Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Jatkovarret tulosuuntaan valmistuivat tänään, nyt menee Accordkin 1-2 sentin marginaalilla lippa hipoen perille saakka. Lähestyminen on kuin lentokentällä ikään, varsinainen kiitorata kakkosnelosista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Rampit on nyt onnistuneesti koeponnistettu. Auto on kunnossa ja minäkin hengissä, kun kerran tässä kirjoittelen.
Sillain sihtailin, että tosta kun suoraan ajaa, on keskimmäinen lankku pyörien keskellä.
Perille asti laskelmien mukaisesti.
Peräkään ei ottanut maakosketusta.
Yarikseen on nyt vaihdettu uudet Mobilit ja M-Filterin suodatin km lukemalla 190004. Eniten oli taas hommaa hemmetin tiukassa olleen öljynsuodattimen kanssa. Pitäis kyllä semmonen kuppiavaaja hankkia, tai vaikka koko setti, ettei tartte aina joka autoon erikseen hankkia. Semmosta turaamista oli tuon lenkkiavaimen kanssa taas.
Huomenna voisi käydä hakemassa öljyt ja suodatin Accordiin, niin saisi senkin pois päiväjärjestyksestä vihdoin. Keväällä 2019 viimeksi vaihdettu, mutta eihän niillä ole edes kymppitonnia ajettu. Autoon on vielä sopivasti just 270000 km pyörähtämässä mittariin.
Sitten kun miettii, ettei sähköautoon tarvitsisi tehdä tämmöisiä ollenkaan Tylsäähän se olisi, toisaalta.
Sillain sihtailin, että tosta kun suoraan ajaa, on keskimmäinen lankku pyörien keskellä.
Perille asti laskelmien mukaisesti.
Peräkään ei ottanut maakosketusta.
Yarikseen on nyt vaihdettu uudet Mobilit ja M-Filterin suodatin km lukemalla 190004. Eniten oli taas hommaa hemmetin tiukassa olleen öljynsuodattimen kanssa. Pitäis kyllä semmonen kuppiavaaja hankkia, tai vaikka koko setti, ettei tartte aina joka autoon erikseen hankkia. Semmosta turaamista oli tuon lenkkiavaimen kanssa taas.
Huomenna voisi käydä hakemassa öljyt ja suodatin Accordiin, niin saisi senkin pois päiväjärjestyksestä vihdoin. Keväällä 2019 viimeksi vaihdettu, mutta eihän niillä ole edes kymppitonnia ajettu. Autoon on vielä sopivasti just 270000 km pyörähtämässä mittariin.
Sitten kun miettii, ettei sähköautoon tarvitsisi tehdä tämmöisiä ollenkaan Tylsäähän se olisi, toisaalta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mitäs sitten, kun omistukseen tulee sellainen auto, jossa tyhjennystulppa on öljypohjan etupuolella?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No tokihan me porukalla jonkinmoinen ratkaisu keksitään
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^ Jaa-a. Jos yritän välttää sellaisen ostamista ja jos lipsahtaa, niin käyn vaikka vaihdattamassa öljyt ! Tai sitten ostan vaan autoja, joissa öljyt on just vaihdettu. Ei tehdä ongelmaa asiasta, jossa sitä ei ole
Golf lähti muutama tunti sitten uuden omistajan matkaan. Perjantaina laitoin myöhään ilmon ja vajaassa kahdessa vuorokaudessa lähti pihasta. Olisin myynyt parikin, jos olisi ollut. Sama edellisten Yariksien kanssa, kolme-neljä olisi mennyt helposti, jos vaan olisi ollut.
Näyttää siltä, että kunnossa oleva, katsastettu, alle 2 tonnin auto, jossa näkee vähän vaivaa ilmoituksen kuvien ja infon suhteen ynnä on rehellinen, lähtee alta parin vuorokauden.
