Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Voishan sitä jonkun kiesin kanssa joskus hullutella. Lienet oikeassa, saattaisi tulla vähän katseita ja kenties myös kysymyksiä...Toistaiseksi ollaan tyydytty tähän pysäyttävään ja yksiväriseen versioon suojauksesta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Heh. Joka merkillä "pussihousut" selittää samaa juttua. MB clubissa jokainen keskustelu saa kommentin "W123 on se oikea MB, sen jälkeen tullut vain muovipas#aa".Kaide kirjoitti: ↑Ti Kesä 01, 2021 20:46Mustang 70 luvun jälkeen = muovinen lelu ja nämä uudet vasta onkin jokseenkin kamalia muovirotteloita Taitaa olla nykyään Porsche ainoa joka tekee oikeasti sellaisia autoja jotka säväyttää ja joissa on sellainen laadun tunne että ei paremmasta väliäTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Kesä 01, 2021 06:05
Viime PKS-potkijaisiin tuli entinen saabisti "Musti", joka oli Saabin konkurssin jälkeen ryhtynyt mersumieheksi. Nyt oli Mersun tilalle ostettu 5.0V8 GT Mustang
On se hienoa, että jollain on "kansalaistottelemattomuutta" olla ostamatta noita muovisen näköisiä "härpäkkeitä", ja ostaa niiden tilalle aivan jotain muuta
2021 Mustangin Coyote3 moottori on mielestäni upea. Tuplaruiskutus joka sylinterille, toinen imusarjassa ja toinen suoraan sylinteriin. 450 Hv ja 529Nm, jolla lukkoperäinen ~1700kg amerikanmuovi hilpasee 4,3 sekunnissa nollasta sataseen. Maantiellä olen kuitenkin ajellut 8,2L/100km kulutuksella. CO arvo 270, jota Saabistit voivat verrata vaikka 9-3 2.8 Aeron lukemaan (254 muistaakseni).
Mukavaa kesää ja hyviä ajokelejä kaikille. Ajellaan kaikki millä halutaan tai pystytään!
Mustang GT
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niin ja porssehan ei ole Porsse, jos kone on taka-akselin etupuolella ja koneeseen on menty sekoittamaan vettä. Nih!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niin eli siis sellainen savuttava sepelimylly.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
En tiedä muuta, mutta taitaa olla ainuita ns. urheilu autoja joilla voi ajaa yhtämittaan tuntikaupalla esim.Nurburgringillä , ilman että pitää pysähtyä jäähyttelemään konetta. Työkaverilla on -20 mallin Porsche Cayman GT4 race versiona ja sillä voi ajaa sekä radalla, että tavallisessa liikenteessä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei mitään ironiaa, mutta onhan se ihan jees, että Suomessa yli 100K€ maksavalla laitteella pystyy ajamaan radalla useamman kierroksen. Ehkä niitä löytyy jokunen muukin ja vielä halvemmalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Harvassa tavallisessakaan ehjässä autossa moottorin lämmöt alkaa harmittaa ratapaiskonnassa. Jarrut ja renkaat on sitten ihan eri asia - vähän kun alkaa repimään, voi tavallisilla katurenkailla jo Apparalla toinen kierros alkaa venymään ikävästi.
Toissa-ökybemarilla kun ajoi yhden kierroksen Nordschleifella sillai melko rauhallisesti (eka kierros siellä ikinä, eikä tuo oikein rata-auto ollut muutenkaan) niin Dunlopit siellä huusi hoosiannaa.
Toissa-ökybemarilla kun ajoi yhden kierroksen Nordschleifella sillai melko rauhallisesti (eka kierros siellä ikinä, eikä tuo oikein rata-auto ollut muutenkaan) niin Dunlopit siellä huusi hoosiannaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kaverilla on oikeat Racing kumit alla, ei tavalliset kestä mitään, eikä niillä pysy radalla, kun ajetaan täysillä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2865
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kasi on hyvä valintaHeh joka merkillä "pussihousut" selittää samaa juttua. MB clubissa jokainen keskustelu saa kommentin "W123 on se oikea MB, sen jälkeen tullut vain muovipas#aa".
