausten osalta huolenpito-ohjelma seuraa autoa, ei omistajaa.
Jotta tämä pidennetty moottorin huolenpito-ohjelma on voimassa, asiakkaiden
odotetaan noudattavan normaalia huolto-ohjelmaa auton käyttöohjekirjan
mukaisesti.
* Kyseeseen tulevat mallit ja moottorit:
· 9-5 moottoreilla B205 ja B235, vuosimallit 1998-2003
· 9-3 3-ovinen ja 5-ovinen moottoreilla B205 ja B235, vuosimallit
2000–2002
· 9-3 Cabriolet, vuosimallit 2000-2003, 9-3 Viggen vuosimalli 1999
Moottorin osia huolenpito-ohjelma tulee sisältämään:
1. Tasapainoakselien ketjun ja jakoketjun kulumisen aiheuttamat korjaukset. Sisältäen niiden ohjaimet ja kiristimet.
2. "Öljylietteen" aiheuttamat öljynkierto- voiteluongelmat moottorin öljyimupukistossa ja moottorin laakeroinneissa.
Kehoitamme kaikkia asiakkaita noudattamaan käyttöohjekirjassa olevia öljynvaihto-ohjeita, ja käyttämään synteettistä öljyä. Näiden kahden yksinkertaisen ohjeen noudattaminen varmistaa pitkälti, ettei ongelmaa esiinny. Jos kuitenkin olette huolissanne autonne epätavallisista nakuttavista ym. äänistä, pyytäisimme teitä kääntymään lähimmän Valtuutetun Saab liikkeenne puoleen.''
Ystävällisin terveisin,
SAAB Asiakaspalvelu
Katja Näsänen
Huomioikaa, että pystyäksemme auttamaan teitä paremmin säilytämme yhteystietonne ja kirjeenne/sähköpostinne asiakastiedostossamme. Voitte olla meihin yhteydessä, jos haluatte tarkistaa tietonne tai palautetta siitä, kuinka tietonne on meillä säilytetty.
Kysymällä sain tälläisen vastauksen, ilmeisesti tulee itse olla aloitteellinen...
Kiitos viestistänne koskien Saab mediapalautetta viime viikoilta. Tässä teille listätietoa koskien tämänhetkistä tilannetta.
''Saab Automobile aloittaa taannehtivan kahdeksanvuotisen huolenpito-ohjelman, joka koskee tiettyjen vm. 1998-2003 Saab 9-5 – ja tiettyjen vm. 2000-2003 Saab 9-3 –autojen omistajia. Huolenpito-ohjelma kattaa korjaukset harvoin esiintyvissä moottorin voitelujärjestelmän vikatapauksissa.
Kahdeksanvuotinen huolenpito-ohjelma koskee rajoitettua määrää moottoreita sekä niiden osia vanhemmissa Saab 9-5 ja 9-3 –malleissa, jotka tiettyjen
sää- ja ajo-olosuhteiden harvinaisen yhdistelmän vaikutuksesta voivat altistua ”öljylietteen” muodostumiselle moottoriöljyn vanhennuttua ennenaikaisesti. Asiakkaat, joiden autoja tämä ongelma on aiemmin koskenut, saavat täyden korvauksen. Asiakkaita, joiden autoja tämä asia koskee, neuvotaan ottamaan yhteys paikalliseen valtuutettuun Saab-korjaamoon.
Tulevien korjausten osalta huolenpito-ohjelma seuraa autoa, ei omistajaa.
Jotta tämä pidennetty moottorin huolenpito-ohjelma on voimassa, asiakkaiden
odotetaan noudattavan normaalia huolto-ohjelmaa auton käyttöohjekirjan
mukaisesti.
* Kyseeseen tulevat mallit ja moottorit:
· 9-5 moottoreilla B205 ja B235, vuosimallit 1998-2003
· 9-3 3-ovinen ja 5-ovinen moottoreilla B205 ja B235, vuosimallit
2000–2002
· 9-3 Cabriolet, vuosimallit 2000-2003, 9-3 Viggen vuosimalli 1999
Moottorin osia huolenpito-ohjelma tulee sisältämään:
1. Tasapainoakselien ketjun ja jakoketjun kulumisen aiheuttamat korjaukset. Sisältäen niiden ohjaimet ja kiristimet.
2. "Öljylietteen" aiheuttamat öljynkierto- voiteluongelmat moottorin öljyimupukistossa ja moottorin laakeroinneissa.
Kehoitamme kaikkia asiakkaita noudattamaan käyttöohjekirjassa olevia öljynvaihto-ohjeita, ja käyttämään synteettistä öljyä. Näiden kahden yksinkertaisen ohjeen noudattaminen varmistaa pitkälti, ettei ongelmaa esiinny. Jos kuitenkin olette huolissanne autonne epätavallisista nakuttavista ym. äänistä, pyytäisimme teitä kääntymään lähimmän Valtuutetun Saab liikkeenne puoleen.''
Ystävällisin terveisin,
SAAB Asiakaspalvelu
Katja Näsänen
Huomioikaa, että pystyäksemme auttamaan teitä paremmin säilytämme yhteystietonne ja kirjeenne/sähköpostinne asiakastiedostossamme. Voitte olla meihin yhteydessä, jos haluatte tarkistaa tietonne tai palautetta siitä, kuinka tietonne on meillä säilytetty.