Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja TTH »

Sanoisin että Saab-foorumilla on aika paljon ihmisiä, joita autotekniikassa kiinnostaa muukin kuin sodan jälkeinen, Triumpin moottorista väsätty äpärä-spinoff. Ihan hyvin voisin esimerkiksi omille vanhemmille nähdä tuommoisen plug-in Priuksen käyttöautona, heitä kun ei suorituskyky niin kiinnosta ja lähinnä naureskelee tälle meikäläisen turbo-saabismi touhulle. Järjellisiä kokemuksia näistä uusista harmaan ankeista japseista on vaikea saada täältä netin kautta, arvostan kun joku kertoo (suht tasapainoisia)käyttökokemuksia. Toyota-foorumille kun menee niin löytyy kolmetoista tusinassa topicia "Miten viritän 4K moottoria????" mutta uusista hyvin harvoin.
Pakari kirjoitti:V.J.S: Perustele seuraavat seikat. Miksi pitäisi valita alla olevat jutut:

- Auto jossa ei ole suorituskykyä.
- Juuttisäkkisisusta.
- Vain vähän keskiaikaista kirkonpenkkiä huonommat istuimet.
- Aivan kamala ergonomia.
(Toyota on ainoa merkki tähän mennessä jossa olen istuskellut jossa ergonomia on pettänyt aivan täydellisesti. Silloin kun mahtuisi juuri istumaan ratin ja kirkonpenkin väliin niin ei yltä vaihdekepille)
- Jatkuva pelko takamuksessa että koska turvavyöt pettää, turvatyynyt laukee silmille, ohjaus pettää, kaasu jumiutuu pohjaan.. jne jne..
- Harmaa ja täysin epäonnistunut muotoilu.
...

listaa vois jatkaa loputtomiin..
On muuten Prius kipakampi tuolla alhaisissa nopeuksissa, aivan kuten sähkömoottorin ja CVT-vaihteiston yhdistelmän pitääkin verrattuna pitkävälityksiseen ottomoottoriin. CVT myös meinaa ettei sille vaihdekepille tarvitse ihan liikaa kurottaa, parannusta siis ergonomiaan. Nahkaa löytyy myös Priuksen listalta nykyään, toki lama-suomi uuden auton ostaja ei sitä henno rustata vaan ostaa karvalakin, parhaimman varustetason mukana tulee nykyään nahkaa.

Airbag jutut tulikin jo aikaisemmin, eli on myös Saabilla käytetty Takatan vermeitä. Lämmin ja kostea ilmasto on noille pahinta, eli täällä ollaan vielä suhteellisen pienellä riskillä.

Suosittelen kokeilemaan, voit yllättyä. Nissan Leaf oli myös iloinen yllätys, 0-60km/h oli todella kipakka peli. Tottakai käytön mukaan auton valinta, mutta ei se estä sitä että pysyy teknologiassa mukana ja ymmärtää miksi joku semmoisen ehkä tahtoo. Jos ahdistaa niin onneksi internetistä pääsee vielä aika helposti pois.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Prius on kipakampi kuin mikä? Netin eri lähteistä riippuen 0-100kmh taittuu 10,6 - 10,9s. Auton suorituskyky on siis suoraan 1970-luvulta. Tosin, eipä oikeaa suorituskykyä mitata 0-100kmh tai 0-60kmh arvoilla mutta kun se nyt esiin nostettiin...

Esimerkiksi 2005 vuoden versio
https://www.youtube.com/watch?v=K9Bp1sqEkFI
tai 2016 vuoden versio
https://www.youtube.com/watch?v=UtY0wrs2VDg

Sitä jo ihan maailma vääristyy tuollaisella kiihtyvyydellä.. Tähän voisi todeta että "No jo on mylly!"

ps. Muistutuksena että vakiolle 9-5 Aerolle ilmotetaan lähteestä riippuen 6,5 - 6,9s 0-100kmh arvoksi..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pakari kirjoitti:Sitä jo ihan maailma vääristyy tuollaisella kiihtyvyydellä.. Tähän voisi todeta että "No jo on mylly!"

ps. Muistutuksena että vakiolle 9-5 Aerolle ilmotetaan lähteestä riippuen 6,5 - 6,9s 0-100kmh arvoksi..
No jo on mylly! Toyota menee alle 5sekunnin, vakiona, ja on kuljetuskapasiteettiakin:
http://fastestlaps.com/models/toyota-crown-turbo
:D

Se on kumma juttu kun verrataan ~140hv autoa ~250hv autoon niin jälkimmäinen on nopeampi. 8O

Itse ajelen työmatkaa 110hv Skodalla (harvoin), 109hv peugeotilla ja ~320hv Audilla (silloin kun se ei ole pajalla). Kaikilla matkaan menee suurin piirtein sama aika, Audilla ajaminen ylivoimaisesti kalleinta (talvella n. 15-16l/100km ja kesällä 13-14l/100km RE85). Radalle en ole menossa ja noista pitkälle ajomatkalle (tyyliin 500km mökkisiirtymä) ottaisin ehdottomasti 110hv Skodan. Tehot on kivat juu, mutta melko harvalle nykyään mikään autonvalintakriteeri, kun vähemmälläkin pääsee paikasta A paikkaan B.