2021 Mustangin Coyote3 moottori on mielestäni upea. Tuplaruiskutus joka sylinterille, toinen imusarjassa ja toinen suoraan sylinteriin. 450 Hv ja 529Nm, jolla lukkoperäinen ~1700kg amerikanmuovi hilpasee 4,3 sekunnissa nollasta sataseen. Maantiellä olen kuitenkin ajellut 8,2L/100km kulutuksella. CO arvo 270, jota Saabistit voivat verrata vaikka 9-3 2.8 Aeron lukemaan (254 muistaakseni).
Mukavaa kesää ja hyviä ajokelejä kaikille. Ajellaan kaikki millä halutaan tai pystytään!
Tuli mieleen, että mitä tuo 254 oliskaan nykyaikaisella mittaustavalla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kyllä muistan kun omistin W115 ja apin W123 melkein uutena ruostuvat käsiin, en kaipaa niitä ollenkaan. Manuaali vaihteisena aivan karmea vehje. Yritin vetää asuntovaunua, mutta ei siitä tullut mitään. Nostalgia asiat ovat sitten erikseen, jossa muistetaan vain ne hyvät puolet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
W123:ssa ruksitulla tekniikalla oli varmaan iso vaikutus ominaisuuksiin. 60 hv 200D 4-vaihteisella manuaalilla ja veivi-ikkunoihin perustuvalla viilennyksellä tarjosi vähän erilaisia elämyksiä kuin joku 280E automaatilla ja ilmastoinnilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
-75 mallissa oli 220D 60hv ja lyxinä sähkökattoluukku, -78 mallissa 240D muistaakseni 72konia.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jep. Se on sitten eri asia, että kuinka hyvät arjessa on ne kumit jotka kestää tahkota radalla tunteja ja jotka paranee lämmetessään. Mutta katulaillisia ratakumeja on, joten pykälien mukaan sinänsä käypästä.
Tosiaan toinen asia mikä ns. normiautoista tuppaa lämpeen liikaa helposti on jarrut. Kolmantenakin taitaa todennäköisemmin olla kuljettaja kuin moottori, mutta siitä paikasta voi nuo jo kisata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hyvin toi Kamux kyllä vetää. Mulla on kohtuu hyvin Suomessa myynnissä olevat Accordit hallussa, joten autotkin tulevat tutuiksi kun kiertävät yksityisiltä liikkeisiin jne. Aika pienet ovat markkinat.
Kotkassa oli yksityisellä pari kk myynnissä -07 mallinen musta 2.4 Accord Tourer, automaatti. Kilsat maltilliset 229 tkm. Oli vaan kuvien perusteella sen verran "rytö", ettei itseä kiinnostanut, vaikka hintakin asettui jo muutamaksi viikoksi arvoon 3900e. Keula oli sen verran rähjäisen näköinen ja yhdestä ovestakin pukkasi jo ruoste alareunasta ulkoilmoille, ei vaan kiinnostanut. Executive X samalla beigellä nahkasisustalla kun mulla tossa omassa mustassa, tekstissä oli maininta, että syö akkua tyhjäksi. No, mähän tiedän missä se vika piilee.
Tämä yksilö katosi viimein listalta ja kas, tänään ilmestyi saman paikkakunnan Kamuxille. Pyyntihinnalla ? Aivan, 6900 euroa
Maksoivat varmaan useamman kuukauden myyntiin väsyneelle omistajalle n. 3500 euroa, pesun kautta hintalappuun tuplahinta ja viimesen päälle hyvä on. Akun tyhjeneminenkin tulee uudelle omistajalle yllätyksenä, kuten se tuli minullekin omassa.
Eipä siinä, tuossahan täyttyvät kaikki hyvän kaupanteon kriteerit, osta halvalla, myy kalliilla. Muuta ei juuri tarvita. Haastava on kyllä markkina, mitä sitä vilkuilee. Jos myyntiin tulee yksityiselle "oikein" hinnoiteltu auto, on oltava salamannopea, tai muuten Kamux ja kumppanit vievät auton nenän edestä ja nostavat hinnan uudelle tasolle. Käytännössä paras mahdollisuus onnistua on yrittää ostaa yksityiseltä markkinoiden mukaan hinnoiteltu auto Kamuxin tyyliin
No, siinä vaiheessa kun laitan ostohousut tosissani jalkaan, niin täytyy kyllä keskittyä toden teolla. Olen enenevissä määrin vilkuillut leasing-markkinoita, olkoonkin että se tarkoittaisi kuukausierien maksamista. Olisipa pääoma vapaana muuhun käyttöön, kuitenkin. Esimerkiksi Honda Legendin ostoon Saabin tilalle tms.