T-Sport tulee olemaan haastavampi, koska hintakin on lähempänä neljää, kuin kolmea tonnia. Voi hyvin olla, että jää pidemmäksikin aikaa. Kas kun vielä tykkään sillä ajaakin ja myös katsella, niin eipä ole kiirettä. Ajelin jo perinteeksi tulleen sunnuntain Motonet, ruokakauppa, kierrätyspisteet-reissun Yarpalla ja kyllä vain on 4.vaihde sopiva tuohon mun perusreissulle. Vetää puhtaasti jo alta 40 km/h ja mittari 70-80 km/h menee vielä ulvomatta. Koko tuolla alueella vastaus kaasupolkimen painallukseen on todella ärhäkkä ja nopea, hitsi että on kiva päästellä menemään
Accordiin sain vihdoin uudet öljyt ja suodattimen vaihdettua. Eilisestä ähellyksestä Yarpan öljynsuodattimen kanssa suivaantuneena ostin Motonetista sekä pihtileuka-avaajan, että pikku riskillä Bahcon 65/67mm kupin 14-kulmaisena, joka painetaan öljynsuodattimen päähän ja annetaan 3/8" räikällä kyytiä. Sopiva oli ja perkule, että oli helppo homma irrottaa suodatin ! Paikka oli semmonen, että pantamallisella ei ollut mitään asiaa ja pihtejäkin piti asetella.
Tommosia pitää hankkia, jossain oli myytävänä 30-osainen setti, joka kattaa aika monta autoa ja mallia. Hintaa taisi olla 60 euron korvilla, kun pelkästään tuo tänään ostettu maksoi 5.99 euroa. Tuohan käy Hondan perussuodattimeen, jota taas Honda käyttää mallistossaan todella laajasti, melkein joka mallissa parinkymmenen vuoden ajalla. Tykkään tyylistä, eikä niin, että suodatin ja malli muuttuu joka toinen vuosi.
Yarpan ja Accordin öljynvaihto suodattimineen maksoi yhteensä alle 77 euroa. Tuossa pääsee äkkiä tuntipalkoille noitten ramppien kanssa. Tulevaisuudessa vaihtanen öljyt omiin käyttikseen, fiksattaviin ja poikien autoihin ihan itse. Puolison Skoda ja seuraajat, saavat käydä merkkihuollossa.
Kaippa tässä pitää alkaa katsella Yarpalle kaveria, lomakin alkaisi parin viikon päästä, joten kyllähän tuohon pitää jotain rassattavaa saada. Toki ei väkisin, vaan järjen kanssa. Toisaalta myös pojan Accord tarvitsisi ajovaloumpioiden kiillotusta jne., joten eiköhän tässä hommaa piisaa.
Golf lähti muutama tunti sitten uuden omistajan matkaan. Perjantaina laitoin myöhään ilmon ja vajaassa kahdessa vuorokaudessa lähti pihasta. Olisin myynyt parikin, jos olisi ollut. Sama edellisten Yariksien kanssa, kolme-neljä olisi mennyt helposti, jos vaan olisi ollut.
Näyttää siltä, että kunnossa oleva, katsastettu, alle 2 tonnin auto, jossa näkee vähän vaivaa ilmoituksen kuvien ja infon suhteen ynnä on rehellinen, lähtee alta parin vuorokauden.
T-Sport tulee olemaan haastavampi, koska hintakin on lähempänä neljää, kuin kolmea tonnia. Voi hyvin olla, että jää pidemmäksikin aikaa. Kas kun vielä tykkään sillä ajaakin ja myös katsella, niin eipä ole kiirettä. Ajelin jo perinteeksi tulleen sunnuntain Motonet, ruokakauppa, kierrätyspisteet-reissun Yarpalla ja kyllä vain on 4.vaihde sopiva tuohon mun perusreissulle. Vetää puhtaasti jo alta 40 km/h ja mittari 70-80 km/h menee vielä ulvomatta. Koko tuolla alueella vastaus kaasupolkimen painallukseen on todella ärhäkkä ja nopea, hitsi että on kiva päästellä menemään
Accordiin sain vihdoin uudet öljyt ja suodattimen vaihdettua. Eilisestä ähellyksestä Yarpan öljynsuodattimen kanssa suivaantuneena ostin Motonetista sekä pihtileuka-avaajan, että pikku riskillä Bahcon 65/67mm kupin 14-kulmaisena, joka painetaan öljynsuodattimen päähän ja annetaan 3/8" räikällä kyytiä. Sopiva oli ja perkule, että oli helppo homma irrottaa suodatin ! Paikka oli semmonen, että pantamallisella ei ollut mitään asiaa ja pihtejäkin piti asetella.