Tuommoisen plug-in Priuksen hankintaa pohdittaessa ei varmaankaan pääasiallinen kriteeri ole ollut se nopein 80-120km/h kiihtyvyysarvo. Kuten hyvin tiedetään, niin kivikautinen 2.3T tonnari pesee tuolla välillä nopeudessa jopa ferrari testarossan (5-vaihteella), niin ei oo ihme jos Priuskin jää! 8O :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja vmt »

TTH kirjoitti:Järjellisiä kokemuksia näistä uusista harmaan ankeista japseista on vaikea saada täältä netin kautta, arvostan kun joku kertoo (suht tasapainoisia)käyttökokemuksia. Toyota-foorumille kun menee niin löytyy kolmetoista tusinassa topicia "Miten viritän 4K moottoria????" mutta uusista hyvin harvoin.
Just tämä. Mä olen ainakin tämän topicin lisäksi lukenut suurella mielenkiinnolla täältä ihmisten kokemuksia mm. noista ranskalaisista juuri sen takia, että tietää, että ne ei tasankaan oo minkäänlaisten silmälasien läpi kirjattuja.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja tturku »

Omasta mielestä erittäin mielenkiintoista luettavaa nämä muiden merkkien "seikkailut". Tää töpseauto varsinkin kun ton paremman puoliskon auton voisi hyvin päivittää johonkin sähköhärpättimeen jossa lisäksi polttomoottori. Totuus on se että uusia Saabeja ei tule enään ja jossain vaiheessa se käyttöauton merkki vaan vaihtuu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ioniqista todettakoon, että muutaman pienen detaljin vaihtamalla siinä voisi ajatella olevan 3. sukupolven 9-3. Esim. sivuikkunalinja on mielestäni hyvinkin Saab-mainen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Minusta tätä(kin) kokemuskertomusta on todella mukava lukea. Osittain tämän innostamana tänään vaihtui Mondeo vm. 2008 Priukseen, joo on laiska, ruma yms., mielenhäiriöstä johtuen teki nyt mieli kokeilla luontoystävällistä. Kukkia vaan sinkoilee pakoputkesta :mrgreen:
Mazda 6 2.2TD HB 2011
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja TTH »

Pakari kirjoitti:Prius on kipakampi kuin mikä? Netin eri lähteistä riippuen 0-100kmh taittuu 10,6 - 10,9s. Auton suorituskyky on siis suoraan 1970-luvulta. Tosin, eipä oikeaa suorituskykyä mitata 0-100kmh tai 0-60kmh arvoilla mutta kun se nyt esiin nostettiin...

Esimerkiksi 2005 vuoden versio
https://www.youtube.com/watch?v=K9Bp1sqEkFI
tai 2016 vuoden versio
https://www.youtube.com/watch?v=UtY0wrs2VDg

Sitä jo ihan maailma vääristyy tuollaisella kiihtyvyydellä.. Tähän voisi todeta että "No jo on mylly!"

ps. Muistutuksena että vakiolle 9-5 Aerolle ilmotetaan lähteestä riippuen 6,5 - 6,9s 0-100kmh arvoksi..
Eiköhän tuosta mun kirjoituksesta jokainen muu kuin sinä ymmärtänyt, että alhaisilla nopeuksilla tarkoitin kaupunkiliikenteessä käytettäviä nopeuksia. Ja siellä toden totta tuo sähkömoottorin antama vääntö myös tuntuu. Toki jos näitä vaihtoehtoja ei edelleenkään ole valmis edes mielenkiinnosta kokeilemaan, niin turhaa se tässä on omia kokemuksia jakaa, ne on ilmeisesti kaikki vääriä.