Kotkassa oli yksityisellä pari kk myynnissä -07 mallinen musta 2.4 Accord Tourer, automaatti. Kilsat maltilliset 229 tkm. Oli vaan kuvien perusteella sen verran "rytö", ettei itseä kiinnostanut, vaikka hintakin asettui jo muutamaksi viikoksi arvoon 3900e. Keula oli sen verran rähjäisen näköinen ja yhdestä ovestakin pukkasi jo ruoste alareunasta ulkoilmoille, ei vaan kiinnostanut. Executive X samalla beigellä nahkasisustalla kun mulla tossa omassa mustassa, tekstissä oli maininta, että syö akkua tyhjäksi. No, mähän tiedän missä se vika piilee.
Tämä yksilö katosi viimein listalta ja kas, tänään ilmestyi saman paikkakunnan Kamuxille. Pyyntihinnalla ? Aivan, 6900 euroa
Maksoivat varmaan useamman kuukauden myyntiin väsyneelle omistajalle n. 3500 euroa, pesun kautta hintalappuun tuplahinta ja viimesen päälle hyvä on. Akun tyhjeneminenkin tulee uudelle omistajalle yllätyksenä, kuten se tuli minullekin omassa.
Eipä siinä, tuossahan täyttyvät kaikki hyvän kaupanteon kriteerit, osta halvalla, myy kalliilla. Muuta ei juuri tarvita. Haastava on kyllä markkina, mitä sitä vilkuilee. Jos myyntiin tulee yksityiselle "oikein" hinnoiteltu auto, on oltava salamannopea, tai muuten Kamux ja kumppanit vievät auton nenän edestä ja nostavat hinnan uudelle tasolle. Käytännössä paras mahdollisuus onnistua on yrittää ostaa yksityiseltä markkinoiden mukaan hinnoiteltu auto Kamuxin tyyliin
No, siinä vaiheessa kun laitan ostohousut tosissani jalkaan, niin täytyy kyllä keskittyä toden teolla. Olen enenevissä määrin vilkuillut leasing-markkinoita, olkoonkin että se tarkoittaisi kuukausierien maksamista. Olisipa pääoma vapaana muuhun käyttöön, kuitenkin. Esimerkiksi Honda Legendin ostoon Saabin tilalle tms.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hondissa kyllä tosissaan tuntuu arvo pysyvän. Kaveri on tämän huomannut kantapään kautta, kun on kattellut seuraajaa multa kolme ja puoli vuotta sitten ostamalleen MY99 Accordille, joka elämästään suuren osan märällä nurmikolla seisseenä alkaa olla melko pehmeä.
Hinta sen sijaan ei pehmene. Leimattuna irtoaisi melko helposti sama raha minkä minä siitä sain, ja jonka itse maksoin pari vuotta aiemmin (silloin oli jakopää tekemättä ja paskat renkaat). Tätä kautta esim. avaruus-Civicit, joita jo itte aikanaan viisi vuotta sitten aktiivisesti katselin, pysyvät sitkeästi monta kertaluokkaa kalliimpina. Edellismallin pikkuautomaisemmista Civiceistäkin pitäisi pulittaa näin Saab-Citroen-näkökulmasta hurjia summia.
Hinta sen sijaan ei pehmene. Leimattuna irtoaisi melko helposti sama raha minkä minä siitä sain, ja jonka itse maksoin pari vuotta aiemmin (silloin oli jakopää tekemättä ja paskat renkaat). Tätä kautta esim. avaruus-Civicit, joita jo itte aikanaan viisi vuotta sitten aktiivisesti katselin, pysyvät sitkeästi monta kertaluokkaa kalliimpina. Edellismallin pikkuautomaisemmista Civiceistäkin pitäisi pulittaa näin Saab-Citroen-näkökulmasta hurjia summia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22