Tommosia pitää hankkia, jossain oli myytävänä 30-osainen setti, joka kattaa aika monta autoa ja mallia. Hintaa taisi olla 60 euron korvilla, kun pelkästään tuo tänään ostettu maksoi 5.99 euroa. Tuohan käy Hondan perussuodattimeen, jota taas Honda käyttää mallistossaan todella laajasti, melkein joka mallissa parinkymmenen vuoden ajalla. Tykkään tyylistä, eikä niin, että suodatin ja malli muuttuu joka toinen vuosi.
Yarpan ja Accordin öljynvaihto suodattimineen maksoi yhteensä alle 77 euroa. Tuossa pääsee äkkiä tuntipalkoille noitten ramppien kanssa. Tulevaisuudessa vaihtanen öljyt omiin käyttikseen, fiksattaviin ja poikien autoihin ihan itse. Puolison Skoda ja seuraajat, saavat käydä merkkihuollossa.
Kaippa tässä pitää alkaa katsella Yarpalle kaveria, lomakin alkaisi parin viikon päästä, joten kyllähän tuohon pitää jotain rassattavaa saada. Toki ei väkisin, vaan järjen kanssa. Toisaalta myös pojan Accord tarvitsisi ajovaloumpioiden kiillotusta jne., joten eiköhän tässä hommaa piisaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Hmmm. Itse en kyllä sinne alle silloin ryömisi hommia tekemään... Ai niin unohdin ilmiselvän ratkaisun, silloin pyydän naapurilta, että lainaa nosturiaan. Sillä siitä selviää !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Golf meni nopeasti. Oli kyllä hienosti laadittu ilmoitus ja ostaja sai ihan pätevän menopelin.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Onhan tuolla samanlaisia 600-800 euroa kovemmilla pyynneillä, mutta ne ovat edelleen myynnissä. Vähän piti tulla vastaan hinnassa, kytkinhän siinä alkoi olla tiensä päässä, ei vielä luistanut, mutta niin ylhäältä otti, että säätövara oli käytetty. Annoin alennusta osien verran, kas kun ostaja työskentelee tällä hetkellä Audi-mekaanikkona ja lähtee parin viikon päästä opiskelemaan autoinsinööriksi , tehkööt rempan. Samaten lupasi hiljentää kitisevän vaihdevivuston jo huomenna. Ja kiitos kehuista, sanoi, että oli tuossa hintaluokassa näillä seuduin ainoa auto, joka ilmoituksen perusteella herätti mielenkiinnon. Tuli sentään yli 100 km päästä hakemaan.
Bemarin osti viime vuonna katsastusinssi ja nyt tämä. Mutta kelpasi. Kivahan se on myydä autoista ymmärtävälle, ei tarvitse kuunnella nillitystä jostain höpöjutuista hintaluokka huomioiden.
Katselin äsken kotiseudun tarjontaa, eipä ollut yhtään mitään. Muutamia mielenkiintoisia, mutta poskettomia hintapyyntöjä. Vaan kyllä taas ihmettelin, kun noita ilmoituksia katselin, että ihmiset ovat laiskoja ja vielä luulevat saavansa jotain myydyksi. Nolla-info ilmoituksessa, neljä kuvaa pölyisestä ja likaisesta autosta, hintapyyntö yläkanttiin, ei mitään yritystä. Sitten ihmetellään kun auto on vielä 3kk päästä pihassa. Onhan se liikaa vaadittu, että auto pestään, kenties jopa vahataan, putsataan sisältä, otetaan hyvät kuvat joka kantilta ja laitetaan tarpeellinen tieto renkaista, huolloista ja varusteista ilmoitukseen. Kun nyt kuitenkin ilmeisesti ollaan myymässä...