ps. 9-5 Aero ja Prius on suunnattu _hieman_ erilaiselle asiakaskunnalle. Toisella pääsee samalla polttoainemäärällä melkein kolminkertaisen matkan kaupunkiliikenteessä.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ei muuten tarvitse enää ainakaan minun ihmetellä, miten noitten sähköautojen kantama ottaa osumaa pakkasen takia. Kun sitä näyttää ottavan myös tälläinen wannabe-sähköauto. Tässä ei niinkään kantama heikkene vaan se, miten paljon auto pystyy sähköajotilaa hyödyntämään. Nollakelin aamuna kotoa lähtiessä oli töihin päästessä 1.5 km verran varausta jäljellä. Tänä aamuna varausta oli jäljellä vielä 7 km, pakkasta oli -6 ja toisen kerran tänä talvena navakka pohjoistuuli. Kotiin mennessä hain pojan mopokoulusta ja jouduin suhaamaan useamman kilometrin keskustan ruuhkaliikenteessä, joten luku ei ole ole ihan vertailukelpoinen, mutta aamulla kk oli 3.2 ja kotiin mennessä 3.4. Tähän asti isoimmat lukemat. Ennätys on edelleen 1.7, eli vaihteluväli on melkoisen iso ja kysymys on vain n. +1 ja -6 ulkolämpötilan erosta ajo-olosuhteissa. Toki tänään oli tuo kova tuuli, mielenkiintoista nähdä huomenna, kun on luvattu aamuselle -18, jos sattuu tuuleton keli, miten auto sähköä pystyy hyödyntämään kun pakkaslukemat ovat kolminkertaiset.

Mulle alkaa hiljaksiin avautua, miksi Prius on erittäin suosittu esim. Kaliforniassa. Siellähän on aivan ihanteelliset olosuhteet tälle tekniikalle. Täytyy yrittää sinnitellä tämä lopputalvi, entistä suuremmalla mielenkiinnolla odotan kevättä ja sen mukanaan tuomaa muutosta EV-tilan käyttömahdollisuuksiin. Kyllähän tällä pitää nyt ainakin pitkälle syksyyn ajella, että saa käytyä vuodenkierron läpi, näitä kokemuksia voi sitten hyödyntää jos ja kun jossain vaiheessa saan alle ihan oikean sähköauton tai vaihtoehtoisesti range extenderillä varustetun vekottimen Bmw i3:n tyyliin. Tällä hetkellä oma mielenkiinto kohdistuu kuitenkin eniten uuteen Prius Primeen ja Ioniq plug-iniin. Primen myynti on juuri käynnistynyt ja Ioniqin tuo versio tulee myyntiin kevään aikana. Tässä saattaa joutua käymään koeajolla jossain vaiheessa, kun alkaa olla tästä omasta tarpeeksi vertailupohjaa alla.

Palataan asiaan kun on koettu nämä lähipäivien kovemmat pakkaset.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllä sähköautotekniikan käyttökokemukset ovat tähän aikaan maailmasta mielenkiintoista luettavaa merkistä ja foorumista riippumatta. Näitä alkaa vähitellen tulla ihmisten saataville laajempaakin mallikirjoa ja ainakin itseäni kiinnostaisi kovastikin työmatkakulkine, jonka voisi tankkaamisen sijasta törkätä kotona laturinjatkeeksi. Polttomoottoriautollekin tekee kuitenkin saman tempun lähes puolet vuodesta esilämmityksen nimissä, niin se kesän lisäuhraus ei olisi pahakaan siihen nähden, ettei talvella tarvitsisi kökötellä ST1:n pumpulla samalla kun taivaalta tulee nestetyppeä vaakatasossa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja TTH »

Lämmin talli on Suomen oloissa ehdoton sähköautolle, sama vaiva kuin ihan normaalissa 12V auton akussa eli latauksen vastaanottokyky huononee erittäin paljon. Aletaan siellä päälle -20 pakkasilla jo tarvitsemaan ainakin 10A virtaa että saadaan akku pidettyä lämpimänä, siihen päälle vielä lataus. Saa alkaa sulaketaulusta paikkoja löytymään pihatolpalle jos meinaa sähköautoa latailla kunnon pakkasella. Plus-asteiden puolella olevasta tallista kun aamulla lähtisi, niin tuo kantama ei ottaisi niin paljon hittiä.

Prius Prime kiinnostaa täällä myös. Yllättävän paljon eroaa normi-Priukseen, ehkä vähän pienemmällä akustollakin olisi pärjännyt jos sillä olisi takapenkille saanut viidennen paikan. Toisaalta tuohon Primeen on tullut aika mukavan kuuloisia ominaisuuksia, ilmeisesti ns. Webasto löytyy vakiona, ettei polttomoottoria tarvitse käyttää niin paljoa lämmöntuottoon. Akustolle oli myös jonkun tyyppinen lämmitin, juurikin tuota kylmän kelin kantamaa pidentämänn. Myös aurinkopaneeli katossa kuulostaa aikamoiselta, tosin ehkä Suomen olosuhteissa pitäisin silti ihan kattopellin, epäilen että voi olla vähän liian raa'at nämä olosuhteet täällä.

