Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Olin pitänyt Suomea hyvinvointivaltiona, joten olikin järkytys havaita seuraava asia: naapurilla on uudessa tsi-oksussaan peltivanteet muovikapseleilla Ilmankos onkin niin surumielisen oloinen kaveri.
Itse kun istuu tonnarin nahkapenkillä ja nauttii stagetetun 2,3 turbon huippuväännöistä, niin eipä yleensä tule mieleen ajatella millainen tuska kanssaihmisellä voi olla piiskatessaan 1,2 tsi-dsgtään liikkeelle. Mutta tämän aamuinen havainto avasi silmäni, nyt ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.
Itse kun istuu tonnarin nahkapenkillä ja nauttii stagetetun 2,3 turbon huippuväännöistä, niin eipä yleensä tule mieleen ajatella millainen tuska kanssaihmisellä voi olla piiskatessaan 1,2 tsi-dsgtään liikkeelle. Mutta tämän aamuinen havainto avasi silmäni, nyt ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
ne peltivanteet + pölykapselit saattaa maksaa enemmän ku sun auto.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Kapselimuovi on kallista.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Täällä Suomenmaassa saa nykyään sillä mitä toiset ostaa uuteen autoon erikoisvanteet ja renkaat niin huippukuntoisen käytetyn paremmanluokan henkilöauton.
Kyllähän se on hienoa kun naapuria vituttaa ja naama norsunvitulla katselee kun ajat vanhalla hyväkuntoisella erikoisvarustetulla 9000 mallin turbo Saabilla.
Kyllähän me sen kaikki autoharrastajat tiedämme mikä nautinto kun ajamme vanhemmalla huippukuntoisella meno pelillä niin uuden kaluston omistajat meitä kateellisena katsovat.
Emme käytä autoliikkeiden palveluja, merkkikorjaamoja, ei kalliita kaskoja, huoltoja ja eteenkään ei tarvi lyhentää rahoituksella kulkupeliä.
Kyllähän se on hienoa kun naapuria vituttaa ja naama norsunvitulla katselee kun ajat vanhalla hyväkuntoisella erikoisvarustetulla 9000 mallin turbo Saabilla.
Kyllähän me sen kaikki autoharrastajat tiedämme mikä nautinto kun ajamme vanhemmalla huippukuntoisella meno pelillä niin uuden kaluston omistajat meitä kateellisena katsovat.
Emme käytä autoliikkeiden palveluja, merkkikorjaamoja, ei kalliita kaskoja, huoltoja ja eteenkään ei tarvi lyhentää rahoituksella kulkupeliä.
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat. :)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Aamen9000_urbo kirjoitti:Itse kun istuu tonnarin nahkapenkillä ja nauttii stagetetun 2,3 turbon huippuväännöistä, niin eipä yleensä tule mieleen ajatella millainen tuska kanssaihmisellä voi olla piiskatessaan 1,2 tsi-dsgtään liikkeelle. Mutta tämän aamuinen havainto avasi silmäni, nyt ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.
Joudun miltei päivittäin kärsimään työ-Ocsennuksen ratissa, ja voi sitä helpotusta, kun pääsee taas tonnarin puikkoihin. Ei tarvi piiskata, ja nahkat vaan arvokkaasti narahtaa, kun maisema alkaa vaihtua.
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Olipa tuossa pääsiäisenä sellainen tilanne että oltiin menossa jyväskylän suunnasta kotio päin (ajelin rauhassa kun ajattelin että possu poliisit on kyllä taas ratsiat vääntäny) jaguari kuski sitten päätti ohituskaistalla näytellä valoja että pitäisi päästää oikea auto ohi, siinä sitten ei muuta kuin reipas polkasu saabilla ja rekan ohi ja oikealle kaistalle, jagge kuski jäi metritolkulla. Siinä sitten jagge kuski sai kohtauksen ja alkoi sitten ihan reippaasti kiihdytellä kun sai saab kuskin kiinni. Siellä ne possu poliisit oli ohituskaistan päässä mokkula kädessä ja viittoili jagge kuskin liikenteestä pois. Ei siinä ihan päiväsakoilla selvitty. Siinä sitten väännettiin autossa.
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Ei ihan pidä aina paikkaansa... Kaikki ne peltivanteet mitä olen pakon edessä joutunut nostelemaan ovat olleet painavampia kuin saabin aluvanteet. Toki on mulla yhdet tarvikevanteet jotka painavat aivan hirveästi...Tobbana kirjoitti:Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Toisen hätää ei välttämättä aina huomaa
Toki poikkeuksia aina löytyy suuntaan ja toiseen.Pakari kirjoitti:Ei ihan pidä aina paikkaansa... Kaikki ne peltivanteet mitä olen pakon edessä joutunut nostelemaan ovat olleet painavampia kuin saabin aluvanteet. Toki on mulla yhdet tarvikevanteet jotka painavat aivan hirveästi...Tobbana kirjoitti:Peltivanteet on myös kevyemmät kuin aluvanteet, eli ovat sporttisemmat. :)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83