Näinä chattailun luvattuina aikoina tärkeintä on laatia sellainen ilmoitus, että ihminen a) soittaa, b) vaivautuu paikalle. Jos näin käy ja pihassa oleva auto vastaa ilmoitusta, niin homma on jotakuinkin siinä, ei tänä päivänä kukaan enää ajele terveisiä, vaan jos tullaan paikalle, ollaan ostoaikeissa. Kyllähän Kolopallostakin tuli Nettiauton Nettix-viestipalvelun kautta ulkomaankielisiä uteluita mun sähköpostiosoitteesta, jossa olisi keskusteltu maksuehdoista, öh, hintapyyntö oli 1590 euroa... Vastasin, että käteisellä tai pankin kautta niin että raha siirtyy heti, ei muita vaihtoehtoja. Sitten vastattiin, että haluttaisiin kumminkin s-postilla keskustella, arvatkaapa annoinko... No en.
Kolopalloa haluttiin vaihtaa -00 malliseen Focukseen, kysyttiin puoli kolmelta yöllä lähetetyllä tekstiviestillä myynkö tonnilla, kyseltiin viestillä ottaako kytkin keskellä liikerataansa vai vasta ylhäällä ja kun vastasin, että ylhäällä, tuli tietoa, että kytkin alkaa olla lopussa ja hintapyyntö on liian korkea. No, ehkä kyselijän lompakolle. En toki vastannut mitään. Onhan tämä viihdyttävää. Leipähommissa on 30v virkauran aikana kehittynyt todella tarkka silmä ja korva ihmisten suhteen, soittajasta kuulee 30 sekunnissa, onko potentiaalia. Aika harvoin arvaan väärin, en tänäänkään.
Tämmöiselle krooniselle ihmistentarkkailijalle tämä on aika antoisa harrastus. Tämänkin pikku savotan aikana mietin pari kertaa, että onneksi saan myyjänä valita asiakkaan, idiooteille (anteeksi) tai muuten arveluttaville ihmisille ei tarvitse myydä.
Bemarin osti viime vuonna katsastusinssi ja nyt tämä. Mutta kelpasi. Kivahan se on myydä autoista ymmärtävälle, ei tarvitse kuunnella nillitystä jostain höpöjutuista hintaluokka huomioiden.
Katselin äsken kotiseudun tarjontaa, eipä ollut yhtään mitään. Muutamia mielenkiintoisia, mutta poskettomia hintapyyntöjä. Vaan kyllä taas ihmettelin, kun noita ilmoituksia katselin, että ihmiset ovat laiskoja ja vielä luulevat saavansa jotain myydyksi. Nolla-info ilmoituksessa, neljä kuvaa pölyisestä ja likaisesta autosta, hintapyyntö yläkanttiin, ei mitään yritystä. Sitten ihmetellään kun auto on vielä 3kk päästä pihassa. Onhan se liikaa vaadittu, että auto pestään, kenties jopa vahataan, putsataan sisältä, otetaan hyvät kuvat joka kantilta ja laitetaan tarpeellinen tieto renkaista, huolloista ja varusteista ilmoitukseen. Kun nyt kuitenkin ilmeisesti ollaan myymässä...
Näinä chattailun luvattuina aikoina tärkeintä on laatia sellainen ilmoitus, että ihminen a) soittaa, b) vaivautuu paikalle. Jos näin käy ja pihassa oleva auto vastaa ilmoitusta, niin homma on jotakuinkin siinä, ei tänä päivänä kukaan enää ajele terveisiä, vaan jos tullaan paikalle, ollaan ostoaikeissa. Kyllähän Kolopallostakin tuli Nettiauton Nettix-viestipalvelun kautta ulkomaankielisiä uteluita mun sähköpostiosoitteesta, jossa olisi keskusteltu maksuehdoista, öh, hintapyyntö oli 1590 euroa... Vastasin, että käteisellä tai pankin kautta niin että raha siirtyy heti, ei muita vaihtoehtoja. Sitten vastattiin, että haluttaisiin kumminkin s-postilla keskustella, arvatkaapa annoinko... No en.
Kolopalloa haluttiin vaihtaa -00 malliseen Focukseen, kysyttiin puoli kolmelta yöllä lähetetyllä tekstiviestillä myynkö tonnilla, kyseltiin viestillä ottaako kytkin keskellä liikerataansa vai vasta ylhäällä ja kun vastasin, että ylhäällä, tuli tietoa, että kytkin alkaa olla lopussa ja hintapyyntö on liian korkea. No, ehkä kyselijän lompakolle. En toki vastannut mitään. Onhan tämä viihdyttävää. Leipähommissa on 30v virkauran aikana kehittynyt todella tarkka silmä ja korva ihmisten suhteen, soittajasta kuulee 30 sekunnissa, onko potentiaalia. Aika harvoin arvaan väärin, en tänäänkään.
Tämmöiselle krooniselle ihmistentarkkailijalle tämä on aika antoisa harrastus. Tämänkin pikku savotan aikana mietin pari kertaa, että onneksi saan myyjänä valita asiakkaan, idiooteille (anteeksi) tai muuten arveluttaville ihmisille ei tarvitse myydä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kait joku persaukisena rahapulassa joskus myykin näille Lontoon ja savon murteilla prepaidista polkuhintaa tarjoaville?! Tai sitten ovat vaan parantumattomia opportunisteja tyyliin "jokainen tsäänssi on mahdollisuus".
Autokauppa on, juuri niin kuin sanoit, erinomainen korkeakoulu oppia ymmärtämään ja lukemaan ihmisiä.
Jos jätetään em. ryhmät ja jobbarit huomioimatta niin kyllä ne jotka tietävät autoista jotain tarjoavat myös kaikista järkevimmin ja varmasti myös ostavat ja hintalaatusuhteeltaan järkeviä laitteita.
Autokauppa on, juuri niin kuin sanoit, erinomainen korkeakoulu oppia ymmärtämään ja lukemaan ihmisiä.
Jos jätetään em. ryhmät ja jobbarit huomioimatta niin kyllä ne jotka tietävät autoista jotain tarjoavat myös kaikista järkevimmin ja varmasti myös ostavat ja hintalaatusuhteeltaan järkeviä laitteita.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Mä sanoisin vielä sen, että näkemällä vaivaa ilmoituksensa eteen, karsiutuvat kaikkien törkeimmät yrittäjät pois. Kun antaa kuvan, että tietää mitä on myymässä, pahimmat viisastelijat siirtyvät seuraavaan ilmoon. Mukana on aina tosiaan tyyppejä, jotka metsästävät sitä epätoivoista, rahapulassa myyvää. Niistähän ne parhaat kaupat jatkoon leivotaan.
Kävin pojan matsissa Yariksella, kun ei muitakaan ole, Porvoon Kuninkaanportista Hinthaaraan kulkee monelle tuttu reitti, sitä oli kyllä ilo lasketella menemään. Hauska vekotin. Aika aktiivisella ja reippaalla otteella pudottelin eestaas ja varsinkin takaisin kun oli vähän tyhjemmät tiet, tankillisen keskikulutus putosi 6.6->6.3, onhan se nyt kumma kun vähän kurittaa, niin vähemmällä vaan menee
En voi kieltää, että mietin ajaessani, että mitäs muuta tuolla markkinoilla on kategoriassa omapaino n. 1000 kiloa ja tehoa 100hv tai yli. Ei taida tähän hintaluokkaan kovin montaa vaihtoehtoa olla. Joskus mietin Ford Fiestaa 1.6 koneella 120-heppaisena, voisi olla ihan muikea laite sekin. Kantikkaat ST Fiestat ovat samoissa hinnoissa kuin tämä, mutta taitaa olla vaikea löytää rikki revittämätöntä.
No, kunhan mietiskelen mukavissa fiiliksissä justiinsa 60 km mutkateitä Yarpalla ajeltuani.
Kävin pojan matsissa Yariksella, kun ei muitakaan ole, Porvoon Kuninkaanportista Hinthaaraan kulkee monelle tuttu reitti, sitä oli kyllä ilo lasketella menemään. Hauska vekotin. Aika aktiivisella ja reippaalla otteella pudottelin eestaas ja varsinkin takaisin kun oli vähän tyhjemmät tiet, tankillisen keskikulutus putosi 6.6->6.3, onhan se nyt kumma kun vähän kurittaa, niin vähemmällä vaan menee
En voi kieltää, että mietin ajaessani, että mitäs muuta tuolla markkinoilla on kategoriassa omapaino n. 1000 kiloa ja tehoa 100hv tai yli. Ei taida tähän hintaluokkaan kovin montaa vaihtoehtoa olla. Joskus mietin Ford Fiestaa 1.6 koneella 120-heppaisena, voisi olla ihan muikea laite sekin. Kantikkaat ST Fiestat ovat samoissa hinnoissa kuin tämä, mutta taitaa olla vaikea löytää rikki revittämätöntä.
No, kunhan mietiskelen mukavissa fiiliksissä justiinsa 60 km mutkateitä Yarpalla ajeltuani.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kaikki täysin hajuttomia ja mauttomia kulkineitaEski kirjoitti: ↑Ti Heinä 28, 2020 17:33Älkääs nyt mollatko vagineita.
Just kerrottiin, että ne on luotettavia vehkeitä joilla ei ikinä jää välille
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 45d642119a
Katsastustilaston vähävikaisimmat 5-vuotiaat perheautot 2019 TOP TEN
1. VW Golf Plus
2. Seat Leon
Tekstissä mainittu Subaru edes vähän yksilöllinen
Skodasta on aiemmin keskusteltu täällä, ja se taitaa olla ainoa VAGin normi-perheautoista, joka herättää tunteita. Ei kai sitä kukaan rakasta, mutta osa ei pidä siitä - ja hyvä niin, että on edes jonkinlaista tunnetta pelissä
Minulla kun oli SuperB farkku työsuhdeautona, niin kaikkien "premium -autojen" oli päästävä siitä ohi Sitten kun se vaihtui Volvo V70 Classiciin, niin sai ajaa suht rauhassa. En tiedä onko meno vielä samanlaista, koska asiasta on aikaa 5 vuotta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Skodasta itsellä on se mielikuva, että se on, ainakin oikealla voimalinjalla varustettuna ns. järkevä auto. Tunnepuolella pitää mennä jo takatuuppariosastolle. Pappavainaalla oli aikoinaan 100 ja 120 -mallit.
Peugeot on itsellä päässyt yllättämään positiivisesti, tosin niissäkin kierrän kyllä THP ja Puretech -koneet kaukaa.
Peugeot on itsellä päässyt yllättämään positiivisesti, tosin niissäkin kierrän kyllä THP ja Puretech -koneet kaukaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hieno Jarppa Porvoossa. Tuotanoin, itsekin olin pahasti AntiVAG vielä kuukausi sitten mutta, joku pöpö muhunkin varmaan meni kun hankin Superbin. En mä ikinä ole Skodaa kieroon katsonut, oikeastaan ainoa joka VAG konsernissa on kiinnostanut ja aikoinaan hetken omistinkin gen1 octavian joka tosin vaihtui diesel Saabiin. Itselle nyt uskottelen että -16 vuosimallin 2.0TDI 190hp ureoiden kanssa on se diesel jossa ei ole vikoja ja samoin 6 lovinen DSG on jo kestävää mallia .
No aika näyttää mutta tuli löydettyä lyömätön hinta-laatu-varustelu-koko suhteen pirssi. Ei se paras ole mutta kelpaa ja itseasiassa sillä on ihan kiva kurvailla.
No aika näyttää mutta tuli löydettyä lyömätön hinta-laatu-varustelu-koko suhteen pirssi. Ei se paras ole mutta kelpaa ja itseasiassa sillä on ihan kiva kurvailla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuollaista yhdistelmää itsekin ensin harkitsin. Sitä kautta annoin itselleni ikäänkuin luvan katsella VAGgineita ja lopulta sain itselleni myytyä ajatuksen, että 1.4 TSI (hihnalla, ei ketjulla) sillä huonomaineisella DSG:llä olisi vaihtoehto
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16