Tuo Ioniqin kaksoiskytkin vaihteisto toteutus kuulostaa mielenkiintoiselta, tosin arvosteluissa ei kyllä ole saanut kovin mairittelevia pisteitä.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Minun mielestäni on hupaisaa, kun uusien/uudehkojen autojen ostajat vertailevat malleja tai jopa perustelevat vaihtoa uuteen kulutuslukemien perusteella. Työsuhdevehkeet tietysti erikseen, mutta onko suomalaisen keskimääräisellä ajosuoritteella sillä kulutuksella sittenkään niin suurta väliä, kun arvonalennus, täyskasko, rahoitus jne. maksavat niin paljon?

Jos itse haluaisin päästä mahdollisimman vähällä etenkin kaupungissa, ostaisin Honda Insightin tai CR-Z:n. Nämä sijoittuvat spritmonitor.de:n top-listalla hämmentävän lähelle Priuksia tekniikan ollessa monta kertaluokkaa simppelimpää, ja varsinkin Insightia löytyy hyvinkin edullisesti. Pitkälle matkalle taas diesel lienee lyömätön, vaikkakin itse harkitsen vakavasti bensassa pysymistä vielä vuosittaisten kilometrien tulevaisuudessa tuplaantuessa, sen verran allerginen olen dieselin äänelle ja luonteelle (henkilöautossa).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ajelin aikoinaan 12000 km Hondan Insightilla, sellainenkin on ollut. Meni hyvin lähelle MK2 eli 2004-2009 Priusta, ollen autona miellyttävämpi ja nykyaikaisemman oloinen. Hävisi sitten taas selvästi tuolle uudemmalle 2010-> Priukselle, sekä autona, tiloissa, suorituskyvyssä, että kulutuksessa. Jos en ihan väärin muista, niin tuon mainitun kilometrimäärän keskikulutus oli 5.2, MK2 Priuksella mentiin samoihin ja MK3 Priuksella taisi omistukseni kk olla 4.9 litraa. Insight on käytettynä loistava auto hinta-laatusuhteeltaan tällä hetkellä. Pikkusiskolle ostatin viime vuonna 2012 mallisen faceliftin ja on ollut autoon hyvin tyytyväinen. Jazzissa on vastaava kone, on kuitenkin muotoilunsa takia hieman Insightia janoisempi, toisaalta, tiloiltaan ja ratkaisuiltaan kokoonsa nähden ihan ylivoimainen luokassaan. Hondan paketti CVT-vaihteistoineen on hieman Priuksen vastaavaa hiomattomampi, tekniikka on tosiaan vähän krouvimpaa. Miellyttävä ja luotettava auto silti.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nämä uudet ja upeat töpseliautot jaksavat lähinnä huvittaa itseäni. Uusimmassa TM:ssä on volkkarin mainos, jossa esitellään Passat GTE hybridi, jossa yhdistelmäteho 218hv, EU-kulutus 1,7 litraa satasella ja CO2-päästöt 38 g/km. Huikeaa! Toimintamatkakin sähköllä jopa 50 km (paljonkohan mahtaa olla nyt -20 asteen pakkaseella). Mainoksen pääotsikko on Sähköistä älyvoimaa. Kyllä minussakin täytyy olla jotain vikaa, kun ei moinen natsipakastin innosta jo välittömästi koeajolle ja ostoksille :lol: Hintakin olisi alkaen vain 50ke.

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Töpseli-Toyotan seikkailut

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ Riippuu ihan omista ajotarpeista että mikä kannattaa. Monelle riittää se ~30km päivämatka. Jos pystyy päivän mittaan lataamaan akustoa esim. työpaikalla, niin tommosella GTE:llä vetää 60-100km päiväsuoritteen likimain kokonaan sähköllä. Se alkaa piisaamaan jo valtaosalle autoilijoista, minullekin (yleensä arkena tulee n. 90km/pvä kun ei ole fillarointi-inspiraatiota). Muutama hassu pidempi autoreissu vuodessa menisi sitten kuin normaalilla polttomoottoriautolla. Ainut mikä noissa tosiaan tökkii on tuo järjetön hankintahinta uutena. GTE Golffikin nousi leasing-hinnaltaan niin karuksi, että ei mahtunut edes oman autoedun kattohintaan. Ajaminenhan noilla on edullista, olettaen että ajokäytännöt ja infrastruktuuri (=latauspaikat) osuu yhteen tuommoisen plug-inin sähkö-rangen kanssa. Pitää odotella leasing-politiikan uusia tuulia ja katsoa miten noiden töpselivehkeiden hinnat kehittyy, mutta varsin hyvin näkisin tuommoisen omassa käytössä ja mielelläni myös koeajaisin. Reilu 200hv teho saa pussihoususaabistinkin jo pidättäytymään "mopo" vihjauksista :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin