Paljonkos katti vie tehoja 2,1 moottorista katin kanssahan on se 140hv
oliskos oma mielipide että 3-5hv tulis lisää ilman kattia?
Katista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Katista
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katista
Tuskin pelkkä katin poisto/korvaaminen tuo edes 5hv lisää vaparissa..ehkä koko putkiston päivittäminen vois sen vitskan tuoda..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Katista
Juu näin voi olla aatelin vain 2,0 katilla kun ilman kattia olis 133hv ja katilla 128hv.jannevillepetteri kirjoitti:Tuskin pelkkä katin poisto/korvaaminen tuo edes 5hv lisää vaparissa..ehkä koko putkiston päivittäminen vois sen vitskan tuoda..
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katista
Kyllähän noissa stage vehkeissä huomaa onko kattia paikallaan tai jos tukossa,ja kyllähän huonosti toimiva katti vaparissakin jo vie tehoja.Tiedä sit tuleeko se 5hv ero pelkästään katin vaikutuksesta,onhan se katin kanssa vähäpäästöinen ja "laihempi" seos,taas ilman kattia hieman reilumpi seoksinen..
Mut sehän selviää kokeilemalla,ja jos pers tuntumalla huomaa eron niin "viritys" onnistunut
Mut sehän selviää kokeilemalla,ja jos pers tuntumalla huomaa eron niin "viritys" onnistunut
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Katista
Miksi katilla olisi laihempi seos kuin samassa autossa ilman kattia? Katti on kuitenkin vasta lambdan jälkeen (näissä ei vielä kakkoslambdaa ole kattia valvomassa), joten ei vaikuta closed loop -ajoon lambdavalvonnan alaisena. Kartoilla mennessä puolestaan hengitys parantunee hieman, joten teoriassa ruiskun kartta voisi loppua kesken ja ilman kattia mennä siksi laihemmalle, mutta tämäkin kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä.
Vanha satku on vaijerikaasulla ja ruiskun toiminta perustuu ilmamassan mittaamiseen, joten teoriassa kaikki hengityksen parantaminen voi parantaa suorituskykyä niin kauan kun ruiskulla riittää ilmamassalle ymmärrys, kun moottorinohjaus ei itse pysty sitä ilmamassaa rajoittamaan. Käytännössä epäilen, että ehjän katin poisto ei kyseisessä tapauksessa havaittavasti vaikuta ja että alkuperäiskokoonpanoissa (kat vs ei-kat) on jotain muutakin eroa kuin se katti.
Vanha satku on vaijerikaasulla ja ruiskun toiminta perustuu ilmamassan mittaamiseen, joten teoriassa kaikki hengityksen parantaminen voi parantaa suorituskykyä niin kauan kun ruiskulla riittää ilmamassalle ymmärrys, kun moottorinohjaus ei itse pysty sitä ilmamassaa rajoittamaan. Käytännössä epäilen, että ehjän katin poisto ei kyseisessä tapauksessa havaittavasti vaikuta ja että alkuperäiskokoonpanoissa (kat vs ei-kat) on jotain muutakin eroa kuin se katti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katista
En muistanutkaan et ruiskuahan on ilman kattiakin..tuli vaan äkkiä mieleen et katiton on kaasaripeli ja kaikki ruiskut jo katti vehkeitä..onhan noissa strömberg/zenith malleissa varmasti seos suhteet aavistuksen rikkaammat kuin Lucaseissa..
Mut joo..en tiedä mistä se 5hepoa sit tulee,käytännössä kahdessa samanlaisessa autossa voi olla se 5hv eroa ihan jo tehtaalta lähtöisin et sama kait se mitä valmistajan ilmoittamassa tehomäärässä lukee,pitäis ottaakin sellaiseen perinteiseen TM testiin katiton vs katillinen ja vetää joku 0-50km/h,0-80km/h,0-100km/h ja sit 0-400m,0-1000m ja perus sitkeys 60-120km/h,80-120km/h 3,4ja5vaihteella.
Tulisi varmasti sekunnin kymmenysosien eroja..
Mut joo..en tiedä mistä se 5hepoa sit tulee,käytännössä kahdessa samanlaisessa autossa voi olla se 5hv eroa ihan jo tehtaalta lähtöisin et sama kait se mitä valmistajan ilmoittamassa tehomäärässä lukee,pitäis ottaakin sellaiseen perinteiseen TM testiin katiton vs katillinen ja vetää joku 0-50km/h,0-80km/h,0-100km/h ja sit 0-400m,0-1000m ja perus sitkeys 60-120km/h,80-120km/h 3,4ja5vaihteella.
Tulisi varmasti sekunnin kymmenysosien eroja..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-