Palatkaamme aiheeeen...
Tilapäistä kokemusta on eräästä baijerilaisesta talvikäytössä. Yllättävän hienosti pärjäsin, kun jouduin (sain...) tovin ajeleen takavetoisella kapistuksella. Alkuun oli tietty ennakkoluuloja etuvetojen jälkeen, mutta positiivisesti yllätyin. Luistonesto ja muut ajajaa tukevat järjestelmät auttoivat hienosti selviytymään.
Vaihteisto oli tosiaan automaatti j ase oli loistava - kyllä ovat osanneet sen baijerissa rakentaa oivasti eri voimalinjoihin istuviksi. Ykköselläkin ajelin, kun emännälle oltiin autoa vaihtamassa. Oikein positiiviset fiilikset jäi ajettavuudesta ja ergonomiasta. Rahan vuoksi kuitenkin valinta meillä kallistui erääseen toiseen 3-pyttyiseen merkkiin. Suosittelisin kuitenkin kolmosta takavedolla jos toinen vaihtis olis ykkönen nelikkona. Kyllä sillä takavedolla hienosti pärjää. Saat isomman auto - on se varmasti tanakampi isommassa liikenteessä.
Autonvaihdossa minulla ittellä oli show-stopperi se, kun ei saanut Eberiä asennetuksi siten että olisi lämmennyt sekä moottori että kabiini. Tämä lienee nyt/ehkä muuttunut, mutta tovi sitten sain tälläisen vastauksen Uudenmaan Autovarustelusta ja merkkiliikemyyjältä. Se oli siinä.
3-sarjalainen vaan alle !!!
BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Sininen Saab 9-3, '99
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
^Tuo tietääkseni koskee lähtökohtaisesti kaikkia merkkejä (pl. epäviralliset "viritykset") ja johtuu siitä, että mahdollisen moottorilämmittimen päästöt otetaan huomioon kylmäkäynnistyspäästöissä Euro6 -päästöluokassa. Eli kun ei lämmitetä moottoria, ei eberi tarvi katalysaattoria tahi muita päästöjenparannuslaitteita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Kuin myös. Eräs tässä tapauksessa E21 315. Oli, sanoisinko, mielenkiintoinen kokemus.VKe kirjoitti:Tilapäistä kokemusta on eräästä baijerilaisesta talvikäytössä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Kiitoksia paljon vastauksista, hyviä pointteja tullut esille.
Kolmonen pitää vielä käydä ponnistamassa, veikkaan että se olis noista passelimpi. Onhan se tuntuvasti isompi.
Kolmonen pitää vielä käydä ponnistamassa, veikkaan että se olis noista passelimpi. Onhan se tuntuvasti isompi.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Täältä löytyy talviajokokemuksia 320d -07 ja 318d -08, useampi vuosi tuli noilla ajeltua. Molemmat oli takavetoisia. 320:ssä oli nastat joilla eteni mukavasti Oulun leveysasteilla ja pohjoisempanakin. 318d oli silloin uudet Nokian R kitkat 225/45/17 koossa. Oli mukavan hiljainen ja yllättävän hyvä pito. Muutaman kerran tuli jäätyä kiinni auraamattomalla pienemmällä tiellä lumisateen jälkeen. Suosittelen xDriveä jos ei rouva tykkää hyötyliikunnasta autoa työntämällä
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Ihan vaan uteliaisuudesta, mihis muuten ysikoo tässä päätyi?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
Eipä tullutkaan bemua vaan V60 D4 m6 my15
Ajellaan siitä soppari loppuun ensi huhtikuuhun ja katsellaan sitten uutta. Onhan se ihan kiva peli, mutta että Volovo Joku aivoverenkierron tilapäinen häiriö, oletan.
Ei vaan, kyllähän se ihan autolta tuntuu ja samantyylinen filosofia kuin Saabissa. Eikä ihan jalkoihin tuollakaan jää
Ajellaan siitä soppari loppuun ensi huhtikuuhun ja katsellaan sitten uutta. Onhan se ihan kiva peli, mutta että Volovo Joku aivoverenkierron tilapäinen häiriö, oletan.
Ei vaan, kyllähän se ihan autolta tuntuu ja samantyylinen filosofia kuin Saabissa. Eikä ihan jalkoihin tuollakaan jää
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: BMW 1- tai 3-sarjalainen takavetoisena talvella
No niin, V60 lähti vaihtoon ja 118dA MY15 on nyt ollut alla pari viikkoa. Onhan se taas ihan eri maailmasta, vaihtelu virkistää sano.
Ainut kunnon lumikokemus on 2.4 pyry täällä etelässä, joku 10cm sitä tuli. Vaikka on kitkat alla niin ei se nyt niin huono ole mitä luulin. Etenee mielestäni ihan ok, varsinkin kun on ESP talvimoodissa. Paikaltaan lähtö jäällä on kyllä heikkoa...se nyt on kitkoilla selviö. On siinä takavedossa joku oma viehätyksensä, täytyy myöntää
Vuoden verran tuolla nyt mennään ja katsotaan sitten tilanne uudelleen.
Ainut kunnon lumikokemus on 2.4 pyry täällä etelässä, joku 10cm sitä tuli. Vaikka on kitkat alla niin ei se nyt niin huono ole mitä luulin. Etenee mielestäni ihan ok, varsinkin kun on ESP talvimoodissa. Paikaltaan lähtö jäällä on kyllä heikkoa...se nyt on kitkoilla selviö. On siinä takavedossa joku oma viehätyksensä, täytyy myöntää
Vuoden verran tuolla nyt mennään ja katsotaan sitten tilanne uudelleen.
M97CSB234EFM57001 RE85